PDA

Zobacz pełną wersję : Kolejnośc dokręcania śrub na głowicy



Limbo
03-04-07, 13:36
Witam! Właśnie jestem w trakcie wymieniania uszczelki pod głowicą. Wie ktoś może w jakiej kolejnosci dokręca sie śruby na głowicy?? I zjakąsiła się je dokręca?? 110, 115 czy ile?? Oczywiście bedzie to dokręcane kluczem dynamometrycznym. Z góry dzięki i prosze o szybka fachową odpowiedz. Pozdro

monissia
03-04-07, 14:21
Tak bylo w ksiazce:
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1175602834_P1000637.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1175602862_P1000638.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1175603290_P1000639.jpg
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1175603345_P1000640.jpg

skolopendra
03-04-07, 14:31
poszukaj manuala :szukaj:

tam wszystko jest
ja niedawno dokręcałem swoja 73Nm, choć podają 67

ale 115 ?? !!

amon
03-04-07, 16:51
ja swoja dokrecałem na 100 Nm i mam juz stuknkęte 40 kkm i wszystko ok. Dokręcac zaczynasz od środka": zacznji od 60 Nm i dokręć wszystkie a potem zwieksz siłe - dokręcasz najpierw 2 srodkowe a potem na krzyż tzn: dolna prawa(obok śrokkowej śruby), górna lewe, górna prawa , dolna lewa itd. aż dojdziesz do końca głowicy z obu stron.
P.s. Uwazaj jak uzywasz starych szpilek - sa juz napewno rozciagniete więc jak będziesz dokręcał musisz czuć czy nie ukręcają się.

Lcfr
03-04-07, 21:40
trafna opowiedz padła juz....


:zamkniety temat:

sodaone
05-04-07, 09:37
Limbo jaki koszt wymiany (razem z robocizną) ??

Efyr
05-04-07, 12:44
A jaka kolejność odkręcania?
Taka sama, czy od końców?

sodaone
05-04-07, 13:28
Kolejność odkręcania jest dowolna. Kolejność dokręcania musi być zachowana, poto żeby odpowiednio "rozciągnąć" głowicę.

Limbo
05-04-07, 18:19
Do mojego modelu uszczelka pod głowicę 66 zł
Sprawdzanie szczelności głowicy wraz z zabieleniem 86 zł
uszczelka na kolektor ssący 10zł
oszczelka między kolektor wydechowy i blok 50zł
uszczelka między kolektor wydechowy a wydech 12 zł
nowy olej 135 zł
nowy filtr oleju 14 zł
borygo 37 zł
silikon na 300C 8,50

Robocizna za sześciopak Warki bo skręcam to razem z przyszłym teściem;)

sodaone
06-04-07, 09:07
Skręcić i rozebrać to żaden problem,ale czy czasem głowicy nie trzeba dac do splanowania przy takiej operacji? Bo cos mi się wydaje,że własnie trzeba.

Limbo
06-04-07, 11:19
JA dałem sprawdzic szczelnośc głowicy i w razie potrzeby mieli ją splanować. Jednak nie było trzeba jej planowac i w zupełności wystarczyło zabielenie. Było to robione w firmie POLOK w Gliwicach więz zostało to napewno profesjonalnie zrobione;)

PS. Autko juz jest sprawne bo wczoraj wieczorem je poskładaliśmy, dzisiaj jedynie wymienię olej i wszystko będzie cacy;)

Jedynie jeszcze troche dymi aletylko jak sie mocniej przygazuje, bo jak mi uszczelki wczesniej poszły to płyn chłodniczy dostał się do wydechy i teraz musi sie to poprostu wypalic i wydmuchać :aloha: