PDA

Zobacz pełną wersję : Nowe panewki na wał.



Saiti
31-05-11, 19:21
A więc tak, chcę się wyzbyć najgorszego, co może spotkać właściciela auta, czyli zmęczenia panewek i skutków od tego idących. Mój silniczek właśnie tak skończył. Kupiłem nowy blok silnika, który z zewnątrz wyglądał względnie obiecująco, lecz niestety podczas jego demontażu już wiedziałem, że coś będzie nie tak. Przy rozpinaniu pierwszej korby musiałem młotkiem wybijać tłok, gdyż tak mocno przyssał się do panewek/wału. Gdy się udało, zauważyłem, że panewka będąca w stopie korbowodu raczyła zrobić sobie w niej plac zabaw i ochoczo się buja. Po złożeniu panewki do panewki mamy owal, dopiero po nałożeniu na siebie powstaje kółeczko. Nie chcę znów na tym złożyć, więc zdecydowałem się na szlif wału.

1. Patrząc na cenę w Autoszlifie w Warszawie, za szlif liczą 170 zł. Czy ktoś miał z tym przyjemność? Czy ktoś poleca jakieś tańsze miejsca? Czy będzie taniej, gdy poproszę o sam szlif miejsc, gdzie jest korbowód?

2. Panewki Hondowskie są różnej twardości, lecz jak założę kute ACL, to nowe panewki będą o wiele twardsze. Wydaje mi się to być dobrym rozwiązaniem. Czy popieracie to?

3. Czy coś możecie mi jeszcze doradzić? Główne wyglądają dobrze, więc nie chcę ruszać.

BurnOuT
31-05-11, 20:30
Co do obróbki polecam WEPS Piaseczno
www.weps.pl
Nie polecam Krasnobrodzkiej - to partacze

Generalnie na początek musisz oddać całość do mierzenia czy to się w ogóle nadaje do dalszego montażu tj. blok, wał,podpora wału, korbowody. Może się okazać że nie. Potem dokupić panewki takie jakie potrzeba. Jeżeli Cię stać to kupuj OEM panewki Hondy. Są lepsze od ACL. Poważnie.
Panewki MUSISZ wymienić wszystkie.

Saiti
31-05-11, 21:04
http://img832.imageshack.us/img832/5253/dsc02793i.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/2424/dsc02792l.jpg

Co sądzisz o tym?

Zapraszam do tematu użytkownika, od którego kupiłem silnik w bdb stanie, rzekomo.

BurnOuT
31-05-11, 21:11
Trzeba sprawdzić owalizację korbowodu... nie spotkałem się z tym żeby panewka nie pasowała w korbę
Jak coś to mam gdzieś korby seryjne z d16y8 w b. dobry stanie. Mam też wał igłę ale Ci nie dam :)

Saiti
31-05-11, 21:14
a sprzedasz? :D Pisz PW cennik.

Inne panewki za to pasują w tą stopę. Więc to pewnie raczej panewka. Ciekawe co na to wał. Do ch*ja! Nic w tym kraju nie można kupić uczciwie.

Mam jeszcze drugi silnik ze sporą owalizacją. Może chociaż tam będzie to lepiej wyglądać...

rem1k
01-06-11, 09:51
czy ta panewka jest dokladnie z tej stopy? Mialem kiedys podobna sytuacje-po spapranym szlifie walu tak wygniotlo panewke ze robilo sie z niej jajo i nie pasowala z powrotem w stope...wiec mozesz tez pomierzyc wal. Tak czy innaczej masz silnik do pomiaru

DjHammer
01-06-11, 10:06
Sati przesadzasz skad sprzedający moze wiedziec jakie ma panewki na wale smiech........... bez rozebrania sie nikt nie dowie

spychu
01-06-11, 10:21
Ale sprzedający bierze pewną odpowiedzialność za to, że sprzedaje coś jako stan bdb czy też idealny. Zgodzisz się ?

Saiti
01-06-11, 10:34
Remik, tu nie chodzi o to. Po pierwsze na pewno z tej stopy, a po drugie, jak wczoraj przykładałem zdrową panewkę do tej, to różnica widoczna z daleka. W dodatku każda inna panewka pasuje w tą stopę korbowodu, a ta chora panewka nie pasuje nigdzie.

rem1k
01-06-11, 10:53
dokladnie o to chodzi-u mnie ta konkretna korba/wykorbienie mialo takie bicie ze gniotlo panewke na zyletke i robilo z niej U. Nie pasowala potem na zadna stope i odrozniala sie od innych:) sprawdz sobie wszystkie pozostale elemnty. BTW nawet w kokotowie dumali jak mozna bylo tak wal szlifnac i zlozyc to do kupy.

Saiti
01-06-11, 11:35
Mam na szczęście też drugi silnik D16Z6, chyba będzie trzeba zrobić hybrydkę.

maniak2007
02-06-11, 18:28
Ale sprzedający bierze pewną odpowiedzialność za to, że sprzedaje coś jako stan bdb czy też idealny

tak, ale jeżeli kupujący sobie Go rozbierze i zobaczy co jest w środku, nawet z czystej ciekawości, to w tym momencie gwarancja sie skończyła.

Zresztą, sprzedając działający silnik, chyba nikt Go nie rozbierze w celu sprawdzenia panewek, bo żeby później nie było...

lozek
02-06-11, 20:47
tak, ale jeżeli kupujący sobie Go rozbierze i zobaczy co jest w środku, nawet z czystej ciekawości, to w tym momencie gwarancja sie skończyła.

Zresztą, sprzedając działający silnik, chyba nikt Go nie rozbierze w celu sprawdzenia panewek, bo żeby później nie było...

Jak sprawdzisz, że ktoś rozebrał owe d16? Plomby masz na 15 letnim silniku?

Ze stukającą panewką/pobierając litr oleju na 100km tez silnik działa poza tym nie widzę nic złego w rozbieraniu działającego silnika w celu sprawdzenia w jakim jest stanie - to wręcz zdrowe podejście i potrafi zaoszczędzić później nerwów i $$$

Konrad84
02-06-11, 21:11
sprawdzisz po pretensjach czy rozbierał. Nie ma sensu rozbierać zdrowego silnika. Kupujesz, wkładasz, odpalasz, nie działa to reklamujesz.

W temacie, to tak jak zostało powiedziane rozkładasz, robisz pomiary i decydujesz. Ja bym doradzał włożyć inny nie po panewce wał, tyle że na OEM panewkach (w takim wypadku łącznie z głównymi). Ekonomicznie nie jest fajnie, ale przy panewkach nie ma pewnego i taniego rozwiązania, albo płacisz i robisz dobrze, albo oszczędasz i będzie działać, albo się zesra. Najlepszą relacją cena/pewność będzie kupić zdrowy dół.

Yotomeczek86
02-06-11, 21:41
Konrad84

Tylko że ten owy dół co Mariusz rozebrał miał być sprawny - jedynie popijał olej... A po samym rozebraniu wyszło jak na tym obrazku. Z tego co mi wiadomo ten silnik do końca pracował tylko został właśnie wywalony bo pił olej - tak przynajmniej sprzedawca twierdził. Wał idzie do szlifu... zobaczymy co bedzie z tego :) Zarówno blok jak i korby z resztą panewek są okej.

Konrad84
02-06-11, 21:44
spoko, ja nie doczytałem, walczcie !

Saiti
02-06-11, 22:18
Wał oddany do obróbki. Dogadałem się tanio z gościem na pomiar cylindrów i pasowanie wszystkiego :) Możliwe, że honowanie wejdzie w rachubę :)

Sebek_WWL
03-06-11, 09:38
Jak bys chcial mam dobrego gosciA od szlufu juz 2 silniki i jestem bardzo zadowolony jest nie drogo i nie daleko bo w kobyłce jak cos to pw

Saiti
03-06-11, 09:42
Już zawiozłem na szlif na wolę, ale dziękuję :)

marcin_t2
07-06-11, 12:14
Jak bys chcial mam dobrego gosciA od szlufu juz 2 silniki i jestem bardzo zadowolony jest nie drogo i nie daleko bo w kobyłce jak cos to pw

W którym miejscu w Kobyłce??
SAITI jeszcze trochę i będzie śmigać:) ale teraz chyba za bardzo nie będzie się opłacało sprzedawać H

Saiti
07-06-11, 17:13
Nie remontuję po to aby sprzedać ;) Remontuję pod siebie :)

birchie
06-07-13, 16:11
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego:

Zmierzyłem luzy na panewkach głównych w D16Z6 i uzyskałem wyniki z zakresu 0,044 - 0,048. Manual podaje dopuszczalny luz na poziomie 0,05. Radzicie wymieniać te panewki, póki silnik jest rozebrany, czy zostawić tak jak jest?

P.S. Na dolnych panewkach nie widać żadnych rys ani większych śladów zużycia, aczkolwiek po przemyciu benzyną ekstrakcyjną delikatnie widoczna jest granica zużycia panewek (taki ciemniejszy pasek na powierzchni)

reaktor
06-07-13, 16:25
ja właśnie sprzedaje d16 do remontu biorący olej mam nadzieje że kupujący nie będzie miał takich problemów bo nie lubię bubla wciskać

ale tez nie będę go rozbierał żeby to sprawdzić nawet nie mam warunków do tego silnik waży 85kg wiec nawet nie mam ja go przytaszczyć do garażu w jedna osobę

birchie
06-07-13, 18:41
del

"Del"? "delete" panewek czy Niemiecka Liga Hokeja na Lodzie? xD

reaktor
06-07-13, 18:48
"Del"? "delete" panewek czy Niemiecka Liga Hokeja na Lodzie? xD
co do twojego pytania to ja bym zostawił

nikt ci tak panewek standardowych nie spasuje jak w fabryce a
oemowe pod wymiar kosztują 10 dolarów za sztukę

birchie
06-07-13, 19:58
nikt ci tak panewek standardowych nie spasuje jak w fabryce a
oemowe pod wymiar kosztują 10 dolarów za sztukę

Mam już panewki OEM dobrane wg manuala, zgodnie z kodami na wale i bloku oraz kolorami na samych panewkach. W fabryce przecież odbywalo się to chyba tak samo?

Silnik składam pod siebie i może nie jest tak, że zupełnie nie liczę się z kosztami, ale w jakimś tam stopniu oszczędność zawiesiłem :)

reaktor
06-07-13, 20:37
. W fabryce przecież odbywalo się to chyba tak samo?

chodziło mi o standardowe panewki w jednym wymiarze i szlifowanie podpór wału


.
Mam już panewki OEM dobrane wg manuala

aa no jak juz panewki masz to po co pytania zadajesz :D

mało pewnie nie kosztowały wiec załozyć musisz a i wypada skor tamte juz sa na wykończeniu

p.s napisz ile kosztowały na pw bo jestem ciekawy po ile w naszym pieknym kraju

birchie
06-07-13, 22:14
chodziło mi o standardowe panewki w jednym wymiarze i szlifowanie podpór wału

Wał w Hondzie jest powierzchniowo ulepszony chemicznie i w zasadzie nie powinno się go szlifować jeśli nie ma ku temu wyraźnych podstaw. Standartowe panewki nie są w jednym wymiarze, tylko dobierane indywidualnie do silnika aby uzyskać odpowiednie pasowania.


aa no jak już panewki masz to po co pytania zadajesz

Mam dobrane, a nie kupione jeszcze :)



p.s napisz ile kosztowały na pw bo jestem ciekawy po ile w naszym pieknym kraju

Żaden problem, czekam za wyceną z Haparts :)

reaktor
06-07-13, 22:48
Wał w Hondzie jest powierzchniowo ulepszony chemicznie i w zasadzie nie powinno się go szlifować jeśli nie ma ku temu wyraźnych podstaw.
)

to kryło sie pod delem :D

dokładnie to jest azotowany i pytałem saiti czy o tym wie :D



Standartowe panewki nie są w jednym wymiarze, tylko dobierane indywidualnie do silnika aby uzyskać odpowiednie pasowania.


standardowe acl np sa wszystkie w jednym wymiarze o to mi chodziło :D
oemwe hondy wiadomo są "kolorowe "






Żaden problem, czekam za wyceną z Haparts :)

ooo panie to zabulisz 2x tyle
już w ASO USA są drogie
trzeba było sobie bezpośrednio u dealera w aso wUSA zamówić
to żadna filozoia
mają sklep online
na pw moge ci napisać co i jak bo zamawiałem całe komplety do remontu d16
i wszystkie przeszły bez problemu
jak bym miał z haparts zamawiąc to chyba by mi sie odechciało
chociaz cenny i tak sporo niższe niż w naszych złodziejskich rodzimych ASO
niema co płacić akcyz vatów i innych złodziejskich podatków

Saiti
06-07-13, 22:53
pytałem saiti czy o tym wie

2 lata temu jeszcze mało wiedziałem :)


jak bym miał z haparts zamawiąc to chyba by mi sie odechciało

To idź sobie odechcij gdzieś indziej, bo omyłkujesz się z antyreklamą. Jeszcze masz wiele sklepów, są tańsze - to podaj. Albo je też wymień i ponarzekaj...

reaktor
06-07-13, 23:14
2 lata temu jeszcze mało wiedziałem :).
no właśnie dlatego skasowałem posta :D



To idź sobie odechcij gdzieś indziej, bo omyłkujesz się z antyreklamą. Jeszcze masz wiele sklepów, są tańsze - to podaj. Albo je też wymień i ponarzekaj...

właśnie instruuje kolegę kube jak co i gdzie

a ty nie zasłużyłeś na tanie części :D

birchie
07-07-13, 00:17
Ale nadal brakuje mi opinii, czy przy takim luzie wymieniać te panewki?

Yotomeczek86
07-07-13, 00:40
Wymień dla świętego spokoju, po co masz 2 razy silnik robić. Tylko nie OEM bo kosztują lekko 1000zł za komplet.. I to wcale nie jest z palca cena ;) Kup Taiho i będziesz zadowolony.

birchie
07-07-13, 00:48
Kup Taiho i będziesz zadowolony.

Z tego co widzę na HondaParts- występują w odmianach kolorystycznych jak OEMy?

Yotomeczek86
07-07-13, 00:49
Jeśli masz zielone to nie powinieneś mieć problemu z pasowaniem. Są tylko nominalne te Taiho

birchie
07-07-13, 01:04
Jeśli masz zielone to nie powinieneś mieć problemu z pasowaniem. Są tylko nominalne te Taiho

No właśnie nie tylko zielone :P również brązowe i jakaś różowa się zdarzyła :rolleyes:

Fawor
07-07-13, 16:49
saiti, i ten szlifowany wał ma iść do 300konnej turbo?

Saiti
07-07-13, 18:14
saiti, i ten szlifowany wał ma iść do 300konnej turbo?


Tak, dwa lata temu miał iść do Del Sola.... :) To stary temat i nie ten silnik! :)

Fawor
07-07-13, 20:01
faktem...trzeba zwracać większa uwagę na daty postów ;)

Saiti
07-07-13, 20:47
Ale nadal brakuje mi opinii, czy przy takim luzie wymieniać te panewki?


Jeżeli panewki są okrągłe i wał też, a same panewki nie są granicznie zużyte (nie mają dużych miedzianych przebłysków, braków w materiale) to składaj i jeździj.

birchie
14-07-13, 15:50
Żeby nie było za łatwo... kolejny problem...

Oznaczenia wybite u mnie na bloku to: CBBBB. Na wale korbowym (od strony koła pasowego): 31433. teoretycznie zatem kolory panewek to:

-C3 - brązowa
-B1 - różowa
-B4 - brązowa
-B3 - zielona
-B3 - zielona

Tymczasem stare panewki są w kolorach: zielona, brązowa, brązowa, zielona, brązowa (jeśli dobrze oceniłem kolory).

Teoretycznie wynik najbliższy zastanemu układowi panewek uzyskać można odwracając kolejnosc oznaczeń wału w stosunku do bloku: mamy wtedy zieloną, różową, brązową, zieloną i brązową. Co ciekawe- zauważylem, że oznaczenie na bloku wybite jest jakby "do góry nogami" w stosunku do ilustracji w manualu (czyli czytać trzeba "w kierunku wału" a nie jak w manualu "od wału").

WTF?

reaktor
14-07-13, 17:42
napisz do tego ASo co ci pisałem na pewno pomogą