PDA

Zobacz pełną wersję : Civic V 92r D15B2 zakatowany silnik - opłaca się robić ?



enjooy
14-07-11, 23:16
Witam 3 dni temu kupiłem honde 1.5 16V 90km z podkatowanym silnikiem za 3000zł. Z zewnątrz jest śliczna, nie ma śladu rdzy itp. Lecz jak dostanie po obrotach to za mną robi sie dosłownie niebiesko i czuć że silnik ma mniej mocy niż powinien mieć. Da się nią jeździć ale bardzo mocno kopci i przydaloby sie to zrobic zeby nie wygladalo jakbym jechal 2suwem :D Dzisiaj znalazłem silnik u mnie w mieście razem ze skrzynią i 600zł, lecz jest to 1.4, nie znam oznaczenia jutro pojade zobaczyć. Teraz moje pytanie do was, opłaca się go wgle robic ? Znajomy powiedział że jak wymienie pierścionki i uszczelki to na 10tyś km będzie elegancko a później nie będzie już nawet czego robić, a koszt wyjdzie +/- taki sam jak kupno drugiego silnika. Co o tym myślicie ? :D Bo nie wiem co mam robić ;(

vnv_nation
15-07-11, 07:02
Znajomy powiedział że jak wymienie pierścionki i uszczelki to na 10tyś km będzie elegancko a później nie będzie już nawet czego robić, a koszt wyjdzie +/- taki sam jak kupno drugiego silnika.


No to juz wiesz zeby znajomych nie sluchac. Zrobisz pierscienie, uszczelniacze zaworowe itd czyli taki maly remont i bedziesz mial spokoj na dlugo. Jesli bedzie dobrze zrobione to szybciej ruda zje ci blache niz silnik sie sypnie. Kwestia jest tylko oplacalnosci, taki remont w zaleznosci od tego co bedziesz robil i kto bedzie to robil wahac sie bedzie w granicach 1500-2000zl. Silnik uzywany kupisz znacznie taniej, tylko kwestia teraz jak trafisz. Mozesz trafic dobry i byc zadowolony, a mozesz kupic drugiego takiego jak masz teraz pod maska.

Skoti
15-07-11, 09:39
Remont czy kupno silnika to odwieczny problem. Wszystko zależy od twojej kieszeni. ja bym nie kupił 2 takiego silnika tylko szukał mocniejszego, który zapewne też będzie się nadawał do remontu.
Jeśli chcesz być pewny i mieć spokój zrób remont. jednak jeśli myślisz o czymś mocniejszym to szukaj tylko pamiętaj ze im mocniejszy silnik to większe prawdopodobieństwo że remont cię nie ominie.

dimo
15-07-11, 09:55
to zależy w jakim stanie jest to d15b2, jeśli mowisz ze podkatowane i kopci jak 2suw to radziłbym zmierzyć owalizację cylindrów jeśli chcesz sie pchac w remont.. a wodę bierze czy tylko olej?
mnie osobiście by było szkoda kasy na remont d15b2, albo szukaj słupka od d15, za 500 trafisz, albo swap na cos mocniejszego - i wcale drugi silnik nie musi sie nadawac do remontu!! szukaj po sprawdzonych handlarzach forumowych.

enjooy
17-07-11, 20:13
Dzisiaj zdziwiłem się jak to jeździ :D Jak mozna sprawdzic jeszcze oprocz tabliczki jaki to jest silnik ? Bo 160 na 4 biegu nie kręcąc jeszcze do końca to po mojemu 90konny silnik nie jest w stanie osiagnac :D Chyba ze sie myle, to moja 1 honda i jestem pod miłym wrażeniem. To jest realne że to naprawde 90km a nie te 102km na wielopunkcie bo jak spojrzalem na licznik to troszke sie zdumilem :D Co nie zmienia faktu ze za mną była niebieska chmurka ^^

Ad. remontu - chciałbym wymienić w niej uszczelki w silniku (przy misce olejowej bo zle byla zalozona, głowicy i zaworach) i pierscionki na tłokach, coś jeszcze w niej robić, aby dłużej pochodziła ? Jakbym wymienił to co napisałem, to jak długo by chodziła i nie brała oleju ?

reaktor
17-07-11, 21:00
daj sobnie spokój z remontem samo zdjęcie i pomieżenie bedzie CIe kosztować więcej niż kupno 2 motoru , nie mówiąc o cześciach itd

enjooy
17-07-11, 22:35
Ale remont będzie mi robił dobry znajomy tak więc koszta będa troche mniejsze. A 2 silnik troche strach kupować bo może być taki sam jak i ten mój :P I o pomierzenie czego Ci chodzi ? ;p

P.S.
Czy dałoby rade wstawić do niej silnik D15B7 bez żadnych modyfikacji ? A jeżeli nie to co trzeba zmodyfikować :D

carlosv
17-07-11, 22:47
Poszukaj drugiegoi silnika z wmiarę udokumentowanym przebiegiem, nawet jak bedzie np. 1.6 i droższy to dozbieraj i kup, w końcu i tak zmieniasz silnik wiec jak załadujesz mocniejszy to nic się nie stanie:). Remont według mnie Ci się nie opłaca. Poszukaj na spokojnie drugiego silnika o jak najpewniejszym pochodzeniu.

enjooy
17-07-11, 23:19
A przy zmianie na np 1.6 trzeba coś robic w komputerze ? Czy tylko zmienić silnik i jeździć ? Skrzynia z 1.5 będzie pasowala, wytrzyma ?

reaktor
17-07-11, 23:29
nie , potrzebujesz cały swap

pomierzyć silnik trzeba przed remontem bo jak masz owal na cylindrach to nic nie da założenie nowych pierścieni

enjooy
17-07-11, 23:59
Aha, a jak będzie wszystko idealnie równe to mogę śmiało założyć pierścienie i zmienić uszczelki i o nic sie nie martwic no nie ? :D

2. Czy skrzynia z civica 1.4 będzie pasowała do mojego 1.5 ? Nic nie straci na mocy ? :d

lukasz-lukasz
18-07-11, 00:11
Dlaczego? Skrzynia będzie pasowała i wytrzyma, musisz zmienić kompa i wiązkę czy to przy swapie na 1.6 czy b7.



2. Czy skrzynia z civica 1.4 będzie pasowała do mojego 1.5 ? Nic nie straci na mocy ? :d


Skrzynie w d seriach są zamienne. Różnią się m. in. długością przełożeń, więc jak włożysz taką która ma dłuższe biegi bądź/i przełożenie główne to może stracić na przyśpieszeniu. Po co w ogóle taka kombinacja? Twoja skrzynia też jest zajechana?

reaktor
18-07-11, 01:36
Aha, a jak będzie wszystko idealnie równe to mogę śmiało założyć pierścienie i zmienić uszczelki i o nic sie nie martwic no nie ? :D



a jak nie bedzie?

enjooy
18-07-11, 22:17
Reaktor - no już zacząłem sie rozgladac za silnikiem :D
lukasz- skrzynia działa dobrze tylko mam kłopot z 2gim biegiem, przy spokojnej jeździe dziala normalnie ale jak wejdzie na wyzsze obroty i z 1 na 2 wrzucam albo przy redukcji z 3 to zgrzyta mi dwójka ;p A teraz rozpalawiac skrzynie wszystkie lozyska uszczelki itp to koszt 3krotnie przekroczy kupno skrzyni ktora moge dostac za +/- 200zł.

A wole zrobić wszystko jak nalezy i pozniej jezdzic i niczym sie nie martwic bo takie robienie wszystkiego na raty to jeszcze gorzej moze wyjsc

Whiplash
19-07-11, 20:15
ja zrobilem remont d15b2 i wlasnei docieram i jestem zadowolony ale nei poszedlem w standard tylko tloki d13, panewki ACL pierscionki jak na pierwszy montaz, do tego obrubka glowicy, ssacy z osprzetem z A6 itd

calosc remontu golego silnika+glowica wyszla ok 2200zl z tym ze wszystko skladalem sam

reaktor
19-07-11, 20:18
to nie lepiej było kupić swap d16

Whiplash
20-07-11, 14:25
a skad mam miec pewnosc ze nie skatowany ?? jak cos sam zrobisz od podstaw to wiesz ze masz zrobione dobrze

jarosi
20-07-11, 17:14
a skad mam miec pewnosc ze nie skatowany ?? jak cos sam zrobisz od podstaw to wiesz ze masz zrobione dobrze
I co, teraz jak ciągniesz do odcinki to nic nie kopci? Bo w gruncie rzeczy nie powinien skoro po remoncie. Problem w tym, że nieraz można trafić silnik w gorszym stanie dla przykładu za 1000zł niż za 500, to prawie jak gra w lotka:cool:

Whiplash
20-07-11, 17:53
narazie nei ciagne do odciencia, bo docieram ale raz mi sie zdazylo pryzgayzwac i nic nie zakopcil

vnv_nation
21-07-11, 06:50
Nie patrz na to czy kopci bo mozesz sie nie dopatrzec, po prostu kontroluj na biezaco stan oleju. Jak remont dobrze zrobiony to nie ma prawa nic brac. U siebie remont robilem 25tys temu i od wymiany do wymiany na bagnecie stan zawsze identyczny, a auto czesto odcinke widzi, chyba ze jade na lpg to jej nie widzi tylko widzi czerwone pole :D

enjooy
27-07-11, 14:22
Szukałem ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, czy swap d15 na d16 bedzie pasowalo ? Coś trzeba będzie przerabiac ?

Soviet
27-07-11, 18:07
jak kupisz SWAP D16 to masz z reguły komplet ze skrzynią półosiami kompem wiązkami etc itp.

Wtedy jest plug&play.

enjooy
27-07-11, 22:20
Znalazłem u znajomego civica IV gen D16Z2. Samochód w całości, nic nie kopci, ma tylko dowód zabrany ale to juz mnie nie interesuje, nie kosztuje on nawet 1000zł. Myśle, ze jakbym zmienil silnik, a stary wstawil do tamtego to na zlomie dostalbym z 400zł, a wiec silnik wyszedlby mnie grosze ;). Swap zrobie sam. Co sądzicie o tym silniku ? Był to 91r.

Whiplash
27-07-11, 23:22
musisz przelozyc wiazke bo jak 91 to jeszcze 4gen i troche inne 0BD0 jak w 5gen

enjooy
28-07-11, 12:55
Czy jeżeli silnik bierze około 1l na 200-300km to mozliwe jest też że dużo więcej pali ? Pytam dla pewności bo "troche" tego paliwka bierze :D

Kupiłem silnik do hondy, lecz była ona jeżdżona na gazie :( Czy to bardzo źle dla silnika ? Na gazie miała zrobione (tak myśle) że około 80k km. Coś zrobić w nim dopóki nie jest jeszcze włożony, Wymienić ? Czy nic nie robic i poczekac na rozwoj wydarzen ? :P

enjooy
28-08-11, 00:20
Refresh ; ]

reaktor
28-08-11, 00:54
ogarnij sie chłopie i pisz z sensem jaki silnik w koncu w jakim stanie itd.

enjooy
31-08-11, 23:00
Wybacz nie byłem do końca w stanie napisać tego poprawnie ;p Juz sie poprawiam

Z tym olejem chodziło mi o moj stary silnik D15B2, czy pali dużo dlatego, że jest zajeżdżony :o

Zaś z tym gazem chodziło mi o mój nowy silnik D16Z2, czy dopóki nie jest wstawiony i jest wszystko wygodniej zrobić to czy coś mam sprawdzić, zrobić w nim przed włożeniem

Mam nadzieje ze teraz wszystko jest bardziej zrozumiale ;D

Budziniak
31-08-11, 23:18
rozrząd, wszelakie cieknące bądź pocące się uszczelki zajrzyj do sprzęgła, wymień świece bo o tym nikt nie pamięta obejrzyj palec i kopułkę a jak masz za dużo czasu to miskę zwal i panewki oceń bo z tej perspektywy wymiana jest trochę prostsza

reaktor
31-08-11, 23:28
Wybacz nie byłem do końca w stanie napisać tego poprawnie ;p Juz sie poprawiam

Z tym olejem chodziło mi o moj stary silnik D15B2, czy pali dużo dlatego, że jest zajeżdżony :o

Zaś z tym gazem chodziło mi o mój nowy silnik D16Z2, czy dopóki nie jest wstawiony i jest wszystko wygodniej zrobić to czy coś mam sprawdzić, zrobić w nim przed włożeniem


Mam nadzieje ze teraz wszystko jest bardziej zrozumiale ;D

miałem ostatnio sobioe kupić civic'a 1.6 z jakims dziwolągiem na pokładzie bez vtec'a zagazowany
ciekawe czy to nie ten przypadkiem

piotrekla
01-09-11, 08:50
kup sobie silnik i bedzie ok

zico1981
01-09-11, 10:30
musisz przelozyc wiazke bo jak 91 to jeszcze 4gen i troche inne 0BD0 jak w 5gen
w d15b2 w 5G tez jest OBD0. Sam mam MPFI z Z2 :D

enjooy
02-09-11, 17:00
Czy jeżeli wstawie mój wtrysk (z D15B2) do nowego silnika (D16Z2) to czy odczuje znaczny spadek mocy ? W jakich granicach byłaby strata ? Obecnie jest 110km w nowym z wielopunktowym wtryskiem.

zico1981
02-09-11, 18:42
zle
wkladasz caly z2 z dawcy.

enjooy
02-09-11, 22:48
Ale właśnie w tym jest problem ze ten co mi sprzedawal ten samochod wyjal komputer i jestem "mocno zly". Dlatego musze zmienic ten wtrysk. Da rade ?

zico1981
03-09-11, 12:11
kompa dokupisz za 100zl oznaczenie pm6. Jesli juz naprawde nie masz kasy i chcesz zrobic grubo po taniosci, to wsadz sam slupek z tego z2 do swojego, czyli goły blok z głowicą.

enjooy
03-09-11, 18:09
Teraz pojawił się inny problem - mocowanie w skrzyni nie pasuje. Czy mam rozpoławiać skrzynię i przełożyć wszystko z D16z2 do tej co jest aktualnie w D15B2 ? Będzie wszystko pasowało ? Jeżeli by pasowało to nie trzeba by było bawić się w zmienianie mocowań tylko obudowa by sie zmieniła.

enjooy
20-09-11, 22:14
Przez co jedynka i wsteczny mogą ciężko wchodzic ? Czasami nawet zblokuje mi skrzynie, że nie mogę wrzucić żadnego biegu, muszę wcisnac kilka razy sprzeglo aby zalapalo. Od jakiegos czasu zaczal wyskakiwac 4 bieg. wtf z ta skrzynia ;( z ta jedynka i wstecznym to wystarczy ze dwa-trzy razy wysprzegle, a na zblokowywanie skrzyni nie mam zadnego wplywu. Mechanik sam skladal ta skrzynie. mozliwe ze cos zle zmontowal ? skrzynia jest z d15b2 bo ze skrzyni z d16z2 nie pasowaly mu zaczepy, rozpolawil ja i powiedzial ze nic nie pasuje oprocz jednego wałka i wsadzil ta stara skrzynie, teraz w niej;
-zgrzyta 2 (ostatnio zaczela bardziej zgrzytac, nie wiem o co chodzi z tym zgrzytaniem ale to zalezy jak sie uda ja wbic, raz zgrzytnie raz nie)
-pierwszy bieg i wsteczny wchodza jak im sie podoba (raz opornie raz normalnie)
-czwórka wypada (wystarczy nacisnac sprzeglo i poprawic i dziala do nastepnego wypadniecia xd)
-ostatnia sprawa szarpanie przy ruszaniu/cofaniu gdy odpuszczam sprzeglo to gwaltownie szarpnie (takie jakby wyrwanie ze sprzegla, przy delikatnym ruszaniu ;o) jakby tarcza sie slizgala a pozniej zalapywala, takie jest moje odczucie

Co mam robic z ta skrzynia ? mozliwe ze te mocowania skrzyni nie pasuja z 4gen do 5gen ? jak myslicie przez co ta skrzynia tak dziwnie pracuje ? tak to jest jak sie ku**a nie zna dobrze na silnikach i nie ma sie mozliwosci zrobienia tego samemu...