Zobacz pełną wersję : pompa oleju help
siema mam problem a mianowicie po remoncie przy odpaleniu silnika przez 15-20 sekund ni gaśnie mi lampka ciśnienia oleju ,czujnik ok i teraz pytanie czy już zrobiłem kuku nowemu silnikowi czy da się to jeszcze uratować , a po drugie jak sprawdzić pompę oleju czy jest sprawna
powoli się załamuje bo swap i remont kosztował sporo a tu takie jeszcze cyrki ...
skolopendra
24-06-11, 20:04
sprawdź ciśnienie oleju
ale nie gasnie wogole czy gasnie dopiero po tych 15-20s :confused:
na jakiej podstawie twierdzisz ze czujnik jest ok?
nie gaśnie wogule a sprawdzałem jak miałem wyjęty czujnik podpiąłem przewód od aku i pościłem ciśnienie z kompresora i lampka zgasła przez próbnik
dziś rozebrałem dół wyjąłem pompę przeczyściłem panewki ok nie ma śladu o przytarcie ponownie założyłem ta pompę i akcja się powtarza dalej nie gaśnie wcześniej przedmuchałem kanał olejowy i wygląda na drożny odpalam silnik i to samo kontrolka dalej się pali od razu został zgaszony silnik nie odzywa się jak by był zatarty ale na pewno nie podaje woleju na głowice lub małe ilości po odpaleniu samochodu bez pokrywy z kanałów olejowych nic nie leci aa ssak oleju on czysty wiec co to może być bo pompa kręcąc ją olej leciał jak ją mieliśmy wyjęta
skolopendra
26-06-11, 13:52
a filtr jest drożny?
filtr czysty nowy własnie kręconym silnikiem bez filtra strasznie mało oleju leci z otworu co jest filtr już mam drogą pompę założę i zobaczę jak na tej będzie działać
jak poznać ze pompa jest do dupy???
i jesczcze jedno pompa z z6 ma oznaczenie p01 a z czego jest pompa p03
druga pompa okazała się gorsza od mojej bo puszczała na wał olej na wtorek mam mieć podobno "sprawną" pompę wiec do wtorku idzie mi czekać na koniec prac ,bo dobrze mi się zdaje ze nie powinna poszczać na wał
??
w manualu masz jak sprawdzić pompę olejową, są podane wartości luzów pierścieni w pompie.
ja myślę że nie jest to problem z pompą oleju, może w układzie smarowania jest jakieś miejsce gdzie olej ucieka i przez to nie trzyma ciśnienia w układzie.
układ sprawdzałem kompresorem i Wszedzień gdzie potrzeba dmucha jak kręcony był rozrusznikiem to strasznie mało oleju szło do filtra i pompa testując ją czyli zalewając olejem i kręcąc ja dawała małe ciśnienie (prawie żadne ) ta druga dawała już spore ciśnienie ale ciekła tam gdzie wał wchodzi
a zawor przepelnieniowy w pompie sprawdzalec? moze sie zablokowal w pozycji otwartej
Dobra aktualizacja tematu
Po montarzu 3 roznych pomp tylko na jednej pokazalo sie znikome ciśnienie a co najlepsze sprawdzajac pompe na sucho tz podlaczony ssak do pompy i zanuzony w oleju daję cisnie krecac recznie na wyjsciu a jak podlaczylem pompe do auta i krecilem rozrusznikiem i nie podaje oleju na filtr juz nie wiem co to moze być
MOŻE ktorś z tunerow sie wypowie bo trace siły
kolego, rozbiez ta pompe i poskladaj na wazelinie technicznej, czyli ta zebatke tloczaca i elementy ruchome, jak pompa jest sucha to nie zaciagnie oleju i tak wlasnie sie robi:-) tez wlanie skonczylem remont mojego silnika ale odrazu pompa byla skladana na wazelinie, juz nie raz przez to przechodzilem i sie nauczylem:-)
Czy ktos podobnie skladl pompe jak kolega whiplash
jeśli rozbierałeś i myłeś pompę to musisz ją po złożeniu zalać olejem, inaczej może być problem z zassaniem oleju z miski.
nacięcia na wale od napędu pompy są ok? smok szczelny?
Yotomeczek86
04-07-11, 22:53
Poza tym, pompa jako sama w sobie nie wytwarza ciśnienia oleju. Robią to panewki. Zalej ją olejem i powinno być dobrze - jak jak jero11 napisał :)
Ssak szczelny naciecie tez pompa przed wsadzeniem jest sprawdzana i podaje robie tak ze rozkrecam pompe myje zalewam olejem skrecam krece pompą oczywiscie pompa ma założony ssak i zanurzajać ssak w oleju po chwilowym kreceniu zaczyna pompowac a na aucie juz nie tak jak fawor mi powiedziL by na rozruszniku go pokrecic by nabic cisnienie ale krecac nie podaje oleju na filtr
Ps jak i które panewki nasmarowac
a ssak i miska sa oryginalne z z6 czy moze cos z tych rzeczy wymieniales przy remoncie?
Ssak miska od z6 dzis sprobuje z ta wazelina moze polecicie kogos kto by to ogarnol
jeśli pompa była naolejona to wazelina nic nie da, olej wystarczająco uszczelnia pompę. do odpowietrznika w klawiaturze doszedł olej?
Jeśli chodzi ci o otwory z ktorych leci olej w glowicy to nie bo nawet do filtra nie dochodzi
w głowicy z VTEC od strony aparatu zapłonowego jest śrubka na klucz 10, po wykręceniu można odpowietrzyć układ smarowania.
wewnętrzny pierścień pompy oleju jest prawidłowo osadzony na wale? może z napędem pompy jest problem.
jeśli pompa oleju pracuje prawidłowo to albo ssie powietrze, albo przed filtrem w bloku musi gdzieś ten olej uciekać skoro filtr jest suchy.
Pompa prawidlowo osadzona srodkowa zebarka tez oleju kapke w filtrze jest ale pewnie przez to ze w otwor po filtrze wtrysnelem olej strzykawka powoli sie załamuje
dobra teraz moje pytanie jak nie pompa to co może być tak żebym po kolei to jakoś sprawdził
U mnie po swapie i zmiany miski na taka od z2/z5 bo niby kazda d seria ma to samo, smok od z6 opieral sie o dno i trzeba bylo go rowniez dac na takiego od z2/z5.
tylko gdzie jak do filtra nie dochodzi olej moze na rozruszniku za małe obroty sa i dla tego nie dopompowuje oleju
no wiesz ale miska jest od z6 smok tez
dziś poraz enty została zdjęta miska i pompa już tracę do tego siły znacie jakiegoś magika kto by to ogarnął w rozsądnych $$$
chyba czeka mnie wymiana słupka puszczając powietrze na cały układ smarowania na 3 cylindrze puszcza olej a chyba nie powinien druga sprawa to chyba przytarł mi się wałek na 3 panewce w głowicy bo jest chropowaty ale na tych wanienkach co jest olej w głowicy co smaruje krzywki nie ma grama aluminium czy opiłków
Środkową panewkę wałka przytarło? Może nie miałeś/nie masz tego małego oringa :) Mi "fachowiec" z 25cio letnim stażem składał głowicę i za mocno dokręcił wałek... Obróciło mi rozrząd o 90*. Przytarło wałek na środkowej. Zeskrobałem, wypolerowałem przytarcie, założyłem wałek i jak na razie 5kkm zrobione :rolleyes:
wiesz pewnie tak a o jaki oring ci chodzi może napisać jak zregenerowałeś ten środkowy ze tak powiem ślizgacz wałka i wałek może masz jakieś zdjęcia najlepiej jak jakis znawca mógł by to ocenić bo zdjąłem głowice i okazało się ze na jednej tuleji mam drobne rysy reszta ok wiec może uda się blok odratował co do głowicy to problem jak wyżej
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.