PDA

Zobacz pełną wersję : D seia na OBD1



Wielki Szu
26-07-11, 17:31
Witam.
Które silniki z D serii są na OBD1?
Dzięki.

Redmitsu
26-07-11, 17:34
D14A3 oraz D14A4

billiejoe
26-07-11, 18:09
D14A3 oraz D14A4
Od kiedy:confused:

Zależy z jakiego nadwozia potrzebujesz,patrząc na to że motasz się z MB3 to w angielce VI było najbliżej d16y2 na obd1

Wielki Szu
26-07-11, 18:54
Potrzebuję bez VTECa.
Ustaliłem że d15b7 coś jeszcze?

kaczy_skc
26-07-11, 23:52
d15b2 chyba tez

crxd16
27-07-11, 00:02
b2 to obd0

4mell
27-07-11, 07:40
Które silniki z D serii są na OBD1?


Te najlepsze oczywiście!!:p
tych silników troche jest więc mogłes sprecyzowac swoje pytanie?
Najlepszy na obd1 non vtec sohc to D16Y3
wszystko masz tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine

radar333
27-07-11, 09:37
Najlepszy non vtec d serii na OBD1 to DOHC D16A9 :P (w wersji z EG5 na OBD1)

artek0903
27-07-11, 13:23
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?10527-SPECYFIKACJA-SILNIKÓW-HONDA-CIVIC-1988-2000

4mell
27-07-11, 13:59
1.czy może ktos potwierdzic to ze d14a2 95-97 i d14a5 95-97 w Angielkach napewno sa na obd2? to dlaczego w tych samych latach d16y3 i d16y2 sa na obd1?
2.Na ostatnim linku d16y2 jest z lat 98-00 co napewno nie jest prawdą
3. i co w ogole ma oznaczac literka E na koncu oznaczenia silnika? Nie spodkałem sie z tym w żadnym silniku Hondy
4. d16y3 na ostatnim linku produkowany był tylko rok? to też cos dziwnego z tego co mi wiadomo to y3 i y2 był produkowany w latach które podałem w punkcie "1"
tyle tych silników jest już naje... że nie ma chyba żadnego zestawienia specyfikacji silników, bezbłędnej

marcus209
28-07-11, 19:59
Mam d14a2 w budzie MA87 z 1995 (civic 5D tzw. angielka) i jest w niej OBD1. Gdzieś w internecie znalazłem info, że jest w nim komputer ODB2 z kostkami od OBD1 (zmieszany trochę tabelką z forum, w której jest napisane, ze d14a2 to OBD2) Ale bez problemu podszedł do niego komputer z d15b7, musiałem tylko dorobić wiązkę pod 4-ro pinową sondę lambda. (można też wyłączyć obsługę grzałki sondy w komputerze, wtedy nie będzie wyskakiwał błąd)

Wielki Szu
29-07-11, 07:06
d15z3 to też OBD1?

4mell
29-07-11, 07:14
Wiedziałem!!!:D dzieki za potwierdzone info bo tu na forum ludzie sa przekonani ze to obd2 w co ja patrząc na te silniki i nie chciałem w to wierzyc i przez to myslą że nie da sie robic na tym silniku wiekszych modów:) bez zmiany wiązek i innych cudawianek

marcus209
29-07-11, 08:56
d15z3 to też OBD1?
Zobacz jak wygląda komputer, jeżeli ma wtyczki od OBD1 (http://www.hondata.com/techecuid.html), to jest bardzo prawdopodobne, że jest do OBD1. Trzeba sprawdzić kwestie sondy, ile ma żył i czy wtryski są sterowane parami czy 4 oddzielnie.

Nie mogę teraz znaleźć tej strony, nawet nie pamiętam czy do było jakieś forum. Ale wyczytałem tam, że Hondy produkowane w Anglii od 1995 do 1997 (lub do 2000) miały komputery OBD2 z wyprowadzeniami takimi jak w OBD1.

mirasek
29-07-11, 09:17
Zobacz jak wygląda komputer, jeżeli ma wtyczki od OBD1 (http://www.hondata.com/techecuid.html), to jest bardzo prawdopodobne, że jest do OBD1. Trzeba sprawdzić kwestie sondy, ile ma żył i czy wtryski są sterowane parami czy 4 oddzielnie.

D15Z3 ma wtyczki OBD1, sonda 5 żył (szerokopasmowa), wtryski sterowane oddzielnie.

zakit
29-07-11, 12:14
Zobacz jak wygląda komputer, jeżeli ma wtyczki od OBD1 (http://www.hondata.com/techecuid.html), to jest bardzo prawdopodobne, że jest do OBD1. Trzeba sprawdzić kwestie sondy, ile ma żył i czy wtryski są sterowane parami czy 4 oddzielnie.

Nie mogę teraz znaleźć tej strony, nawet nie pamiętam czy do było jakieś forum. Ale wyczytałem tam, że Hondy produkowane w Anglii od 1995 do 1997 (lub do 2000) miały komputery OBD2 z wyprowadzeniami takimi jak w OBD1.


dokladnie tak jak mowisz, ja pamietam tylko ze d14a8 ma wlasnie w ten sposob, pozatym kilka innych silnikow ale juz nie pamietam ktore modele.

http://www.dodo-upgrades.nl/

tutaj sobie poszukaj pinow wtyczek, napewno ci pomoze.

Pili
16-09-12, 18:46
Panowie. Poproszę więc konkretnie jaki komputer można włożyć do silnika d14a2 na złącze OBD1 P&P bo mam ten sam problem i nikt konkretnie jeszcze mi nie odpowiedział.

Karpiczek
16-09-12, 20:41
Jeśli jest OBD1 to powinien podpasowac przykładowo P28, czyż nie?

marcus209
16-09-12, 20:57
Panowie. Poproszę więc konkretnie jaki komputer można włożyć do silnika d14a2 na złącze OBD1 P&P bo mam ten sam problem i nikt konkretnie jeszcze mi nie odpowiedział.
Wszystkie OBD1 tylko musisz wyłączyć obsługę grzałki sądy lub wymienić sondę na 4-ro żyłową.
I najlepiej wgrać do niego mapę z d14a2. link do pliku z mapą:
http://przeklej.net/down/2872459505814712794441993064670968306b3622ec11008f 7bf9d72.html

Pili
17-09-12, 01:17
Wszystkie OBD1 tylko musisz wyłączyć obsługę grzałki sądy lub wymienić sondę na 4-ro żyłową.
I najlepiej wgrać do niego mapę z d14a2. Mam taką jak chcesz mogę ci przesłać.

mam sondę 4 żyłową. Sprawa wygląda ogólnie tak ,że mam nadwozie MB2 tylko słupek jest od d14a2, a aktualny komputer p1j-e13 jest wykastrowany z immobilisera i słyszałem, że muszę wymieniać wszystko razem ze stacyjką dlatego chciałbym dobrać jakiś inny komputer. Jeśli się orientujesz w tym temacie prosiłbym o pomoc.

marcus209
17-09-12, 08:24
Musiałbyś się dowiedzieć, od jakiego silnika masz osprzęt. Aparat zapłonowy, wtryski, przepustnice, silniczek krokowy i od tego silnika szukać komputera. To że masz słupek od D14A2 nie znaczy, że musisz mieć od tego silnika komputer. Sam mam wymieniony blok na D13B2 (są takie same) i komputer mam taki sam, jaki miałem w D14A2.

Pili
17-09-12, 10:25
Osprzęt mam pewnie od d14a8 bo kolega ma identyczny, kostki przy przepustnicy też są w innych miejscach niż oryginalnie w d14a2, wiem bo mam porównanie.