Zobacz pełną wersję : Info. przed kupnem Civic, jaki silnik do LPG
mariusz.byd
22-07-11, 09:06
Witam wszystkim
Pewnie temat wałkowany jest często na forum, niestety opcja szukaj nie zaspokoiła moich dylematów. Od razu proszę o wyrozumiałość z waszej strony i traktowanie każdego z przypadków indywidualnie - o mój przypadek proszę również. Mam wielki problem z doborem silnika który będzie bezproblemowy do codziennej jazdy z instalacją LPG. Mianowicie, aktualnie (od pół roku) jestem posiadaczem Opla Corsy B 96 rok, dostałem ją w spadku po rodzinnie, dobry silnik x12sz który nie sprawił mi żadnych problemów, jedyne co w nim zrobiłem to wymiana płynów i filtrów, oraz regularne czyszczenia podzespołów. Problemem jednak nie jest sam silnik tylko blacha, dostałem ją już w bardzo słabej kondycji. Opel jak Opel mam nadzieje ze Honda będzie w lepszej kondycji blacharskiej. Wracając do tematu zastanawiam się miedzy V a VI generacją Hondy Civic. Tryb mojej jazdy wygląda tak, że moja narzeczona jeździ samochodem do praca (tryb po 11h więc ok 3-4 razy w tyg), resztę użytku samochodu występuje w mieście, głównym celem jazdy jest rok akademicki gdyż dojeżdżamy na uczelnie do Krakowa zaocznie, więc 2 weekendy w miesiącu czyli samo to daje nam trasę 1200km w miesiącu.
Od silnika oczekuję przyzwoitej mocy ponieważ na śląsku i małopolsce tiry to zmora kierowców corsą wyprzedzanie to śmierć w oczach - niestety. Dodatkowo ważna jest prędkość na autostradach i drogach szybkiego ruchu, wiadomo jak jest możliwość to czemu nie korzystać liczę na prędkości w granicach 140-160km/h. I najważniejsza kwestia aby jazda w mieście jak i na trasie była w miarę oszczędna (głównie trasa) dlatego koniecznym wymogiem jest instalacja LPG, nie ukrywam że będę stosował cykl mieszany używanej mieszanki do jazdy 40/60 benzyna gaz.
Na co muszę się przyszykować kupując Hondę?
Jaki silnik będzie dla mnie najlepszy?
Na co zwrócić uwagę wybierając hondę już podczas oględzin?
Zaznaczę że moja widza mechaniczna ogranicza się do masy lektury oraz drobnych domowych wymian praktycznych. Jednak z Honda nie miałem nigdy do czynienia co chciałbym zmienić :).
Aha jeszcze jedna rzecz liczę również na drobne modyfikacje typu wymiana układu wydechowego etc. w sumie wizualnie.
Jeżeli będziecie potrzebowali jeszcze jakichś informacji postaram się je udzielić. Linki do tematów na forum z podobnym zapytaniem mile widziane, ja niestety nie znalazłem tego czego oczekiwałem.
Proszę o wyrozumiałość. Wielkie dzięki za pomoc :)
Na co muszę się przyszykować kupując Hondę?
Blacha może nie być w lepszym stanie niż w corsie :cool:
Jaki silnik będzie dla mnie najlepszy?
Szukałbym już coś powyżej 100KM
Na co zwrócić uwagę wybierając hondę już podczas oględzin?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?36501-Poradnik-na-co-zwr%F3cic-uwag%EA-przed-kupnem-hondy
mariusz.byd
22-07-11, 18:20
ale chodzi mi o Hondę hatchback 1.5 90KM tak np. Czy ktoś jeszcze może udzielić swojej opinii na temat?
Z tego co osobiście się zorientowałem to V potrafią dość poważnie rdzewieć, ale zadbane wizualnie i mechanicznie auta nie powinny sprawiać problemów. W forumowej giełdzie jest kilka ciekawych propozycji V. VI już lepiej prezentuje się pod względem blachy, ale również potrafi rdzewieć np. nadkola tylne. I jeśli decydujesz się na Hondę, musisz wiedzieć, że nie będzie ona cicha przy prędkościach tzw. autostradowych. I jeśli chcesz jeździć czymś co się dobrze odpycha proponuje 1.5 - 115 KM (D15Z6 bodajże). I jak kolega podał, masz już odpowiedni wątek na naszym forum o tym.
mariusz.byd
22-07-11, 18:45
a jak ten silnik toleruje gaz i jeżeli to jest vtec od znajomego słyszałem ze silniki mają jakąś stałą wadę jednakże nie poważną która zatrzyma silnik, ale teraz nie nazwę tego słownikowo dowiem się i dopisze.
Mamy w domu 2 CR-V'ki w gazie z VTEC'iem i sprawują się idealnie, wiec mówienie, że silniki Hondy nie lubią gazu to bzdura, ale za instalację trzeba dać 2500 - 2800 złotych. Słuchać niektórych mechaników się nie opłaca, bo wiedzą tyle co nic.
vnv_nation
23-07-11, 08:01
I jeśli chcesz jeździć czymś co się dobrze odpycha proponuje 1.5 - 115 KM (D15Z6 bodajże).
Podany przez ciebie silnik ma katalogowo prawie 2 sek wolniej w sprincie do 100 od d15b2. Jako auto do zagazowania ten 90-konny silniczek bardzo dobry (wlasnie d15b2), duzo tego na allegro wiec jest w czym wybierac. Instalacji drogiej nie trzeba, blosa mozna wsadzic bez zadnych przerobek i na mocy nie straci. Jedyne co wiecej trzeba do tego silnika, to odpowiedni emulator wtrysku.. nie pamietam teraz jak sie nazywa bym musial pod maske zajrzec..
mariusz.byd
23-07-11, 08:30
o super wiedziec ze masz rowniez taki silnik zagazowany, powiedz mi ile Ciebie to kosztowało razem z blosem? i jak wrazenia z samej jazdy i spalanie
Podany przez ciebie silnik ma katalogowo prawie 2 sek wolniej w sprincie do 100 od d15b2. Jako auto do zagazowania ten 90-konny silniczek bardzo dobry (wlasnie d15b2), duzo tego na allegro wiec jest w czym wybierac. Instalacji drogiej nie trzeba, blosa mozna wsadzic bez zadnych przerobek i na mocy nie straci. Jedyne co wiecej trzeba do tego silnika, to odpowiedni emulator wtrysku.. nie pamietam teraz jak sie nazywa bym musial pod maske zajrzec..
Ja mówię o silniku, który jest w VI, a ty o silniku z V.
mariusz.byd
23-07-11, 11:31
jednak z 6 gen będę musiał zrezygnować ograniczyłem budżet, V gen. z gazem i dobrym nadwoziem do 8 tyś też może być nie lada wyczynem
jak chcesz V gen pod gaz to 1.3 jest idealne ale brakuje mocy w takim silniku. 1.5 90km to chyba najlepsze rozwiązanie a rowniez dobrze z gazem współga. Poszukaj na forum czesto ktos sprzedaje albo daj ogłoszenie w dziale kupie
mariusz.byd
23-07-11, 12:19
przeglądam od kilku dni allegro i wpadłem na kilkanaście aukcji VI gen. z silnikiem 1.4 90KM od razu z instalacją - powiecie coś na temat tego zestawu?
np.
http://otomoto.pl/honda-civic-1-4-16v-gaz-C19939436.html
http://allegro.pl/honda-civic-lpg-i1726589595.html
do tego Pana z ciekawości dzwoniłem, mówił że obroty nie falują jest 1 właścicielem w kraju, kupiony od jakiegoś sprzedawcy który sprowadza auta, instalacja LPG robiona przez niego 1.5 roku temu, do zrobienia nadkola i drzwi od kierowcy, i łożysko klimatyzacji bo głośno chodzi.
w cenie mieszczę się i jeszcze coś na drobne naprawy zostanie + wymiana filtrów i płynów
vnv_nation
23-07-11, 18:16
o super wiedziec ze masz rowniez taki silnik zagazowany, powiedz mi ile Ciebie to kosztowało razem z blosem? i jak wrazenia z samej jazdy i spalanie
Zakladalem to juz 2 lata temu, wtedy plazilem razem z blosem i tym emulatorem 1600zl. Zadnych problemow z gazem kompletnie nie ma, tyle ze bagaznik wczesniej byl maly, a teraz juz go prawie nie ma i cola 2 litry moze sie zmiesci ;) no ale to normalne, zapas trzeba gdzies tez wlozyc :). Po zalozeniu gazu auto jezdzi praktycznie tak jak jezdzilo, a to pewnie zasluga blosa - warto :) A spalanie hm najnizej osiagnalem na trasie przy max 100km/h 6,8 litra a tak srednio jak jezdze miedzy miastami okolicznymi czy troche po miescie kolo 9 wychodzi - dodam ze nie zwracam nigdy uwage na zadne zasady eco-drivingu tylko po prostu jezdze. Takze ogolnie polecam.
Jak masz 8 tys to spokojnie juz szukaj VI gen. Napewno za ta kwote juz wyrwiesz cos sensownego, moze nawet z klima. Nawet jakby to mialo byc z poczatkow produkcji VI gen to napewno i tak bedziesz bardziej zadowolony niz kupujac starszego Vgena :)
Swoja droga jakby ktos mi dal za moja honde 5tys to bym sprzedal :P
mariusz.byd
24-07-11, 11:12
cenne informacje, VI gen spoko ale V robi na mnie duzo większe wrażenie tylko boje się tej blachy. 5tyś mówisz a masz jakies zdjęcia :D
Bzdury kolego piszesz, osobiście wolę VI ładniejsza z zewnątrz i w środku. Do tego blacha, aż tak bardzo nie leci i nawet do 7-8 dostaniesz w miarę dobry egzemplarz.
vnv_nation
25-07-11, 17:09
Bzdury kolego piszesz, osobiście wolę VI ładniejsza z zewnątrz i w środku.
Opinia typowo subiektywna i nazywac tego bzdurami sie nie powinno jak ktos ma inny gust :)
Do tego blacha, aż tak bardzo nie leci
Na dzien dzisiejszy az tak nie leci, bo VI gen sa srednio 5 lat mlodsze, ciekawe czy 5 lat pozniej VI gen bylby mniej zardzewialy ;)
5tyś mówisz a masz jakies zdjęcia
pisz na priv albo gg 1604723
Mariusz: w tych pieniądzach jak dla mnie są 2 opcje do wyboru, albo szukaj coupejki V generacji z silniczkiem d15b7 - pełny wtrysk i do tego sekwencja - zawsze zostanie trochę bagażnika na wyjazdy (w hatchu V geny niestety bagażnik nie rozpieszcza, użytkowałem i to przeżyłem, lecz autko wdzięęęęczne), tudzież 6 generację, nowszą z silnikiem 1,4 90KM - też bym szedł w sekwencję. Tego V-TECa Econo d15z6 bym sobie odpuscił, chociaż jest oszczędny to części są już ciut droższe niż do tradycyjnych silników. Z drugiej strony jakby skrócić tam skrzynie to robi się również ciekawie :-)
V generacja w tym przypadku będzie szybsza, zarazem ciut starsza i często są objawy korozji jednak nie jest to tragedia nie do odratowania - tylko zwykłe wyprawki blacharskie - moim zdaniem to nie jest problem nie do przeskoczenia.
VI generacja w tej opcji trochę wolniejsza, ale za to nowsza i świeższa, pewnie łatwiej będzie znaleźć w fajnym stanie, szczególnie motorów 1,4 90KM których jest full..
Decyzję musisz podjąć sam i poszukać fajnego egzemplarza, ale oba piece nadają się do gaziora.
A już najlepiej, jakbyś dorawał jakiś lokalny klub Hondy - a w Bydgoszczy chłopaki mają sporo fur z pod tego znaku i poprosił o jazdę testową, tudzież przejażdżkę z kierowcą - sam dojdziesz do pewnych wniosków, obejrzysz auta gabarytowo, bagażnikowo i jakie jest ich wykonanie.
Dziś na studia osobiście wybrałbym 6 gena.
Hej!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.