Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D13B2 - zamólona od 0-4000rpm



czaja
16-08-11, 09:23
Witam, Nie znalazłem podobnego tematu dotyczącego mój problem. Posiadam EG3 od kwietnia i ostatnim czasem męczy mnie nastepujacy problem,
Moja Honda z silnikiem D13B2 jest zamiulona przy niskim zakresie obrtów, dopiero jak złapie te ok. 3500-4000 to ma świetne przyspieszenie. Dodam że w miejsce katalizatora została wspawana rura o takiej srednicy jak cały wydech, wiec kat odpada. Zaczęło mnie to zastanawiać od kad przejechałem się również D13 kumpla, on nie miał takiego przyspieszenia przy tych 3500-4000k obrotów, ale z dołu szła równo, a ponoc seria.
Więc jakie macie pomysły ? z czym się zabawić co spróbować? Może jakaś blokada?
PS. Dodam że co do predkości to do 180 dosc przyspiesza, a jechałem 195 tyle ze to juz z meczarnią, ale to nie zamulenie jak było opisywane w innych tematach ze 140 ledwo osiągnie.
Czekam na jakies inf, z góry dziex za pomoc pozdrawiam:)

master4444
16-08-11, 10:35
Po 1 mogłbyś się przywitać masz odpowiedni dział. Mi sie wydaje ze honda to nie diesel i jak d13b2 75km to nie ciagnie tak od dolu. A odmuliłes sobie (usuneleś zweżke, żeby mieć ~90km) hanke ?

czaja
16-08-11, 10:57
Przywitam przywitam, jestem świerzy rozglądam się dopiero :)
Zwężkę? Nie usuwałem, jak to się robi był byś w stanie dogłębniej pomóc?
Ja wiem ze to marne 75km i nie diesel ale urzekło mnie ze kumplowa z dołu lepiej idzie, i to na LPG.
Ale jak z tą zwężką?

malinkie
16-08-11, 12:04
W d13b2 nie ma takiej zwężki jak w d14 z 6gena, tu jest zwężka w patelni taka plastikowa, ale ona jeżeli w ogóle coś da to na pewno nie 15KM. Możesz sobie odblokować 2 przepustnicę, o tym było na forum, poszukaj.

vnv_nation
16-08-11, 12:06
Po 1 mogłbyś się przywitać masz odpowiedni dział

Syneczku, masz 22 posty na tym forum, a probujesz innych pouczac? Wyluzuj, w tamten watek i tak prawie nikt nie zaglada. A magiczne dla ciebie "witam" kolega napisal na samym poczatku.


Mi sie wydaje ze

A nie lepiej pisac to co wiesz? A nie to co ci sie wydaje?


A odmuliłes sobie (usuneleś zweżke, żeby mieć ~90km) hanke ?

Chcesz pomagac innym, a sam masz pojecie ZADNE. Kolega ma d13 a nie 1.4 z 6 generacji.

czaja
16-08-11, 12:30
Dodam jeszcze że właśnie wyciągnąłem zwężkę z dolotu i sito, oraz nagrałem filmik od 0-140 za chwilkę go wrzucę, i był bym wdzięczny jak porównalibyście mniej więcej do swoich D13.

yautja
16-08-11, 12:32
Sprawdź ustawienie zapłonu w warsztacie. Obstawiałbym, że jest za późny. Możliwe też, że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek (u mnie przy czymś takim było dokładnie tak, że do 5000 było mulaście a od 5000 po otwarciu 2-giej przepustnicy mini-VTEC)

czaja
16-08-11, 12:40
Sprawdź ustawienie zapłonu w warsztacie. Obstawiałbym, że jest za późny. Możliwe też, że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek (u mnie przy czymś takim było dokładnie tak, że do 5000 było mulaście a od 5000 po otwarciu 2-giej przepustnicy mini-VTEC)
Kolego za kilka chwil wrzucę filmik, jak mógł byś oglądnąć go i porównać do swojego D13

http://www.youtube.com/watch?v=bis2XfkYco4
Tak od 2.15 jest prosta i krece do 140, bo wcześniej mijałem sie z autem i nie rozpedzałem do dechy.

CroX
16-08-11, 12:41
Zapłon ale rozrząd może masz przestawiony...zapchany gaźnik że na niskich dupa...wiele opcji...jak coś to pisz PW albo na gg...może coś pomogę.

yautja
16-08-11, 13:47
No niby seryjnie 11 do setki... Przyśpieszałeś do 100 km/h na 2-ce? Bo po samym prędkościomierzu widzę, że idzie bez rewelacji ale równo.

czaja
16-08-11, 14:02
Przyspiesza do 100 na 2-jce ale jak mam paliwo z BP shela cz orlenu, na tym paliwie do 90 przyspiesza,
Własnie nie idzie równo, ma przeskok, na 1 przepustnicy ma móła dopiero jak się 2 włącza to tak jak ktos to wczesniej napisał mały vtec
A jak sie popuści z obrotów i nagle dołozy po garach to czuc tak jak by go przydusiło i dopiero jedzie

radar333
16-08-11, 14:21
Skąd wiesz przy jakich obrotach jak idzie jak nie masz obrotomierza? (seryjnego przynajmniej nie ma)

yautja
16-08-11, 14:54
Ja w takim razie bardziej obstawiam przeskoczony rozrząd (lub zbyt już naciągnięty pasek).

rafal86
16-08-11, 15:14
ale rozrząd przeskoczony to chyba by nie pracował równo na jałowym,trzęsło by budą. Moze przepustnice masz zasyfioną?

Buszu
16-08-11, 15:26
Skąd wiesz przy jakich obrotach jak idzie jak nie masz obrotomierza? (seryjnego przynajmniej nie ma)
Noblesse ma obrotomierz, ja przynajmniej mam :)

yautja
16-08-11, 15:34
Przeskok rozrządu o jeden ząbek może być całkowicie nieodczuwalny (poza wymienionymi wyżej objawami).

vnv_nation
16-08-11, 15:40
Noblesse ma obrotomierz, ja przynajmniej mam

Na filmiku obrotomierza nie ma, wiec jakie znaczenie ma to co ty masz w swoim aucie?


Ja w takim razie bardziej obstawiam przeskoczony rozrząd (lub zbyt już naciągnięty pasek).

Przeskoczony rozrzad napewno nie, to auto przeciez jedzie, to jest tylko 1.3 wiec czego sie spodziewac? A to ze jest delikatnie bardziej powiedzmy ze przymulone.. to juz teraz zagadka, moze gaznik by trzeba bylo przeczyscic, moze swiece juz nie pierwszej swiezosci, a moze po prostu silnik juz nie trzyma tej kompresji co powinien. Nigdy nie slyszalem zeby zbyt naciagniety pasek rozrzadu mial cokolwiek do osiagow..

Buszu
16-08-11, 15:45
vnv_nation sorry, teraz filmik skumałem :D

czaja
16-08-11, 18:33
Panowie, rozrząd sprawdzony tak jak ma byc ponoc, (przynajmniej tak znajomy mechanik powiedział po rozkrezeniu obudowy itd), po wyczyszczeniu krokowca troszke lepiej, i pocisnałem jej troche, i lepiej sie kreci teraz, ja robie dziennie ok 70km raczej oszczednym trybem i moze ją przymuliłem?. Ale jest dziwny przeskok, jak nagle da się gaz do konca to przydławi i dopiero jedzie, może to wina zasyfionego filterka paliwa?
A o obrotach mówiłem mniejwiecej, na "ucho" Moze przy 3.5 a moze przy 4.2, w kazdym razie na 1 przepustnicy taki mulasty

rafal86
16-08-11, 18:40
tez miałem tak w d13 ze jak kilka razy dałem jej w palnik to potem lepiej szła, ja miałem obrotek u siebie i po przekroczeniu ok. 4,2rpm zaczynała dopiero isc

delek
16-08-11, 18:40
Witam. Spróbuj odłączyć wtyczkę EACV i się przejechać.

czaja
16-08-11, 18:44
Która to wtyczka? bo nie ogarniam zabardzo..

delek
16-08-11, 18:50
No EACV to jest ten krokowiec, o którym wcześniej pisałeś :) ale mimo to, że go czyściłeś i tak na próbę tę kostkę rozłącz. Możliwe, że pomoże, przynajmniej w temacie tego zadławienia po wdepnięciu gazu do końca.

czaja
16-08-11, 18:52
a to już jeździłem z odpiętą, troche lepiej ale zagławiał tak samo

vnv_nation
16-08-11, 19:14
kompresje zmierz, twoje auto juz sie do 20-tki powoli zbliza.. byc moze nigdy nic nie bylo z silnikiem robione, nic wieczne nie jest

czaja
16-08-11, 20:17
Owszem, silnik dziewiczy, auto 17letnie i oryginalny przebieg 230tys, ale oleju nie bierze co dziwne? Wiec silnik raczej zdrowy..
Zmierze kompreche i musze ustawic sie na kreskę z innym 1.3 dla porównania, moze to tylko moja głupie jakies wymysły bo mi brakuje mocy ;p. Póki co dzieki za pomoc, jezeli bym odkrył cos nowego będe na bierząco pisał i komentował:)

vnv_nation
16-08-11, 20:19
Owszem, silnik dziewiczy, auto 17letnie i oryginalny przebieg 230tys, ale oleju nie bierze co dziwne?


Branie oleju a kompresja to sa 2 rozne rzeczy. A przebieg wiekszosc ludzi w polsce ma wlasnie taki. A do tego kazdy twierdzi ze jego jest oryginalny :D

Nemereth
16-08-11, 20:38
Przeskoczony rozrzad napewno nie, to auto przeciez jedzie, to jest tylko 1.3 wiec czego sie spodziewac? A to ze jest delikatnie bardziej powiedzmy ze przymulone.. to juz teraz zagadka, moze gaznik by trzeba bylo przeczyscic, moze swiece juz nie pierwszej swiezosci, a moze po prostu silnik juz nie trzyma tej kompresji co powinien. Nigdy nie slyszalem zeby zbyt naciagniety pasek rozrzadu mial cokolwiek do osiagow..

a może to a może tamto a może toto... żenada.

czaja
16-08-11, 21:36
Więc może stwierdzisz trafną diagnoze?
Póki co sprawdze kompresje, jeszcze jeździ całkiem w pozadku tylkjo ten dół chciał bym podciagnąć, a jak nic nie wymysle z tym to bede tak jeździł do póki nie uzbieram na jakąś hanule VTI :D

Nemereth
16-08-11, 21:53
Nazbieraj na normalny silnik (z VTi na przykład) i wsadz w swoje eg3. Bez sensu ładować kase w nową budę jak możesz sam silnik zmienić. Taniej wyjdzie niż za silnik z budą.

No ale to nie temat o tym...

czaja
16-08-11, 22:25
Bude tez mam do spawania, tz progi i tylne nadkola, wiec to tez będa nastepne koszta, ale za dobrą VTI trzeba dac tez ponad 10k .. ale jest oryginał, ale na to czas, zobaczymy co wyjdzie

vnv_nation
16-08-11, 23:32
a może to a może tamto a może toto... żenada.


Po twoim poscie mozna stwierdzic tylko tyle, ze żenada powinienes miec na drugie imie synku.


Nazbieraj na normalny silnik (z VTi na przykład) i wsadz w swoje eg3. Bez sensu ładować kase w nową budę jak możesz sam silnik zmienić. Taniej wyjdzie niż za silnik z budą.

No ale to nie temat o tym...

Rzeczywiscie fest madra rada. Do auta 1.3 wsadzac silnik z vti hah.. silnik? A gdzie reszta? Hamulce konkretniejsze? I wiele innych rzeczy.. Kolega ma problem z autem prosi o pomoc a ty mu kazesz silnik zmieniac.. idz juz spac bo bredzisz..

81saren
17-08-11, 18:29
napewno niejest to wina krokowca, ( inaczej stabilizator wolnych obrotow ) jak sama nazwa wskazuje niema on nic wspolnego z jazda.
Posprawdzaj wszystkie filterki , swiece , rozrzad , ustawienie zaplonu, zaworow , sprawdz czy niemasz zatkanego wydechu...

no i najwazniejsze to tylko 1,3 wiec niemasz co oczekiwac ze bedzie ci to jechalo z dolu , to trzeba krecic zeby jakos jechalo. Niestety hondy niezostaly wyposazone w cos takiego na Moment Obrotowy , szczgolnie silniki o malej pojemnosci .

posprawdzaj to co wypisalem i tyle. aa i jeszcze przewody zaplonowe.

ot ....Nemereth czemu sobie niezmienisz u siebie glowy jak tutaj doradzasz Vti ehhh szkoda gadac ( Trol )

czaja
17-08-11, 23:00
Posprawdzam to i porobie, ja stawiam na przytkane cos, filterek paliwa gaźnik badź wydech .. Dzieki wielkie za pomoc:)