Zobacz pełną wersję : Problem ze stukotem i "świstem" VIgen
Witam,
od czwartku jestem posiadaczką VIgena 2000r D15Z6. Po wymianie gumy lub tzw poduszkek stabilizatora przedniego nadal słychać stukot z prawej strony na niewielkich wybojach jezdni. Nie dziury a tylko na nierównościach itp. Wiecie może co to może być?
A co do świstów to przy uruchomieniu silnika słychać taki ala świst, warkot itp. Wymieniony został pasek przy pompie wspomagania a nadal ten mankament jest słyszalny.
Pomożecie? Będę wdzięczna.
Pozdrawiam
moze lewe powietrze gdzies łapie i dlatego coś tam świergocze. Najlepiej zapal auto,otwórz maske i postaraj sie zlokalizować skąd to dobiega
słychać stukot z prawej strony na niewielkich wybojach jezdni. Nie dziury a tylko na nierównościach
Warto sprawdzić dolny sworzeń, u mnie to było przyczyną. Stukało tylko na małych nierównościach.
moze lewe powietrze gdzies łapie i dlatego coś tam świergocze. Najlepiej zapal auto,otwórz maske i postaraj sie zlokalizować skąd to dobiega
tak też zrobiłam - i po prawej gdzieś było słychać - więc DIAGNOZA - może pasek od pompy wspomaganie.. niestety PUDŁO :/ .. kolejna diagnoza... został do wymiany pasek przy alternatorze i klimie :) zobaczymy... :)
Warto sprawdzić dolny sworzeń, u mnie to było przyczyną. Stukało tylko na małych nierównościach.
taki plan operacji w tym tygodniu :) a może jeszcze coś przy drążku kierowniczym?
Dzięki za uwagi
AGA Twoja strzała to EK3:)
Ten świst to się pojawia rano przy zimnym silniku?? Jeśli tak to wspomaganie - ten typ tak ma , normalny objaw.
Albo za mocno napięty rozrząd.
Co do stukow na nierownosciach u mnie np. wysraly sie drazki kierownicze, nie koncowki drazkow tylko same drazki czyli ta czesc ktora przykrecana jest do listwy zebatej w maglownicy, mozna to latwo sprawdzic podnoszac auto z tej str. z ktorej dobiega stukot i poruszajac kolo energicznie w kierunkach jak bysmy krecili kierownica slychac jak puka. Moze to cos z tej bajki ?:)
Ten świst to się pojawia rano przy zimnym silniku?? Jeśli tak to wspomaganie - ten typ tak ma , normalny objaw.
niestety a może i stety - nie wiem - ale nie tylko przy zimnym :/
Co do stukow na nierownosciach u mnie np. wysraly sie drazki kierownicze, nie koncowki drazkow tylko same drazki czyli ta czesc ktora przykrecana jest do listwy zebatej w maglownicy, mozna to latwo sprawdzic podnoszac auto z tej str. z ktorej dobiega stukot i poruszajac kolo energicznie w kierunkach jak bysmy krecili kierownica slychac jak puka. Moze to cos z tej bajki ?:)
doli22 - taka bajka mogłaby być fajna, bo znałabym rozwiązanie - ale nie :/ sprawdzane było wczoraj i to nie to :/
p.s for all: dziękuję za sugestie... zobaczymy dalej jak na to zaradzić...
niestety stukot jest coraz bardziej denerwujący a jeszcze piszczy przy hamowaniu mimo, że poprzedni właściciel "podobno" miesiąc temu wymienił tarcze i klocki
jeszcze piszczy przy hamowaniu mimo, że poprzedni właściciel "podobno" miesiąc temu wymienił tarcze i klocki
To akurat może być normalne, przy nowych klockach i tarczach - musi sie to wszystko dotrzeć. U mnie też po zmianie klocków popiskiwały hamulce.
Po przejechanych 3 tyś jest cisza.
Ale sprawdzić warto
A więc: aktualnie auto na kanale.... szarpiemy itp. i stuki są metal-metal przy końcówkach drążka oraz przy półosi przedniej są luzy...macie pomysły? czy to normalne :)
Ja bym obstawial tak jak wczesniej pisalem, albo koncowki drazkow albo same drazki kierownicze :) poloska jakie dokladnie ma luzy? poruszajac lewo, prawo? czy gora, dol?
Zaraz przybędą łączniki stabilizatorów, bo po wczorajszej obserwacji wyszło, że to to... na kanał i zobaczymy :)
Ja bym obstawial tak jak wczesniej pisalem, albo koncowki drazkow albo same drazki kierownicze :) poloska jakie dokladnie ma luzy? poruszajac lewo, prawo? czy gora, dol?
to nie to... a półośka w każdą stronę ma luzy :) wydaje mi się, że to normalne- wydaje mi się ;)
Z tego co mi wiadomo to polos nie moze miec luzow pionowych ale poziome beda wystepowac bo przeciez podczas ruchu zawieszenia, skrecania kolami poloska pracuje na przegubach wydluzajac sie albo skracajac
hmmm... to nie wiem..lekko w górę i dół jest...
właśnie wymienione zostały łączniki stabilizatorów a problem jest przy wymianie paska od klimy :/ mam zdjęcia :) przy okazji okazało się, że guma pod silnikiem - podajże wspornik sparciały :/
gdzie mogę zakupić taki? od kierowcy :/
Panowie - eureka - stuków nie ma :D wymiana łączników stabilizatorów zakończyła się sukcesem :) wszystko dzięki pomocy by groniu
no ale pasek od klimy niestety - nadal fabryczny :/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.