PDA

Zobacz pełną wersję : Sciaga w prawo! Pomocy!



mario1
05-06-11, 14:19
Witam wszystkich, wczoraj zakupilem Honde Civic VI 96' od goscia ktory wszystkie naprawy robil w serwisie autoryzowanym hondy, niby wszystko fajnie ale jak wyjechalem od niego zorienotwalem sie ze cos jest nie tak. Otoz gdy kierownica jest ustawiona na wprost samochod schodzi w prawa strone ;/;/;/ niewiem czego moze byc to przyczyna . gosc mowil zeby sprawdzic na plaskiej powierzchni auto i sprawdzilem to samo. w ASO wszsytko niby git... niewiem co robic , czy dzownic do niego z reklamacja, (zapewnial ze nwszystko jest dobrze)

scareface
05-06-11, 14:22
nie ten dział

mario1
05-06-11, 14:24
sory :)

miles
05-06-11, 14:25
po 1 nie ten temat :mad:

po 2 zbieżność możesz mieć źle ustawioną i będzie Cie ściągało (ja tak mam bo wymieniałem końcówkę drążka tzn kiera prosto a samochód jedzie w prawo)

po 3 dzwoń i każ mu to zrobić na jego koszt jeśli nie będzie chciał to niech zabiera samochód...nie ten to będzie inny nie łam się :o

Edit:

kolega mnie uprzedził :o

Krzysiek3D
05-06-11, 14:53
Pisząc łopatologicznie.

Napompuj koła równo na stacji najlepiej z automatycznym kompresorem.

Znajdź prostą drogę i zrób test :
-jedziesz prostą drogą, ustawiasz kierownicę na wprost i patrzysz czy auto ściąga w którąś stronę na kierownicy ustawionej do jazdy na wprost.

Możliwe reakcje auta :
-auto jedzie prosto, wtedy puść kierownicę i zacznij bardzo lekko hamować patrząc czy auto ściąga w którąś stronę ( zrób to delilatnie !! ) a potem trzymając kierownicę prosto zahamuj troszkę gwałtowaniej i sprawdź czy ściąga. Jak z kierownicą prosto jedzie prosto a przy hamowaniu ściąga to coś z hamulcami prawdodpodobnie.
-auto skręca... wtedy masz coś nie tak ze zbieżnością na 100%.

Jeśli tak będzie to jedź do diagnosty i :
-sprawdź zbieżność kół,
-sprawdź zbieżność kół z kołem kierownicy,
-sprawdź czy masz taką samą siłę hamowania na lewe i prawe koło, może masz tłoczek do regeneracji lub coś w tym guście.

Pewnie wyjdzie że coś tutaj jest nie halo. Jeśli tutaj bezie wszystko ok to możesz mieć jakieś felerne opony - np. jedna z wyższym bieżnikiem druga z mniejszym lub nierówno zużyte bo były kupione z używanego auta z nieustawioną zbieżnością.

Jeśli auto jest ok to po prostu jedź do diagnosty... on za około 50zł sprawdzi Ci wszystko i nie będzie niewiadomych. Może się okazać że to prosty problem.

Wojtec12345678
05-06-11, 21:36
Tata ma escorta i mu stała krzywo kierownica bo miał walnięty lewy sworzeń

Jeszcze jest opcja geometrii
Lub może była wymieniana maglownica i poprostu źle jest ustawiona kierwonica