Zobacz pełną wersję : Elektryczne szyby problem
Mam maly problem, wczoraj jak pokazywałem kumplowi EJ9 przestala prawie działać elektryka prawej szyby, tzn. z pozycji kierowcy nie mogę nic z tą szybą zrobic, a z pozycji pasażera mogę tylko ją podnieść:confused: Prawa szyba dziłą bez zarzutu, szyberdach też smiga ładnie
Wiecie co mogło się stać ?:mad:
Bezpiecznik lub brak masy na przełącznikach. Ewentualnie sprawdź wiązkę złączoną z drzwiami.
wczoraj jeszcze działało...
czyli musze bezpiecznik odnaleźc, a jak nie to bezpiecznik to trzeba zdjąć boczek z dzwi tak ?
Ja troche zielony jestem.
Ale mnie dziwi to ze szyba idzie do góry i sie dociska do uszczelek ale nie działa na dół a do góry działa
EDIT:
Do tego nie działają spryskiwacze :mad::mad:
Ma ktos pomysl dlaczego? O ile spryski się uruchamia lewą dzwignią do siebie:rolleyes: to wtedy nie slychać żadnego szumu popy czy czegokolowiek, czisza po prostu...:confused:
lewa gałka jest od świateł drogowych lub jak kto woli długich.... od spryskiwaczy jest prawa. Więc nic dziwnego w tym ze jak pociągasz lewą to nie psikają spryski a nawet dziwne by to było jakby psikały :)
o ****, napisalem lewą ? shit chodziło mi o prawą :rolleyes:
a ogarnia ktoś to dlaczego mi lewa szyba działa w połowie ?
Nie chce zakładać nowego postu wiec piszę tutaj.
Gdzie znajduje się pompka od sprysków ? zauważyłem ze w okolicy zbiorniczka jest nie podpieta kosta w kolorze brązowym, na jednej z aukcji na alledrogo jest pompka z taką właśnie kostką :confused:
Tutaj link:
http://moto.allegro.pl/pompka-spryskiwacza-honda-civic-japan-i1641311210.html
Dajcie jakies foto gdzie się znajduje
Kolego o ogarniasz która to jest strona lewa a która prawa? która szyba Ci w końcu nie działa? od pasażera? Wnioskuje z Twojego pierwszego posta, że od pasażera, jest to szyba PRAWA. Szyba nie działa najprawdopodobniej dlatego, że uszkodził się albo przycisk od szyby raczej ten od stony kierowcy, albo w którymś przepuście drzwiowym zgnił lub przełamał się przewód. Pompa od sprysków znajduje się w zbiorniczku od płynu na dole. Jak odchylisz plastikowe nadkole to na pewno go zobaczysz. Albo najzwyczajniej walnął bezpiecznik, albo padł po prostu silniczek, no chyba że jest kostka własnie nie podpięta do silniczka.
Nie wiem czemu pisałem o prawej stronie :rolleyes:
Tak czy siak trzeba rozbierać oba boczki
No wgl dziekuje za odp :)
jakby padła Ci pompka to jak coś mam takowe na sprzedaż
wychodzi ze padła, albo jest nie podłączona(ta odłaczona brązowa wtyczka) odchyliłem nadkole i silniczki są dwa i są podłaczone..., zresztą to teraz mniej istotne ponieważ cieknie mi płyn od wspomagania z miejsca przed drązkiem kierowniczym, z tej gumowej osłony:mad:
Aktualizacja :p
http://img4.imageshack.us/img4/9963/06012012078.jpg
Gdy odwaracam wtyczke lub odwrotnie wpinam te bolce szyba juz idze w dól ale nie dzie do góry...
Także problem lezy prawdopodobnie w jedynym kabelku...
SorryAleNiChu
06-01-12, 18:29
z pozycji kierowcy nie mogę nic z tą szybą zrobic
Możliwe że przewody które idą z przełącznika kierowcy (niebiesko/żółty i niebiesko/pomarańczowy) do przełącznika pasażera mają przerwę (sprawdź przejście miernikiem, obstawiam że przerwa jest między drzwiami i kabiną) Sprawdź jeszcze sam przełącznik kierowcy.
wychodzi ze padła, albo jest nie podłączona]
Podłącz ją bezpośrednio pod aku i zobacz czy pracuje.
Gdy odwaracam wtyczke lub odwrotnie wpinam te bolce szyba juz idze w dól ale nie dzie do góry...
Także problem lezy prawdopodobnie w jedynym kabelku...
Nie możesz być tego pewien jeśli nie sprawdzisz miernikiem czy to faktycznie przewód, bo może to być też sam przycisk od opuszczania.
Możliwe że przewody które idą z przełącznika kierowcy (niebiesko/żółty i niebiesko/pomarańczowy) do przełącznika pasażera mają przerwę (sprawdź przejście miernikiem, obstawiam że przerwa jest między drzwiami i kabiną) Sprawdź jeszcze sam przełącznik kierowcy.
Czyli trzeba bedzie zdjac boczek kierowcy ? czy wyjac "panel sterowania" i sprawdzic czy jest napięcie ?
A ten przycisk do opuszczania da sie jakos sprawdzić ? Bo zero reakcji przy próbie opuszczania. A sprawdzic bedzie się dalo przez podpiecie uniwersalengo lub innego nie z hondy ?
SorryAleNiChu
06-01-12, 20:12
Bardziej prawdopodobne od walniętego przełącznika jest to że przewody mają gdzieś przerwę (a poza tym dużo pisania jest :)) więc sprawdził bym je w pierwszej kolejności. Wymontuj przełącznik od kierowcy i odepnij kostkę, u pasażera to samo. Ustaw miernik na "pipczenie" i sprawdź czy jest przejście między kostkami wpinając się miernikiem jednym końcem do kostki kierowcy w niebiesko/żółty przewód, drugi koniec do kostki pasażera w ten sam kolor przewodu. To samo z niebiesko/pomarańczowy przewodem. Jeśli nie będzie przejścia na którymś z przewodów to sprawdzaj na kolejnych odcinkach (sugeruje potem sprawdzenie na odcinku między drzwiami i kabiną) Jeśli przejście będzie w obu przypadkach opiszę ci jak sprawdzić przełącznik ew. co dalej.
Co do problemu z opuszczeniem szyby pasażera, sprawdź przejście od przełącznika do silniczka (niebiesko/biały przewód)
Na razie chcę aby chodziły szyby w drzwiach pasażera, a blokada panelu pasażera działa
Dzis działałem, ale przy sprawdzaniu miernikiem znikł prąd w lewych drzwiach... Rozebrałem całą skrzynkę bezpieczników, Nie rozebralem jej wewnątrz tylko klapki z gory i na dole i wychodzi na to że kabel od prądu padł, bo nie ma go w kostce wchodzącej do drzwi, a jest w miejscu bezpiecznika, na razie zostawiam to do dni aż będzie cieplej...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.