Zobacz pełną wersję : Uwagi na temat modelu.
Kolego nie spinaj i nie denerwuj się, jeżeli obraziłem twoje perłowe przedłużenie...to masz problem,...
Uwielbiam takich mistrzów intryg i odwracania kota ogonem. Twój (pisze się z dużej litery) protekcjonalny ton podszyty tekstami spod budki nie robi na mnie wrażenia, ale muszę Ci odpisać bo dalej kpisz i naśmiewasz się z płetwy, nie rozumiejąc intencji zamieszczenia takiego właśnie zdjęcia.
Otóż długo zastanawiałem się nad kolorem, a trudno jest wybrać coś widząc tylko próbnik. Żaden monitor nie odda wiernie koloru metallic lub perły ale właśnie na krzywiźnie płetwy widać jak się mieni - to był mój cel, aby to pokazać i może pomóc innym stojącym przed dylematem.
Cenię sobie dyskusję uczciwą i bez złośliwości.
Nie chcę uchodzić za internetowego pieniacza, po prostu jestem starej daty, z czasów kiedy samochody oceniano na podstawie silnika, zawieszenia, osiągów, właściwości jezdnych itp mechanicznych "pierdół". Teraz na forach samochodowych (nie tylko na tym) widzę podejście unisex i coraz częściej oceny aut wyglądają jak oceny damskiej torebki, opinie kształtują się na podstawie kolorów, guziczków, lampeczek itp gadżetów, dla innych ważnych, dla mnie nieistotnych,, i z tego się bierze moja irytacja.
Dlatego dochodzę do wniosku, że czas zamilknąć na tym forum i pozostać obserwatorem....życzę udanego wyboru auta i satysfakcji z uzytkowania.
Lancet67: Twój ostatni post wiele zmienia w moim odbiorze tego co napisałeś wcześniej. Wygląda na to, że zbyt szybko Cię oceniłem, za co przepraszam. Winne jest moje przewrażliwienie na punkcie kultury - co też wynika z wieku ;) Zapomnijmy o tym i dalej dyskutujmy na tematy nas pasjonujące. Mam nadzieję na zrozumienie i zgodę.
I ja zabiorę zdanie w temacie ;). Dla mnie nowy civic 5D wygląda o niebo lepiej od 8gena 5D. Nie można go porówywać z 3D, który w 8 Genie wygląda świetnie ale w nowej wersji nadwozia 3D jeszcze nie ma. 8Gen patrząc na 9 kojarzy mi się z napompowaną żabą ;). Nowy model w wersji 5D wg mojej opinii ma więcej charakteru. To samo dotyczy wnętrza. Nie wiem jak innym ale jak dla mnie obrotomierz centralnie w tubie robi robotę. Tak samo panel radia i klimatyzacji według mnie bardziej cieszące oko i również funkcjonalne.. Nie pisze z powietrza a z praktyki bo mam w rodzinie 9gena.
To rzecz gustu, mnie jako właściciela 8g 5D drażni widok przednich ledów w 9g, sorry, ale po japończykach, mistrzach w elektronice spodziewałem się czegoś bardziej wyrafinowanego, delikatnej obwódki wokół reflektorów z lekkim zcięciem coś jak w audi, a tu odpustowe listewki z allegro zamontowane przez pana Kazia, grill nie budzi emocji wygląda nijako, a pod nim ten dziwny odcinający bryłę plastik, który należy koniecznie przemalować na kolor nadwozia.
grill nie budzi emocji wygląda nijako, a pod nim ten dziwny odcinający bryłę plastik, który należy koniecznie przemalować na kolor nadwozia.
Dlatego Świat jest ciekawy bo tyle gustów ile osób. Będąc zdecydowany na Civic IX spejalnie wybrałem biały kolor, który kontrastuje i podkreśla elementy stylizacyjne.
Zaparkowałem ostatnio za nowym Focusem w tym samym kolorze i patrzyłem z ogródka na oba, starając się porównać i doszedłem do wniosku, że te wszystkie Golfy, Focusy, Astry to straszna nuda.
chyba jednak nowy Civic nie trafił w gusta klientów :). Odsyłam do artykułu > http://autokult.pl/2012/08/02/honda-odswieza-oferte-civic-do-poprawki-i-s2000-pod-znakiem-zapytania
Taki ten artykuł wiarygodny jak i cała strona. Autorowi zabrakło reklam więc wkleił zdjęcie Civic w wersji HB, a jeśli już, to chodzi pewnie o rynek amerykański. :cool:
Czym dłużej widzę nowego Civica, tym bardziej mi się podoba. gen. 8 jeżeli chodzi o HB zaczął wyglądać tak jakoś spokojnie...
Taki ten artykuł wiarygodny jak i cała strona.
Nie wiem na jakiej podstawie podważasz wiarygodność strony / artykułu. Bo nie ma zdjęcia? pff.
na jakiej podstawie podważasz wiarygodność strony / artykułu
Opinia własna :cool:
Dlaczego ? wolałbym konkrety zamiast reklamy środka na ból głowy czy suplementu na potencję. :p
Więc chodzi o 4D czy 5D, wersję europejską, amerkańską , a może nawet o inną generację ?
Z moich informacji honda nie wypuści nowego modelu w przeciągu najbliższych 4 lat, artykuł z dupy ;) btw jaka marka mogłaby sobie pozwolić na wypuszczenie kolejnej generacji danego modelu w ciągu pierwszego roku.
Ja wciąż uważam, że głównym problemem nowej generacji jest nie wygląd tylko brak aktualizacji do dzisiejszych czasów palety silników... Czy to, że w 3 różnych testach sprawnościowych m.in. ze slalomem Civic zaliczał najgorszy wynik wśród kompaktów. Rozumiem, że pokonał go Focus, bo czuć, że jeździ o klasę lepiej, ale C4 ??? - co za czasy, kiedyś dla Hondy nie do pomyślenia. Zgadzam się tu z lancet67, że roztkliwiamy się nad kolorami i wyglądem grilla i stylistycznymi pierdołami - ponad 80% tego tematu. A to co istotne, nie zmieniło się wcale. Raczej o krok w tył - za taki uważam chociażby niewyłączalny na stałe start-stop czy jak się okazuje najmniej sprawny w klasie układ jezdny. No chyba, że dzisiaj liczy się już tylko wygląd i puste pseudo-eko-idee.
Co do artykułu powyżej to pewnie chodzi o nieudolnie opisany facelift. W USA i tak liczy się już tylko wygląd - tam dane techniczne to tylko jedna skromna zakładka/stronka gdzie nawet czasu do setki nie znajdziesz (co ciekawe nie wiedział tego nawet gość w salonie, który odwiedziłem...). Większość materiałów to przegląd kolorów nadwozia, tapicerki i jakie to ma fajerwerki - tam auto to bardziej mebel użytkowy niż samochód w moim rozumowaniu. A tak generalnie to jak napisał civikus, następne 4 lata żyjemy pod znakiem obecnej generacji czy nam się ona podoba czy nie.
że w 3 różnych testach sprawnościowych m.in. ze slalomem Civic zaliczał najgorszy wynik wśród kompaktów.
A wiecie dlaczego tak się dzieje ? To nie przypadek, że Niemieckie auta ostatecznie zostają najlepiej ocenione przez.... Niemieckich 'ekspertów' w testach Niemieckich magazynów.
Przykładowo: Nissan Qashqai spośród 16 dostępnych na rynku crossoverów zajął 15 miejsce i był lepszy jedynie od Dacii Duster. Oczywiście wszystkie pierwsze miejsca oblegane były przez marki Niemieckie, kolejne zajęła Skoda z koncerny VW.
Zawsze chodzi o kasę, sprzedaż, a prasa odpowiednio w tym pomaga... swoim markom.
Stawiam wyżej własne doznania ponad opinie 'ekspertów' i nie uwierzę, że Civic jest znacząco gorszy od konkurencji.
Model Civic dla mnie nigdy nie będzie samochodem wyczynowym i sportowym tylko nazwijmy to dynamicznym kompaktem.
Będąc dzieciakiem, pamiętam, że nie mogłem przejść obojętnie koło CRX, Prelude - i tu się z Wami zgodzę w pełni - takich samochodów teraz bardzo brakuje.
Rozumiem, że pokonał go Focus, bo czuć, że jeździ o klasę lepiej,
Jeśli tak, to obejrzyjcie sobie "ESC TEST" Focusa:
http://www.youtube.com/watch?v=jIF33zV1VXs&feature=relmfu
a potem ten sam test w wykonaniu Civic:
http://www.youtube.com/watch?v=24KsadSQ9fE
Czy faktycznie wg tego testu Focus jest lepszy ? nie wydaje mi się, a wg mnie Civic wypadł lepiej.
Od dawna nie ufam sponsorowanym magazynom i ich artykułom.
Z resztą nawet gdyby Focus czy C4 byłby lepszy w slalomie, to nie codziennie mam do tego okazję... ;)
...i jeszcze raz doceniając wiele innych rzeczy jest Civic i długo, długo nic...
Mnie osobiście obecna generacja Civica nie podoba się, ale według mnie jest to najlepszy samochód na rynku w swojej klasie.
... według mnie Focus (a przynajmniej poprzednia generacja - tą czasami zdarza mi się jechać) nie prowadzi się lepiej od Civica 8gen (9gen jeszcze nie jechałem).
Na te wszystkie testy w których wygrywa Golf, to raczej należy patrzeć z przymrużeniem oka :)
No właśnie. Często podczas delegacji zagranicznych wypożyczam auta głównie w klasie kompakt; od Golfa, Focusa, Megane, 308, Corolli, Aurisa, , itd.itd. więc mam porównanie jak pracują różne silniki, jak się nimi jeździ, jak się w nich siedzi i tymbardziej z rezerwą podchodzę do artykułów i wyrażonych w nich zachwytów nad autami niemieckimi. Znowu uczepię się zwycięzcy znacznej większości testów i porównań, ale właśnie Golf w moich doświadczeniach wypada najsłabiej. Źle mi się w nim siedzi, nudzi mnie deska rozdzielcza, drażni mnie archaiczny wyłącznik świateł, agresywne podświetlenie zegarów, a na dodatek kiedyś w drodze powrotnej padł mi silnik i dojechałem na połowie jego mocy.
Oczywiste i zrozumiałe jest, że polska edycja niemieckich magazynów chwali i promuje własne produkty, ale zastanawiam się tylko jak wyglądałyby te same testy i porównania w wydaniu motoryzacyjnych czasopism japońskich ? ;)
Zgadzam się że szczególnie VW jest mocno promowany ponad to co sobą reprezentuje i mam podobne zdanie jak Ty o Golfie, który w rzeczywistości nie za bardzo ma się czym popisać (szczególnie jak trzeba się zapakować na wyjazd do chyba najmniejszego w klasie bagażnika). Czy wszystkie testy są całkiem kupione? Może wiele jest, ale z tego co wiem opłacane są głównie pierwsze miejsca... Sam jeździłem trochę Golfem, C4, i30 i nie uważam, żeby Civic jeździł gorzej od nich. Natomiast znam już dobrze możliwości swojego 8 gena i wsiadając do Focusa 2 gen kolegi muszę niestety powiedzieć, że IMO prowadzi się on odczuwalnie pewniej. Ale to moja opinia.
Z tego co teraz widzę, przeglądając gazety motoryzacyjne to bardzo promowany jest nowy Hyundai i30 i Kia Ceed. Piszą,że pod każdym względem dorównują najlepszym w klasie. Jak dla mnie niestety to jest przepaść, może na pierwszy rzut niewidoczna, koreańskie auta nigdy nie będą takie jak Honda czy Vw.
U mnie na chacie jest 8 gen i Golf 6. I tak naprawdę oba są bardzo dobre i ciężko wskazać które jest lepsze..one są po prostu INNE. Honda jest leciutko i miło prowadzącym się blaszakiem z duszą a Golf to solidny kawał plastiku i blachy w którym wszystko lekko chodzi (pedał hamulca aż za lekko i zmienianie biegów nie jest tak przyjemne jak w Hondzie) oprócz samego auta które jest ociężałe i się ma wrażenie że się jedzie autem o pół tony cięższym. Aczkolwiek na polskie drogi pancernik Golf a Civ to jest różnica..
Mam pewien niedosyt co tego modelu.. Spodziewałem się fajerwerków!! A tu znów 1.8 i 140 koni, niezbyt ekonomiczny, słabo elastyczny.. Na zewnątrz może sie podobać, ale nie tak jak 8 gen, który był w 2006 takim hitem, że konkurencja leżała na deskach!! Tu nie ma rewolucji tylko delikatna rewolucja ale nie wiem czy w dobra stronę.. Wnętrze jest super na 5 z plusem i coraz wyższa jakość materiałów (tu jest poprawa) w porównaniu do Golfa czy Audi A3 to design jest wręcz Boski. Jakbym z zamkniętymi oczami wchodził do VW - ów to nigdy nie wiedziałbym w którym jestem:) Ale... Vw smierdzacy nuda, silnikami benzynowymi z gamy TSI wygrywa z honda zdecydowanie!! Prowadziłem Scirocco 1.4 TSI 160 KM (20 więcej niż 1.8 Hondy) a samochód na każdym biegu eksplodował do przodu jak perszing!!A jaka elastyczność!! Cały czas zapas mocy i te same spalanie!! Honda musi reagować bo tu przegrywa z kretesem.. w 5 osob to "muł pasiasty" Ale i tak kocham Hondy :)
gamy TSI wygrywa z honda zdecydowanie!! Prowadziłem Scirocco 1.4 TSI 160 KM (20 więcej niż 1.8 Hondy) a samochód na każdym biegu eksplodował do przodu jak perszing
... bez przesady - to jest tylko złudzenie, ze względu na inną charakterystykę silnika
Scirocco technicznie to właściwie Golf, ale daleko mu do nudnego wyglądu braciszka i muszę przynać, że sylwetka Scirocco jest bardzo udana i atrakcyjna. To auto ma jak dla mnie inne przeznaczenie - bo gdzie ja włożę cały wózek Emmaljungi z gondolką, który tonie w bagażniku Civic'a bez rozkładania ? ;) Ciekaw jestem czy VW zdecyduje się kiedyś odświeżyć Corrado - to też swojego czasu była super fura.
A tak nawiasem, to mój kolega z pracy wypytuje mnie ciągle o mojego Civica, zastanawia się nad kupnem i jak powiedział: "najlepszy w tym samochodzie jest silnik wolnossący". :p
Co do silników TSI - modele 1.4 cierpią na rozciągający się łańcuch rozrządu. Potwierdzam na przykładzie mojej znajomej. Ma Scirocco '08 właśnie z 1.4 TSI. Przy przebiegu ca. 40tys km poszedl łańcuch i chyba nie muszę mowić jak wymieliło wszystko :).
Ogólne wnioski: z TSI jeździ się przyjemniej - niestety są to słabe konstrukcje. Nasze ivtec-i są może mniej zaawansowane, jednak są to sprawdzone konstrukcje nie-do-zajechania. Ja mam już stówke na budziku w moim ufo i NIC. Leję paliwo i nic więcej się nie dzieje.
PS z ciekawostek nowy Civic kombi
http://autokult.pl/2012/09/29/teaser-hondy-civic-wagon-shooting-brake-czy-kombi
EDIT: kto by przypuszczał, że nowy Civic może być najładniejszy w wersji kombi :P
mnie ciekawi ile będzie kosztował z silnikiem 1.6 diesel. jesli byłaby to kwestia kilku tysięcy PLN to myślę że warto będzie dołożyć....
Myślę, że Diesel nie będzie dużo droższy, gdyż to 1,6, więc nie wchodzi w 2-litrową akcyzę.
To racje ze 1.8 to silnik niezawodny i tam po prostu nie ma co się popsuć... ale tak jak mowie odczucia w VW sa o wiele lepsze, mimo ze w srodku wiejue nuda i passatem :) Mało tego miałem też przyjemność jazdy Seatem Cupra Bocanegra 1.4 TSI 180 KM ale to już jest zło!!! Nikt mnie na 7mce nie wyprzedził :) ale twardo i niewygodnie wiadomo :) Ten Si nowy jest cudowny ale jeszcze zadnego w Polsce nie ma ciekawe kiedy pojawią sie jakies modele po pprzygodach z USA??
Corrado był następcą Scirocco tego z lat 80 tych mój Ojciec je miał, podobno 75 koni to wtedy był pocisk!!! Więc to w pewnym sensie jest ewolucja Corrado i Scirocco :)
Wiem, że to po części złudzenie... bo Honda ciągnie równo do konca i nie tylko eksplozja w pewnym przedziale jak w TSI.
... bez przesady - to jest tylko złudzenie, ze względu na inną charakterystykę silnika
Wiem, że to po części złudzenie... bo Honda ciągnie równo do konca i nie tylko eksplozja w pewnym przedziale jak w TSI.
Hej, podzielę się moimi spostrzeżeniami, po weekendowych wojażach z cyklu: kupujemy nową furę za 60-80 tys. PLN.
1. KIA Cee'd
Jeżeli szukacie auta za taką kasę, nawet nie wchodźcie do salony KIA. Szkoda czasu. Cee'd wygląda bardzo ładnie, ale jakość wykończenia jest tragiczna. Kiepskie plastiki, "lekkie drzwi", blacha trak gruba, jak folia aluminiowa od Jana Niezbędnego. Masakra. Sytuacji nie ratuje fajne prowadzenie, dobre audio i żwawy silnik 1.6 GDI. Reszta to niestety lipa.
Auto produkowane jest na Słowacji.
2. Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfort Plus
Golf jak Golf, po prostu klasyczne auto segmentu C. Wykończenie bez zastrzeżeń. Wygodnie fotele i bardzo banalna deska rozdzielcza. 1.4 TSI ma moc... czuć ją od samego dołu. Naprawdę rewelacyjny silnik. Wszystko działo się w idealnej ciszy i przy komfortowo zestrojonym zawieszeniu. Koszt wersji Comfort Plus to po rabacie 78 tys. PLN. Nie ma chyba osoby, która mogła by kręcić nosem. Auto jednak nie ma tego czegoś... czegoś, co sprawia, że śnisz o jazdach po nocach i zamiast siedzieć w chacie z żoną, masz ochotę skoczyć w bok. Na przejażdżkę swoją furą. ;) Civic/Colt/BMW 3 mają taką cechę. ;)
3. Ford Focus.
Ford Focus to dziwny twór. Obecna generacja jest po prostu brzydka, toporna, taka jakaś dziwna. jak tylko go zobaczyłem, zrobiło mi się niedobrze. Najgrosze jednak czekało nas w środku. Wnętrze projektował chyba jakiś dresiarz. Nawalić srebrnego, zrobić deskę rozdzielczą tak bardzo wy*****ą w kosmos, jak tylko się da. ;) Moi koledzy w dresach cieszyli by się na widok kokpitu w Focusie. Ale nie my. W sumie spędziliśmy chwilę w aucie i nie chciało nam się nawet tym jechać...
4. Hyundai i30 2012
Auto istna petarda. Wygląda super, w środku jest super. Bardzo wygodne fotele i mnóstwo miejsca. Samochód spokojnie mógłby być hot-hatchem, gdyby miał coś naprawdę mocnego pod maską. Generalnie mistrzowskie auto, które zrobiło na mnie największe IMHO wrażenie. Wygląd fury na żywo to prostu marzenie każdego, kto wychował się na Civicu/Colcie itp. Serio serio. Wylookajcie to to na mieście albo pójdźcie do salonu. Szkoda tylko, że to auto to Hujdaj, gdybyśmy przykleili logotyp Hondy albo Mitsu, idealnie komponowałoby się on z agresywnym nadwoziem. ;) Jazda próbna i tez zadowolenie. Świetny samochód.
5. Opel Astra IV
Hmm... Ciekawe auto, ciekawa stylistyka, mega przeciętne materiały wykończeniowe. Nie chce mi się więcej pisać... po prostu mega przeciętność.
Na zakończenie naszej wycieczki, skoczyliśmy oczywiście do salonu Hondy, żeby mieć porównanie "na gorąco".
6. Honda Civic 2012 raz jeszcze.
No więc wsiedliśmy do Hondy i poczuliśmy to coś, czego nie ma Golf, Hyundai i30 i inne oglądane auta. Wnętrze super wygodne, materiały milutkie w dotyku. Ani grama gołego plastyku. Wszystkie przełączniki działają z miłym, wyczuwalnym skokiem. Fotele... fotele są ULTRA wygodne. Wszystko dostępne pod ręką, wykładzina w schowku... ;) Świetnie zaprojektowany tył auta, Magic Seats, wieeeelki bagażnik (największy ze wszystkich).
Samochód wydaje się być idealnym połączeniem komfortu, jakości wykonania i ceny. ;)
Tak więc morał z tego taki, że Civic 2012 to świetne auto. Mnie rzucił na kolana Hyundai i30. Honda bardzo mi się podoba, ale ten model jest po prostu trochę zbyt wybajerzony. ;) Tak czy inaczej, decyzja o zakupie auta nie należy do mnie, lecz do mojego ojca. On już wybrał. Civica w wersji Sport. ;-) Tak więc niedługo przybędzie nowy aktywny user CivicKlubPl, czyli ja, bo na moich barkach będzie (jak z każdym autem ojca) opiekowanie się nim od strony technicznej. :) Do zobaczenia!
Hej, podzielę się moimi spostrzeżeniami, po weekendowych wojażach z cyklu: kupujemy nową furę za 60-80 tys. PLN.
1. KIA Cee'd
Jeżeli szukacie auta za taką kasę, nawet nie wchodźcie do salony KIA. Szkoda czasu. Cee'd wygląda bardzo ładnie, ale jakość wykończenia jest tragiczna. Kiepskie plastiki, "lekkie drzwi", blacha trak gruba, jak folia aluminiowa od Jana Niezbędnego. Masakra. Sytuacji nie ratuje fajne prowadzenie, dobre audio i żwawy silnik 1.6 GDI. Reszta to niestety lipa.
Auto produkowane jest na Słowacji.
2. Volkswagen Golf 1.4 TSI Comfort Plus
Golf jak Golf, po prostu klasyczne auto segmentu C. Wykończenie bez zastrzeżeń. Wygodnie fotele i bardzo banalna deska rozdzielcza. 1.4 TSI ma moc... czuć ją od samego dołu. Naprawdę rewelacyjny silnik. Wszystko działo się w idealnej ciszy i przy komfortowo zestrojonym zawieszeniu. Koszt wersji Comfort Plus to po rabacie 78 tys. PLN. Nie ma chyba osoby, która mogła by kręcić nosem. Auto jednak nie ma tego czegoś... czegoś, co sprawia, że śnisz o jazdach po nocach i zamiast siedzieć w chacie z żoną, masz ochotę skoczyć w bok. Na przejażdżkę swoją furą. ;) Civic/Colt/BMW 3 mają taką cechę. ;)
3. Ford Focus.
Ford Focus to dziwny twór. Obecna generacja jest po prostu brzydka, toporna, taka jakaś dziwna. jak tylko go zobaczyłem, zrobiło mi się niedobrze. Najgrosze jednak czekało nas w środku. Wnętrze projektował chyba jakiś dresiarz. Nawalić srebrnego, zrobić deskę rozdzielczą tak bardzo wy*****ą w kosmos, jak tylko się da. ;) Moi koledzy w dresach cieszyli by się na widok kokpitu w Focusie. Ale nie my. W sumie spędziliśmy chwilę w aucie i nie chciało nam się nawet tym jechać...
4. Hyundai i30 2012
Auto istna petarda. Wygląda super, w środku jest super. Bardzo wygodne fotele i mnóstwo miejsca. Samochód spokojnie mógłby być hot-hatchem, gdyby miał coś naprawdę mocnego pod maską. Generalnie mistrzowskie auto, które zrobiło na mnie największe IMHO wrażenie. Wygląd fury na żywo to prostu marzenie każdego, kto wychował się na Civicu/Colcie itp. Serio serio. Wylookajcie to to na mieście albo pójdźcie do salonu. Szkoda tylko, że to auto to Hujdaj, gdybyśmy przykleili logotyp Hondy albo Mitsu, idealnie komponowałoby się on z agresywnym nadwoziem. ;) Jazda próbna i tez zadowolenie. Świetny samochód.
5. Opel Astra IV
Hmm... Ciekawe auto, ciekawa stylistyka, mega przeciętne materiały wykończeniowe. Nie chce mi się więcej pisać... po prostu mega przeciętność.
Na zakończenie naszej wycieczki, skoczyliśmy oczywiście do salonu Hondy, żeby mieć porównanie "na gorąco".
6. Honda Civic 2012 raz jeszcze.
No więc wsiedliśmy do Hondy i poczuliśmy to coś, czego nie ma Golf, Hyundai i30 i inne oglądane auta. Wnętrze super wygodne, materiały milutkie w dotyku. Ani grama gołego plastyku. Wszystkie przełączniki działają z miłym, wyczuwalnym skokiem. Fotele... fotele są ULTRA wygodne. Wszystko dostępne pod ręką, wykładzina w schowku... ;) Świetnie zaprojektowany tył auta, Magic Seats, wieeeelki bagażnik (największy ze wszystkich).
Samochód wydaje się być idealnym połączeniem komfortu, jakości wykonania i ceny. ;)
Tak więc morał z tego taki, że Civic 2012 to świetne auto. Mnie rzucił na kolana Hyundai i30. Honda bardzo mi się podoba, ale ten model jest po prostu trochę zbyt wybajerzony. ;) Tak czy inaczej, decyzja o zakupie auta nie należy do mnie, lecz do mojego ojca. On już wybrał. Civica w wersji Sport. ;-) Tak więc niedługo przybędzie nowy aktywny user CivicKlubPl, czyli ja, bo na moich barkach będzie (jak z każdym autem ojca) opiekowanie się nim od strony technicznej. :) Do zobaczenia!
Oglądałem te same auta i mam podobne wrażenia :). Też wybralem Honde Civic 1.8 sport i mysle ze tak zostanie. Auto pewnie zakupie do konca roku :)
Obejrzałem dzisiaj nowego Golfa i muszę stwierdzic, że w porównaniu do nowego Civica jest nudnym wozem. Wiadomo, że jest ogólnie dopracowany, ale brakuje mi w nim takiego polotu. Ogólnie jako całokształt civic bije golfa. Jestem zainteresowany zakupem civica tylko muszę odwiedzic jeszcze salon hyundai'a. Cena hondy nawet w wersji executive po rabacie wynosi ok 85tys z silnikiem 1.8, a nowy golf z takim samym wyposażeniem i mocą kosztuje ok 105tys. 20tys. mówią same za siebie.
Obejrzałem dzisiaj nowego Golfa i muszę stwierdzic, że w porównaniu do nowego Civica jest nudnym wozem. Wiadomo, że jest ogólnie dopracowany, ale brakuje mi w nim takiego polotu.
Nie wiem czy któryś z nas tego dożyje, ale nie zastanawialiście się przypadkiem jak będzie wyglądał Golf za 100 lat ?
To banalnie proste - TAK SAMO !!! :p
Dokładnie tak samo 7 juz jest :) i niczym sie od 6 nie różni :) Ten Hyundai naprawdę też mi się podoba ale jeszcze bardziej i40 :)
Civic to fajne auto, szczególnie obniżkach naprawdę ciekawy rynkowo kompakt. Ale jakichkolwiek argumentów bym zamienił swojego 8gena na 9gena brak. Dajcie mi turbobenzyniaka pod maskę! Na razie jestem przy nadziei co do ducha Hondy:
http://www.autoguide.com/auto-news/2012/09/hondas-turbo-4-cylinder-and-the-2015-civic-type-r-2012-paris-motor-show.html#more-158229
http://motoguru.pl/wiadomosci/nowa-honda-civic-type-r-ma-pobic-rekord-nurburgringu/
No może nie do końca jestem zwolennikiem wyciągania aż 250KM z 1,6 litra, może będzie też cywil typu 180KM na tym silniku - byłby ideał. I chociaż nigdy nie rozważałem sensu kupna kombi (mimo 2 dzieci + psa bagażnik dachowy do 8gena gnije w garażu od 3 lat), to może ta wersja będzie miała akceptowalny tył...
odpowiedź dla Simonsan z zamkniętego wątku:
Co prawda mam IX wersję 1.8 5d Sport (ponad 10tyś. przebiegu), ale od wersji komfort różni się tylko wyposażeniem. Tak więc spalanie nie odbiega znacznie od katalogowego, w jeździe mieszanej z dużą przewagą miasta, w miarę dynamicznie, czasem tryb Econ wychodzi 7,1 l/100 km. Auto komfortowe. Ciche przy dużych prędkościach (150 km/h). Materiały bardzo dobrej jakości. Dokładne wykonanie, zwłaszcza położenie uszczelek wokół drzwi. Duuuży bagażnik.
Czy jest ktoś na forum kto ma powyżej 190 cm wzrostu i jeździ nowym Civiciem? Jak tak to jakie są wasze wrażenia ?? Mi auto sie bardzo podoba ale nie do konca przekonany jestem ze przy moim wzroscie bedzie ok na dluzsza mete..Jezdzic jezdzilem ale wiadomo ile trwa jazda probna..
Dziękuję Dzejan za odpowiedź.
Zastanawiam się nad wersją Comfort i Sport 1.8 5D. Sport jest o te parę tysięcy droższa, ale ma lepsze wyposażenie. Co sądzicie, która wersja jest lepsza?
Jak wygląda kwestia spalania? Ile średnio zużywa benzyny model z silnikiem 1.8? Czy w mieście przy spokojnej jeździe i braku korków można uzyskać wynik w granicy 8 L/100km?
Mam następne pytanie. Czy w IX generacji wystepuja te same niedoróbki jakościowe jak w VIII gen? Mam tu na myśli słaby lakier bezbarwny podatny na łuszczenie, skrzypiaca deska rozdzielcza, haczące klamki, problem z ręcznym, problemy z korozją. O tych wszystkich przypadłościach wyczytałem w Aoto Świecie nr z października 2011 (używana Honda Civic VIII).
Kolejne pytanie kieruję do użytkowników najnowszej IX generacji.Jak Wam sie jeżdzi IX generacją? Może te pytanie jest banalne, ale dla mnie jest bardzo istotne.
Czy jest duża róznica między VIII, a IX-gen.?
Teraz pytanie z innej beczki. W przypadku zamówienia u dilera wersji, której np. nie ma na placu. Ile wynosi czas oczekiwania? Czy jest to dwa tygodnie, czy moze miesiąć?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Będę wdzięczny za informacje, na które nie umieściłem pytań, a mogą okazać się bardzo pomocne przy zakupie Hondy.
pzdr
Simonsan:D
Mam tu na myśli słaby lakier bezbarwny podatny na łuszczenie, skrzypiaca deska rozdzielcza, haczące klamki, problem z ręcznym, problemy z korozją.
Co do 8 gen:
-Lakiery niestety robią ekologiczne ( nic tylko powywieszać wszystkich ekologów na suchych gałęziach) więc dość mało odporny na uszkodzenia, natomiast o łuszczeniu nie słyszałem.
W IX będzie raczej taki sam.
-Deska nie skrzypi tylko czasami podszybie (z powodu gromadzącego się brudu) łatwe do usunięcia.
W IX problem chyba nie występuje (a może upłynęło zbyt mało czasu)
-Haczące klamki, nie słyszałem
-Problem z ręcznym był tylko na początku produkcji, szybko usunięty przez H
W IX genie raczej nie powtórzyli błędu wieku dziecięcego
-Korozja potrafiła wejść pod uszczelkę przedniej szyby przy łączeniu z dachem. H chyba coś na to szybko poradziła, ale nie mam pewności, a przy szklanym dachu problem nie występuje :)
W IX gen jak w poprzednim przypadku.
Dziękuję Dzejan za odpowiedź.
Zastanawiam się nad wersją Comfort i Sport 1.8 5D. Sport jest o te parę tysięcy droższa, ale ma lepsze wyposażenie. Co sądzicie, która wersja jest lepsza?
Jak wygląda kwestia spalania? Ile średnio zużywa benzyny model z silnikiem 1.8? Czy w mieście przy spokojnej jeździe i braku korków można uzyskać wynik w granicy 8 L/100km?
Mam następne pytanie. Czy w IX generacji wystepuja te same niedoróbki jakościowe jak w VIII gen? Mam tu na myśli słaby lakier bezbarwny podatny na łuszczenie, skrzypiaca deska rozdzielcza, haczące klamki, problem z ręcznym, problemy z korozją. O tych wszystkich przypadłościach wyczytałem w Aoto Świecie nr z października 2011 (używana Honda Civic VIII).
Kolejne pytanie kieruję do użytkowników najnowszej IX generacji.Jak Wam sie jeżdzi IX generacją? Może te pytanie jest banalne, ale dla mnie jest bardzo istotne.
Simonsan:D
Spalanie u mnie (1.8 Sport) wynosi od 6,5 do 7,5 l/100 km - w zależności gdzie wyjeżdżam większość benzyny z baku. W mieście nawet z korkami i klimą spalanie jest dużo niższe niż 8l/100 km. Deska rozdzielcza nie skrzypi, klamki nie haczą. Tylne drzwi otwierają się pod kątem prawie 90 stopni (dobry dostęp do fotelika z dzieckiem). Wersja Sport posiada koła 225/45/17, a Comfort 205/55/16 i jest trochę lżejsza. W związku z tym przyspieszenie jest lepsze. Zimowe koła mam mniejsze i da się to odczuć. Generalnie po mieście w pojedynkę lub dwójkę tryb Econ wystarczy.
Czy jest ktoś na forum kto ma powyżej 190 cm wzrostu i jeździ nowym Civiciem? Jak tak to jakie są wasze wrażenia ?? Mi auto sie bardzo podoba ale nie do konca przekonany jestem ze przy moim wzroscie bedzie ok na dluzsza mete..Jezdzic jezdzilem ale wiadomo ile trwa jazda probna..
Ja mam 182 cm i nie ma problemu, nawet jak fotel mam podniesiony. Kierownicę też mam podniesioną. Nie siedzi sie jak w misce, dobrze widać dookoła. Przy Twoim wzroście nie będziesz mógł za bardzo pozwolić sobie na podniesienie fotela. Nie jest to van, ani suv, gdzie nad głową jest 20 cm. Poprzymierzaj sie jeszcze, zanim zdecydujesz.
Ja mam 182 cm i nie ma problemu, nawet jak fotel mam podniesiony. Kierownicę też mam podniesioną. Nie siedzi sie jak w misce, dobrze widać dookoła. Przy Twoim wzroście nie będziesz mógł za bardzo pozwolić sobie na podniesienie fotela. Nie jest to van, ani suv, gdzie nad głową jest 20 cm. Poprzymierzaj sie jeszcze, zanim zdecydujesz.
No ja musze miec fotel na maksa opuszczony i nadal sie zastanaiwam czy mam miejsa odpowiednio duzo..
Szkoda kupować ten samochód i wydawać tyle kasy, żeby jeździć w trybie econ. Może przesadzam, ale czuję się wtedy jak w clio 1.2, więc na spalanie w tym trybie bym nie patrzył. A przy tym dużo mniej w tym nie pali. Nie wiem jak trzeba jeździć, żeby po mieście w korkach spalać poniżej 8.0l. Nie kwestionuję, ale to muszą być jakieś wyjątkowo sprzyjające warunki. Ten silnik od 8 gen pod tym względem się chyba dużo nie różni, a ile 8 gen palił na większej próbce użytkowników jest w http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?13843-Spalanie-w-civic-8-gen
Co do miejsca - już prawie płaciłem za 5d, ale jak sobie nim pojeździłem przez weekend, a potem wsiadłem to 4d - to już nie chciałem wracać do 5d, więc polecam porównać. Choć nie każdemu 4d pasuje.
Teraz pytanie z innej beczki. W przypadku zamówienia u dilera wersji, której np. nie ma na placu. Ile wynosi czas oczekiwania? Czy jest to dwa tygodnie, czy moze miesiąć?
Zależy gdzie jest dostępny model - bo jak jest już gdzieś w PL to i w kilka dni da się uwinąć (u dilera, który dostaje często transporty).
Co do miejsca - już prawie płaciłem za 5d, ale jak sobie nim pojeździłem przez weekend, a potem wsiadłem to 4d - to już nie chciałem wracać do 5d, więc polecam porównać. Choć nie każdemu 4d pasuje.
Czyli wedlug ciebie w 4d jest wiecej miejsca za kierownica itp?? A nie zauwazyles ze w 4d jest duzo gorsze wyciszenie auta i przy przyspieszaniu jest strasznie glosno??
Dzikuję Dzejan za info.
W swoim poście zamieściłeś, że w trybie ECO spalanie wynosi 8l. Co znaczy, że w trybie ECO mozna jeździć po nieście w jedną bądź dwie osoby. Czy w przypadku wiekszej ilości pasażerów samochód nie da rady w miarę żwawością alternatora, a przede wszystkim rozrusznika przez zastosowanie trybu START/STOP. Jak Wam się jeździ samochodem z zastosowaniem w/w systemu? Czy nie jest on irytujący?
Jak wygląda kwestia trwałości zawieszenia w VIII gen? Ile wytrzymuje zawieszenie przy normalnym użytkowaniu samochodu (nie jak przedstawiciel handlowy) na naszych guwnianych drogach? Czy wytrzyma 100kkm bez problemu?
Mam jeszcze pytanie dożytkowników VIII gen. Jak wyglądają ceny podstawowych częsci zamiennych. Mam tu na myśli; łączniki stabilizatora, tuleje gumowe, klocki hamulcowe, itp Chodzi mi o ceny w ASO. Czy ceny części w ASO są zblizone cenowo do Toyoty? Słyszałem opinię od jednej osoby, że serwis Hondy jak i ceny części są dużo droższe niż w Toyocie.
Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania.
pzdr
Simonsan
Zamieszczam ifo na temat TYPE R
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,12848889,Civic_Type_R_bedzie_mocniejszy.ht ml
pzdr
Simonsan
PS. Na początku posta pomyliłem się/ Chodziło mi o żywotność alternatora, rozrusznika w przypadku systemu START/STOP. Wiem, że w/w elementy są wzmocnione.
http://moto.onet.pl/346716,13074767,1,zdjecie.html?node=27
skubany, sprzedaje się całkiem nieźle ...
Simonsan, ja nie pisałem, że w trybie ECO spalanie wynosi 8l. Napisałem, że dużo poniżej. Na przykład obecnie wyjeździłem bak ze zużyciem 7,2 l/100 km z czego większość to miasto (ranne i popołudniowe korki i światła co kawałek, jazda dość dynamiczna). Pisząc jedna, dwie osoby miałem na myśli obciążenie auta przekładające się na przyspieszenie w trybie ECO - przy takim obciążeniu tryb ten pozwala na swobodną jazdę po mieście. ECON wyraźniej osłabia auto na trasach przy przyspieszaniu na wyższych biegach.
System START/STOP można używać bardzo dowolnie, wg potrzeb. Przydaje się na dłuższych postojach na dużych skrzyżowaniach, można go wyłączyć jadąc w korku lub też można ustawić nawiew "front" i wtedy też system nie działa.
Czyli wedlug ciebie w 4d jest wiecej miejsca za kierownica itp??
Tak
A nie zauwazyles ze w 4d jest duzo gorsze wyciszenie auta i przy przyspieszaniu jest strasznie glosno??
Nie, a przynajmniej nie na tyle, żebym to odczuł i jakoś specjalnie zwrócił na to uwagę.
Za to tak było w VIII gen, którą jeszcze do niedawna miałem i właśnie z tego powodu zamieniłem na IX.
Dzejan,
A jak wygląda spalnie na trasie? Mam na myśli jazdę z prędkością ok.100km/h. Podczas jazdy na autostradzie z prędkością 130-140km/h ile Ci pali Civic? A ile Ci spalił max. w mieście? Mam jeszcze pytanie odnośnie jazdy na trasie z systemem ECON. Czy można w miarę swobodnie podróżować w dwie, trzy osoby z włączonbym trybem ECON? Czy jest to raczej udręka, ze względu na marne osiagi.
Szkoda, że samochód jest nowy i jeszcze pewnie większość właścicieli jest przed pierwszym przeglądem (20kkm). Ja ma tylko porówananie z Toyotą gdzie przegląda przy 15kkm kosztował ok. 500PLN, a przy 30kkm koszt wachał się między 900-1000PLN. Czy w przypadku VIII-gen. koszt był podobny? Może jezdziles Dzejan VIII-gen.? jakie jest podejście serwisu jeśli klient pojawia się w ASO i twierdzi, że samochód ma usterkę? Nie ma podejścia "ten typ tak ma" lub "spieprzaj dziadu" (słyszałem od zanjomego, że tak jest w KIA, gwarancja ma długość 7 lat, ale jak się coś zepsuje to serwis próbuje uniknąć odpowiedzialnośc. Często zwala winę na użytkownika)
Jak Ci się jeździ Civic'iem IX-gen.?
Dzięki za odpowiedź
Dzejan,
A jak wygląda spalnie na trasie? Mam na myśli jazdę z prędkością ok.100km/h. Podczas jazdy na autostradzie z prędkością 130-140km/h ile Ci pali Civic? A ile Ci spalił max. w mieście? Mam jeszcze pytanie odnośnie jazdy na trasie z systemem ECON. Czy można w miarę swobodnie podróżować w dwie, trzy osoby z włączonbym trybem ECON? Czy jest to raczej udręka, ze względu na marne osiagi.
Szkoda, że samochód jest nowy i jeszcze pewnie większość właścicieli jest przed pierwszym przeglądem (20kkm). Ja ma tylko porówananie z Toyotą gdzie przegląda przy 15kkm kosztował ok. 500PLN, a przy 30kkm koszt wachał się między 900-1000PLN. Czy w przypadku VIII-gen. koszt był podobny? Może jezdziles Dzejan VIII-gen.? Dzięki za odpowiedź
Nie zwracam uwagi na spalanie na odcinkach typu sama autostrada 150 km/h, czy też samo miasto, gdyż zbyt wiele jest zmiennych, aby to było istotne i miarodajne. Ważne jest dla mnie jedynie średnie spalanie.
Jak już pisałem (!) tryb ECON nadaje się do miasta i tras w pojedynkę. Przy obciążeniu dwiema osobami + dziecko i bagaże w trybie ECON nie ma dynamiki pozwalającej na szybkie wyprzedzanie, ale po to właśnie jest tryb normalny !!!. W tym trybie auto jest wystarczająco zrywne.
Nie jeździłem wcześniej Hondą, tylko Renault.
Przed zakupem Hondy jeździłem też Aurisem i odczułem jakby Auris był kilka lat do tyłu za Civic.
http://moto.onet.pl/346716,13074767,1,zdjecie.html?node=27
skubany, sprzedaje się całkiem nieźle ...
Bo cenę dobrą na Civa zrobili - to u nas podstawa!!! Za takie wyposażenie w VAGu jak np. w Sport zapłacisz istotne parę tysi więcej.
simonsan, co do niektorych pytań - bo ja też przed Hondą jeździłem Toytoyem. Na poziomie 100kkm raczej bym się nie spodziewał problemów z zawiasem z tego co widzę na forum (ja mam na razie połowę z tego więc mało miarodajne, ale bez problemów), podobnie jak w Toytoyu zresztą, gdzie pierwszy raz zawias ruszał kolega który ode mnie ją kupił, a było to przy stanie licznika 220kkm (mimo, że w Avensisie niby mniej trwały wielowahacz). Części Hondowskie w cenach podobnych jak w Toyce, podobnie jak Optifity tu masz tzw. OEMy w ASO jako "tańsze". Ceny serwisu podobne.
tryb econ w przypadku manualnej skrzyni to nic innego jak (wg tego co mi mówili w aso i co wyczytałem na anglojęzycznych forach) ograniczone przez komputer sterowanie przepustnicą, czyli jakbyś naciskał słabiej pedał gazu to to samo osiągniesz. tyle, że tutaj jakby komputer to wymusza i mniej się trzeba pilnować. przy czym - podobno powyżej 80% działa jakby econ nie było, czyli wciśnięcie pedału do końca powinno skutkować maksymalnym przyśpieszeniem. wg mnie to tylko wymuszone działanie aby spełnić normy czy też móc podać do publicznej wiadomości niższe spalanie. jak ktoś chce jeździć w trybie "eco" to może czy to z przyciskiem, czy bez niego, jednak należy mieć świadomość, że to nie są żadne cuda, jakieś ekonomiczne tryby silnika, tylko po prostu dużo spokojniejsza jazda, jak samochodem o wiele mniejszej mocy. dla mnie jest to udręka nawet przy jednej osobie, i w mieści i na trasie. czasem tak można pojeździć, głównie jak warunki na drodze na nic więcej nie pozwalają (aczkolwiek wtedy po co przycisk, wystarczy się dostosować do warunków), ale nie po to się kupuje 140 KM.
ceny przeglądów w hondzie są w miarę stałe, na późniejszych dochodzą po prostu zużyte elementy, takie jak filtr przeciwpyłkowy (jeśli nie wymieniają za każdym razem), klocki, tarcze, pasek rozrządu (ale tego w tym modelu już nie ma) itp. ale tego nie trzeba robić w aso, poza tym oni mają tendencje do wymieniania tego dużo szybciej niż to konieczne.
z gwarancją nigdy nie miałem problemów - używam od 7 gen., przy czym nie dopadły mnie nigdy albo nie zwracałem uwagi na jakieś pierdoły typu skrzypiące plastiki czy zaparowane reflektory (tak tylko przykładowo podaję co mi się tutaj na forum obiło o oczy). a nawet zdarzało się, że jakąś pierdołę (typu przesmarowanie, oczyszczenie czegoś, wymiana żarówki - śmieszne, ale wiem, że u innych marek i za to potrafią słono skasować) zrobili po gwarancji przy okazji gratis. i robią dodatkowe akcje pogwarancyjne na powszechne usterki np. łożyska w skrzyni w 7 gen wymieniane do 7 lat (choć się nie załapałem, bo u mnie padły w ósmym roku). przy czym aso mają trochę swojej autonomii więc może nie wszystkie są w porządku, warto sprawdzić kilka w okolicy (na śląsku mamy tego akurat trochę). jednocześnie, żeby aż tak bardzo nie słodzić - mam złą opinię o ich umiejętnościach wykrywania nietypowych usterek (tzn. jak problem nie jest oczywisty i komputer sam nie pokaże im właściwej), ale to chyba bolączka aso wszystkich marek.
Mam pytanie odnosnie zakupu. Planuję zakupić Civica na początku 2013 roku i liczę na rabayu na rocznik 2012. Co oprócz rabatu maożna dostać u dilera? Czy idało Wam się wynegocjować np. opony zimowe lub inne wyposażenie.
Dzięki za odpowiedź
simonsan,
rabat na rocznik 2012 już został udzielony :)
http://honda.pl/upload/cars/cennik_civic_5d_wrzesienj_2012.pdf
zobacz dla porównania cennik ze stycznia 2012 za modele z roku 2011 (a była to wychodząca generacja więc mieli większe motywacje do obniżek niż teraz):
http://honda.pl/upload/cars/cennik_civic5d_2012.pdf
taniej już później nie było.
Mam pytanie odnosnie zakupu. Planuję zakupić Civica na początku 2013 roku i liczę na rabayu na rocznik 2012. Co oprócz rabatu maożna dostać u dilera? Czy idało Wam się wynegocjować np. opony zimowe lub inne wyposażenie.
Dzięki za odpowiedź
Tu polecam poczytać
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?136219-Zakup-kontr-rolowany
Mam pytanie odnosnie zakupu. Planuję zakupić Civica na początku 2013 roku i liczę na rabayu na rocznik 2012. Co oprócz rabatu maożna dostać u dilera? Czy idało Wam się wynegocjować np. opony zimowe lub inne wyposażenie.
Dzięki za odpowiedź
Zwykle rabat + opony + ubezpieczenie, czasem jakieś wyposażenie. Uważaj z tym początkiem roku 2013, bo Honda nie trzyma tylu aut na zapas jak inne marki i popularne Civic często kończą się często już w listopadzie danego roku, a w kolejnym to masz do wyboru może topowe Executive Navi w nietypowym kolorze albo zupełnie nic. To nie Citroen, że w marcu kupujesz 20 tysi taniej model z poprzedniego roku i jeszcze przebierasz.
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/honda-civic-ti-announced
w końcu wpadli na pomysł pomalowania tych obleśnych nadkoli. mam nadzieję że i u nas pojawi się podobna wersja (jak GT w civiku 8...), wtedy będę mógł ją z czystym sumieniem kupić :)
Zwykle rabat + opony + ubezpieczenie, czasem jakieś wyposażenie. Uważaj z tym początkiem roku 2013, bo Honda nie trzyma tylu aut na zapas jak inne marki i popularne Civic często kończą się często już w listopadzie danego roku, a w kolejnym to masz do wyboru może topowe Executive Navi w nietypowym kolorze albo zupełnie nic. To nie Citroen, że w marcu kupujesz 20 tysi taniej model z poprzedniego roku i jeszcze przebierasz.
Nie wiem jak było w tym roku, ale w marcu 2011 nie było problemu z zakupem z rocznika 2010 comforta 1.8, zarówno 4d jak i 5d w wielu kolorach (nie wiem czy wszystkie były, ale było z czego wybierać).
Choć oczywiście istnieje ryzyko, że się nie uda albo akurat jakiejś bardzo konkretnej konfiguracji już nie będzie.
ps. oczywiście u sprzedawcy zawsze była ostatnia i jedyna sztuka, "brać szybko bo jutro nie będzie", ale za tydzień i za dwa, zawsze też były, również inne jak się zapytało :) takie tam sztuczki.
w końcu wpadli na pomysł pomalowania tych obleśnych nadkoli. mam nadzieję że i u nas pojawi się podobna wersja (jak GT w civiku 8...), wtedy będę mógł ją z czystym sumieniem kupić
Zawsze można odżałować tysiaka i pomalować we własnym zakresie... Przynajmniej to tylko 4 elementy a nie 8 jak w 8gen :cool:
Nie wiem jak było w tym roku, ale w marcu 2011 nie było problemu z zakupem z rocznika 2010 comforta 1.8, zarówno 4d jak i 5d w wielu kolorach (nie wiem czy wszystkie były, ale było z czego wybierać).
Choć oczywiście istnieje ryzyko, że się nie uda albo akurat jakiejś bardzo konkretnej konfiguracji już nie będzie.
Z kolei w poprzednim roku auta skończyły się w listopadzie i kolegów z salonu szlag trafiał, bo klienci byli a nie było co sprzedawać i w dodatku bieda na Święta (są na prowizyjnym , więc jak nie było sprzedaży, nie było wypłaty...).
Złośliwi twierdzą, że to dlatego, że ludzie rzucili się na 8gen jak zobaczyli jak wygląda 9gen :p
ja się rzuciłem na 8gen i udało się :)
może po prostu w 2011 się wcześniej skończyła produkcja, bo przecież był wprowadzany nowy model. sami pewnie (producent/generalny importer) wiedzieli, że ich za dużo i za dobrą cenę nie sprzedadzą jak już było wiadomo kiedy się spodziewać nowego.
ja się rzuciłem na taki 8 gen, rok pojeździłem i zmieniłem na 9 gen :)
ja się rzuciłem na taki 8 gen, rok pojeździłem i zmieniłem na 9 gen
Ciekawe... A jaki sens ekonomiczny tego? Chyba, że firmowe...
Ciekawe... A jaki sens ekonomiczny tego? Chyba, że firmowe...
dobrze kupiłem 8kę, dobrze ją sprzedałem, dobrze kupiłem 9tkę - rok korzystania i zamiana na nowe kosztował mnie kilka procent wartości. warto było. a jeszcze bardziej przesiąść się z 8 na 9 gen.
Do abrabra,
W swoim poście wspominasz, że wcześniej jeździłeś Civic'iem VIII a w chwili obecnej użytkujesz model Civic IX. Jakie są Twoje pierwsze spostrzeżenia po przesiadce z VIII na IX? Jakie plusy przemawiają na korzyść wersji IX? Zadaję tyle pytań ponieważ jestem zainteresowny zakupmen wersji Civic'a IX i chcę zebrać jak najwięcej informacji. A nakbardziej obiektywne informacje pozyskam tylko od osób użytkujących w/w model. Z jakim spalniem muszę się liczyć (trasa, cykl mieszany, miasto)?
Z góry dziękuję Ci za odpowiedź
Nie pytany wypowiem się w temacie spalania: kiedyś dla sprawdzenia i hecy, jadąc najdelikatniej jak tylko się dało przez całe Trójmiasto, na drugim jego końcu spalanie wyszło mi 6,5 litra. Jednak jeśli o mnie chodzi, to nie ma co dłużej się oszukiwać - przy dynamicznej jeździe w mieście ciężko jest zejść poniżej 8 litrów.
Jak dla mnie, ten samochód nie został stworzony aby robić nim rekordy oszczędności, ale cieszyć się z jazdy :cool:
Przyznam się Wam jeszcze, że wybraliśmy z Żoną właśnie Civic'a głównie ze względu na bagażnik w którym znika cały wózek, podnoszone tylne siedziska, pasy bezpieczeństwa na tyle długie, że bardzo lekko można opasać nimi fotelik dziecięcy, tylne drzwi otwierające się po kątem 90 stopni ... i jeszcze kilka innych praktycznych i funkcjonalnych rozwiązań...
jednak co by nie mówić o jego praktyczności, po kilku miesiącach jeżdżenia nim, w moich oczach pozostaje usportowionym kompaktem o nietuzinkowym wyglądzie wywołującym skrajne emocje na tle wielu nudnych aut, z b. udanym silnikiem, którego aż żal nie wykorzystać do przyjemności i uśmiechu na twarzy. ;)
z mojej strony porównanie do sedana poprzedniej generacji tu : http://www.civicklub.pl/forum/showth...-IX-empiryczne post#7
może w czymś pomoże :)
IX gen:
spalanie miasto przy normalnej jeździe - prawie 8,5 l, po emerycku niecałe 7 litrów.
trasa prędkość rzędu 110 km/h niecałe 6,5 l, trasa 140 km/h prawie 7l.
wycieczka do Chorwacji - kilka razy do oporu, pozatym 140 km/h - tu na przykładzie poprzedniej generacji (sedan) 6,7 l.
Czyli moim zdaniem większych różnic nie ma.
Sporo daje jak najrzadsze używanie biegu jałowego - dużo hamuje silnikiem - ale ta zasada działa chyba w każdym przypadku :)
Aha nowym Civicem jeżdżę beż funkcji "auto start-stop" - może z tym spali z deka mniej.
Blixten mam do Ciebie kilka pytań. Jak Ci się jeździ nowym Civic'iem? Jakie masz spostrzeżenia po kilkumiesięcznym użytkowniu Civic'a? Jaką lepiej wybrać wersję Comfort czy może Sport? Nie wiem jak będą radzić sobie koła w rozmiarze 17'' na naszych dziurawych drogach. Myślę, że na 16'' komfort jazdy będzie dużo lepszy.
Bikerelb mam również kilka pytań do Ciebie. Użytkujesz Civic'a VIII gen. Czy mógłbyś mi podać orientacyjne koszty przeglądów w ASO (20kkm, 49kkm, itd). Czy serwis Hondy jest bardzo drogi? Takie opinie słyszałem od kilku osób.
Dziękuję za odpowiedź.
Ja podobnie jak bikerelb użytkowałem w poprzedniej wersji jak i aktualnej sedana. Co prawda 5d także jeździłem obiema generacjami, ale to tylko po kilkaset km testowo, więc moje odczucia są bardziej sedanowe. Już pisałem, że jestem bardzo ze zmiany zadowolony. Zmieniłem nie bez powodu - VIII gen. mnie trochę irytował, a teraz wreszcie mam taki samochód jaki chcę mieć. I zgadzają się przede wszystkim z wrażeniami bikerelb - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?155064-Por%F3wnanie-VIII-i-IX-empiryczne&p=1806825&viewfull=1#post1806825 . Przede wszystkim to, że jest ciszej i mniej słychać opony. Mogę powiedzieć, bo to pamiętam, że w 5d nowej generacji jest również bardzo dobrze (aczkolwiek w przypadku 5d różnica pomiędzy generacjami może być mniejsza, bo poprzednie 5d były w tym temacie lepsze od 4d). Ogólnie w poprzedniej generacji 5d i 4d dość sporo się różniły, a teraz to chyba tylko bryła i tylne zawieszenie (z takich ważniejszych rzeczy, bo trochę jeszcze różnic wyposażenia).
Spalanie - też już chyba pisałem. Miasto - powyżej 8 (ale nie dużo, bliżej 8 niż 9). Przy czym tak sobie ostatnio pomyślałem, czytając wypowiedzi innych o spalaniu, że miasto miastu nie równe. Np. na śląsku można przejechać z miejsca A do B - 20-30 km, z tego 50-80% pokonując DTŚką (taka prawie ekspresówka) - wtedy wyjdzie 7 albo i mniej. To wersja optymistyczna. Ale prawdziwe miasto to dla mnie - skrzyżowania co kilkaset m, większość ze światłami, krótka trasa 5-10 km (najwięcej pali jak jest zimny przez pierwsze kilka km, jak robimy taką trasę to nigdy się nie rozgrzeje i nigdy normalnie palił nie będzie, w szczególności w temperaturach takich jak teraz, o zimie to już nie mówiąc). I w takim wypadku naprawdę 8.5 to dobry wynik dla tego silnika.
Trasa to już w zależności od prędkości - od bodajże niecałych 6, poprzez w miarę standardowe 7 +- 0.5, no ale więcej też można spalić przekraczając przepisy :)
I tutaj zaznaczam, że jeżdżąc IX-4d i IX-5d miałem zbliżone wyniki.
po 20 tys ok 450 zł z olejem itp. Do 50 tys nie dotarłem.
dla sprostowania przesiadłem się z sedana VIII do hatchbacka IX gen.
Cześć
Pytania kieruję ponownie do abrabra i bikerelb. Wiem, że VIII-gen. sedan miała tylne zawieszenie wielowachaczowe. Najnowsza gen. IX sedan również ma zawieszenie wielowachaczowe. Czytałem różne opinie o wielowachaczowym zawieszeniu, że jest mało trwałe, dużo bardziej kosztowne w naprawie (tyczy się to różnych marek; Honda, VW, itp.). Czy mieliście problemy z zawieszeniem wielowachaczowym w poprzednich generacjach? Jaki jest koszt naprawy w/w zawieszenia? Czy mieliście jakieś problemy podczas użytkowania VIII-gen.? Rozważam pomiędzy sedanem a hatchbackiem? Z większą przewagą na hatchbacka. Rocznie przejeżdżam ok. 20 kkm.
Dzięki za odpowiedź.
nie miałem problemów (w ogóle, żadnych, ani skrzypiących plastików, ani przepalonej żaróweczki, moja irytacja wynikała z komfortu ogólnego, ale to nic usterkowego), ale też zbyt dużo tym nie zrobiłem w rok :)
co do opinii... generalnie przy 8 gen. na aso, sprzedawcy, mechanicy, itp. to mówili, że sedany są porządniejsze, w tym i w kwestii zawieszenia
(choć nie koniecznie komfortu). ale czy mówili prawdę... nie mnie oceniać.
u mnie tak samo, nawet żarówki spalonej.
[QUOTE=simonsan;1807970]Blixten mam do Ciebie kilka pytań. Jak Ci się jeździ nowym Civic'iem? Jakie masz spostrzeżenia po kilkumiesięcznym użytkowniu Civic'a? Jaką lepiej wybrać wersję Comfort czy może Sport? Nie wiem jak będą radzić sobie koła w rozmiarze 17'' na naszych dziurawych drogach. Myślę, że na 16'' komfort jazdy będzie dużo lepszy.
.....
QUOTE]
Simonsan,
Jestem w pełni zadowolony z wyboru Sport, a momentami nawet zastawiam się czy nie warto było jednak brać Executive z automatem. ;) Takie rozterki chyba ma każdy, ale wiadomo, że głównym kryterium jest budżet.
Dlatego, na pytanie która wersja będzie najlepsza dla Ciebie, niestety musisz sobie odpowiedzieć sam - przeanalizuj co Ci daje dodatkowe wyposażenie wersji Sport względem Comfort i czy faktycznie tego potrzebujesz.
Odnośnie kół mogę śmiało powiedzieć, że komfort jazdy przy 225/45/17 jest dobry, a samochód trzyma się drogi doskonale. Nawet na zimę pozostaję przy oryginalnym rozmiarze...
Ja (1.8 5d IX Sport) nie zauważyłem różnicy w komforcie pomiędzy 17" a 16", które dałem na zimę. W obydwu przypadkach auto dobrze tłumi nierówności.
Jedyną różnicą na plus na 16" jest lepsze przyspieszenie.
Jedyną różnicą na plus na 16" jest lepsze przyspieszenie.
Jak to możliwe ? czy zewnętrzna średnica opony jest również mniejsza ?
Raczej nie chodzi tyle o średnicę opony co o mniejszą szerokość bieżnika (225 vs 205). Zmniejszona szerokość bieżnika to mniejsze opory toczenia. Poza tym opona powinna być również nieznacznie lżejsza. Te dwa elementy mogą wplywać i zapewne wpływają na lepsze osiągi pojazdu.
Ja też zmieniłem na zimę na 16'' z 17'' fabrycznych. Zupełnie odwrotnie niż kolega dzejan różnic w przyspieszeniu nie widzę, nie oszukujmy się, ale po zmianie opon na węższe można zyskać kilka milisekund do 100km/h... tłumienie nierówności na 16'' jest zdecydowanie lepsze i nie wiem jak z kolei tego nie można zauważyć :-). Jak jest więcej powietrza pomiędzy przeszkodą a felgą to musi być lepsze tłumienie, ja po przejechaniu na 16'' trasy dom-praca-dom stwierdziłem, że na mniejszych kołach to zupełnie inny samochód...
Raczej nie chodzi tyle o średnicę opony co o mniejszą szerokość bieżnika (225 vs 205). Zmniejszona szerokość bieżnika to mniejsze opory toczenia. Poza tym opona powinna być również nieznacznie lżejsza. Te dwa elementy mogą wplywać i zapewne wpływają na lepsze osiągi pojazdu.
To raz, ale istotną różnicę robi też waga felgi 17'' vs 16'', która zmienia wagę koła, bo waga opony będzie podobna albo niewiele mniejsza (węższa zamienia się na wyższą). 16'' stalówka może ważyć 2/3 tego co alu 17'', szczególnie seryjna lub w masywnym wzorze. Mam 17'' na zimę 12kg DOTZy, a na lato 17'' 8kg Dragwheelsy i różnica jest wyczuwalna w przyspieszeniu, hamowaniu, a przede wszystkim na zakrętach - auto ma znacznie mniejszą bezwładność (za to na lżejszych gorzej idzie bokiem na ręcznym :p ).
Hej,
Właśnie dostałem swoje cudo. ;) Civ Sport IX 1.8 + pakiet urban + alu 16" na zimę. Jak user VAG-ów jestem trochę rozczarowany. Przede wszystkim wydocznością. Mam 190 cm i dużą część przedniej szyby przesłania mi... przednie lusterko. Reszta w miarę in plus, prócz jednego. Bardzo brudzi się tapicerka pod nogami pasażera, choć w sumie mam oryginalne gumowe dywaniki, które niestety nie okrywają tego wzgórka między fotelem, a zagłębieniem na nogi. Samochód zachowuje się generalnie fantastycznie. ;) Prócz problemów z widocznością DO PRZODU (lol) i pozycją za kierownicą, trudno się jest do czegokolwiek przyczepić. :D
mówisz pakiet urban - jak wygląda tacka bagażnika - czy jest jakoś sprytnie rozwiązana, że pasuje na rozłożoną i złożoną podłogę bagażnika, czy jak się podłogę złoży pogłębiając bagażnik "wisi w powietrzu"?. Chcę kupić tackę - można dostać za 90 zł, w serwisie 3x tyle, więc może jest uzasadnienie tej różnicy?
Hej,
...Mam 190 cm i dużą część przedniej szyby przesłania mi... przednie lusterko.
zobacz jak sprytnie daje się to lusterko regulować :cool:
Szybko brudzi się kamerka cofania :cool:
Szybko brudzi się kamerka cofania :cool:
A masz chlapacze ? Ja mam i nie jest tak źle, czasem trzeba przetrzeć.
Co do tej tacki to sprawdzę przy okazji i dam znać.
Odkryłem kolejną mini-wadę Hondy... przenoszone są wibracje zawieszenia na podłogę. ;) Ale zawias sam w sobie pracuje bardzo cicho na zimowych 16" (opony Kleber).
Auto generalnie jest super i naprawdę warte swej ceny.
Co do tej tacki to sprawdzę przy okazji i dam znać.
czekam na info
Ja czekam na coś takiego: http://automobiles.honda.com/urban-suv/
Słowem droższy, cięższy, wolniejszy, więcej palący i o gorszych właściwościach jezdnych Civic, który może zaparkować na wyższym krawężniku? Normalnie szpan :cool:
Chociaż idea mało praktyczna, design piękny, czemu tak nie zrobili IX gena??? Z resztą, na razie to koncept, zobaczymy jak w realu wypadnie...
100% racja Alix.
Przyznałem sie już, że Civic jest Żony, a ja na codzień korzystam z czegoś o trochę większym prześwicie - wszystko ma swoje plusy i minusy, ale gdyby tak móc połączyć wszystkie te cechy ? :rolleyes:
Odkopię... Pytanie do użytkowników. Co lepsze: nowy za 70 t w wersji elegance, czy executive z 2013 roku z przebiegiem ok. 70 t za 65 t?
Sam się zastanawiałem. Czy eleganca lub sporta z 2015 za około 72 czy 2012 i exa. Nie załuje naprawdę exe robi wrażenie. Środek jest super do tego bajery i inne i do tego 2.2 którego lada moment wrzucę na 190KM
No z jednej strony tak, tylko np. ten, którego mam upatrzonego nie ma np. ekranu i navi, reszta jest, nawet szklany dach. Ale ciągnie do nowego :) Poza tym podobają mi się ledy wokół świateł w nowym, ale tamten ma biksenony... Ech
Grzegorz K
04-01-16, 21:18
Miałem ten sam dylemat.wybrałem nowego :cool: nie żałuję. model 2012 ma gorsze wykonanie i niedopracowane zawieszenie. jeżeli już używkę to dopiero model 2014 po pierwszym lifcie.
Ja bym brał nowego, a nie 3 latka. Koszt utrzymania niższy, gwarancja, nikt nie pierdzial w stołek i mniejsze plecy przy sprzedaży :) no i jeździsz aktualnym modelem, a jednak różnica na ulicy jest spora.
Gdyby ten executive był znacznie tańszy to może ale bez przesady trzy(!) letnie auto za cenę nowego po lifcie.... Biksenony nie są tyle wart... Naprawdę nie widzę tu sensu rozważań nad czym się bryndzlowac...
Odkopię... Pytanie do użytkowników. Co lepsze: nowy za 70 t w wersji elegance, czy executive z 2013 roku z przebiegiem ok. 70 t za 65 t?
Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka
Jakby kosztował 50k to może...
Grzegorz K
04-01-16, 21:59
masakra panowie .)) gość za pięć tysi się zastanawia czy nowy czy stary ??? o co tu chodzi ??? czy tylko ja tu czegoś nie rozumiem ?!
Wszystko zalezy czym sie jezdzi obecnie (jak wyposazonym) i czego oczekuje od nowego tzn nastepnego auta i co musi w nim byc a z czego mozna zrezygnowac.
Roznica miedzy Elegance a Executive to 17 tys. I zgoda, 3 letni Exec powinien kosztowac nieco mniej niz 65k jezeli rozmawiamy o benzyniaku, chociaz i na diesla to sporo
Filip kaman... To jest civic... Tu się nie płaci za wyposażenie rodem z Maybach...
Ale przede wszystkim zapłacić prawie tyle samo za trzy latka co za nowy model (ten sam model) to jakiś sen chorego umysłu
Jeszcze, żeby to była jakaś limitowana wersja kolekcjonerska to może bym próbował zrozumieć ale mówimy o standardowym samochodzie klasy compact...
Dla mnie eot...
Edited: I nikogo nie chciałem urazić swoim odwołaniem do snu chorego umysłu
Wszystko zalezy czym sie jezdzi obecnie (jak wyposazonym) i czego oczekuje od nowego tzn nastepnego auta i co musi w nim byc a z czego mozna zrezygnowac.
Roznica miedzy Elegance a Executive to 17 tys. I zgoda, 3 letni Exec powinien kosztowac nieco mniej niz 65k jezeli rozmawiamy o benzyniaku, chociaz i na diesla to sporo
Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka
Filip kaman... To jest civic... Tu się nie płaci za wyposażenie rodem z Maybach...
Ale przede wszystkim zapłacić prawie tyle samo za trzy latka co za nowy model (ten sam model) to jakiś sen chorego umysłu
Jeszcze, żeby to była jakaś limitowana wersja kolekcjonerska to może bym próbował zrozumieć ale mówimy o standardowym samochodzie klasy compact...
Dla mnie eot...
Edited: I nikogo nie chciałem urazić swoim odwołaniem do snu chorego umysłu
Filip, pełna zgoda. 65 za 3 letniego Execa z 1.8 to kosmos cenowy. Chyba, ze 9gen lepiej trzyma wartosc od 8 gen. W przypadku 8 gena 3 latki byly warte ok 50% ceny zakupu. Wiec taki 3 latek Exec powinien kosztowac na poziomie 50k i wtedy mozna juz miec dylemat, czy Elegance za 73k czy moze jednak Exec za 50. Przy roznicy 5 tys nie ma co dyskutowac i brac nowego. Chociaz wolalbym dorzucic kolejne 5tys i zamiast Elegance za 73 wziac Lifestyle za 78. za 5tys czujniki przod+tyl, lusterko fotochrom, Connect, ciemne szyby i lampy LED. Calkiem sensowne dodatki.
Grzegorz K
05-01-16, 16:45
Filip, pełna zgoda. 65 za 3 letniego Execa z 1.8 to kosmos cenowy. Chyba, ze 9gen lepiej trzyma wartosc od 8 gen. W przypadku 8 gena 3 latki byly warte ok 50% ceny zakupu. Wiec taki 3 latek Exec powinien kosztowac na poziomie 50k i wtedy mozna juz miec dylemat, czy Elegance za 73k czy moze jednak Exec za 50. Przy roznicy 5 tys nie ma co dyskutowac i brac nowego. Chociaz wolalbym dorzucic kolejne 5tys i zamiast Elegance za 73 wziac Lifestyle za 78. za 5tys czujniki przod+tyl, lusterko fotochrom, Connect, ciemne szyby i lampy LED. Calkiem sensowne dodatki.
Moim zdaniem to jest najlepszy tok rozumowania .))
Ostatnio ktoś na forum się zapieral że poniżej 60 nie zejdzie za 3 latka 1.8 lifestyle, gdzie nowy kosztował jakieś 75 :)
Pisze to z perspektywy goscia, ktory kupil krajowego, 3 letniego 8gena 2.2 Exec z Navi z udokumentowanym przebiegiem niecalych 40kkm. Wiem ile zaplacilem, spotkalo sie to mniej wiecej z wycenami pod ubezpieczenie i stad twierdzenie, ze 65k za benzyniaka to kosmos.
adamkatowice
05-01-16, 18:06
Ostatnio ktoś na forum się zapieral że poniżej 60 nie zejdzie za 3 latka 1.8 lifestyle, gdzie nowy kosztował jakieś 75 :)
Przypuszczam Kolego, że tym zdaniem mnie "wywołałeś".... jeżeli chciałbyś zacytować moje zdanie to mowa było o 50.000zł, tak za mniej jak 50.000zł nie sprzedałbym 3 letniego civica lifestyle. Niestety dzięki takim wypowiedziom powstają zwykłe plotki, nie ładnie. ;)
O tego chodzi http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-8-142km-executive-salon-polska-vat-23-ID6yfE79.html#76abf25278
I chyba rzeczywiście wezmę nowego, bo tu z ceną przesadzili. Obecnie mam em2, więc wszystko będzie upgradem :)
Zbyt dużą marżę pewnie salon narzucił, zwłaszcza w okresie wyprzedażowym, gdzie za 69 można mieć elegance.
Grzegorz K
06-01-16, 00:16
ładny. jak by był tańszy o 8 tysi. to już by tam nie stał.
Post był napisany trochę złośliwie, ale z uśmiechem :) oczywiście życzę każdemu żeby nowe auto traciło 5 tys rocznie, ale cudów nie ma :)
ładny. jak by był tańszy o 8 tysi. to już by tam nie stał.
Oczywiście, od poniedziałku byłbym jego właścicielem :)
A ja sie dorzuce do dyskusji. Nowy to nowy i osobiscie bym wolal nowego golasa niz *******zianego execa 3 letniego z przebiegiem tzw. udokumentowanym, historia tzw. bezwypadkowa i poprzednim kierowca tzw. pierwszym wlascicielem, ktory dbał o wyglad, lakier i wnetrze (ta, jasne, a felgi zaorane jak po rajdzie dakar, a lakier do polerki po szczotkach) i nie palowal na zimnym (ta, jasne - widze codziennie na parkingu rano jak ludzie cisna turbo pierdziawy do odcinki na pierwszej prostej), a takze doinwestowal gdzie trzeba bylo (wycieraczki seria po 3 latach - norma). Luuudzie - wiecie jak wyglada nasz rynek uzywek i jak sie handluje nawet w aso - wiecie tez i ogladacie na codzien jak polacy eksploatuja auta i jakie maja nawyki... Ja rozumiem kupowac uzywke jak nie ma sie kasy na nowe albo chce sie wyzsza polke auto za mniej niz nas stac - ale zeby za prawie tyle samo, a roznica tylko w wyposazeniu, model ten sam? Brzmi to dla mnie wrecz nierealnie...
Palowalismy sie tu juz wczesniej z kolega i szukalismy ix"tek uzywanych zarowno z pl i sciaganych -po chyba 5 autach osobiscie mialem juz dosc, bo tzw. bezwypadki i to z roczników typu 2014 to nawet sprzedawane w aso mialy rozne czesci z roznych liftow pozakladane, a dwa trafilismy po powaznych dzwonach (to akurat handlarze), ktore byly zatuszowane i nic o nich sprzedajacy oczywiscie nie wiedzial (a foty na necie z autem w dwoch czesciach). O przebiegach w ogole nie mowie, bo sa sluzbowe ix w 1,6 dtecu, ktore robia po 100k rocznie na zachodnich forach.
Po co sie w to w ogole bawic jesli roznice w cenie tak niewielkie, a rocznik to rocznik, nowe to nowe, a ryzyka brak (plus gwarancja jeszcze i pakiety na ubezpieczenie, brak przegladow przez 3 lata itd.)??
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Racja. Właśnie dlatego zacząłem się rozglądać za nowym. Można w tej cenie kupić np. Accorda z 2009-2010 roku, ale wydając sporą część oszczędności, zawsze bym się zastanawiał, czy mnie ktoś jednak w balona nie zrobił.
Czy rozważaliście przy zakupie nowego jakieś inne marki? Np. taka nowa astra czy focus? W cenie 70 można mieć już dobre wyposażenie. Honda to honda, wiadomo, ale jak się tak popatrzy np. na środek nowej astry, to widać różnicę. Wiem, zawsze było widać, ale jednak.
Nowy to nowy i osobiscie bym wolal nowego golasa niz *******zianego execa 3 letniego z przebiegiem tzw. udokumentowanym, historia tzw. bezwypadkowa i poprzednim kierowca tzw. pierwszym wlascicielem, ktory dbał o wyglad, lakier i wnetrze (ta, jasne, a felgi zaorane jak po rajdzie dakar, a lakier do polerki po szczotkach) i nie palowal na zimnym (ta, jasne - widze codziennie na parkingu rano jak ludzie cisna turbo pierdziawy do odcinki na pierwszej prostej), a takze doinwestowal gdzie trzeba bylo (wycieraczki seria po 3 latach - norma). Luuudzie - wiecie jak wyglada nasz rynek uzywek i jak sie handluje nawet w aso - wiecie tez i ogladacie na codzien jak polacy eksploatuja auta i jakie maja nawyki... Chyba lekko przesadzasz , nie kazda uzywka to syf po spotkaniu z drzewem i przekreconym licznikiem o 100 tys . Masz racje ze Polski rynek aut uzywanych jest chory , ale mimo to smiem twierdzic iz sa auta godne uwagi . Sam 3 lata temu szukalem uzywki VIII gen i odpuscilem bo nie mialem czasu i cierpliwosci :mad: dlatego jezdze IX gen. Ale znam osoby ktore kupily uzywane i sa zadowoleni . Tak wiec uwazam ze nawet w naszym kraju da sie , tylko troche to trwa i wymaga duuuuuuzo cierpliwosci :)
Chyba lekko przesadzasz , nie kazda uzywka to syf po spotkaniu z drzewem i przekreconym licznikiem o 100 tys . Masz racje ze Polski rynek aut uzywanych jest chory , ale mimo to smiem twierdzic iz sa auta godne uwagi . Sam 3 lata temu szukalem uzywki VIII gen i odpuscilem bo nie mialem czasu i cierpliwosci :mad: dlatego jezdze IX gen. Ale znam osoby ktore kupily uzywane i sa zadowoleni . Tak wiec uwazam ze nawet w naszym kraju da sie , tylko troche to trwa i wymaga duuuuuuzo cierpliwosci :)
Czas i cierpliwosc = pieniadze, a do tego jeszcze ryzyko jak w kasynie.
Nie uwazam, ze kazda oferta to sciema ale przy roznicy kilku tysiecy vs nowy ale gorzej wyposazony to ciezko mowic ze prawie 3 letnie auto z przebiegiem 70k, bez gwarancji, bez pakietu ubezpieczenia, ryzykowne w zakupie (bo spora czesc to po prostu sciema i nie ma co sie oszukiwac) jest lepsze od nowego, bo ma skore i ksenony :/ Ja sam 70 tysiecy to bede mial moze przejechane jak bede sprzedawal po 4-5 latach jezdzenia:/ dla mnie taki przebieg to nie zadna oferta tylko auto nazwijmy to "stare" i w jakims tam stopniu mniejszym czy wiekszym zuzyte (opony, zawias, sprzeglo itd, lakier po latach szorowania, pare sezonow soli na drogach i masa innych rzeczy, ktore nowe juz nie są w dniu zakupu). Wszystko super jak ktos dbał, a to znowu loteria:/ Zapomnialem jeszcze do tego dodac, ze taki exec za 3 lata bedzie miał 6 lat i powyzej 150tys, a nowy dzisiaj w tym samym okresie bedzie mial tylko 3 lata i 70 przebiegu, a co za tym idzie wieksza wartosc. Nowy dzisiaj jest już po 2 liftach i wplynie to na wartosc takze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tamten bialy z okecia mial cene z kosmosu , ale gdyby kosztowal o kilka tys mniej to zapewniam cie ,ze by znalazl nabywce :)
Grzegorz K
06-01-16, 21:16
Racja. Właśnie dlatego zacząłem się rozglądać za nowym. Można w tej cenie kupić np. Accorda z 2009-2010 roku, ale wydając sporą część oszczędności, zawsze bym się zastanawiał, czy mnie ktoś jednak w balona nie zrobił.
Czy rozważaliście przy zakupie nowego jakieś inne marki? Np. taka nowa astra czy focus? W cenie 70 można mieć już dobre wyposażenie. Honda to honda, wiadomo, ale jak się tak popatrzy np. na środek nowej astry, to widać różnicę. Wiem, zawsze było widać, ale jednak.
Dawid na to pytanie powinieneś sobie sam odpowiedzieć.)) kiedyś miałem podobny dylemat.jeździłem nowym Nissanem prosto z salonu.zawiódł mnie na całej linii po czterech latach silnik do remontu.potem kupiłem nowe ufo.jeździłem nim ponad 8 lat zrobiłem nim 180 tys,km po całej Europie.auto mnie nigdy ale to nigdy nie zawiodło.więc mój wybór co do kolejnego auta był oczywisty. a ty Dawid jakiej marki autem obecnie jeździsz ? i czy jesteś z tej marki zadowolony ?
Cena spokoju i niezawodność tej marki =bezcenne.
co do innych aut' nowa Astra owszem to może być ciekawe auto, Golf za drogi, Fokusa sprawdzałem i porównywałem różne wersje ws Civic i zawsze wychodzi 5 tys.zł na korzyść Hondy.
W sumie to nic poza tą astrą mnie nie zainteresowało. Patrzyłem też na kia i hyundaia, ale to raczej z ciekawości, choć nie są złe.
W rodzinie są 4 hondy, ja mam em2, więc odpowiedź jasna :)
Grzegorz K
08-01-16, 00:12
No i wszystko jasne :cool:
Teraz tylko znaleźć sporta w dobrej cenie bo pomału znikają.
Teraz tylko znaleźć sporta w dobrej cenie bo pomału znikają.
Elegance panie, elegance... i dokladasz connect albo aftermarket jak trzeba i masz przynajmniej podlokietnik z tylu, skladane lustra, domykane szyby itd. Zobacz w tabelkach jak okroili sporta :) ta podsufitka i czarne 17tki nie sa warte automatycznych wycieraczek i reszty stuffu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hm, no właśnie widziałem w specyfikacji, że ma jakieś braki, ale myślałem, że to oznaczenia takie tam sobie, że skoro wersja wyższa, to ma to, co niższa i plus coś :) Czyli nie? Sport nie ma tych wszystkich rzeczy? No to rzeczywiście. I tak mi się fele czarne niezbyt podobają, byłby na zimę :)
----
No rzeczywiście. Szkoda tylko przyciemnianych szyb i spojlera.
Felgi zmienisz, spojler zalozysz jak potanieja na ebayu, szyby przyciemnisz... Tylnej kanapy latwo nie przerobisz, lusterek zamykanych (z kluczyka tez) nie zrobisz, auto wycieraczek tez nie... Aha jeszcze jedno jak nie chcesz serii audio to premium audio system to tylko zmora, bo syfiasty sub jest podlaczony pod tylne glosniki, a wzmacniacz seryjny (tez syfiasty) uniemozliwia montaz aftermarketowego radia (adaptery do kierownicy nie dzialaja z wersjami z premium audio). Elegance plus connect albo aftermarket radio i masz lepiej wyposazone auto za te sama kase.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dzięki za cenne info.
A jak jest ze światłami? Czy te niexenony dają radę w nocy?
Tak sobie, szału nie ma niestety. Może wymiana żarówek na lepsze coś poprawi, ale wymiana przez nadkole mnie zniechęca. Ale ze jeżdżę głównie po mieście to mi nie przeszkadza.
Ech, bida, już prawie nigdzie nie ma elegance w dobrej cenie. Za późno się za to wziąłem.
Tak sobie, szału nie ma niestety. Może wymiana żarówek na lepsze coś poprawi, ale wymiana przez nadkole mnie zniechęca. Ale ze jeżdżę głównie po mieście to mi nie przeszkadza.
Cale lampy full led na alu fruwają po 1500. Ale to tez szalu nie robi bo tylko krotkie sa led i swieca podobnie jak h7. Nie warto nawet za polowe tego chyba, ze dla wygladu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
My to sobie posen możemy co najwyżej xenon założyć :)
My to sobie posen możemy co najwyżej xenon założyć :)
Gdyby nie spryski to by mi moooooze przeszlo przez mysl ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Grzegorz K
09-01-16, 23:18
Sporty jakie zamawiała Polska centrala obligatoryjnie były już doposażone w pakiet ADAS .fakt to dodatkowo 3 tys.zł naciąganie klienta.)) ale ja ten pakiet stargowałem o połowę.także nie mam tylko składanych lusterek podłokietnika i domykania szyb z kluczyka. ale mam za to automatyczne wycieraczki,auto światła dzienne krótkie i nawet długie w automacie ! czujnik martwego pola ,awaryjne hamowanie w ruchu miejskim, samościemniające się lusterko ,asystent pasa ruchu ,czujnik ruchu poprzecznego przy cofaniu . jedyne czego mi brakuje to tylko domykania szyb. w lusterka nie wierzę w ufo składanie padło mi po drugirj zimie. podłokietnik może by się przydał z tyłu tylko... ja tam nie siadam w czasie jazdy ;)
Na jezdzie probnej jechalem sportem z pakietem ADAS - szczerze mnie to irytowalo ciagle pipczenie auta bo zblizam sie do pasa, bo auto w polu martwym itp…
Trzeba przyznac ze Sport jest tez bardziej usztywniony niz inne wersje, mi sie podobalo ale mojej dziewczynie niezbyt, mowila ze jest twarszy niz M135i kolegi :)
Trzeba przyznac ze Sport jest tez bardziej usztywniony niz inne wersje,
Jakies potwierdzenie tych rewelacji?
Materialy prasowe nic o tym nie wspominaja.
Nowa odmiana Civic Sport
W europejskiej gamie modelu Civic debiutuje nowa odmiana stylistyczna o nazwie Sport. Oparty na wersji hatchback, Civic Sport może być napędzany 120-konnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra lub 142-konną jednostką benzynową o pojemności 1,8 litra. Model wyposażono 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz tylny spojler w dedykowanym kolorze.
Civic Sport posiada szereg cech stylistycznych łączących go z kolejną generacją wersji Type R, takich jak podsufitka w kolorze czarnym czy nowy przedni zderzak z niżej poprowadzonym otworem wlotowym, który pokryto czarną siatką.
Tak mi powiedzieli w salonie w Katowicach gdzie bylem na jazdach - rzeczywiscie troche skakal na wybojach w porowaniu do elegance ktorym jezdzilem w Warszawie.
Byc moze to plotka dealera ale moje subiektywne odczucia to potwierdzily
Tak mi powiedzieli w salonie w Katowicach gdzie bylem na jazdach - rzeczywiscie troche skakal na wybojach w porowaniu do elegance ktorym jezdzilem w Warszawie.
Byc moze to plotka dealera ale moje subiektywne odczucia to potwierdzily
Znalazlem pare notek o zmianach w zawiasie w roczniku 2014. a kontekście sporta znalazłem coś takiego
While this Sport specification does nothing to enhance the Civic’s performance or handling, it does a good job of injecting some much-needed style into the family hatchback range.
żródełko (http://www.autoexpress.co.uk/honda/civic/90530/honda-civic-sport-2015-review)
Ciekawe ciekawe :confused:
Ahaaa, no to dealer głupoty gadal - standard :)
Grzegorz K
10-01-16, 19:20
Może zmień dealera ?! ;)
No nic, jutro idę na gadkę do dilera. Zobaczymy, co się uda zdziałać. Fajnie by było zejść do 70 za elegance :)
72 z wliczony ubezpieczeniem i lakierem to dobra cena?
Tanio bo ubezpieczenie to 2,5 pakiet , lakier chyba 2. Ja tyle za sporta dalem bez ubezp. i to juz bylo malo.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Grzegorz K
11-01-16, 19:43
Ta cena to bajka .bierz.taniej nie będzie :) to się nazywa okazja ! nie chcesz wiedzieć ile ja dałem za sporta ;) ubezpieczenie teraz pakiet równe 2 tysie lakier teraz równe 1,9 tysia.
Tylko to cena nie za sport, a za elegance, ale z tego, co widzę, to i tak dobra cena.
Tylko teraz pojawiła się jeszcze możliwość zakupu Accorda z pewnego źródła za 60 t. 2009 rok, niski przebieg.
Grzegorz K
11-01-16, 20:15
To inna klasa auta.ale jednak prawie 7 lat różnicy.to już dużo. ja osobiście wybrałbym nowego civica. siedem lat to już przepaść.musisz to spokojnie przemyśleć.
A Ty znowu swoje... Funkiel nówka civic czy 7 letni accord... Zaraz jeszcze dojdzie do porównania kultowy golf trójka i pasek B4 w tedeiku
" Tylko to cena nie za sport, a za elegance, ale z tego, co widzę, to i tak dobra cena.
Tylko teraz pojawiła się jeszcze możliwość zakupu Accorda z pewnego źródła za 60 t. 2009 rok, niski przebieg."
Wysłane z mojego MI 4W przy użyciu Tapatalka
W domu mam 2 accordy, stąd porównanie. Nowy to nowy, wiadomo, ale jak byś pojeździł trochę accordem, to pewnie też byś się zastanawiał.
Grzegorz K
11-01-16, 20:46
jeździłem.auto klasa.ale nowy to jednak nowy.
Witam,
Czytajac Wasze ostatnie posty mam dwa przemyslenia (uwagi)
1. Accord uzywany czy Civic - mialem identyczny dylemat. Posiadalem Accorda z 2004 i przy zmianie myslalem nad nowym Civiciem albo uzywanym Accordem. Stanelo na nowym Civicu (ja kupilem sedana w wersji Comfort z roku produkcji 2014) jednak powiem ze jest ogromna przepasc jesli chodzi o jakosc wykonczenia, komfort, wielkosc i ogolne wrazenia z jazdy na korzysc nawet mojego Accorda. wiec dylemat jest. Cos za cos. Stwierdzilismy z zona ze jednak te 6-7 lat to za duza roznica zeby pchac sie w uzywane - no ale zal za Accordem pozostal. :)
2. Kwestia ubezpieczenia - mi zaproponowano ubezpieczenie za 2200 w Warcie ale z opcja ze przez 3 lata biorac w Warcie mam sume ubezpieczenia dla kradziezy i szkod calkowitych jak za auto nowe. Inne firmy to bylo ok. 2000 bez tej opcji. Mysle wiec ze warto sie podpytac.
Pozdrawiam
mopsik
Ad.1 akurat Civic sedan ma dużo gorsze materiały niż hatchback i Tourer, więc rozumiem że przesiadka z Accorda mogła być bolesna ;) miałem zastępczaka sedana z 2014 i to jest przepaść w stosunku do mojego Tourera - wszystko jest inne: twardsze plastiki, bardziej miękkie zawieszenie, dłuższy skok skrzyni biegów etc. Chyba tylko motor jest ten sam z tego co się orientuję.
Ad 1. W sumie racja ale za to zawiecha z tylu to wielowachacz na co trzeba zwrocic uwage przy ustawianiu zbieznosci. Bralismy we wrzesniu a wtedy za kase jaka dalismy HB ani tourer nie wchodzily w gre bo o 1.4 to prosze nawet przy mnie nie wspominac :)
W ogóle to ja na początku byłem nastawiony na sedana, ale rzeczywiście jakość środka mnie powstrzymała. Widać różnicę między hb i sedan.
Szkoda że tych u nas nie ma http://www.motortrend.com/news/2016-honda-civic-first-test-review/
A powiedzcie mi jeszcze jak jest z jakością materiałów w civic po czasie? Tak wczoraj przeglądałem net i trafiłem na coś takiego. Auto 2014, test 2014 a środek wygląda niezbyt ładnie http://www.carsandracingstuff.com/library/articles/26645.php
W ogóle to ja na początku byłem nastawiony na sedana, ale rzeczywiście jakość środka mnie powstrzymała. Widać różnicę między hb i sedan.
Szkoda że tych u nas nie ma http://www.motortrend.com/news/2016-honda-civic-first-test-review/
Poczekaj chwile ;) juz od pewnego czasu nowa generacja pokazuje w US wczesniej niz w EU ;)
Jakby ktoś przeoczył - wprowadzili limitowaną wersję X, w cenie Elegance. Z tego co widzę, to tylko malowane listwy, przód, jakaś dokładka z tyłu i felgi ją różnią od Elegance.
Przedni zderzak w kolorze nadwozia
Nadkola w kolorze nadwozia
Listwa tylnego zderzaka w kolorze nadwozia
17" obręcze aluminiowe Argon
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-004f.jpg/_jcr_content/renditions/c5.jpg
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-005.1.jpg/jcr:content/renditions/c4.jpg
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-006.1.jpg/jcr:content/renditions/c4.jpg
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-007.1.jpg/jcr:content/renditions/c4.jpg
Choćby dla tych nadkoli i przedniego grila warto, ładniej wygląda niż z czarnym.
Nie wiem dlaczego, ale nadkola w kolorze karoserii mi nie podchodzą.
Czarne są jakieś bardziej agresywne ;)
W ogóle to ja na początku byłem nastawiony na sedana, ale rzeczywiście jakość środka mnie powstrzymała. Widać różnicę między hb i sedan.
Szkoda że tych u nas nie ma http://www.motortrend.com/news/2016-honda-civic-first-test-review/
A powiedzcie mi jeszcze jak jest z jakością materiałów w civic po czasie? Tak wczoraj przeglądałem net i trafiłem na coś takiego. Auto 2014, test 2014 a środek wygląda niezbyt ładnie http://www.carsandracingstuff.com/library/articles/26645.php
Patrz tylna szybka - to nie jest 2014
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Poczekaj chwile ;) juz od pewnego czasu nowa generacja pokazuje w US wczesniej niz w EU ;)
Jakby ktoś przeoczył - wprowadzili limitowaną wersję X, w cenie Elegance. Z tego co widzę, to tylko malowane listwy, przód, jakaś dokładka z tyłu i felgi ją różnią od Elegance.
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-004f.jpg/_jcr_content/renditions/c5.jpg
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-005.1.jpg/jcr:content/renditions/c4.jpg
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-006.1.jpg/jcr:content/renditions/c4.jpg
http://www.honda.pl/content/dam/central/cars/civic%20x%20edition/honda-cars-civic-x-overview-16x9-007.1.jpg/jcr:content/renditions/c4.jpg
X edition z tego co ogladalem zeszly tydzien byla tylko w 1,4 - taka przynajmniej promo na stronie H zagranico...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
X edition z tego co ogladalem zeszly tydzien byla tylko w 1,4 - taka przynajmniej promo na stronie H zagranico...
W PL tylko 1.8 :cool:
W PL tylko 1.8 :cool:
Moze byc :) sprawdzalem na jakiejs stronie hondy zachodniej tydzien temu - chyba de (na pl byl nie dzialajacy link) i bylo 1,4 exclusive i wygladalo na probe wcisniecia 1,4 w wygladzie a'la sporta za nizsza cene. Takie ostatnie dogorywanie 1,4 w promocji dla mlodych gniewnych. Swoja droga ta fela to bez jaj wyglada na 16 w dol. Slabo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Moze byc :) sprawdzalem na jakiejs stronie hondy zachodniej tydzien temu - chyba de (na pl byl nie dzialajacy link) i bylo 1,4 exclusive i wygladalo na probe wcisniecia 1,4 w wygladzie a'la sporta za nizsza cene. Takie ostatnie dogorywanie 1,4 w promocji dla mlodych gniewnych. Swoja droga ta fela to bez jaj wyglada na 16 w dol. Slabo
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fakt, nie wygląda na swój rozmiar. A co do malowania, boki na tak, przód jednak chyba mi sie bardziej podoba w czarnym ;)
Fakt, nie wygląda na swój rozmiar. A co do malowania, boki na tak, przód jednak chyba mi sie bardziej podoba w czarnym ;)
Jedyna ladna akcesoryjna felga do ix to krypton. Reszta wyglada okrutnie i pierwszy lepszy aftermarket sie lepiej prezentuje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Mieliście okazję jeździć wersją 1.4? Duża jest różnica względem 1.8? Bo cenowo to jakieś 12 tys.
Nikt nie kupuje tego silnika, w Hondzie Plaza mówili ze praktycznie się nie sprzedaje...
Z drugiej strony 1.8 ma o 40% wieksza moc, to już bardzo dużo
No właśnie zerknąłem w net i widzę, że nie warto.
A mieliście doświadczenia z automatem w Civic 1.8? Jak się sprawdza? Czy to awaryjna skrzynia?
Koleżanka z pracy ma, mułowaty sie robi, wolniej przyspiesza.
Jesli komus na tym nie zalezy i nie lubi sprzegla to spoko…
Grzegorz K
27-01-16, 22:27
Wygodny bezawaryjny .ale ma dwie wady właśnie mułowaty i bardzo duże spalanie .
Ja tylko jezdzilem i niestety nie znam nikogo kto by go kupil - kolega sie rozmyslil, bo sie skonczyly at na wyprzedazy rocznika. W gore zmienia zwawo bez wstydu - w dol duzo gorzej. Auto jest odczuwalnie wolniejsze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy u nas były tak wyposażone sedany? Tzn. chodzi mi o wygląd środka: https://www.youtube.com/watch?v=P-EC183gBs4
Czy u nas były tak wyposażone sedany? Tzn. chodzi mi o wygląd środka: https://www.youtube.com/watch?v=P-EC183gBs4
I tak i nie. Bo faktycznie tak wygladal exec ze skórą (do 2014 oferowali jasne wnetrze zarowno dla weluru jak i skóry) - ale w execu jest tez navi, ktorego z jakiegos powodu ten egzemplarz nie ma. Moze to zwykły plus skóra co jest dziwne.
Btw mialem okazje kupic lifta sporta 2014 z jasnym wnetrzem ale był tylko w automacie akurat - i w sumie sie ciesze, bo to mega niepraktyczne takie jasne.
A tak wyglada przedlift 5d (patrz kierownica i nawiewy) z jasnym wnetrzem:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/30055b2a576b780ae3cbfd4854925f53.jpg
Te auta z jasnym wnetrzem to taki margines generalnie, ze moze byc potem klopot z elementami do wymiany po kolizji, czy jak sie cos uszkodzi. Poza aso oczywiscie. U mnie w aso przez pol roku jak za autem chodzilem to tylko jeden jasny sie przewinal na kilkadziesiat aut.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No właśnie ten jasny środek mi się nie widzi, ale ostatnio z sedanów sporo widziałem właśnie głównie z jasnym środkiem, z czarnym prawie nie ma. A żeby był czarny ze skórą i sreberkami, jak ten z filmu, to w ogóle nie widziałem. Może to na rynek wschodni konfiguracja. U nas Exec. sedan też chyba nie miał navi. http://otomoto.pl/oferta/honda-civic-1-8-142km-executive-salon-polska-ID6ygfAn.html
Ten z filmu wygląda bardzo fajnie, bo ten standard to jednak duży fiat.
Zarówno w 8 gen (to na pewno) i z dużym prawdopodobieństwem 9gen 5D do liftu w Execu nie miały navi :) tzn wymagał on dopłaty.
Do 4d w katalogu nie ma Navi nawet na liscie opcji ;) i jako ciekawostka, na ukrainie nie ma execa :) jest ES i ES plus ;) nizej jest LS i S
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.