PDA

Zobacz pełną wersję : pompa oleju help



Sebek_WWL
24-06-11, 20:02
siema mam problem a mianowicie po remoncie przy odpaleniu silnika przez 15-20 sekund ni gaśnie mi lampka ciśnienia oleju ,czujnik ok i teraz pytanie czy już zrobiłem kuku nowemu silnikowi czy da się to jeszcze uratować , a po drugie jak sprawdzić pompę oleju czy jest sprawna
powoli się załamuje bo swap i remont kosztował sporo a tu takie jeszcze cyrki ...

skolopendra
24-06-11, 20:04
sprawdź ciśnienie oleju

piroman
24-06-11, 20:17
ale nie gasnie wogole czy gasnie dopiero po tych 15-20s :confused:
na jakiej podstawie twierdzisz ze czujnik jest ok?

Sebek_WWL
25-06-11, 00:49
nie gaśnie wogule a sprawdzałem jak miałem wyjęty czujnik podpiąłem przewód od aku i pościłem ciśnienie z kompresora i lampka zgasła przez próbnik

Sebek_WWL
26-06-11, 12:50
dziś rozebrałem dół wyjąłem pompę przeczyściłem panewki ok nie ma śladu o przytarcie ponownie założyłem ta pompę i akcja się powtarza dalej nie gaśnie wcześniej przedmuchałem kanał olejowy i wygląda na drożny odpalam silnik i to samo kontrolka dalej się pali od razu został zgaszony silnik nie odzywa się jak by był zatarty ale na pewno nie podaje woleju na głowice lub małe ilości po odpaleniu samochodu bez pokrywy z kanałów olejowych nic nie leci aa ssak oleju on czysty wiec co to może być bo pompa kręcąc ją olej leciał jak ją mieliśmy wyjęta

skolopendra
26-06-11, 13:52
a filtr jest drożny?

Sebek_WWL
26-06-11, 15:47
filtr czysty nowy własnie kręconym silnikiem bez filtra strasznie mało oleju leci z otworu co jest filtr już mam drogą pompę założę i zobaczę jak na tej będzie działać

Sebek_WWL
26-06-11, 17:23
jak poznać ze pompa jest do dupy???

i jesczcze jedno pompa z z6 ma oznaczenie p01 a z czego jest pompa p03

Sebek_WWL
26-06-11, 19:09
druga pompa okazała się gorsza od mojej bo puszczała na wał olej na wtorek mam mieć podobno "sprawną" pompę wiec do wtorku idzie mi czekać na koniec prac ,bo dobrze mi się zdaje ze nie powinna poszczać na wał
??

jero11
26-06-11, 20:23
w manualu masz jak sprawdzić pompę olejową, są podane wartości luzów pierścieni w pompie.
ja myślę że nie jest to problem z pompą oleju, może w układzie smarowania jest jakieś miejsce gdzie olej ucieka i przez to nie trzyma ciśnienia w układzie.

Sebek_WWL
26-06-11, 20:51
układ sprawdzałem kompresorem i Wszedzień gdzie potrzeba dmucha jak kręcony był rozrusznikiem to strasznie mało oleju szło do filtra i pompa testując ją czyli zalewając olejem i kręcąc ja dawała małe ciśnienie (prawie żadne ) ta druga dawała już spore ciśnienie ale ciekła tam gdzie wał wchodzi

artek0903
27-06-11, 15:10
a zawor przepelnieniowy w pompie sprawdzalec? moze sie zablokowal w pozycji otwartej

Sebek_WWL
29-06-11, 15:49
Dziala moim zdaniem

Sebek_WWL
03-07-11, 19:52
Dobra aktualizacja tematu
Po montarzu 3 roznych pomp tylko na jednej pokazalo sie znikome ciśnienie a co najlepsze sprawdzajac pompe na sucho tz podlaczony ssak do pompy i zanuzony w oleju daję cisnie krecac recznie na wyjsciu a jak podlaczylem pompe do auta i krecilem rozrusznikiem i nie podaje oleju na filtr juz nie wiem co to moze być

Sebek_WWL
04-07-11, 07:44
MOŻE ktorś z tunerow sie wypowie bo trace siły

Whiplash
04-07-11, 09:15
kolego, rozbiez ta pompe i poskladaj na wazelinie technicznej, czyli ta zebatke tloczaca i elementy ruchome, jak pompa jest sucha to nie zaciagnie oleju i tak wlasnie sie robi:-) tez wlanie skonczylem remont mojego silnika ale odrazu pompa byla skladana na wazelinie, juz nie raz przez to przechodzilem i sie nauczylem:-)

Sebek_WWL
04-07-11, 19:07
Czy ktos podobnie skladl pompe jak kolega whiplash

jero11
04-07-11, 22:07
jeśli rozbierałeś i myłeś pompę to musisz ją po złożeniu zalać olejem, inaczej może być problem z zassaniem oleju z miski.
nacięcia na wale od napędu pompy są ok? smok szczelny?

Yotomeczek86
04-07-11, 22:53
Poza tym, pompa jako sama w sobie nie wytwarza ciśnienia oleju. Robią to panewki. Zalej ją olejem i powinno być dobrze - jak jak jero11 napisał :)

Sebek_WWL
05-07-11, 07:12
Ssak szczelny naciecie tez pompa przed wsadzeniem jest sprawdzana i podaje robie tak ze rozkrecam pompe myje zalewam olejem skrecam krece pompą oczywiscie pompa ma założony ssak i zanurzajać ssak w oleju po chwilowym kreceniu zaczyna pompowac a na aucie juz nie tak jak fawor mi powiedziL by na rozruszniku go pokrecic by nabic cisnienie ale krecac nie podaje oleju na filtr

Ps jak i które panewki nasmarowac

piroman
05-07-11, 09:13
a ssak i miska sa oryginalne z z6 czy moze cos z tych rzeczy wymieniales przy remoncie?

Sebek_WWL
05-07-11, 09:37
Ssak miska od z6 dzis sprobuje z ta wazelina moze polecicie kogos kto by to ogarnol

jero11
05-07-11, 09:47
jeśli pompa była naolejona to wazelina nic nie da, olej wystarczająco uszczelnia pompę. do odpowietrznika w klawiaturze doszedł olej?

Sebek_WWL
05-07-11, 10:04
Jeśli chodzi ci o otwory z ktorych leci olej w glowicy to nie bo nawet do filtra nie dochodzi

jero11
05-07-11, 10:32
w głowicy z VTEC od strony aparatu zapłonowego jest śrubka na klucz 10, po wykręceniu można odpowietrzyć układ smarowania.
wewnętrzny pierścień pompy oleju jest prawidłowo osadzony na wale? może z napędem pompy jest problem.
jeśli pompa oleju pracuje prawidłowo to albo ssie powietrze, albo przed filtrem w bloku musi gdzieś ten olej uciekać skoro filtr jest suchy.

Sebek_WWL
05-07-11, 10:54
Pompa prawidlowo osadzona srodkowa zebarka tez oleju kapke w filtrze jest ale pewnie przez to ze w otwor po filtrze wtrysnelem olej strzykawka powoli sie załamuje

Sebek_WWL
07-07-11, 23:33
dobra teraz moje pytanie jak nie pompa to co może być tak żebym po kolei to jakoś sprawdził

NOLAN
07-07-11, 23:46
U mnie po swapie i zmiany miski na taka od z2/z5 bo niby kazda d seria ma to samo, smok od z6 opieral sie o dno i trzeba bylo go rowniez dac na takiego od z2/z5.

Sebek_WWL
08-07-11, 00:11
tylko gdzie jak do filtra nie dochodzi olej moze na rozruszniku za małe obroty sa i dla tego nie dopompowuje oleju

no wiesz ale miska jest od z6 smok tez

Sebek_WWL
09-07-11, 08:26
dziś poraz enty została zdjęta miska i pompa już tracę do tego siły znacie jakiegoś magika kto by to ogarnął w rozsądnych $$$

Sebek_WWL
09-07-11, 12:59
chyba czeka mnie wymiana słupka puszczając powietrze na cały układ smarowania na 3 cylindrze puszcza olej a chyba nie powinien druga sprawa to chyba przytarł mi się wałek na 3 panewce w głowicy bo jest chropowaty ale na tych wanienkach co jest olej w głowicy co smaruje krzywki nie ma grama aluminium czy opiłków

arekgr
09-07-11, 23:24
Środkową panewkę wałka przytarło? Może nie miałeś/nie masz tego małego oringa :) Mi "fachowiec" z 25cio letnim stażem składał głowicę i za mocno dokręcił wałek... Obróciło mi rozrząd o 90*. Przytarło wałek na środkowej. Zeskrobałem, wypolerowałem przytarcie, założyłem wałek i jak na razie 5kkm zrobione :rolleyes:

Sebek_WWL
10-07-11, 11:33
wiesz pewnie tak a o jaki oring ci chodzi może napisać jak zregenerowałeś ten środkowy ze tak powiem ślizgacz wałka i wałek może masz jakieś zdjęcia najlepiej jak jakis znawca mógł by to ocenić bo zdjąłem głowice i okazało się ze na jednej tuleji mam drobne rysy reszta ok wiec może uda się blok odratował co do głowicy to problem jak wyżej