Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Głowica D16Z6, wszystko z nią ok? Jak czyścić?



LechuLK
17-09-11, 13:11
Zakupiłem głowicę D16Z6 wersja kanadyjska, ponoć 5mieś temu miała robiony kapitalny remont.

Tak wygląda:

Czy ta rurka tak powinna wystawać?Jest tylko jedna. Jest to element który wchodzi i w głowice i w blok? Wszystkie w D-serii pasują do siebie?

http://img143.imageshack.us/img143/5026/p1010033zn.jpg

I w jednym otworze zauważyłem taki jakby wyłamany kawałek:

http://img52.imageshack.us/img52/9599/p1010036it.jpg

Tu z bliska:

http://img13.imageshack.us/img13/1142/p1010035d.jpg

Tak ma być, bo w drugim jest całkiem na wylot?


Jak jest zamontowana ta plastikowa pokrywa rozrządu od strony głowicy?

Czym się czyści zawory i dół głowicy? Jakiś specjalny środek? Co jeszcze można zrobić oprócz wypolerowania kanałów wydechowych, oprócz wyczyszczenia i pomalowania z zewnątrz?

arekgr
17-09-11, 16:20
Oddaj głowicę do zabielenia, zawory nie wyglądają jakoś dramatycznie, ale osobiście pokusiłbym się o dotarcie gniazd. Uszczelniacze też nie zaszkodziłoby wymienić. Tą tulejkę wsadź w blok, zresztą jak ściągniesz swoją głowicę (bo wydaje mi się że robisz minime) będziesz miał dwie takie tulejki, czasami odchodzą z głowicą, czasami zostają w bloku. Pozycjonują uszczelkę, niezbędna rzecz. Nie zapomnij (o ile to minime) o zaślepce w bloku. Możesz składać na metalowym Elringu. Nie czyść zaworów. Jak Ci się chce, to wypoleruj te kanały wydechowe i ładnie spasuj z kolektorem.

LechuLK
17-09-11, 18:54
Tak będę robić minime.
O jaką dokładnie zaślepkę chodzi?

arekgr
17-09-11, 21:21
LechuLK, chyba musisz trochę doczytać, żeby zrobić to minime :) Nie wyciągniesz zaślepki - nie będzie VTEC-a.

LechuLK
17-09-11, 21:54
Sam minime nie będę robić

sebush
17-09-11, 22:19
http://hondaswap.com/attachments/12272d1256255014-oiljet.jpg

w kolko masz zaznaczona

LechuLK
17-09-11, 23:02
Dzięki

Saiti
19-09-11, 11:15
Co do tych tulejek: powinny być dwie. Nie wszystkie między D-Serią pasują.

LechuLK
19-09-11, 18:03
A ten wyłamany kawałek z 2 i 3 zdjęcia? Tak jest w każdej głowicy?

Saiti
20-09-11, 00:00
Raczej nie, chyba, że moje były inne. Tam chyba nie ma połączenia z innymi kanałami. Daj ją na sprawdzenie szczelności.

LechuLK
20-09-11, 13:59
Dowiedziałem się od kolegi że ten wyłamany kawałek to kanał olejowy, tamtędy ścieka olej i tak wyrwa jest fabrycznie w Z6

zico1981
21-09-11, 18:34
No Leszku widze że jednak ostatnie kreski nie dawały ci spokoju:D

marcinbynio
21-09-11, 19:22
I pamiętaj żeby kupić pasek rozrządu od d16z6 104 zęby!

Saiti
22-09-11, 10:44
tak wyrwa jest fabrycznie w Z6

Ja miałem chyba niefabryczną głowicę :P Albo nie pamiętam, więc nie będę się tutaj zarzekał ;)

LechuLK
12-10-11, 18:17
Dałem głowicę do zakładu do splanowania, wymiany uszczelniaczy, dotarcia zaworów i okazało się że zawory są pogięte, konkretnie do wymiany wszystkie wydechowe i jeden ssący.

Czy zamienniki zaworów opłaca się kupować? Czy lepiej oem używki w dobrym stanie? Bo słyszałem że nówki OEM dużo kosztują.

Jeszcze jedno pytanie czy pogięte zawory to skutek zerwania paska rozrządu, przestawienia, czy mogą być jeszcze jakieś inne okoliczności ?

lozek
12-10-11, 21:20
http://www.jdmshop.pl/sklep/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=153&category_id=72&option=com_virtuemart&Itemid=1

LechuLK
12-10-11, 21:23
Jakiej to firmy zawory? Dobre jakościowo? To nie są oem?

lozek
12-10-11, 23:24
Zapytaj.... To nie jest byle sklepik. Gadałem z gościem nie raz i jest bardzo rzeczowy i pomocny.

Karot
12-10-11, 23:56
Zapytaj.... To nie jest byle sklepik. Gadałem z gościem nie raz i jest bardzo rzeczowy i pomocny.
x2 :D

LechuLK
13-10-11, 21:09
słyszałem że te co są w tym sklepie to są kiepskie - dość miękkie.

Czy są jakieś zamienniki godne polecenia?

***Marco***
13-10-11, 21:49
a kto to sprawdził i czym?

LechuLK
17-10-11, 17:17
kolega który już miał do czynienia z tymi zaworami.


Jakich firm polecacie zawory z zamienników?

Te z JDMshopu są firmy TAIYO, miał, ktoś z forum z nimi do czynienia?

Saiti
18-10-11, 10:47
Radziłbym Ci poszukać niewypalonych OEM używek, może przypasują z nowszych silników. Zresztą jestem ciekawy jakim cudem ruszone są 4 ssące i jeden wydechowy, a nie odwrotnie... Przecież to wydechowe pracują w wyższych temperaturach i siły na nie działające są bardziej spustoszeniogenne...

EDIT:
Teraz doczytałem, to jednak wydechowe dostały po dupie. Na Twoim miejscu zwróciłbym głowicę, jeśli zawory są wysrane to i przylgnie mogły dostać po dupie solidnie, a wtedy albo wsadzisz w głowicę mnóstwo kasy, albo kupisz kilka w tej samej cenie.

LechuLK
18-10-11, 13:42
Sprzedawca nie chce zgodzić się na zwrot

airman
18-10-11, 14:21
To jest ta głowica co niedawno była na giełdzie za chyba 300zł? Patrzyłem w historię usera i wyszło tam, że jest ona z silnika po hydrolocku...

Saiti
18-10-11, 15:24
Sprzedawca nie chce zgodzić się na zwrot

Jeśli Ci nie powiedział, że jest po np hydrolocku, to go postrasz, bo gówno sprzedał. Ja bym się z taką głowicą już na pewno nie bawił.

LechuLK
18-10-11, 16:53
kupiłem za 420zł i była podobno remontowana 7tyś km temu..

Tutaj info z moim ostatnim komentarzem:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?102497-siwy0407/page3

billiejoe
18-10-11, 18:40
Myślałem że człowiek jest troszkę poważniejszy, swojego czasu też miałem nabyć pewne rzeczy od niego...Miło będzie jak zajrzy tutaj i coś nam więcej powie...

jasiek09
18-10-11, 19:17
a czego od razu nie zwróciłeś ?

LechuLK
18-10-11, 21:23
Jeszcze kilka części zebrałem, oddałem do zakładu i wtedy się okazało, że zawory pogięte. Rozmawiałem z nim jeszcze to mówi, że to niemożliwe że są pogięte bo robił remont i silnik normalnie pracował.

LechuLK
22-10-11, 19:49
Mam okazję kupić dobrą gołą głowicę z zaworami w cenie złomu, ale słyszałem że nie zawsze można przełożyć klawiaturę od innego Z6 bo mogą być przesunięcia co doprowadzi do zatarcia wałka i uszkodzenia głowicy. Czy da się to jakoś sprawdzić czy będzie przesunięta ? Czy ktoś słyszał też o takich przypadkach, że po przekładce klawiatury posypała się głowica?

Pili
15-01-13, 20:05
Podłączam się pod temat, planuję kupić głowicę od z6 i się zastanawiam na co zwracać uwagę, lepiej wziąść do remontu czy wierzyć w zapewnienia sprzedawcy i kupić niby dobrą?

Maskunt
15-01-13, 20:14
Kupić albo z pewnego źródła (x-tygrysek-x na przykład) albo zrobić remont żeby potem się nie wysrało.

Budziniak
16-01-13, 19:12
Kupić albo z pewnego źródła (x-tygrysek-x na przykład) albo zrobić remont żeby potem się nie wysrało.

kupić od Tygryska i oddać do zakładu który podda ją obróbce. Splanować trzeba a i szkoda by było nie sprawdzić w jakim stanie są prowadnice,zawory i przy okazji wymienić uszczelniacze. Marek jest w porządku i ma części pewne w 100% ale można być pewnym w 150

Pili
16-01-13, 21:41
A macie do niego jakiś kontakt? bo na PW nie odpowiada.

qureku.
16-01-13, 22:00
A macie do niego jakiś kontakt? bo na PW nie odpowiada.

kom 505395939

Pili
16-01-13, 22:10
dzięki

Dawee
19-01-13, 18:45
Niestety bez starannego sprawdzenia średnicówką nie można zamieniać mostków (część klawiatury) między głowicami. Należy sprawdzić czy nie pojawił się owal oraz próg na łączeniu głowicy z mostkiem.
Moim zdaniem każda używana głowica powinna być regenerowana. Niestety wiele firm nie zna niuansów dotyczących hondowskich głowic. Często zamieniają sprężynki zaworowe pomiędzy ssaniem a wydechem. Później może pojawić się kolizja przy wysokich obrotach albo niepoprawne działanie układu rozrządu. Po wyprowadzeniu gniazd na nowo nie usuwają powstającej krawędzi co powoduje zmniejszony przepływ powietrza czyli i mniejszą moc.
Zawsze warto również sprawdzić prowadnice, chociaż z mojego doświadczenia zużywają się tylko wydechy. Ogólnie raczej nikomu nie będzie się chciało za kilka tyś kilometrów jeszcze raz zdejmować głowice i unieruchamiać auto na tydzień lub lepiej.
Zawsze również można pomyśleć o obróbce kanałów. Tylko uważajcie bo łatwo popsuć te głowice

airman
21-01-13, 11:09
Dawee jakie są oznaczenia sprężynek? Jeśli chodzi o tą krawędź to mówisz o tym co zostaje od strony komory spalania?

mirasek
21-01-13, 12:07
Sprężynki oznaczane są fabrycznie farbką, np. w D albo wydechowe żółte / ssące bez koloru, albo wydechowe niebieskie / ssące pomarańczowe jeśli dobrze pamiętam. Ewentualnie pomiar wysokości sprężynek w stanie wolnym, bo zwykle IN i EX się różnią. Kiedyś poprawialiśmy "złożoną" głowicę po regeneracji z zakładu, gdzie przy składaniu pomieszali sprężynki zaworowe...
Co do zamiany mostków to najpewniej byłoby wyosiować miejsca na wałek w docelowym komplecie, albo dokładny pomiar.

Michał102
21-01-13, 12:28
U mnie w głowicy (d16y8) ssące są zielone, a wydechowe czerwone.

mirasek
21-01-13, 12:38
Pewnie są różne kombinacje kolorów, pisałem z pamięci. Ogólnie to aby poskładać tak jak było :)

Dawee
22-01-13, 10:52
Osobiscie zawsze sprawdzam sztywnosc sprezynek przy tym samym ugieciu. Daje to 100% pewnosci ze jest dobrze. Rozbieralem juz kilka glowic i zawsze chociaz jedna sprezynka jest zamieniona. Takze skladanie tak jak bylo moze nie byc dobre:-P
Tak mowilem o krawedzi ktora powstaje po stronie komory spalania.