Zobacz pełną wersję : Nowe panewki na wał.
A więc tak, chcę się wyzbyć najgorszego, co może spotkać właściciela auta, czyli zmęczenia panewek i skutków od tego idących. Mój silniczek właśnie tak skończył. Kupiłem nowy blok silnika, który z zewnątrz wyglądał względnie obiecująco, lecz niestety podczas jego demontażu już wiedziałem, że coś będzie nie tak. Przy rozpinaniu pierwszej korby musiałem młotkiem wybijać tłok, gdyż tak mocno przyssał się do panewek/wału. Gdy się udało, zauważyłem, że panewka będąca w stopie korbowodu raczyła zrobić sobie w niej plac zabaw i ochoczo się buja. Po złożeniu panewki do panewki mamy owal, dopiero po nałożeniu na siebie powstaje kółeczko. Nie chcę znów na tym złożyć, więc zdecydowałem się na szlif wału.
1. Patrząc na cenę w Autoszlifie w Warszawie, za szlif liczą 170 zł. Czy ktoś miał z tym przyjemność? Czy ktoś poleca jakieś tańsze miejsca? Czy będzie taniej, gdy poproszę o sam szlif miejsc, gdzie jest korbowód?
2. Panewki Hondowskie są różnej twardości, lecz jak założę kute ACL, to nowe panewki będą o wiele twardsze. Wydaje mi się to być dobrym rozwiązaniem. Czy popieracie to?
3. Czy coś możecie mi jeszcze doradzić? Główne wyglądają dobrze, więc nie chcę ruszać.
Co do obróbki polecam WEPS Piaseczno
www.weps.pl
Nie polecam Krasnobrodzkiej - to partacze
Generalnie na początek musisz oddać całość do mierzenia czy to się w ogóle nadaje do dalszego montażu tj. blok, wał,podpora wału, korbowody. Może się okazać że nie. Potem dokupić panewki takie jakie potrzeba. Jeżeli Cię stać to kupuj OEM panewki Hondy. Są lepsze od ACL. Poważnie.
Panewki MUSISZ wymienić wszystkie.
http://img832.imageshack.us/img832/5253/dsc02793i.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/2424/dsc02792l.jpg
Co sądzisz o tym?
Zapraszam do tematu użytkownika, od którego kupiłem silnik w bdb stanie, rzekomo.
Trzeba sprawdzić owalizację korbowodu... nie spotkałem się z tym żeby panewka nie pasowała w korbę
Jak coś to mam gdzieś korby seryjne z d16y8 w b. dobry stanie. Mam też wał igłę ale Ci nie dam :)
a sprzedasz? :D Pisz PW cennik.
Inne panewki za to pasują w tą stopę. Więc to pewnie raczej panewka. Ciekawe co na to wał. Do ch*ja! Nic w tym kraju nie można kupić uczciwie.
Mam jeszcze drugi silnik ze sporą owalizacją. Może chociaż tam będzie to lepiej wyglądać...
czy ta panewka jest dokladnie z tej stopy? Mialem kiedys podobna sytuacje-po spapranym szlifie walu tak wygniotlo panewke ze robilo sie z niej jajo i nie pasowala z powrotem w stope...wiec mozesz tez pomierzyc wal. Tak czy innaczej masz silnik do pomiaru
Sati przesadzasz skad sprzedający moze wiedziec jakie ma panewki na wale smiech........... bez rozebrania sie nikt nie dowie
Ale sprzedający bierze pewną odpowiedzialność za to, że sprzedaje coś jako stan bdb czy też idealny. Zgodzisz się ?
Remik, tu nie chodzi o to. Po pierwsze na pewno z tej stopy, a po drugie, jak wczoraj przykładałem zdrową panewkę do tej, to różnica widoczna z daleka. W dodatku każda inna panewka pasuje w tą stopę korbowodu, a ta chora panewka nie pasuje nigdzie.
dokladnie o to chodzi-u mnie ta konkretna korba/wykorbienie mialo takie bicie ze gniotlo panewke na zyletke i robilo z niej U. Nie pasowala potem na zadna stope i odrozniala sie od innych:) sprawdz sobie wszystkie pozostale elemnty. BTW nawet w kokotowie dumali jak mozna bylo tak wal szlifnac i zlozyc to do kupy.
Mam na szczęście też drugi silnik D16Z6, chyba będzie trzeba zrobić hybrydkę.
maniak2007
02-06-11, 18:28
Ale sprzedający bierze pewną odpowiedzialność za to, że sprzedaje coś jako stan bdb czy też idealny
tak, ale jeżeli kupujący sobie Go rozbierze i zobaczy co jest w środku, nawet z czystej ciekawości, to w tym momencie gwarancja sie skończyła.
Zresztą, sprzedając działający silnik, chyba nikt Go nie rozbierze w celu sprawdzenia panewek, bo żeby później nie było...
tak, ale jeżeli kupujący sobie Go rozbierze i zobaczy co jest w środku, nawet z czystej ciekawości, to w tym momencie gwarancja sie skończyła.
Zresztą, sprzedając działający silnik, chyba nikt Go nie rozbierze w celu sprawdzenia panewek, bo żeby później nie było...
Jak sprawdzisz, że ktoś rozebrał owe d16? Plomby masz na 15 letnim silniku?
Ze stukającą panewką/pobierając litr oleju na 100km tez silnik działa poza tym nie widzę nic złego w rozbieraniu działającego silnika w celu sprawdzenia w jakim jest stanie - to wręcz zdrowe podejście i potrafi zaoszczędzić później nerwów i $$$
sprawdzisz po pretensjach czy rozbierał. Nie ma sensu rozbierać zdrowego silnika. Kupujesz, wkładasz, odpalasz, nie działa to reklamujesz.
W temacie, to tak jak zostało powiedziane rozkładasz, robisz pomiary i decydujesz. Ja bym doradzał włożyć inny nie po panewce wał, tyle że na OEM panewkach (w takim wypadku łącznie z głównymi). Ekonomicznie nie jest fajnie, ale przy panewkach nie ma pewnego i taniego rozwiązania, albo płacisz i robisz dobrze, albo oszczędasz i będzie działać, albo się zesra. Najlepszą relacją cena/pewność będzie kupić zdrowy dół.
Yotomeczek86
02-06-11, 21:41
Konrad84
Tylko że ten owy dół co Mariusz rozebrał miał być sprawny - jedynie popijał olej... A po samym rozebraniu wyszło jak na tym obrazku. Z tego co mi wiadomo ten silnik do końca pracował tylko został właśnie wywalony bo pił olej - tak przynajmniej sprzedawca twierdził. Wał idzie do szlifu... zobaczymy co bedzie z tego :) Zarówno blok jak i korby z resztą panewek są okej.
spoko, ja nie doczytałem, walczcie !
Wał oddany do obróbki. Dogadałem się tanio z gościem na pomiar cylindrów i pasowanie wszystkiego :) Możliwe, że honowanie wejdzie w rachubę :)
Jak bys chcial mam dobrego gosciA od szlufu juz 2 silniki i jestem bardzo zadowolony jest nie drogo i nie daleko bo w kobyłce jak cos to pw
Już zawiozłem na szlif na wolę, ale dziękuję :)
Jak bys chcial mam dobrego gosciA od szlufu juz 2 silniki i jestem bardzo zadowolony jest nie drogo i nie daleko bo w kobyłce jak cos to pw
W którym miejscu w Kobyłce??
SAITI jeszcze trochę i będzie śmigać:) ale teraz chyba za bardzo nie będzie się opłacało sprzedawać H
Nie remontuję po to aby sprzedać ;) Remontuję pod siebie :)
Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego:
Zmierzyłem luzy na panewkach głównych w D16Z6 i uzyskałem wyniki z zakresu 0,044 - 0,048. Manual podaje dopuszczalny luz na poziomie 0,05. Radzicie wymieniać te panewki, póki silnik jest rozebrany, czy zostawić tak jak jest?
P.S. Na dolnych panewkach nie widać żadnych rys ani większych śladów zużycia, aczkolwiek po przemyciu benzyną ekstrakcyjną delikatnie widoczna jest granica zużycia panewek (taki ciemniejszy pasek na powierzchni)
ja właśnie sprzedaje d16 do remontu biorący olej mam nadzieje że kupujący nie będzie miał takich problemów bo nie lubię bubla wciskać
ale tez nie będę go rozbierał żeby to sprawdzić nawet nie mam warunków do tego silnik waży 85kg wiec nawet nie mam ja go przytaszczyć do garażu w jedna osobę
del
"Del"? "delete" panewek czy Niemiecka Liga Hokeja na Lodzie? xD
"Del"? "delete" panewek czy Niemiecka Liga Hokeja na Lodzie? xD
co do twojego pytania to ja bym zostawił
nikt ci tak panewek standardowych nie spasuje jak w fabryce a
oemowe pod wymiar kosztują 10 dolarów za sztukę
nikt ci tak panewek standardowych nie spasuje jak w fabryce a
oemowe pod wymiar kosztują 10 dolarów za sztukę
Mam już panewki OEM dobrane wg manuala, zgodnie z kodami na wale i bloku oraz kolorami na samych panewkach. W fabryce przecież odbywalo się to chyba tak samo?
Silnik składam pod siebie i może nie jest tak, że zupełnie nie liczę się z kosztami, ale w jakimś tam stopniu oszczędność zawiesiłem :)
. W fabryce przecież odbywalo się to chyba tak samo?
chodziło mi o standardowe panewki w jednym wymiarze i szlifowanie podpór wału
.
Mam już panewki OEM dobrane wg manuala
aa no jak juz panewki masz to po co pytania zadajesz :D
mało pewnie nie kosztowały wiec załozyć musisz a i wypada skor tamte juz sa na wykończeniu
p.s napisz ile kosztowały na pw bo jestem ciekawy po ile w naszym pieknym kraju
chodziło mi o standardowe panewki w jednym wymiarze i szlifowanie podpór wału
Wał w Hondzie jest powierzchniowo ulepszony chemicznie i w zasadzie nie powinno się go szlifować jeśli nie ma ku temu wyraźnych podstaw. Standartowe panewki nie są w jednym wymiarze, tylko dobierane indywidualnie do silnika aby uzyskać odpowiednie pasowania.
aa no jak już panewki masz to po co pytania zadajesz
Mam dobrane, a nie kupione jeszcze :)
p.s napisz ile kosztowały na pw bo jestem ciekawy po ile w naszym pieknym kraju
Żaden problem, czekam za wyceną z Haparts :)
Wał w Hondzie jest powierzchniowo ulepszony chemicznie i w zasadzie nie powinno się go szlifować jeśli nie ma ku temu wyraźnych podstaw.
)
to kryło sie pod delem :D
dokładnie to jest azotowany i pytałem saiti czy o tym wie :D
Standartowe panewki nie są w jednym wymiarze, tylko dobierane indywidualnie do silnika aby uzyskać odpowiednie pasowania.
standardowe acl np sa wszystkie w jednym wymiarze o to mi chodziło :D
oemwe hondy wiadomo są "kolorowe "
Żaden problem, czekam za wyceną z Haparts :)
ooo panie to zabulisz 2x tyle
już w ASO USA są drogie
trzeba było sobie bezpośrednio u dealera w aso wUSA zamówić
to żadna filozoia
mają sklep online
na pw moge ci napisać co i jak bo zamawiałem całe komplety do remontu d16
i wszystkie przeszły bez problemu
jak bym miał z haparts zamawiąc to chyba by mi sie odechciało
chociaz cenny i tak sporo niższe niż w naszych złodziejskich rodzimych ASO
niema co płacić akcyz vatów i innych złodziejskich podatków
pytałem saiti czy o tym wie
2 lata temu jeszcze mało wiedziałem :)
jak bym miał z haparts zamawiąc to chyba by mi sie odechciało
To idź sobie odechcij gdzieś indziej, bo omyłkujesz się z antyreklamą. Jeszcze masz wiele sklepów, są tańsze - to podaj. Albo je też wymień i ponarzekaj...
2 lata temu jeszcze mało wiedziałem :).
no właśnie dlatego skasowałem posta :D
To idź sobie odechcij gdzieś indziej, bo omyłkujesz się z antyreklamą. Jeszcze masz wiele sklepów, są tańsze - to podaj. Albo je też wymień i ponarzekaj...
właśnie instruuje kolegę kube jak co i gdzie
a ty nie zasłużyłeś na tanie części :D
Ale nadal brakuje mi opinii, czy przy takim luzie wymieniać te panewki?
Yotomeczek86
07-07-13, 00:40
Wymień dla świętego spokoju, po co masz 2 razy silnik robić. Tylko nie OEM bo kosztują lekko 1000zł za komplet.. I to wcale nie jest z palca cena ;) Kup Taiho i będziesz zadowolony.
Kup Taiho i będziesz zadowolony.
Z tego co widzę na HondaParts- występują w odmianach kolorystycznych jak OEMy?
Yotomeczek86
07-07-13, 00:49
Jeśli masz zielone to nie powinieneś mieć problemu z pasowaniem. Są tylko nominalne te Taiho
Jeśli masz zielone to nie powinieneś mieć problemu z pasowaniem. Są tylko nominalne te Taiho
No właśnie nie tylko zielone :P również brązowe i jakaś różowa się zdarzyła :rolleyes:
saiti, i ten szlifowany wał ma iść do 300konnej turbo?
saiti, i ten szlifowany wał ma iść do 300konnej turbo?
Tak, dwa lata temu miał iść do Del Sola.... :) To stary temat i nie ten silnik! :)
faktem...trzeba zwracać większa uwagę na daty postów ;)
Ale nadal brakuje mi opinii, czy przy takim luzie wymieniać te panewki?
Jeżeli panewki są okrągłe i wał też, a same panewki nie są granicznie zużyte (nie mają dużych miedzianych przebłysków, braków w materiale) to składaj i jeździj.
Żeby nie było za łatwo... kolejny problem...
Oznaczenia wybite u mnie na bloku to: CBBBB. Na wale korbowym (od strony koła pasowego): 31433. teoretycznie zatem kolory panewek to:
-C3 - brązowa
-B1 - różowa
-B4 - brązowa
-B3 - zielona
-B3 - zielona
Tymczasem stare panewki są w kolorach: zielona, brązowa, brązowa, zielona, brązowa (jeśli dobrze oceniłem kolory).
Teoretycznie wynik najbliższy zastanemu układowi panewek uzyskać można odwracając kolejnosc oznaczeń wału w stosunku do bloku: mamy wtedy zieloną, różową, brązową, zieloną i brązową. Co ciekawe- zauważylem, że oznaczenie na bloku wybite jest jakby "do góry nogami" w stosunku do ilustracji w manualu (czyli czytać trzeba "w kierunku wału" a nie jak w manualu "od wału").
WTF?
napisz do tego ASo co ci pisałem na pewno pomogą
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.