PDA

Zobacz pełną wersję : NIE DZIAŁA DMUCHAWA w D16V1



miro.
28-08-11, 16:39
Witam,
Jak w tytule, nie wiem co jest grane z dmuchawą, nie działa na żadnym biegu, bezpieczniki sprawdzone, nie sprawdziłem jeszcze przekaźnika choć to mało prawdopodobne.Civica posiadam do nowości 2002r.Przejechane 140 tys.km żadnych najmniejszych problemów do tej pory.Przeglądnąłem forum i nic, jak ktoś coś wie na ten temat to czekam na wskazówki... z góry dzięki

Pozdrawiam

LemonR
28-08-11, 17:56
regulator mocy do sprawdzenia

miro.
28-08-11, 19:25
Ok..Regulator mocy, czy to jest ta gałka(potencjometr) do regulacji siły nadmuchu na desce?może ktoś ma schemat jak to rozebrać?

LemonR
28-08-11, 22:27
To nie gałka. TU (http://honda-tech.com/showthread.php?t=2041582) masz jak go wyjąć i sprawdzić. Ale dobrze byłoby sprawdzić najpierw silnik dmuchawy możesz go podpiąć na krótko.

miro.
30-08-11, 10:40
Bardzo dziękuję za pomoc i fotki, jak tylko znajdę czas to się za to zabiorę
Pozdro

miro.
02-09-11, 09:53
To nie gałka. TU (http://honda-tech.com/showthread.php?t=2041582) masz jak go wyjąć i sprawdzić. Ale dobrze byłoby sprawdzić najpierw silnik dmuchawy możesz go podpiąć na krótko.

Dmuchawa zrobiona, wszystko działa jak w zegarku, jeszcze raz dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

LemonR
02-09-11, 11:37
Wypada napisać co było, przyda się następnym.

miro.
02-09-11, 15:38
Przyczyną awarii był spalony opornik termiczny umieszczony na płytce w regulatorze mocy, trzeba go zastąpić opornikiem o wartości 1 ohm

Tu jest pokazane miejsce gdzie go przylutować
0

A tu widać przylutowany oporniczek za 20 groszy



Przepraszam, ale coś nie zagrało i zdjęć mi nie skopiowało

LemonR
02-09-11, 17:49
Aaaa, czyli regulator bo myślałem, że coś innego.

miro.
03-09-11, 11:47
Aaaa, czyli regulator bo myślałem, że coś innego.

Dokładnie tak, w regulatorze jest płytka z różnymi opornikami, wśród nich jest termiczny, który się spalił, trzeba go zastąpić opornikiem 1 ohm i wszystko działa jak należy

Jak ktoś będzie potrzebował instrukcji to szukajcie wyżej. Post z 28-go sierpnia, tam kolega LemonR zamieścił link w którym jest co i jak trzeba zrobić, rozebranie, lutowanie itd.

Jeszcze raz dzięki za pomoc

LemonR
03-09-11, 12:17
Trzeba jeszcze pamiętać, że po tej operacji nie mamy zabezpieczenia termicznego więc jak dojdzie do przegrzania to w najlepszym przypadku uwalimy tranzystor a w najgorszym... jedna gaśnica może być za mało. Tak jak w artykule zaznaczono rezystor tymczasowo a docelowo odpowiedni bezpiecznik termiczny.

genior
03-09-11, 20:07
odpowiedni bezpiecznik termiczny.

czyli jaki ? :P

LemonR
03-09-11, 20:55
O ile piszą prawdę na honda-tech.com to siedzi tam bezpiecznik 2A/114oC. Czyli może być np: TZ-P115/2 (http://www.tme.eu/pl/katalog/?art=TZ-P115/2#id_category%3D100089%26cleanParameters%3D1%26). Musi ściśle przylegać do tranzystora aby spełnił swoje zadanie.

genior
03-09-11, 21:24
a takie cudo, hmm czyli zamiast opornika jak się wlutuje w to miejsce ten bezpiecznik to bedzie dobrze?

LemonR
03-09-11, 21:53
Będzie dobrze i bezpiecznie przede wszystkim.

MichuCivic1997
19-10-11, 11:07
Wszystko masz na forum, razem ze zdjęciami
# Forum
# Obsługa i serwis
# Techniczne
# 5D MA/MB/MC 95-01
pod wątkiem:
Instrukcja naprawy rezystora dmuchawy w Honda Civic.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15002-Instrukcja-naprawy-rezystora-dmuchawy-w-Honda-Civic.

Sorki przesłałem o tej dmuchawie ale dla rocznika 95-01 ale może dużo się nie różni w tym w roczniku 2001-2006.

Pozdrawiam

Lirko
11-06-12, 20:23
Dobrze piszą na honda-tech.com - jest to bezpiecznik 2A i 114oC. Skorzystałem koledzy z Waszej podpowiedzi i wszystko jest ok po awarii.
15 minut pracy i 1 zł kosztów.
Pozdrawiam!