Zobacz pełną wersję : NIE DZIAŁA DMUCHAWA w D16V1
Witam,
Jak w tytule, nie wiem co jest grane z dmuchawą, nie działa na żadnym biegu, bezpieczniki sprawdzone, nie sprawdziłem jeszcze przekaźnika choć to mało prawdopodobne.Civica posiadam do nowości 2002r.Przejechane 140 tys.km żadnych najmniejszych problemów do tej pory.Przeglądnąłem forum i nic, jak ktoś coś wie na ten temat to czekam na wskazówki... z góry dzięki
Pozdrawiam
regulator mocy do sprawdzenia
Ok..Regulator mocy, czy to jest ta gałka(potencjometr) do regulacji siły nadmuchu na desce?może ktoś ma schemat jak to rozebrać?
To nie gałka. TU (http://honda-tech.com/showthread.php?t=2041582) masz jak go wyjąć i sprawdzić. Ale dobrze byłoby sprawdzić najpierw silnik dmuchawy możesz go podpiąć na krótko.
Bardzo dziękuję za pomoc i fotki, jak tylko znajdę czas to się za to zabiorę
Pozdro
To nie gałka. TU (http://honda-tech.com/showthread.php?t=2041582) masz jak go wyjąć i sprawdzić. Ale dobrze byłoby sprawdzić najpierw silnik dmuchawy możesz go podpiąć na krótko.
Dmuchawa zrobiona, wszystko działa jak w zegarku, jeszcze raz dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Wypada napisać co było, przyda się następnym.
Przyczyną awarii był spalony opornik termiczny umieszczony na płytce w regulatorze mocy, trzeba go zastąpić opornikiem o wartości 1 ohm
Tu jest pokazane miejsce gdzie go przylutować
0
A tu widać przylutowany oporniczek za 20 groszy
Przepraszam, ale coś nie zagrało i zdjęć mi nie skopiowało
Aaaa, czyli regulator bo myślałem, że coś innego.
Aaaa, czyli regulator bo myślałem, że coś innego.
Dokładnie tak, w regulatorze jest płytka z różnymi opornikami, wśród nich jest termiczny, który się spalił, trzeba go zastąpić opornikiem 1 ohm i wszystko działa jak należy
Jak ktoś będzie potrzebował instrukcji to szukajcie wyżej. Post z 28-go sierpnia, tam kolega LemonR zamieścił link w którym jest co i jak trzeba zrobić, rozebranie, lutowanie itd.
Jeszcze raz dzięki za pomoc
Trzeba jeszcze pamiętać, że po tej operacji nie mamy zabezpieczenia termicznego więc jak dojdzie do przegrzania to w najlepszym przypadku uwalimy tranzystor a w najgorszym... jedna gaśnica może być za mało. Tak jak w artykule zaznaczono rezystor tymczasowo a docelowo odpowiedni bezpiecznik termiczny.
odpowiedni bezpiecznik termiczny.
czyli jaki ? :P
O ile piszą prawdę na honda-tech.com to siedzi tam bezpiecznik 2A/114oC. Czyli może być np: TZ-P115/2 (http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=TZ-P115/2#id_category%3D100089%26cleanParameters%3D1%26). Musi ściśle przylegać do tranzystora aby spełnił swoje zadanie.
a takie cudo, hmm czyli zamiast opornika jak się wlutuje w to miejsce ten bezpiecznik to bedzie dobrze?
Będzie dobrze i bezpiecznie przede wszystkim.
MichuCivic1997
19-10-11, 11:07
Wszystko masz na forum, razem ze zdjęciami
# Forum
# Obsługa i serwis
# Techniczne
# 5D MA/MB/MC 95-01
pod wątkiem:
Instrukcja naprawy rezystora dmuchawy w Honda Civic.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15002-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic.
Sorki przesłałem o tej dmuchawie ale dla rocznika 95-01 ale może dużo się nie różni w tym w roczniku 2001-2006.
Pozdrawiam
Dobrze piszą na honda-tech.com - jest to bezpiecznik 2A i 114oC. Skorzystałem koledzy z Waszej podpowiedzi i wszystko jest ok po awarii.
15 minut pracy i 1 zł kosztów.
Pozdrawiam!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.