szymonnn
18-08-11, 10:30
Tym razem przyszedł czas na podnoszenie mocy. Do setupu doszedł kolektor sportowy 4-1.
Poniżej manual jak zrobić tą modyfikację.
1. Dobieramy odpowiedni kolektor.
2. Owijamy go ciasno taśmą do wydechów aby jak najbardziej "zachować ciepło" w kolektorze. Im większa temperatura spalin , tym wiąeksza prędkość ich wylotu + chcemy zachować jak najniższą temperaturę w komorze silnika gdyż mamy tam stożek.
http://img594.imageshack.us/img594/903/isimg107.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/isimg107.jpg/)
3. Następnie możemy przystąpić do montażu. Najpierw będziemy musieli przygotować wszystkie potrzebne nam narzędzia i części. A potrzebne nam będą:
- kolektor
- pleciona stalowa uszczelka pomiędzy kolektorem a "downpipem"
- pasta uszczelniająca wydechy
- zestaw podstawowych kluczy
- dwie śruby z nakrętkami do przymocowania nowego kolektora
- dobrze też wymienić nakrętki (mocujące kolektor do bloku) na nowe
- WD40 lub podobny zajzajer :)
http://img851.imageshack.us/img851/2752/img119c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/img119c.jpg/)
4. Najpierw musimy odkręcić osłonę termiczną kolektora. Śruby mocujące mogą być zapieczone dlatego trzeba na nie psiknąć WD40 i po problemie. Odkręcamy najpierw dwie śrubki na górze a potem trzecią dolną.
http://img153.imageshack.us/img153/1812/isimg121.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/153/isimg121.jpg/)
5. Ponieważ sonda lambda znajduje się w "downpipie" , musimy dobrze dokręcić nakrętkę w miejscu na sondę w kolektorze.
http://img88.imageshack.us/img88/3009/isimg122.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/isimg122.jpg/)
6. Następnie małe porównanie jakie małe słomeczki ma seryjny kolektor w stosunku do kolektora sportowego.
http://img35.imageshack.us/img35/4992/isimg123.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/isimg123.jpg/)
7. Aby odkręcić stary kolektor, należy odkręcić wszystkie nakrętki i śruby od bloku o raz - TO CO WAŻNE - kolektor odkręcamy od downpipa od spodu samochodu! Od góry kolektor wygląda tak jakby był przykręcony nakrętkami, jednak są to wspawane nakrętki w kolektor, których oczywiście nie da się odkręcić, dlatego należy wykręcić z niego śruby od spodu auta.
tu zdjęcie jak to wygląda od spodu:
http://img854.imageshack.us/img854/100/img125u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/img125u.jpg/)
8. Następnie usuwamy kolektor oraz stare uszczelki pomiędzy kolektorem a blokiem silnika oraz kolektorem i downpipem.
http://img717.imageshack.us/img717/1063/img126j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/img126j.jpg/)
9.Nakładamy pastę uszczelniającą do wydechów na złącze kolektora oraz na plecioną uszczelkę
http://img705.imageshack.us/img705/2289/img128i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/img128i.jpg/)
10.Na koniec nakładamy nową uszczelkę pomiędzy kolektor i blok i wszystko ze sobą skręcamy.
http://img402.imageshack.us/img402/6504/isimg131.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/isimg131.jpg/)
Po całej operacji należy otworzyć maskę i odpalić samochód na 20 min tak aby taśma na kolektorze wypaliła się do końca - trochę może dymić a po 20 minutach - ciasto gotowe :)
http://img822.imageshack.us/img822/5244/isimg144.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/isimg144.jpg/)
I voi la mamy parę koni i Nm więcej... w następnym odcinku - wydech 2"
Poniżej manual jak zrobić tą modyfikację.
1. Dobieramy odpowiedni kolektor.
2. Owijamy go ciasno taśmą do wydechów aby jak najbardziej "zachować ciepło" w kolektorze. Im większa temperatura spalin , tym wiąeksza prędkość ich wylotu + chcemy zachować jak najniższą temperaturę w komorze silnika gdyż mamy tam stożek.
http://img594.imageshack.us/img594/903/isimg107.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/isimg107.jpg/)
3. Następnie możemy przystąpić do montażu. Najpierw będziemy musieli przygotować wszystkie potrzebne nam narzędzia i części. A potrzebne nam będą:
- kolektor
- pleciona stalowa uszczelka pomiędzy kolektorem a "downpipem"
- pasta uszczelniająca wydechy
- zestaw podstawowych kluczy
- dwie śruby z nakrętkami do przymocowania nowego kolektora
- dobrze też wymienić nakrętki (mocujące kolektor do bloku) na nowe
- WD40 lub podobny zajzajer :)
http://img851.imageshack.us/img851/2752/img119c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/851/img119c.jpg/)
4. Najpierw musimy odkręcić osłonę termiczną kolektora. Śruby mocujące mogą być zapieczone dlatego trzeba na nie psiknąć WD40 i po problemie. Odkręcamy najpierw dwie śrubki na górze a potem trzecią dolną.
http://img153.imageshack.us/img153/1812/isimg121.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/153/isimg121.jpg/)
5. Ponieważ sonda lambda znajduje się w "downpipie" , musimy dobrze dokręcić nakrętkę w miejscu na sondę w kolektorze.
http://img88.imageshack.us/img88/3009/isimg122.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/88/isimg122.jpg/)
6. Następnie małe porównanie jakie małe słomeczki ma seryjny kolektor w stosunku do kolektora sportowego.
http://img35.imageshack.us/img35/4992/isimg123.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/35/isimg123.jpg/)
7. Aby odkręcić stary kolektor, należy odkręcić wszystkie nakrętki i śruby od bloku o raz - TO CO WAŻNE - kolektor odkręcamy od downpipa od spodu samochodu! Od góry kolektor wygląda tak jakby był przykręcony nakrętkami, jednak są to wspawane nakrętki w kolektor, których oczywiście nie da się odkręcić, dlatego należy wykręcić z niego śruby od spodu auta.
tu zdjęcie jak to wygląda od spodu:
http://img854.imageshack.us/img854/100/img125u.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/img125u.jpg/)
8. Następnie usuwamy kolektor oraz stare uszczelki pomiędzy kolektorem a blokiem silnika oraz kolektorem i downpipem.
http://img717.imageshack.us/img717/1063/img126j.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/img126j.jpg/)
9.Nakładamy pastę uszczelniającą do wydechów na złącze kolektora oraz na plecioną uszczelkę
http://img705.imageshack.us/img705/2289/img128i.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/img128i.jpg/)
10.Na koniec nakładamy nową uszczelkę pomiędzy kolektor i blok i wszystko ze sobą skręcamy.
http://img402.imageshack.us/img402/6504/isimg131.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/isimg131.jpg/)
Po całej operacji należy otworzyć maskę i odpalić samochód na 20 min tak aby taśma na kolektorze wypaliła się do końca - trochę może dymić a po 20 minutach - ciasto gotowe :)
http://img822.imageshack.us/img822/5244/isimg144.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/822/isimg144.jpg/)
I voi la mamy parę koni i Nm więcej... w następnym odcinku - wydech 2"