PDA

Zobacz pełną wersję : Zawory a spalanie oleju



davnbb
10-03-07, 00:21
Na samym początku zaznaczam, że budowę silnika znam raczej powierzchownie. Mam następujący problem: silnik zaczął brać olej. Niedawno był rozbierany ponieważ była wymieniana uszczelka pod głowicą. Przy okazji mechanik podszlifował i wyprostował zawory. Zalecił to trochę dotrzeć i przyjechać na regulację. Jak pojawiło się klekotanie to udałem się do regulacji i przy jej okazji wyszedł fakt, iż znika olej (nie ma wycieków na zewnątrz), wcześniej nie było tego problemu. Wiem także, że do wymiany są sprężynki na zaworach(są juz wyrobione i nie dociskają zaworów z odpowiednią siłą). Spadła także kompresja na cylindrach(była mierzona przed regulacją). Jeśli ktoś może mi odpowiedzieć na następujące pytania to będę wdzięczny:
-spadek kompresji można wiązać z za dużym luzem na zaworach (ew. z tym, że z powodu słabych sprężyn zawory mogą się nie domykać)?
-czy silnik może brać olej przez układ zaworowy (wziął go ok 0,6-1l na 1000km), co wtedy należy uszczelniać.

Jak ew. sprawdzić czy to nie jest jednak wina pierścieni.

z góry dzięki za wszelką pomoc.

sajmon1100
10-03-07, 10:00
słabe sprężynki? -w to wątpie , co do zaworów moze któryś uszczelniacz puścił i olej do komory spalania sie przedostaje-,ewentualnie pierścienie ,ale wpierw zmien uszczelniacze (bo da sie bez zciągania głowicy) i zobacz co sie bedzie działo

davnbb
10-03-07, 10:30
THX, a mozna jakims szybkim sposobem sprawdzic czy to uszczelniacze czy jednak pierscienie? No i czy uszczelniacze lub zawory moga miec wplyw na spadek kompresji.

[ Dodano: Sro 14 Mar, 2007 ]
Dziwna akcja: Po ostatnim dolaniu oleju, zrobilem juz kilkaset km i ... nic juz nie ubywa. Mial ktos juz taka "darmowa" (nie liczac stresu wczesniej) naprawe?

P.S.
odpukac oczywiscie zeby sie stan rzeczy utrzymal ;-)