Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zrób to sam - jak zmienić kolektor wydechowy - manual.



szymonnn
18-08-11, 10:30
Tym razem przyszedł czas na podnoszenie mocy. Do setupu doszedł kolektor sportowy 4-1.

Poniżej manual jak zrobić tą modyfikację.

1. Dobieramy odpowiedni kolektor.
2. Owijamy go ciasno taśmą do wydechów aby jak najbardziej "zachować ciepło" w kolektorze. Im większa temperatura spalin , tym wiąeksza prędkość ich wylotu + chcemy zachować jak najniższą temperaturę w komorze silnika gdyż mamy tam stożek.
http://img594.imageshack.us/img594/903/isimg107.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/isimg107.jpg/)

3. Następnie możemy przystąpić do montażu. Najpierw będziemy musieli przygotować wszystkie potrzebne nam narzędzia i części. A potrzebne nam będą:

- kolektor
- pleciona stalowa uszczelka pomiędzy kolektorem a "downpipem"
- pasta uszczelniająca wydechy
- zestaw podstawowych kluczy
- dwie śruby z nakrętkami do przymocowania nowego kolektora
- dobrze też wymienić nakrętki (mocujące kolektor do bloku) na nowe
- WD40 lub podobny zajzajer :)

http://img851.imageshack.us/img851/2752/img119c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/img119c.jpg/)

4. Najpierw musimy odkręcić osłonę termiczną kolektora. Śruby mocujące mogą być zapieczone dlatego trzeba na nie psiknąć WD40 i po problemie. Odkręcamy najpierw dwie śrubki na górze a potem trzecią dolną.
http://img153.imageshack.us/img153/1812/isimg121.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/153/isimg121.jpg/)

5. Ponieważ sonda lambda znajduje się w "downpipie" , musimy dobrze dokręcić nakrętkę w miejscu na sondę w kolektorze.

http://img88.imageshack.us/img88/3009/isimg122.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/isimg122.jpg/)

6. Następnie małe porównanie jakie małe słomeczki ma seryjny kolektor w stosunku do kolektora sportowego.

http://img35.imageshack.us/img35/4992/isimg123.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/isimg123.jpg/)

7. Aby odkręcić stary kolektor, należy odkręcić wszystkie nakrętki i śruby od bloku o raz - TO CO WAŻNE - kolektor odkręcamy od downpipa od spodu samochodu! Od góry kolektor wygląda tak jakby był przykręcony nakrętkami, jednak są to wspawane nakrętki w kolektor, których oczywiście nie da się odkręcić, dlatego należy wykręcić z niego śruby od spodu auta.

tu zdjęcie jak to wygląda od spodu:
http://img854.imageshack.us/img854/100/img125u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/img125u.jpg/)

8. Następnie usuwamy kolektor oraz stare uszczelki pomiędzy kolektorem a blokiem silnika oraz kolektorem i downpipem.

http://img717.imageshack.us/img717/1063/img126j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/img126j.jpg/)

9.Nakładamy pastę uszczelniającą do wydechów na złącze kolektora oraz na plecioną uszczelkę

http://img705.imageshack.us/img705/2289/img128i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/img128i.jpg/)

10.Na koniec nakładamy nową uszczelkę pomiędzy kolektor i blok i wszystko ze sobą skręcamy.

http://img402.imageshack.us/img402/6504/isimg131.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/isimg131.jpg/)

Po całej operacji należy otworzyć maskę i odpalić samochód na 20 min tak aby taśma na kolektorze wypaliła się do końca - trochę może dymić a po 20 minutach - ciasto gotowe :)

http://img822.imageshack.us/img822/5244/isimg144.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/isimg144.jpg/)


I voi la mamy parę koni i Nm więcej... w następnym odcinku - wydech 2"

owsikk
18-08-11, 19:26
Możesz napisać gdzie kupiłeś pleciony pierścień uszczelniający? On z grafitem? Pierścień nie jest oryginalny, że dodatkowo uszczelniałeś pastą?

Lcfr
18-08-11, 20:28
ja bym zapytał jeszcze o 2 rzeczy:
- czy czuć jakaś dość zauważalną różnicę po tym kolektorze? (i czy nie jest to efekt placebo)
- czy pasuje dokładnie idealnie średnicami w dolną cześć? nie ma tam jakiś "niespodzianek"?

Lysy
18-08-11, 22:30
kurcze kusi mnie caly czas 4-2-1 ale drogi :O

kullnikk
18-08-11, 22:40
Fajny tutorial :) Powiedz co to za kolektor i gdzie go można kupić? Pasuje do D16V1 o ile dobrze widze?

Lcfr
18-08-11, 22:46
pasuje do d16v1 - czekam na taki
koszt około 300pln

booltazar
19-08-11, 08:00
pasuje do d16v1 - czekam na taki
koszt około 300pln

gdzie mozna kupic albo kto to produkuje chinlandia czy jakis lokalny tuner? no i jakich efektow nalezy sie spodziewac (przyrostow etc)

Lcfr
19-08-11, 09:55
w 5i6 gen w D series takie chinczyki srednio dodawały ok 6 KM i do 10NM w pewnym zakresie(...gorka przy ok 3krmp). Tutaj może byc podobnie choc nie musi... Troszke poprawic powinien się cały przebieg i zwiększyc elastyczność. Za taką cenę warto miec bo raczej gorzej niż seria nie będzie.

booltazar
19-08-11, 10:14
no ale jest sens wymieniac tylko kawalek ukladu wydechowego, zostawiajac katalizator i cala reszte o normalnej srednicy ? czy wymiana tylko tego jednego elementu moze dodac ~5 KM jesli tak to mysle ze warto miec o te 5 skosnookich kucy wiecej.

kullnikk
19-08-11, 18:46
Panowie, może podpowiecie gdzie można kupić taki kolektor. Najlepiej w polsce za PLN :D Chyba się zdecyduję.

bunkerites
20-08-11, 14:49
Samym kolektorem mocy sie nie podniesie:)
czekam na czesci druga:) czyli wydech

Lcfr
21-08-11, 18:00
Samym kolektorem mocy sie nie podniesie:)

ech...
nie ma to jak (bez)sensowna gadka...

Maskunt
21-08-11, 18:09
Ja mam pytanie może trochę od czapy, ale jednak dotyczące kolektora. Czemu wszyscy wywalają oem osłonę kolektora, przecież to zawsze kolejna warstwa izolacyjna (zawsze można go jeszcze okleić od spodu takim bandażem jak sam kolektor). Ten 4-2-1 się pod nią nie mieści?

Lcfr
21-08-11, 18:19
chinczyki nie maja mocowań OEM osłony
zawija się bandaż i jest lepiej niż z osłoną...