PDA

Zobacz pełną wersję : Muszle... TD04HL a TD04L



arekgr
29-06-11, 20:09
Chyba z nudów zaczynam kombinować...

Mam u siebie w Z6 TD04L-12T. Dmucha przyzwoicie, tylko WG chyba powoli wysiada, powyżej 6tyś rpm łapię overboosta 0,7b (kiedyś trzymało 0,62). Więc wygląda na to, że takie małe śmigiełko jak 12T nadmucha do D16Z6 spore ilości powietrza :cool:

Tylko właśnie, nadmuchać nadmucha, ale gryzie mnie to "L". W sumie wąskie gardło, ale czy byłby jakikolwiek sens wywalić to turbo i wsadzić np TD04HL-13T/G? Na pewno później by zaczynało dmuchać. Ale to w sumie nic złego...

Warto się bawić? Czy puknąć się w czoło i nie psuć? ;)

Hmm... Podobno jest dwie wersje: TD04L-12T-8.5 i TD04L-12T-6. Tylko po czym rozgryźć które to moje może być... Volvo-wskie turba jakoś specjalnie dobrze poopisywane nie są...

JulekCIVIC
29-06-11, 20:17
ja w d15z6 mam TD04HL 13T i powiem tak, od 2800rpm zaczyna dmuchac ale mysle ze jest kapke za duza jak do 1,5 wolal bym 12 ;)

arekgr
29-06-11, 20:32
Właśnie doszedłem, że mam pewnie 12T-6, bo na 99% 12T-8,5 ma przegrodę, ale to niewarte rozdrabniania na Forum :)

JulekCIVIC, moja już przy 1500rpm ma 0,2b :P Tylko ciekawe ile to wąskie gardło mi zabiera, a z innej strony czy coś "daje" oprócz błyskawicznego wstawania :)

Fawor
01-07-11, 01:10
JulekCIVIC, moja już przy 1500rpm ma 0,2b :P
i sądzisz, że jest to zdrowe dla Twojego silnika? Absolutnym bezsensem jest ładowanie do auta turbosprężarki, która od 2k da Ci efekt 'aaaale idzie', a powyżej 5k obrotek będzie wzrastał z tendencją spowalniającą..To nie diesel.

arekgr
02-07-11, 10:17
Fawor, nie krytykuj od razu :)

Tylko na strojeniu gazowałem od dołu. Nie ma sensu tak od dołu gazować, bo i tak nie jedzie. Stroiciel kontrolował odczyty z dataloggingu. Nie dmuchała ogniem, dawała radę :) No własnie Fawor, to teraz jak dołączyłeś do dyskusji, rozjaśnij mi coś. Dużo zabiera mi wielkość tej muszli? Czy na moim miejscu pokusiłbyś się o zmianę turba?

Przyznam się, że najpierw zacząłem kompletować graty, później dokształciłem się z teorii. Teraz pewnie polowałbym na jakieś HL, ale w sumie jeździ mi to całkiem miło, no i nie kopci ani nic :)

Fawor
02-07-11, 20:03
Stroiciel kontrolował odczyty z dataloggingu
masz odczyty krzyku panewek? ;)

Skoro sam mowisz, ze nie ma co gazowac od dołu to małe turbiny i szukanie boosta od 2k obr nie mają racji bytu. Czy zabierze Ci coś włożenie HL zamiast H? Tak. Dużo roboty i pozostały żal, że nie zmieniłes na HL-16 :) Wg mnie to jest idealne turbo do softa, który dobrze się wkręca, nie męczy silnika z samego dołu. 0,5bara powinno pojawić się spokojnie od 3k - a przynajmniej na 4k nie ma problemu, żeby zrobić 1,5 :cool: Czyli idealne turbo pod softa z późniejszym planowaniem po wysraniu dołu, kuciu i robieniu 300KM. I zdania nie zmienie - takie podmianku z Hl na H poruszając się w maleństwach typu 12, 13 mija się z celem. Albo grubiej albo wcale.

longero
04-07-11, 16:22
jakby co to mam turbinke HL-16 na zbyciu:)