Zobacz pełną wersję : PRZEGLĄD
Przegląd nr 1 w historii auta, po roku użytkowania od nowości.
Przebieg 10700 km.
Przegląd w Honda Plaza, Warszawa.
- sam kupiłem 5l oleju silnikowego Motul X-cess 8100 5w40 - 138 zł.
w ASO:
- koszt przeglądu - 408,56
- filtr oleju - 49,94
- zapinka tapicerki drzwi - 19,68
- podkładka pod korek spustu oleju - 3,69
- materiały pomocnicze - 99,67
- mycie i sprzątanie gratis
Okazało się, że szwankuje moduł zamka centralnego - wymienione w ramach gwarancji.
Oczyszczone hamulce, ustawiony lewy spryskiwacz (pryskał ponad autem).
Serwis poinformował o potrzebie wymiany wycieraczek. W bagażniku czekają już na wymianę Bosch Aerotwin.
Właśnie się umówiłem na pierwszy przegląd gwarancyjny do ASO w Szczecinie.
Przebieg: 17300 km
- przegląd - 350zł
- olej - Castrol SLX 5W/30 - 74 zł za litr!!!!, 370 zł za 5L - powiem tylko tyle, na moje zapytanie odnośnie czy mogę dostarczyć inny 5W/30, oczywiście mogę, ale w razie awarii silnika serwis nie podejmie się naprawy gwarancyjnej, bo olej będzie ode mnie!!!!!
- filtr oleju - 50 zł
- filtr powietrza (a niby co 40 tys.km. wymiana - ale wg nich należy wymieniać w "polskich warunkach" co 20 tys.km. - na przeglądzie stwierdzą co i jak) - 82 zł
- filtr przeciwpyłkowy (AC) - 78 zł
SUMA: 930 zł!!!!!
Zastanawiałem się nad podróżą do Poznania, gdzie za taki sam zakres przeglądu chcą 650 zł, ale stwierdziłem, że gra nie warta świeczki, przybędzie ponad 500 km do przebiegu, a na paliwo wydam ok.300-350 zł, więc się nie opłaca.
Tak jak proszono na początku - BEZ KOMENTARZA.
Przegląd mam 03.10.2011 - po nim zedytuję posta.
Mnie własnie za pierwszy przeglad policzyli 650zł.I dostałem jeszcze znizkę za to że u nich kupiłem auto.Też mi proponowali wymianę filtrów,ale nie przejechałem jeszcze wtedy ilości kilometrów do wymiany.Przeciwpyłkowy poźniej sam wymieniłem na wiosnę, a teraz wymienie też powietrza choć jeszcze nie mam 40 tyś.Za miesiąc jadę na drugi i raczej już ostatni przegląd.I pewnie będą mi chcieli go już wymienić.Więc wole to jednak zrobić sam.Klima dobrze działa więc nie każę ruszać.Na wiosnę sam sobie ją odświeżę.Ciekawe zatem ile mnie teraz skasują.;)
Mnie własnie za pierwszy przeglad policzyli 650zł.I dostałem jeszcze znizkę za to że u nich kupiłem auto.Też mi proponowali wymianę filtrów,ale nie przejechałem jeszcze wtedy ilości kilometrów do wymiany.Przeciwpyłkowy poźniej sam wymieniłem na wiosnę, a teraz wymienie też powietrza choć jeszcze nie mam 40 tyś.Za miesiąc jadę na drugi i raczej już ostatni przegląd.I pewnie będą mi chcieli go już wymienić.Więc wole to jednak zrobić sam.Klima dobrze działa więc nie każę ruszać.Na wiosnę sam sobie ją odświeżę.Ciekawe zatem ile mnie teraz skasują.;)
Jacek, myślę, że 99% ludzi z forum umie sobie samemu wymienić wszystkie filtry, zwłaszcza powietrza i AC, tyle tylko, że jeśli zrobisz to sam, to jeśli nie masz dobrych układów w ASO to zapomnij o gwarancji, niestety:(
jeśli nie masz dobrych układów w ASO to zapomnij o gwarancji, niestety
No way :p takie rzeczy to można sobie zmieniać ile się chcę i tylko zaznaczasz przy przeglądzie, żeby nie ruszali bo jest nowy, jak ktoś trzaska 10k km miesięcznie to nie będzie co 3 miesiące jeździł do ASO.
Właśnie się umówiłem na pierwszy przegląd gwarancyjny do ASO w Szczecinie.
Przebieg: 17300 km
- przegląd - 350zł
- olej - Castrol SLX 5W/30 - 74 zł za litr!!!!, 370 zł za 5L - powiem tylko tyle, na moje zapytanie odnośnie czy mogę dostarczyć inny 5W/30, oczywiście mogę, ale w razie awarii silnika serwis nie podejmie się naprawy gwarancyjnej, bo olej będzie ode mnie!!!!!
- filtr oleju - 50 zł
- filtr powietrza (a niby co 40 tys.km. wymiana - ale wg nich należy wymieniać w "polskich warunkach" co 20 tys.km. - na przeglądzie stwierdzą co i jak) - 82 zł
- filtr przeciwpyłkowy (AC) - 78 zł
SUMA: 930 zł!!!!!
Zastanawiałem się nad podróżą do Poznania, gdzie za taki sam zakres przeglądu chcą 650 zł, ale stwierdziłem, że gra nie warta świeczki, przybędzie ponad 500 km do przebiegu, a na paliwo wydam ok.300-350 zł, więc się nie opłaca.
Tak jak proszono na początku - BEZ KOMENTARZA.
Przegląd mam 03.10.2011 - po nim zedytuję posta.
A serwis w Pile brałeś pod uwagę-może tam są bardziej elastyczni?
Jacek, myślę, że 99% ludzi z forum umie sobie samemu wymienić wszystkie filtry, zwłaszcza powietrza i AC, tyle tylko, że jeśli zrobisz to sam, to jeśli nie masz dobrych układów w ASO to zapomnij o gwarancji, niestety:(
Niestety nie zgodzę się z tym:rolleyes:.Ponieważ wymiana filtrów powietrza i przeciwpyłkowego jest w instrukcji obsługi opisana wyraźnie jako czynność możliwa do wykonania przez użytkownika:).Tak samo jak uzupełnianie oleju,powietrza w oponach.Czy wreszcie dolewanie płynu do spryskiwaczy lub wymiana żarówek.Nigdzie nie pisze że wymiana owych filtrów powoduje utratę gwarancji.:)Ja w ASO wspominałem że sam wymienię filtr i nikt mi nic nie mówił o utracie gwarancji.
No dobra Panowie, kupiłem dzisiaj 5 litrowych baniek oleju Castrol SLX Professional Long Life 5W/30, gadałem z ASO i zaakceptowali ten olej i powiedzieli,że nie stracę gwarancji. Do tego dodali, że ten olej jest lepszy niż zwykły SLX 5W/30. A kosztował 44 zł za litr, a więc oszczędność na pięciu litrach to 150 zł. W poniedziałek przegląd. Pozdro.
A ja nie gadam z ASO od zakupu auta i daje im taki olej jaki ja chce- Mobil 1 i też nie tracę gwarancji ,bo niby czemu :D,w sobotę robię ostatni przegląd w ASO po 80 tys i dziękuję tym Panom....
II Przegląd Techniczny - Civic FK2 Sport 1.8
Przebieg: 28880 km - KUCZA Rybnik
USŁUGI:
1. Przegląd główny 20/30 tys.km [300 PLN]
2. Czyszczenie tylnych zacisków hamulcowych [70 PLN]
MATERIAŁY:
3. Filtr kabinowy Civic 5D 06-(0195) [45,05 PLN]
4. Filtr powietrza [94,71 PLN]
5. Filtr olejowy (15400-RBA-F01) [5,88 PLN]
6. Podkładka korka spustowego (94109-140000) [3,69 PLN]
7. Środki czyszczące, smarne [12,61 PLN]
RAZEM: 576,00 PLN
MATERIAŁY WŁASNE:
8. Motul 8100 X-Clean+ C3 5W-30
Zgłoszone usterki podczas przeglądu:
- Poprawiono mocowanie listwy nadkola prawej strony
A ja nie gadam z ASO od zakupu auta i daje im taki olej jaki ja chce- Mobil 1 i też nie tracę gwarancji ,bo niby czemu :D,w sobotę robię ostatni przegląd w ASO po 80 tys i dziękuję tym Panom....
A po jakim czasie robisz ten ostatni w ASO przegląd?A ja mam drugi po 2-ch latch za miesiąc.I już dla mnie to też ostatni w ASO.Olej niech mi wleją jeszcze jaki chcą, ale filtr powietrza sam wymienię na dniach.Zawsze to parę złotych zaoszczędzę.I później tez podziekuję tym panom.:p Ale olej chyba będe sobie lał taki sam Shella, bo nie mam co do niego zastrzeżeń.Pozdrawiam.
Przegląd 80 tys -06.07r
Koszt 469zł
Moje
-olej Mobil 1 5W 40
-filtr powietrza
-filtr przeciwpyłkowy(odgrzybiałem niedawno klimę)
ASO
-filtr oleju (w InterCarsie sprzedali mi za duży :mad:
-podkładka pod korek oleju
-filtr oleju
-robocizna
Dostałem auto zastępcze Jazz :-) ,pomogło mi załatwić kilka rzeczy:),mój synek Kubuś dostał model civica T-R,auto umyte z zewnątrz,wyczyszczone w środku ,dodatkowo wyczyszczona komora silnika
AUTOWEST WARSZAWA GORĄCO POLECAM
To trochę do ASO pojeżdziłeś;).Ja planuje tylko tyle ile trzeba, czyli dwa razy.Na trzeci się nie załapię bo i tak później już nie bedzie gwarancji.I lepiej niech nie grzebią już w aucie.Jak będzie coś nie tak to sam pojadę.A czemu ci dali auto zastepcze?Zostawiłes im auto na dłużej?Mnie przegląd robili na miejscu.Umówiłem sie na dany dzień i za dwie godzinki auto było po przeglądzie:).Teraz tez chcę tak załatwić.:)
auto zastępcze dostałem ,bo na zmianie był bardzo miły koleś,który jest z mazur tak jak moja żona i auto jest na rej NMR,on zawsze traktował mnie super,a teraz jak zobaczył synka to dostaliśmy zabawkę i auto jazz,które pomogło załatwić kilka spraw w centrum( w pracy jeźdżę ciężarówką ,więc ciężko jest mi się "wbić" w pewne miejsca )
I po przeglądzie: ASO Polmozbyt Honda Szczecin
Olej dostarczony przeze mnie: Castrol SLX 5W/30 Professional III Long Life - kupiony i dostarczony przeze mnie - 44 zł/lir - 220 zł/5litrów
Przegląd po 20tys./rok - u mnie przebieg 17200 km.
A ASO:
- przegląd - 350zł
- filtr oleju - 50zł
- filtr przeciwpyłkowy - 78zł
Po sprawdzeniu przy mnie filtra powietrza okazało się, że wygląda jak nowy i nie ma sensu go wymieniać do następnego przeglądu.
Na moją reklamację odnośnie chwilowych stuków w zawieszeniu z tyłu po dłuższym (parodniowym) postoju ASO tak jak się zresztą spodziewałem umyło ręce i nic nie zrobiło, twierdząc, że to normalne, podobnie jak blokujące się po paru dniach klocki hamulcowe z tyłu (BEZ RĘCZNEGO).
SUMA: 478zł
Razem: 478 zł w ASO + 220 za olej = 698 zł
Cześć,
Przeszukałem forum, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, w większości odpowiedzi to "raczej tak" lub "raczej nie", a chyba dużo osób zadaje sobie takie pytanie. Otóż Civic VIII na gwarancji, przejechane 22kkm, zbliża się drugi przegląd po 2 latach. Jakiś czas temu w związku z tym, że filtr powietrza był mocno zanieczyszczony i przedmuchanie mało dało włożyłem filtr Filtrona oraz filtr przeciwpyłkowy kabinowy także Filtrona. I teraz pytanie do osób które miały podobną sytuację ale w praktyce a nie "tak mi się wydaje", czyli np. sama wstawiła zamiennik filtru kabinowego - co na to ASO na przeglądzie? Czy robił problem? czy może właśnie mogę używać zamienników jeżeli chodzi o filtry i nie jest to żadnym przestępstwem:) . W przypadku filtru kabinowego nie wiem czym mogłaby się różnić i na co wpłynąć odpowiednio zgięta kartka papieru Filtrona od oryginalnego filtru Hondy.
mozesz uzywac czesci zamiennych innego producenta niz oryginalne na przegladzie gwarancyjnym, tak samo jak mozesz wlac olej inny niz zalecany przez serwis - wazne zeby byl o parametrach okreslonych w ksiazce gwarancyjnej Twojego samochodu i nikt ci za to waznosci gwarancji nie bedzie kwestionowal
Ja przed drugim przeglądem wymieniłem filtr kabinowy na Filtrona.Kupiłem w Intercar.I nie było żadnego problemu .Pytali tylko czy go wymienić.A ja na to, że sam sobie niedawno wymieniłem.I sprawa załatwiona.Co do filtra powietrza, to z poczatku też chciałem kupić filtrona, ale nie udało mi się takiego dostać.Niby mogli w Intercar zamówić ale nie byłem pewien czy na 100% będzie dobry.Więc kupiłem w ASO oryginalny Hondy "made in Japan":o.I sam wymieniłem.Też zrobiłem to przez drugim przeglądem po przejechaniu 33tyś.Nie był drogi.Coś ok. 80zł.Ten zamiennik z Intercar też tyle by kosztował.Jak więc widać filtry warto popytać w ASO.Nawet z tego co tu czytałem na forum to nie są zbyt drogie w stosunku do zamienników.Jednym słowem wymieniaj bez problemu.Byle by pasował do Civika.Ten kupiony z filtrona przeciwpylkowy jest dedykowany do Accorda VIII.Ale pasuje rownież do Civika VIII.Oczywiście mam na myśli sedana.Nie wiem jak tam z UFO.Pozdrawiam.:)
No to świetnie. Dzięki za odpowiedź! :)
mozesz uzywac czesci zamiennych innego producenta niz oryginalne na przegladzie gwarancyjnym, tak samo jak mozesz wlac olej inny niz zalecany przez serwis - wazne zeby byl o parametrach okreslonych w ksiazce gwarancyjnej Twojego samochodu i nikt ci za to waznosci gwarancji nie bedzie kwestionowal
Z olejem to ja w okresie gwarancji nie ryzykowałem.Wszystko dobrze jak nic sie nie stanie.Ale jak jakaś awaria to mogą być problemy.Wiadomo że parametry zgodne z zalecanym,ale i wiadomo że ASO lubi się czepiać wtedy byle czego.Filtry to co innego bo nie ma określonego ich producenta w instrukcji obsługi.Po gwarancji to wiadomo,po prostu kupię w sklepie i wymienię poza ASO.Taniej wyjdzie:p.Choć pozostanę przy tym który obecnie mam.Bo jak wszystko jest o'k to nie lubię eksperymentować.:o
Zbliża mi się przegląd po 72 miesiącach. Jest sens wymiany filtra paliwa. Z jednej strony sporo on kosztuje i ciężko dostac go w niższej cenie niża ASO. Podobno filtr ten znajduje się w zbiorniku paliwa więc nie wiem czy każdy mechanik poradzi sobie z tą procedurą. A do ASO raczej nie pojade bo szkoda kasy. Za taki duży przegląd a ASO zapłace ok.500-600zł za robocizne a u dobrego mechanika ok 200-300zł więc spora różnica a przy okazjii płukankę zrobie.
Filtr możesz kupić w ASO, a wymienisz sobie w innym warsztacie.Ale oczywiście w jakimś porządnym.Np. w jakimś centrum serwisowym:).Po drugie zależy ile masz przejechanych kilometrów.Jak jeszcze nie 120 tyś.to po co filtr wymieniać?Ja bym raczej sugerował się przebiegiem nie czasem przy terminie wymiany:rolleyes:.Widać i tak już dałeś ASO zarobić jeźdząc na przeglądy po gwarancji.Ja zrobiłem dwa na gwarancji i już się nie wybieram.Wolę kasę zostawić na ewentualne naprawy po gwarancji.Jeśli w razie czego takowe byłyby potrzebne.Choć mam nadzieje że nie będą .:o
Jestem po przeglądzie, zrobiłem szybciej, gdyż po 10.000km. Wymiana wszystkich filtrów, olej, kontrola zawieszenia, hamulców(+czyszczenie) i wszystko co tam Honda zaleca w ks. serwisowej. Dodatkowo czyszczenie przepustnicy. Koszt całkowity 400zł :cool:, oczywiście poza ASO
Koszt całkowity 400zł , oczywiście poza ASO
400+materialy (olej filtry itp) czy to juz w tych 400zl?
400+materialy (olej filtry itp) czy to juz w tych 400zl?
Tak bison, w cenie również materiały :)
Przegląd po trzech latach – 55 709 km – data przeglądu 06.12.2011 :D
Koszt 914 zł (bez oleju, filtra i płynu hamulcowego)
Moje
-olej Motul
-filtr powietrza K&N
-płyn hamulcowy Motul
ASO
Usługi i materiały:
-legalizacja gaśnicy 20 zł
-wymiana płynu hamulcowego 122 zł
-przegląd duży 427 zł
-mycie silnika 24,40 zł
-odkażacz klimatyzacji 60 zł
-żarówka bezcokołowa 10 zł (2 szt)
-filtr oleju 50,43 zł
-filtr p/pył 68,88 zł
-gumka wycieraczki 60,27 zł
-gumka wycieraczki 54,12 zł
-płyn chłodniczy 24 zł
-podkładka 5zł
Wykonanie AUTOWEST Warszawa, polecam.
Przy okazji wymiana amorków, kpl przód i tył - i nastała cisza :cool:
VIII przegląd w historii auta, II w Polsce (za mojego posiadania :)) przebieg auta: 147 730 km
Materiały moje:
-Amortyzatory - SACHS - przód - 322,00 zł sztuka
-Drążki Kierownicze - OEM Honda - lewy 295,00 zł, prawy 239,00 zł (minus rabat 5%)
-Gumy stabilizatorów - OEM Honda - 36,00 zł
-Filtr kabinowy - JAKOPARTS - 24,00 zł
-Filtr powietrza - JAKOPARTS - 25,00 zł
-Filtr oleju - Knecht - 13,00 zł
-Olej - Motul Eco-nergy 8100 5W30 5l. - 209,00 zł
-Wycieraczki - BOSCH Aerotwin - 142,00 zł
Robocizna (wymiana amortyzatorów, drążków kierowniczych, gum stabilizatorów, geometria, wymiana oleju i filtra oleju) - 500,00 zł - JAPANSERWIS - Warszawa/Ząbki ul.Słowiańska 1F
Razem: 2112,00 zł
Widać są jeszcze ludzie z nadmiarem kasy.:D
Widać są jeszcze ludzie z nadmiarem kasy.:D
że niby co? gdybym nie musiał, to bym nie robił ...:/
że niby co? gdybym nie musiał, to bym nie robił ...:/
Jak musiałeś.:rolleyes: Choć ja jak bym musiał tyle dokładać do starego auta to bym wolał go sprzedać.Ale tu juz jak kto woli.:p
2000 do auta wartego 40000 i to pewnie bezwypadkowego i w super stanie faktycznie majątek... Wymiana amortyzatorów po 147kkm faktycznie grat do sprzedania, a oleju i filtrów też pewnie nie trzeba zmieniać... Jak ktoś ma w każdym temacie coś do powiedzenia to może lepiej żeby nic nie pisał.
Jak ja je niedawno kupiłem :) mam je od września :)
Jak musiałeś.:rolleyes: Choć ja jak bym musiał tyle dokładać do starego auta to bym wolał go sprzedać.Ale tu juz jak kto woli.:p
Nie przejmuj się jacek65 ma prawie w każdym temacie coś do powiedzenia aby tylko coś napisać na zasadzie - nie znam się to się wypowiem...
Cześć, a ja ostatnio zrobiłem przegląd po 120 000 kkm i zapłaciłem 1200 zł u znajomego mechanika, w aso 3000 powiedzieli i zaluje ze nie oddałem do aso bo niby wszystko ok ale po wymianie osłon amortyzatorów przy 90 km/h coś dziwnie zaczelo huczeć, mechanik powiedzial ze to wina opon chociaz nigdy tak nie miałem wczesniej, no ale fakt opony juz stare i zniszczone, więc kupilem nowe, continental conti premium contact 2 i jak huczalo tak huczy nadal :/ chyba lepiej czasem więcej wydać i mieć wszystko dobrze niz oszczędzać kilka set złoty i mieć problemy jakies dziwne :/ swoją drogą jeśli komuś już się tak zdażyło albo miał podobny problem to będe wdzięczny jesli tu napisze ps. dodam ze łozyska to nie są bo juz sprawdzalem, osobiscie mi się wydaje ze po rozkręceniu amorkow cos się sknocilo :( Pozdrawiam.
Nie przejmuj się jacek65 ma prawie w każdym temacie coś do powiedzenia aby tylko coś napisać na zasadzie - nie znam się to się wypowiem...
zauważyłem :-)
zauważyłem :-)
Dajcie spokój. Po to jest forum żeby każdy mógł powiedzieć co chce, czy się to komuś podoba czy nie.
Na pewno nie raz sami korzystaliście tego co było napisane...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Cześć, a ja ostatnio zrobiłem przegląd po 120 000 kkm i zapłaciłem 1200 zł u znajomego mechanika, w aso 3000 powiedzieli i zaluje ze nie oddałem do aso bo niby wszystko ok ale po wymianie osłon amortyzatorów przy 90 km/h coś dziwnie zaczelo huczeć, mechanik powiedzial ze to wina opon chociaz nigdy tak nie miałem wczesniej, no ale fakt opony juz stare i zniszczone, więc kupilem nowe, continental conti premium contact 2 i jak huczalo tak huczy nadal :/ chyba lepiej czasem więcej wydać i mieć wszystko dobrze niz oszczędzać kilka set złoty i mieć problemy jakies dziwne :/ swoją drogą jeśli komuś już się tak zdażyło albo miał podobny problem to będe wdzięczny jesli tu napisze ps. dodam ze łozyska to nie są bo juz sprawdzalem, osobiscie mi się wydaje ze po rozkręceniu amorkow cos się sknocilo :( Pozdrawiam.
Nie zgodzę się. W ASO też pracuje mechanik, który może coś spartaczyć (czego ja często doświadczałem odwiedzając ich w czasie przeglądów). Każdą robotę możesz zareklamować i domagać się, aby ją poprawiono. Skoro procedura taka sama to po co płacić x2?
Widzę, że chyba miałeś pecha i trafiłeś na słabego mechanika. Poszukaj kogoś innego, kto podejdzie rzetelniej do swojej pracy :). Ja mam gościa do którego jeżdżę od lat z każdym samochodem i życzę każdemu by miał kogoś takiego :)
6 przegląd przebieg auta: 104 430 km
Materiały:
- Olej silnikowy AMSOIL ASM 0W20 5 butelek ok 4.7 L(wchodzi 4, jedna na kolejną wymianę) - 270 zł
- Olej skrzyni biegów AMSOIL MTF 2 buteleczki po 0.946L - 130 zł
- filtr oleju KNECHT OC 196 - 14 zł
- filtr powietrza KNECHT LX 2123 - 37 zł
- filtr kabiny KNECHT LA 344 - 42 zł
- koncentrat płynu chłodniczego Millers Oils Alpine Antifreeze Extend-Red 3L - 85 zł
- płyn hamulcowy Millers Oils Uniwersal Brake Fluid DOT-4 1L - 38 zł
- płukanka do silnika Millers Oils Engine Flush 0.250ml - 21 zł
Filtr paliwa nie wymieniałem chociaż zalecany jest po 6 latach. Wymienie go przy 120tys. km.
Robocizna: 80 zł ( nie ma to jak super zaprzyjaźniony mechanik)
Razem: 717 zł
Przy okazji pozdrawiam kolege croom'a
Silniczek i skrzynia biegów jeszcze nigdy tak wspaniale nie chodziły. Polecam produkty AMSOIL'a
Dajcie spokój. Po to jest forum żeby każdy mógł powiedzieć co chce, czy się to komuś podoba czy nie.
Na pewno nie raz sami korzystaliście tego co było napisane...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
nie negowałem odpowiedzi, rzeczywiście każdy może pisać co chce, ale ja też mam możliwość wyrażania swojej opinii kiedy i gdzie chce ... tylko w odróżnieniu do innych, nie komentuję tylko dla zasady komentowania albo dogryzania i uszczypliwości ... nie bawię się w prowokacje ... i nie lubię docinek
rzeczywiście, korzystałem nie raz z podpowiedzi na forum, ale nie za bardzo rozumiem jak to się ma do wypowiedzi "jacek65" ...
i proszę, koniec OT
nie negowałem odpowiedzi, rzeczywiście każdy może pisać co chce, ale ja też mam możliwość wyrażania swojej opinii kiedy i gdzie chce ... tylko w odróżnieniu do innych, nie komentuję tylko dla zasady komentowania albo dogryzania i uszczypliwości ... nie bawię się w prowokacje ... i nie lubię docinek
rzeczywiście, korzystałem nie raz z podpowiedzi na forum, ale nie za bardzo rozumiem jak to się ma do wypowiedzi "jacek65" ...
i proszę, koniec OT
Dobra, to żeby nie przeciągać tej dyskusji uważam, że co jak co ale rzucanie nikami i obrażanie kogoś publicznie tak po "imieniu" wg mnie nie jest w porządku.
Nie pamiętam co jest w regulaminie forum ale chyba takie wpisy proszą się o warna.
Proponuję założyć nowy wątek p.t "Plujemy na siebie" :) i tam każdy kto wejdzie i się na to zgodzi będzie mógł każdemu prosto w oczy po nazwisku - żeby wszyscy widzieli - powiedzieć co myśli...
Ja też koniec... :)
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Nie przejmuj się jacek65 ma prawie w każdym temacie coś do powiedzenia aby tylko coś napisać na zasadzie - nie znam się to się wypowiem...
Znów kolego prowokujesz do sprzeczki?Napisałem ci już wcześniej abyś nie odnosił się i nie odpowiadał na moje watki.Co ja również czynię.Mam ci to napisac dużymi literami, bo może niedowidzisz! Dodam jeszcze że chyba kultura na forum podupada.Pojawiaja się niepotrzebne i niemądre zaczepki i uwagi.Do niczego dobrego nie słuzące.
A"TRAFO" napisał:Dajcie spokój. Po to jest forum żeby każdy mógł powiedzieć co chce, czy się to komuś podoba czy nie.
Na pewno nie raz sami korzystaliście tego co było napisane...
Na szczęście są tu jeszcze rozsądne osoby które rozumieją do czego sluży forum.W przeciwieństwie to tych co lubią anonimowo kumuś "dołożyć".I wykorzystuja do tego celu forum.Więc popieram pomysł kolegi TRAFO, niech sobie zalożą własne forum lub watek.Na pewno znajdą amatorów.
Znów kolego prowokujesz do sprzeczki?Napisałem ci już wcześniej abyś nie odnosił się i nie odpowiadał na moje watki.Co ja również czynię.Mam ci to napisac dużymi literami, bo może niedowidzisz! Dodam jeszcze że chyba kultura na forum podupada.Pojawiaja się niepotrzebne i niemądre zaczepki i uwagi.Do niczego dobrego nie słuzące.
Chcę tylko zauważyć, że to Ty byłeś osobą, która rzuciła zaczepkę niepotrzebną i niemądrą na temat mojego wpisu o przeglądzie ... kultura forum jest OK, gorzej z użytkownikami...
Jaką zaczepkę?Bo nie rozumiem?Po drugie cytujesz tekst nie do ciebie pisany.Adresat wie o co chodzi.Chyba ze wystepujesz tu na forum w dwóch osobach.Chcesz na stare auto wydawać kasę to twoja sprawa i twoja kasa.O czym z resztą napisałem.A to że ja do starych aut nie lubie dokładać to moja sprawa.I napisz gdzie tu zaczepka bo jestem ciekaw twoich spostrzezeń.
Widać są jeszcze ludzie z nadmiarem kasy.:D
Na jakiej podstawie piszesz, że mam nadmiar kasy ... takie insynuacje są niepotrzebne i niemądre ... i nijak się mają do mojego postu w temacie PRZEGLĄD ... zresztą jak cała ta dyskusja, lubisz się bawić w prowokatora to się baw na w komentarzach w onecie, a nie tutaj, gdzie piszemy o faktach i tym co się dzieje z autami ... kolejna sprawa, dla mnie mój civic nie jest starym autem, tylko samochodem na który ciężko pracowałem i na takie właśnie auto mnie stać, i o którę będę dbał póki będzie mi służyło ... to kolejna niestosowna uwaga z twojej strony...
dziękuje, tyle miałem do powiedzenia w temacie ...
Z góry przepraszam moderatora forum za te niepotrzebne nabijanie komentarzy ...
Na jakiej podstawie piszesz, że mam nadmiar kasy ... takie insynuacje są niepotrzebne i niemądre ... i nijak się mają do mojego postu w temacie PRZEGLĄD ... zresztą jak cała ta dyskusja, lubisz się bawić w prowokatora to się baw na w komentarzach w onecie, a nie tutaj, gdzie piszemy o faktach i tym co się dzieje z autami ... kolejna sprawa, dla mnie mój civic nie jest starym autem, tylko samochodem na który ciężko pracowałem i na takie właśnie auto mnie stać, i o którę będę dbał póki będzie mi służyło ... to kolejna niestosowna uwaga z twojej strony...
dziękuje, tyle miałem do powiedzenia w temacie ...
Z góry przepraszam moderatora forum za te niepotrzebne nabijanie komentarzy ...
No kolego skoro się chwalisz ile to kasy wlożyłes w auto to ja się chwalę że bym sobie kupił nowe.Rozumiem iz może ci żal z tego powodu i kojarzysz to z z zaczepką.Choć po przeczytaniu w/w tekstu,ja tu raczej widzę zawiść z twojej strony że kogoś stać na nowe auto a ja muszę ładowac kasę w stare.Tylko po co się irytować.Tak to już jest.Ale wystarczy wtedy to napisać i wszystko o'k.Po drugie napisałem to z humorem co podkreśliłem buźką.Jak się nie znasz na żartach to też wystarczy napisać.Z takim podejściem polecam ci forum motoryzacji na allegro.Uważasz za niestosowną uwagę że nie ja nie podzielam twoich poglądów na temat uzytkowania auta?Po prostu śmieszne jest to co mówisz.A podawanie ceny naprawy auta i nazwy firmy,nie jest pisanie o tym co się dzieje z autami tylko co najwyżej z twojej strony reklamą jakiegoś warsztatu.Co jest chyba niezgodne z regulaminem forum.
[QUOTE=Jacek65;1651628]No kolego skoro się chwalisz ile to kasy wlożyłes w auto to ja się chwalę że bym sobie kupił nowe.Rozumiem iz może ci żal z tego powodu i kojarzysz to z z zaczepką.Choć po przeczytaniu w/w tekstu,ja tu raczej widzę zawiść z twojej strony że kogoś stać na nowe auto a ja muszę ładowac kasę w stare.
Tragedia, widzę że to ty masz jakiś problem i się czepiasz
2 przegląd, przebieg auta: 30tyś. km
Materiały własne:
1. 4 x butelka Amsoil 0W30 ok 270zl
2. Filtr oleju MANN W 610/6 - 32zł
3. Filtr powietrza MANN C 2240 - 61,69zł
(filtr kabinowy wymieniony wcześniej - 35zł.)
Przegląd - robocizna coś trochę ponad 300zł
Trzeszczący pedał sprzęgła przesmarowany. Jak będzie powtórka z rozrywki to
kwalifikuje się chyba do wymiany.
Nie karmić TROLLA!!!
[QUOTE=
Tragedia, widzę że to ty masz jakiś problem i się czepiasz
Na pewno sam sobie robię problem taki że się wdaje w takie dyskusję z takimi osobami.I zastanawiam się po co?Przecież trzeba wiedzieć że czasami trudno coś zreformować.:D
Cyt:Nie karmić TROLLA!!!
To już wiem z jakiego forum ten kolega przybył.I trudno się zatem dziwić iż poziom tego forum tak spada.:rolleyes:
Jeszcze słowo nie na temat !!!!!!!!!!!!!
Cześć, a ja ostatnio zrobiłem przegląd po 120 000 kkm i zapłaciłem 1200 zł u znajomego mechanika, w aso 3000 powiedzieli i zaluje ze nie oddałem do aso bo niby wszystko ok ale po wymianie osłon amortyzatorów przy 90 km/h coś dziwnie zaczelo huczeć, mechanik powiedzial ze to wina opon chociaz nigdy tak nie miałem wczesniej, no ale fakt opony juz stare i zniszczone, więc kupilem nowe, continental conti premium contact 2 i jak huczalo tak huczy nadal :/ chyba lepiej czasem więcej wydać i mieć wszystko dobrze niz oszczędzać kilka set złoty i mieć problemy jakies dziwne :/ swoją drogą jeśli komuś już się tak zdażyło albo miał podobny problem to będe wdzięczny jesli tu napisze ps. dodam ze łozyska to nie są bo juz sprawdzalem, osobiscie mi się wydaje ze po rozkręceniu amorkow cos się sknocilo :( Pozdrawiam.
też się nie zgodzę, akurat hondy jeszcze nie mam ale ASO to ASO ;)
w ASO hyundai na darmowej akcji sprawdzania auta, okazało się że mam łożysko do wymiany, wahacz i kilka innych rzeczy w sumie ok 2tys zł do wydania, pojechałem do ASO gdzie mam rabat z myślą zrobienia tego co trzeba i okazało się że 8 z 10 rzeczy wymienionych i podpisanych przed inne ASO to bajka !! wszystko było w dobrym stanie !! tak wiec Panowie uważajcie z tym "trzeba wymieniać" najlepiej zaciągnąć rady innego specjalisty jeżeli zanosi się na kosztowną naprawę. Niektóre rzeczy elektroniczne np wyświetlacze można naprawić, przylutować ścieżki i inne cuda, a w ASO odrazu wam powiedzą "wymiana" i cena kosmos.
W innym ASO podczas robienia rozrządu oberwali mi takie gumy tłumiące drgania silnika, innym razem przy mocowaniu kolektora wydechowego oberwali mi łącznik elastyczny i twierdzili że "tak już było" :mad:
Mój znajomy z ASO BMW miał jeszcze lepsze jaja, ale już nie będę zaśmiecał wątku.
Morał z tego taki: "w ASO są tacy sami partacze jak wszędzie i każdemu trzeba patrzeć na ręce"
Morał z tego taki: "w ASO są tacy sami partacze jak wszędzie i każdemu trzeba patrzeć na ręce"
Tu się nie mogę zgodzić.Co prawda do ASO Hondy gdzie robiłem przeglądy gwarancyjne nie mogę mieć zastrzeżeń.Ale jacy są fachowcy w ASO np. widac w programie Turbo Kamera.Gdzie często nie potrafią usunąć awarii.A inny serwis znajduję usterkę bez problemu.Jak widać ASO utrzymują się z przeglądów gwarancyjnych bo na takie każdy musi obowiązkowo jechać.Dlatego nie chcą dopuścic aby przeglądy gwarancyjne robyły warsztaty nieautoryzowane.Ale wiadomo też że jak z takim civikiem pojedzie sie do pana Franka do garażu co naprawiał maluchy czy polonezy to trudno też i oczekiwać porządnej naprawy.
Witam wszystkich:)) Jestem nowa, więc z góry plizz trochę wyrozumiałości, jeśli coś zrzeszę:)) Mam kilka pytań:. Mam do wymiany pompę ,olej + filtr oleju, wymianę na letnie i wyważenie opon. Potrzebuję też zrobić przegląd w st. kontroli pojazdów w Warszawie , okolice Ząbek, proszę o rady gdzie warto, albo których unikać.. Chodzi o naciągaczy na rzekome dodatkowe naprawy i problemy ewentualne z podbiciem. Czytałam odpowiednie wątki, ale zdania są podzielone i nigdzie nie trafiłam na rzeczową ocenę stacji kontroli pojazdów. Rozumiem,że ile ludzi, tyle opinii, ale wolę zapytać mimo wszystko..
Pozdrawiam;)
Jeżeli auto na gwarancji to Autowest na Ordona w Warszawie może nie koło Ząbek ale Toruńską to chwila moment
przegląd w st. kontroli pojazdów w Warszawie
W Ząbkach przed giełdą spożywczą masz stację kontroli pojazdów, jeżeli z autem jest wszystko w porządku to nie ma się czego bać i szukać gdzie indziej (osobiście robiłem tam kilka przeglądów i są raczej rozsądni, np. w drugiej H mam głośny wydech i jakoś sie do tego nidgy nie czepiali)
Oczywiście jeżeli nie mylisz przeglądu okresowego (wymiana płynów klocków itd) z przeglądem technicznym (tam jedziemy już zrobionym, sprawnym technicznie autem)
pzdr i witamy
a jeżeli nie na gwarancji to polecam CoolCar (Kadetów 10 - Warszawa) lub Japanserwis (Słowiańska 1F - Ząbki)
W Ząbkach przed giełdą spożywczą masz stację kontroli pojazdów, jeżeli z autem jest wszystko w porządku to nie ma się czego bać i szukać gdzie indziej (osobiście robiłem tam kilka przeglądów i są raczej rozsądni, np. w drugiej H mam głośny wydech i jakoś sie do tego nidgy nie czepiali)
o to to, też polecam, tam zrobili mi również przegląd auta przed zakupem ... są spoko
Jeżeli auto na gwarancji to Autowest na Ordona w Warszawie może nie koło Ząbek ale Toruńską to chwila moment
W Ząbkach przed giełdą spożywczą masz stację kontroli pojazdów, jeżeli z autem jest wszystko w porządku to nie ma się czego bać i szukać gdzie indziej (osobiście robiłem tam kilka przeglądów i są raczej rozsądni, np. w drugiej H mam głośny wydech i jakoś sie do tego nidgy nie czepiali)
Oczywiście jeżeli nie mylisz przeglądu okresowego (wymiana płynów klocków itd) z przeglądem technicznym (tam jedziemy już zrobionym, sprawnym technicznie autem)
pzdr i witamy
Potrzebuję zrobić i przegląd techniczny i zrobić kilka rzeczy, samochód nie jest nowy, więc szukam dobrego mechaniora i niedrogiego, który zna się na rzeczy. Generalnie chyba przejdzie przegląd, bo nie ma drastycznych wad, chyba, ze do czegoś się doczepią.. Nie wiem co przede wszystkim dyskwalifikuje samochód, żeby przeszedł przegląd. Może mi podpowiecie z własnego doświadczenia?
Potrzebuję zrobić i przegląd techniczny i zrobić kilka rzeczy, samochód nie jest nowy, więc szukam dobrego mechaniora i niedrogiego, który zna się na rzeczy. Generalnie chyba przejdzie przegląd, bo nie ma drastycznych wad, chyba, ze do czegoś się doczepią.. Nie wiem co przede wszystkim dyskwalifikuje samochód, żeby przeszedł przegląd. Może mi podpowiecie z własnego doświadczenia?
sprawdzają sprawność zawieszenia, światła czy dobrze świecą i emisje spalin. I tyle z takich ważniejszych rzeczy ;)
naprawdę trzeba mieć pecha żeby nie przejść przeglądu ;)
naprawdę trzeba mieć pecha żeby nie przejść przeglądu ;)
Nie bądź taki pewien! ;) Z litości nie wymienię nazwy ASO, ale w ub roku po zrobionym u nich przeglądzie okresowym, jakiś tydzień później musiałem jechać na badania techniczne i....DUPA! Po raz pierwszy w życiu zdarzyło mi się, iż mój samochód (a sporo ich miałem) nie przeszedł przeglądu. Dawno już przestałem uważać hondę za wzór jakości i solidności, ale byłem nieźle wqrzony bo jakby nie patrzeć, auto miało 3 lata i było świeżo po przeglądzie w ASO. Badania nie zostały zaliczone bo rozbieżności w hamowaniu między tylnymi kołami przekraczały normę. Zamiast stempla w dowodzie dostałem kwitek ważny chyba przez 2 tygodnie, w trakcie których musiałem poprawić hamulce i ponownie stawić się na dokończenie badań. Obejmowały one już tylko sprawdzenie samych hamulców, ale były oczywiście płatne - nie pamiętam ile, ale chyba coś koło 30-50PLN. Oczywiście po nie udanych badaniach pojechałem do ASO, zrobiłem im awanturę po której na swój koszt poprawili mi hamulce - podobno klocek się źle ułożył bo coś tam się zabrudziło albo coś w tym stylu. Reasumując - pech nie pech, ale oblać badania można. Chrzanić że to obciach, gorzej że to strata czasu i dodatkowa kasa...
Pzdr - Artur S.
oppenheimer
17-05-12, 14:20
Witam, coś w tym tylnym układzie hamulcowym musi być, mam dokładnie to samo prawe koło hamuje o 50% słabiej od lewego. Jeden z klocków wygląda jak nowy, najwyraźniej źle się ułożył. Niestety po poprawieniu klocka dalej to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
Czy tłok z tyłu w cifie 5 d jest na wcisk, czy trzeba kręcić?
A to ciekawostka, co piszecie bo w zeszłym tygodniu zmieniali mi klocki z tyłu (5D 2006) i okazało się że z prawej strony były zjechane do zera a z lewej miały jeszcze ok 3-4mm okładziny. Czyżby kolejny "ten typ tak ma"?
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
Paluch_tcw
17-05-12, 18:17
Witam, coś w tym tylnym układzie hamulcowym musi być, mam dokładnie to samo prawe koło hamuje o 50% słabiej od lewego. Jeden z klocków wygląda jak nowy, najwyraźniej źle się ułożył. Niestety po poprawieniu klocka dalej to samo. Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być?
Czy tłok z tyłu w cifie 5 d jest na wcisk, czy trzeba kręcić?
Z tyłu tłoczki są wkręcane. Problem może leżeć po stronie montażu. Też miałem rozbieżność hamowania jak mi "serwis" wymienił klocki. Pojechałem do garażu rozebrałem i okazało się, że jeden klocek nie leżał w gnieździe - tłoczek ma taki jeden ząbek, a klocek rowek na niego. I ciężko w sumie w niego trafić. Jak się nie trafi to raz, że będą się różnie zużywać a dwa, że będą różne siły hamowania.
.. I dlatego nie znając się na tym wszystkim potrzebowałabym też dobrego mechaniora z okolic.. Polecacie kogoś?
.. I dlatego nie znając się na tym wszystkim potrzebowałabym też dobrego mechaniora z okolic.. Polecacie kogoś?
A okolica czego to jest?
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/kreska.jpg
Moje modernizacje...
http://krzp.w.interia.pl/honda/sygnatura/zabcia.gif (http://www.trafo.za.pl/honda)
.. I dlatego nie znając się na tym wszystkim potrzebowałabym też dobrego mechaniora z okolic.. Polecacie kogoś?
a jeżeli nie na gwarancji to polecam CoolCar (Kadetów 10 - Warszawa) lub Japanserwis (Słowiańska 1F - Ząbki)
Nawet w Ząbkach :)
Dzięki bardzo:)) Moja Hondzia ma 14 latek.. już dawno nie ma gwarancji:)) Praga, Ząbki, Gocław, te okolice:))
Moja Hondzia ma 14 latek
To w takim razie troszkę nie ten dział (tu jest 8 gen czyli maks 6 lat), ale warsztaty i stację diagnostyczną możesz śmiało wykorzystać.
a jeżeli nie na gwarancji to polecam CoolCar (Kadetów 10 - Warszawa) lub Japanserwis (Słowiańska 1F - Ząbki)
o to to, też polecam, tam zrobili mi również przegląd auta przed zakupem ... są spoko
A drodzy są? podobno powinnam wymienić pompę oleju.. od nowości nie była wymieniana..
To w takim razie troszkę nie ten dział (tu jest 8 gen czyli maks 6 lat), ale warsztaty i stację diagnostyczną możesz śmiało wykorzystać.
Sorki, ostatnie pytanie i zmykam do odpowiedniego działu:)))
Nawet w Ząbkach :)
A polecacie kogoś z mechaników po drugiej stronie Wisły... Ochota, Bemowo itd? Wymieniłem akumulator ale coś mi się wydaje że alternator szwankuje ...chociaż to chyba dziwne w 4 letnim aucie?
Niedlugo wypada przeglad przy 80tys km i mam takie pytanie (to moja pierwsza Honda i nie wiem jaka jest polityka firmy).
Czy serwis narzuca sobie z gory cene za przeglad wliczajac w to oleje itp, czy wszystko jest wyszczegolnione? Pytam, bo nie wymieniam oleju w ASO (nie ufam im na tyle, zeby dac im Millersa, bo moze trafi sie jakis cwaniak i wezmie go dla siebie, a mi wleja zwykly, albo w ogole nie zmienia). I takie rzeczy jak filtr kabinowy itp tez wymieniam sam, bo nie jest to problem...
Czekam na odp.
Pozdrawiam, Bartek.
Kilka pytan na ktorych nie moge znalezc odpowiedzi w temacie wiec prosba o pomoc:
zbliza mi sie przeglad w 5 roku ale moj przebieg to ok. 53k wiec pytanie co ma byc wyznacznikiem czas czy przebieg:
- czy wymienic standardowe rzeczy: filtry, olej czy cos jeszcze
- ile litrow oleju wchodzi do hondy i czy olej Castrol Edge 5w30 w cenie 126 zł to rozsadna cena
Generalnie jestem w czarn...bo nie do konca wiem co bylo wymieniane :(
butler.gdansk
04-07-12, 15:09
Kilka pytan na ktorych nie moge znalezc odpowiedzi w temacie wiec prosba o pomoc:
zbliza mi sie przeglad w 5 roku ale moj przebieg to ok. 53k wiec pytanie co ma byc wyznacznikiem czas czy przebieg:
- czy wymienic standardowe rzeczy: filtry, olej czy cos jeszcze
- ile litrow oleju wchodzi do hondy i czy olej Castrol Edge 5w30 w cenie 126 zł to rozsadna cena
Generalnie jestem w czarn...bo nie do konca wiem co bylo wymieniane :(
Wyznacznikiem momentu wymiany oleju i filtrów jest i przebieg i czas.
Zmieniaj filtry raz do roku lub częściej jeśli przekroczysz zalecane interwały przebiegu między wymianami.
Do diesla 2,2 wchodzi 5.9 litra
Do benzyniaków 1.4 oraz 1.8 wchodzi 3.4 litra
Type-R wchodzi 4.4 litra
Tyle odnośnie teorii...
Mój szef ma od nowości (2003) Ibizę 1.2 litra, przebieg 40000km i ani razu do tej pory nie zmieniał filtrów i oleju. A odpala na dotyk, silnik pracuje jak pszczółka i zero problemów. Hehe, ciekawe jak długo tak jeszcze pojeżdzi, ale on to zupełnie olewa. Słyszałem o mercedesie który tak przejechał ponad 20 lat będąc od początku u jednej właścicielki.
Jak nie wiesz na czym stoisz to wymień wszystkie filtry (oleju, powietrza, paliwa, kabinowy)
I nie kupuj castrola (wielu moich znajomych się przejechało na tym oleju, wliczając w to wymianę panewek), już lepiej jakiś mobil 1.
butler.gdansk
05-07-12, 10:48
Ja w zeszłym roku używałem Castrola 0w30 i nie odczuwałem by były jakieś problemy, ale w tym roku kupiłem Motul 8100 Eco-clean 0W-30 i kultura silnika wyraźnie się polepszyła (ciszej pracuje). I to nie moja subiektywna ocena bo nawet moja żona to zauważyła.
od nowości używam Castrola. Wcześniej Magnatec, teraz Edge i nigdy nie miałem żadnych problemów. Auto z przebiegiem ponad 100000km jeździ gładko i bezproblemowo. Olej zawsze kupuję u autoryzowanych dostawców, nigdy na Allegro. Wole dołożyć kilka złotych niż wydać na remont bądź wymianę silnika kilka tysięcy.
ale w tym roku kupiłem Motul 8100 Eco-clean 0W-30 i kultura silnika wyraźnie się polepszyła (ciszej pracuje). I to nie moja subiektywna ocena bo nawet moja żona to zauważyła.
Gdzie nabywasz tego motula
butler.gdansk
05-07-12, 15:48
Gdzie nabywasz tego motula
Kupowałem tu:
http://olpol.com.pl/
W czerwcu zapłaciłem 220zł za 6 litrów
hej Jestem posiadaczem civica od 3 miesięcy wersja 1.8 przebieg 90tys chciałem wymienić w nim świecę i filtr powietrza ale nie bardzo wiem jakie mam świecę kupić i filtr może coś polecicie z góry dziękuje. Myślę ze z filtrem sobie poradzę ściągnę obudowę i spisze oznaczenie no chyba ze ktoś już to robił i mi podpowie bo pewnie zamiennik włożę jakiś
zgodnie z zaleceniami producenta wymiana świec odbywa się przy 120 000 km. Są to świece irydowe dlatego mają wydłużony okres użytkowania, ale trochę kosztują. Co do filtra najlepiej skorzystać z opcji wyszukiwania na stronie np inter cars
Przegląd X, przebieg 186500km (11.07.2012) Honda jest teraz drugim samochodem zatem przebiegi symboliczne.
- przegląd 180kkm: 420PLN
- filtr oleju: 51,00
- filtr powietrza: 94,71
- Olej: Shell Helix Ultra 5W30 275,80
- klocki hamulcowe: 332,190
- klocki hamulcowe tył: 262,04
+ drobiazgi
Razem: 1472,69PLN
+ naprawa uszkodzonej osłony półosi (wyszło na przeglądzie, ale naprawiane w innym terminie): 510PLN
Przebieg 131000. ASO Multi Auto Białystok
- wymiana oleju 36,60zł
- wymiana oleju w skrzyni 36,60zł
- podkładka korka spustowego 3,60zł
- MTF 3 do skrzyni - 63,20zł / litr - 2litry
Razem 203,60zł W cenach robocizny i oleju uwzględnione 20% rabatu na robociznę i olej MTF Honda - jesienna akcja serwisowa. Olej do silnika i filtr własny. Można być przy samochodzie przy przeglądzie. Z usługi jak i cen jestem bardzo zadowolony.
Już po ostatnim przeglądzie i po gwarancji Hani :D, poniżej zestawienie wszystkich trzech przeglądów
I Przegląd Techniczny - Civic FK2 Sport 1.8 [24.09.2010]
Przebieg: 12300 km - KEMAG Bielsko-Biała
USŁUGI:
1. Badanie amortyzatorów [47,50 PLN]
2. Czyszczenie zacisków hamulcowych przednich [47,50 PLN]
3. Czyszczenie zacisków hamulcowych tył [47,50 PLN]
4. Diagnostyka akumulatora [28,50 PLN]
5. Komputerowa diagnostyka ukł. elektroniki [38,00 PLN]
6. Komputerowe badanie sprawności ukł. hamulcowego [47,50 PLN]
7. Ozonowanie klimatyzacji [123,50 PLN]
8. Przegląd [190,00 PLN]
MATERIAŁY ORYGINALNE:
9. Filtr pyłkowy [69,83 PLN]
10. Płyn chłodzący Honda [8,76 PLN]
11. Podkładka korka oleju [5,88 PLN]
12. Pokrywa, wlewu płynu do spryskiwaczy [16,09 PLN]
RAZEM: 670,56 PLN
MATERIAŁY WŁASNE:
13. Olej Motul Eco-Nergy 5W-30 [175 PLN]
14. Filtr oleju HERTH+BUSS JAKOPARTS [25 PLN]
CAŁOŚĆ: 870,56 PLN
Tutaj pomiędzy tymi przeglądami padła pompa sprzęgła, objawy chrupotanie czy jak to określić :P w ramach gwarancji wymieniono :)
II Przegląd Techniczny- Civic FK2 Sport 1.8 [27.09.2011]
Przebieg: 28880 km - KUCZA Rybnik
USŁUGI:
1. Przegląd główny 20/30 tys.km [300 PLN]
2. Czyszczenie tylnych zacisków hamulcowych [70 PLN]
MATERIAŁY:
3. Filtr kabinowy Civic 5D 06-(0195) [45,05 PLN]
4. Filtr powietrza [94,71 PLN]
5. Filtr olejowy (15400-RBA-F01) [5,88 PLN]
6. Podkładka korka spustowego (94109-140000) [3,69 PLN]
7. Środki czyszczące, smarne [12,61 PLN]
RAZEM: 576,00 PLN
MATERIAŁY WŁASNE:
8. Motul 8100 X-Clean+ C3 5W-30 [160 PLN]
CAŁOŚĆ: 736 PLN
III Przegląd Techniczny- Civic FK2 Sport 1.8 [09.10.2012]
Przebieg: 46715 km - KUCZA Rybnik
USŁUGI:
1. Przegląd okresowy z przeglądem nadwozia i podwozia [239,70 PLN]
MATERIAŁY:
2. Filtr kabinowy Civic (0195) [42,00 PLN]
3. Podkładka korka spustowego (94109140000) [4,68 PLN]
4. Środki czyszczące, smarne, normalia [12,61 PLN]
5. 12/5BC Żarówka (ŻAR5BC) [1,00 PLN]
RAZEM: 299,99 PLN
MATERIAŁY WŁASNE:
6. Motul 8100 X-Lite 0W-30 - [190,00 PLN]
7. Filtr powietrza JAPAN PARTS (AP104/7) [35,00 PLN]
8. Filtr olejowy JAPAN PARTS (OP575) [14,89 PLN]
9. Koszty przesyłek [29,00 PLN]
CAŁOŚĆ: 568,88 PLN
Zgłoszona usterka dotycząca odchodzącego czarnego lakieru z tych trójkątnych wydechów, porobili fotki i zadzwonią jak dojdą części... oczywiście wymiana w ramach gwarancji
Ogólnie patrząc to w ASO w Bielsku przy usługach czysta ściema, wszystkie te punkty powinny być ujęta w Przeglądzie głównym... pozatym jak patrze teraz to orżnęli mnie ładnie... Dlatego nie polecam, kumpel również tam zahaczył raz i podobny rockendrol na fakturze.
Jak to jest z tą regulacją zaworów w końcu? Czytałem i ponoć Hondy i Toyoty muszą mieć to dalej robione... Mam 98tys przebiegu i powoli by trzeba będzie o tym myśleć, jeśli rzeczywiście "trzeba". Nadmienię, że nie zauważyłem zmian np. w spalaniu lub ogólnie w jeździe. Na jaką kwotę się przygotować w ogóle za taką regulację? Ponadto czy może ktoś polecić dobry serwis blisko Krakowa, w którym robił już taki zabieg? Pozdrawiam!
Jak to jest z tą regulacją zaworów w końcu? Czytałem i ponoć Hondy i Toyoty muszą mieć to dalej robione... Mam 98tys przebiegu i powoli by trzeba będzie o tym myśleć, jeśli rzeczywiście "trzeba". Nadmienię, że nie zauważyłem zmian np. w spalaniu lub ogólnie w jeździe. Na jaką kwotę się przygotować w ogóle za taką regulację? Ponadto czy może ktoś polecić dobry serwis blisko Krakowa, w którym robił już taki zabieg? Pozdrawiam!
Wg. serwisu 120 tys.
Ponadto czy może ktoś polecić dobry serwis blisko Krakowa, w którym robił już taki zabieg? Pozdrawiam!
Nie polecam bo tam nie byłem, ale kolega swoją CRVke robił gdzieś na Kokotowie i sobie chwalił.
Może warto się rozpytać albo poszukać dokładnego adresu i podzwonić. Przy okazji jak zrobisz swoją to daj znać co i gdzie bo na przyszły rok też planuję u siebie zrobić te zawory.
A zaworki nie reguluje się przypadkiem co 40tys.? Niedługo też bede to robił dlatego mam małe pytanie. Trzeba wymienic uszczelke pokrywy zaworów? Bede zmieniał też świece i ogólnie dużo czytałem na ten temat i polecaja bardziej denso niz ngk. Niby ngk popsuly sie przez to że sa robione w wielu krajach.
A zaworki nie reguluje się przypadkiem co 40tys.? Niedługo też bede to robił dlatego mam małe pytanie. Trzeba wymienic uszczelke pokrywy zaworów? Bede zmieniał też świece i ogólnie dużo czytałem na ten temat i polecaja bardziej denso niz ngk. Niby ngk popsuly sie przez to że sa robione w wielu krajach.
Witam,o regulacji zaworów też już było regulacja co 40 tyś koszt Aso 120 zł w zwykłym warsztacie 80zł.Uszczelki nie wymieniałem po dwóch regulacjach ale chyba przy trzeciej regulacji pewnie będzie trzeba.Świece do tego samego silnika w Ufo są NGK a w sedanie Denso ja wymieniłem na Denso koszt około 70 zł szt.Świece są Irydowe na 100tyś km,pozdrawiam.
Według książki serwisowej regulacja zaworów co 120kkm i kropka.
Według książki serwisowej regulacja zaworów co 120kkm i kropka. Nie co 120tys. Pierwszy po 120, a kolejne chyba jakoś częściej (chyba co 40tys.) Bardziej w moim zapytaniu chodziło mi o to jak to się ma w praktyce? Czy rzeczywiście jest to konieczne - najlepiej może ktoś się podzielić własnym doświadczeniem w tym temacie :)?
Trafo, dzięki za info. O Adamie z Kokotowa już słyszałem kilka lat temu... Podobno gość-legenda w temacie Hond. Nie mam niestety do niego żadnego bliższego namiaru... Czy ktoś z forumowiczów ma jakiś kontakt z panem Adamem?
W ogóle to jestem zaskoczony, że cała operacja w najdroższej opcji (ASO) to tylko 120zł - obawiałem się co najmniej 2x tyle.
Witam. Swoją hondę kupiłem 1,5 roku temu. Jest to Civic 5D z 2006 roku. Poprzedni właściciel od nowości jeździł na przeglądy okresowe do ASO. Ja żeby to kontynuować w ubiegłym roku też pokusiłem się oprzegląd (po 60 miesiącach) w ASO Honda, koszt oczywiście znaczny ok 700zł. Teraz zbliża się termin przeglądu okresowego po 72 miesiącach i zastanawiam się czy warto go robić w ASO Honda czy wystarczy sprawdzić samochód i wymienić olej u swojego "dobrego" mechanika. Ciekaw jestem jak postąpili inni posiadacze Civiców z 2006r. (pierwszy rok produkcji).
w moim przypadku obniżam koszty, kupując materiały eksploatacyjne samodzielnie. Można całkiem sporo zaoszczędzić. Pozostaje jedynie sam koszt robocizny, który też można obniżyć znajdując tańsze ASO. W moim przypadku wolę np nadłożyć 50km w jedną stronę i jechać na przegląd do Gorzowa niż do Szczecina. "Dobry mechanik" nie zawsze będzie wiedział coś o akcjach serwisowych, które są ogłaszane przez producenta i realizowane bezkosztowo, nawet po wygaśnięciu gwarancji.
Paluch_tcw
24-11-12, 20:45
O akcje serwisowe można zadzwonić podać Vin i sprawdzą czy auto podlega jakimś naprawom. Moim zdaniem wizyty w ASO to wyrzucanie pieniędzy w błoto nawet kupując swoje części. Tym bardziej, że w ASO wcale nie ma lepszych mechaników niż w normalnych warsztatach. Płaci się im 3 razy tyle albo i więcej nie wiadomo za co. Znaleźć dobrego mechanika i jeździć do niego. Auto jak każde inne i wcale nie takie nowe. Dodatkowo masz serwisówkę i sam możesz pomóc mechanikowi mówiąc mu co przy jakim przeglądzie należy zrobić.
Można się rozpisywać o tym jak to trudno znaleźć dobrego mechanika, o tym że nie każde ASO musi być jednoznacznie kojarzone z wykwalifikowanymi pracownikami, itp. itd. Faktem jednak niezaprzeczalnym jest to, że samochód posiadający pełną i udokumentowaną historię w ASO jest zdecydowanie łatwiej później odsprzedać (i za wyższą kwotę), niż auto z fakturami od mechanika/mechaników z warsztatu od pana Czesia itp.
Poza tym nawet przez sekundę nie przeszła mi przez głowę myśl abym zostawił swój samochód u mechanika, który właśnie skończył naprawiać VW 1,9 TDI, a po moim samochodzie w kolejce czeka jeszcze Renault Laguna i Audi A4. Co innego warsztat, który specjalizuje się w konkretnej marce - miałem taką przyjemność w przypadku swojej Toyoty. Wiedza pracujących tam ludzi była potężna!
Wreszcie odpowiadając na Twoje pytanie - tak, serwisuję swoją Hondę w ASO bo jestem w pełni zadowolony z fachowości wykonywanej pracy i poziomu obsługi.
Jeśli komuś po gwarancji zależy na pieczątce w książce serwisowej to wystarczy pojechać do serwisu na wymianę oleju (własnego oleju) a pieczątkę otrzymuje się z automatu. Jest tak przynajmniej w Poznaniu u Karlika.
Nie mam zamiaru wydawać pieniędzy za "niby" fachowość serwisu. Każdy przyzwoity mechanik poradzi sobie z naszymi Hondami.
dokumentacja z ASO to nie tylko pieczątka w książce. Chodzi również o faktury, na których są wyszczególnione przeprowadzone prace i użyte materiały.
Ja jeżdżę do ASO - zależy mi na tym aby autko miało w pełni udokumentowaną historię serwisową. Zdecydowanie łatwiej sprzedać później takie autko. Jak kupowałem to również szukałem takiego modelu, który miałby pełną dokumentację serwisową (już z poprzednim autem się naciąłem i kosztowało mnie to fortunę :) )
Ja jeżdżę do ASO - zależy mi na tym aby autko miało w pełni udokumentowaną historię serwisową. Zdecydowanie łatwiej sprzedać później takie autko. Jak kupowałem to również szukałem takiego modelu, który miałby pełną dokumentację serwisową (już z poprzednim autem się naciąłem i kosztowało mnie to fortunę :) )
Zgadzam się, że na pewno należy jeździć do ASO na gwarancji i jakiś czas po. Ale jak długo? Ja kupując samochód np.: 5-letni faktycznie szukałem modelu, który miałby pełną dokumentację serwisową. Ale ja jak będę sprzedawał auto już np.: 8 lub 10-letnie to nie wiem czy klient który szuka takiego rocznika będzie patrzył głównie na wpisy z ASO.
Znaleźć dobrego mechanika i jeździć do niego.
A może Feuvert ? Poważnie pytam, bo jestem po gwarancji właśnie. Za 299 zł zmieniają olej i robią podstawowy przegląd.
A może Feuvert albo Norauto ? Poważnie pytam, bo jestem po gwarancji właśnie.
porównaj ceny .... może się okazać że po zakupie oleju we własnym zakresie ASO (uwzględniając rabaty) wyjdzie tak samo jak Feuvert czy Norauto ...
a kto wie czy w przyszłości nie będziesz mógł liczyć na gest handlowy w przypadku jakieś awarii ?
A może Feuvert ? Poważnie pytam, bo jestem po gwarancji właśnie. Za 299 zł zmieniają olej i robią podstawowy przegląd.
Odradzam tego typu warsztaty - niby banalna wymiana oleju, ale dostęp do filtra jest trochę utrudniony, a jak nie będzie chciał się łatwo odkręcić filtr po zdjęciu samej osłony filtra to panowie mogą wpaść na genialny pomysł zdejmowania całej plastikowej osłony żeby mieć lepszy dostęp - pourywane spinki gwarantowane, a później skręcone na wkręty - 99%, że tak się to skończy w razie problemów z odkręceniem filtra. Niekoniecznie ASO, ale polecony i zaufany mechanik wskazany jak nie chcecie serwisować w ASO.
No cóż, teoretycznie w ASO też mogą wpaść na taki pomysł chyba. To raz, a dwa, że w Feuvert cena 299 zł obowiązuje tylko z ich olejem i jest to Castrol. Zdaje się, że ta ostatnia seria Edge jest już podobno całkiem, całkiem...
Oczywiście, że mogą - tylko ASO specjalizuje się w danej marce, mają serwisowe manuale, procedury, i są wyposażeni w nietypowe narzędzia - nawet jak zniszczą głupie spinki to mają takie jak były i nie muszą drutować. I to jest główną zaletą serwisowania w ASO, bo z mechanikami też bywa różnie - może oczywiście się zdarzyć, że podstawową czynność serwisową, jaką jest wymiana oleju zajmie się choćby jakiś praktykant, a nie wyspecjalizowany mechanik, ale jak pisałem mają lepsze zaplecze, ukierunkowane na hondy a nie taka masówa jak Feuvert czy Norauto. Nie twierdzę, że nie zrobią tego dobrze, ale ryzyko zawsze jest - uwierz mi, że widziałem już kilka rzeczy, których wydaje się, że nie można zepsuć a jednak...
butler.gdansk
28-11-12, 21:56
W zeszłym roku pojechałem do Feuvert na zmianę oleju i wymianę filtrów oleju, powietrza, paliwa, kabinowego.
Po 3 godzinach gdy wróciłem po auto to... filtr paliwa nie wymieniony bo nie mogli go zlokalizować. To jeszcze jestem w stanie przełknąć, bo dostęp faktycznie jest dość trudny. Ale nie wymienili też filtra kabinowego, bo w instrukcji nie mieli naszego modelu i spec nie wiedział jak się do niego dostać "bez uszkadzania tapicerki" jak to ujął. Bez komentarza - więcej mojego auta tam nie zobaczą.
Czy waszym zdaniem warto jechac do ASO na przegląd numer 5 (86 tyś.km) i zapłacić za tę przyjmnośc 1500 zł ? Dzwoniłem
gość powiedział że przy tym przeglądzie regulacja zaworów musi nastąpić i przyznam szczerze że nie dopytałem czy tam jakąś azjatkę dają na godzinę :).
Mi właśnie konczy się gwarancja i pora na trzeci przegląd. Rezygnuje jednak z ASO. Przeglad krzyknęli 500zł w Plazie + moje oleje, filtry itd. w Witolinie 450zł. Jedynie w Białymstoku 200zł. Ale z doświadczenia wiem, że zawsze coś dodatkowego się znajdzie np. czyszczenie hamulców za 120 brutto. Myślę, że nie warto. Na forum często piszą, że taniej, a jakość nie gorsza, a nawet lepsza jest na Mrówczej w Japan Auto, w Stratusie na Pradze lub nawet w "sterylnym szpitalu" u chłopaków z Motogajdy. Umówiłem się w Motogajdy. Zobaczymy.
A i jeżeli chcesz ASO to lepiej kup sam filtry i oleje. Shell Helix Ultra Racing 10W60 4l (wchodzi 3,7l) możesz kupić za 130 zł np. na allegro. W ASO koszt 320 brutto za 5 litrów.
witam, posiadam honde civic 2.2 i ctdi, chciałabym przeprowadzić przegląd od a do z swojego auta najlepiej w białymstoku.. jeśli nie to ewentualnie na podlaskim. Czy moglibyście polecić mi na prawdę dobre miejsce? cena w sumie nie gra aż tak wielkiej roli. Oraz czy honda białystok to autoryzowany salon ?
Tak, ten przy makro w Białymstoku to autoryzowany serwis. W porównaniu do cen warszawskich, tak jak pisałem wyżej, nie jest drogi. Zadzwoń, wypytaj, a poźniej zapytaj o rabat :)
Ile będzie kosztował 1 przegląd mojej Hondy przy przebiegu 18000?
najlepiej zadzwonić do ASO przy Białowieskiej i się spytać. Ewentualnie wysłać maila...
Panowie, zawory reguluje się co 40 tyś km. Czy pierwsza regulacja też ma nastąpić po 40 tyś km? mam w tej chwili 48.
Skąd te interwały dotyczące zaworów? Według instrukcji przy FK2 (czyli 1.8 benzyna) zawory sprawdza się co 100 000 km. Jeśli zachodzi potrzeba to wtedy się je reguluje.
4gotten : możliwe że errata była.
Potrzeby nie wysłuchasz , a jak wysłuchasz to już jest ciut za późno :) , ASO ma magiczny sposób na sprawdzenie zaworów przy pomocy komputera (tak serwisówka pisze, jak oni to robią nie mam pojęcia)
A jak robisz sam to nie zostaje nic innego jak zdjąć pokrywę i samemu sprawdzić/ustawić.
Fakt jest taki ze w Instrukcji jest 100kkm , gazownicy mówią ze na gazie 2 razy częśćiej trzeba czyli 20kkm - a 20kkm x 2 nijak ma się do 100kkm a bardziej na te 40 które się przewija na forum.
Możliwe że zmieniono interwał i tyle :)
Według instrukcji przy FK2 (czyli 1.8 benzyna) zawory sprawdza się co 100 000 km. Jeśli zachodzi potrzeba to wtedy się je reguluje.
Fakt jest taki ze w Instrukcji jest 100kkm...
A w którym dokładnie miejscu? bo szukałem ale chyba mi umknęło.
TRAFO : Nie wiem :)
Musiałem się pomylić, lub odczytać co innego.
Rzeczywiście jest 40kkm :)
No ale po pierwszych 40tys km robić tą regulacje? Bo coś kiedyś wyczytałem, ze pierwszą sie robi po 100kkm, a potem co 40 tyś...
A w którym dokładnie miejscu? bo szukałem ale chyba mi umknęło. Książka Gwarancyjna, strona 18: "Sprawdzenie luzu zaworowego - Co 100 000 km." Ale w przypadku Type R'a jest faktycznie co 40 000. A w instrucji obsługi jest 40 000 dla silinkow benzynowych, czyli jest rozbieżność między dokumentacją.
Pierwsza regulacja powinna się odbyć po 100 tyś następne po 40tyś ,z doświadczenia wiem że zawsze jest coś do korekty więc te 40 tyś nie jest przesadzone.
W moim przypadku regulacja zaworów nastąpiła przy przebiegu 200kkm.
Zadzwoniłem dzisiaj do ASO Kemag w Bielsku-Białej. Powiedzieli mi, że przy 1.8 regulacje zaworów robi się co 100tyś km. Pytałem czy to nie ma być, że pierwsza po 100, potem 40, ale mowili ze co 100. Z doświadczenia motocyklowego Hondy wiem, ze pierwsza regulacja zazwyczaj skupiała się tylko do inspekcji (luzy były w normie).
Książka Gwarancyjna, strona 18: "Sprawdzenie luzu zaworowego - Co 100 000 km." Ale w przypadku Type R'a jest faktycznie co 40 000. A w instrucji obsługi jest 40 000 dla silinkow benzynowych, czyli jest rozbieżność między dokumentacją.
A ja dalej pomęczę :)
Gdzie jest napisane że regulację trzeba robić co 100kkm, bo u mnie w książce gwarancyjnej nie ma:
http://krzp.w.interia.pl/honda/obrazki/przeglady.jpg
Może w książkach dla aut spoza Polski albo dla poliftów?
Jak to nie problem to proszę o skana z książki.
Potwierdzam, w instrukcji jest napisane, że sprawdzenie HDS co 40 kkm, w książce serwisowej na str. 18 sprawdzenie luzu zaworowego co 100 kkm, za wyjątkiem type R, bo tam co 40 kkm :)
oto skan z książki
http://img7.imageshack.us/img7/8427/k9jo.jpg
No to ciekawostka, bo widzę że istnieją 2 różne książki gwarancyjne :)
Widocznie S-ki i R-ki mają inne okresy niż cywilne 1,8-ki.
Dodałem że mam Type-S. A świece co 120 tyś? bo widze, że przy normalnych co 40 tyś. Na pierwszy montaż w 1.8 lecą irydóweczki?
No to ciekawostka, bo widzę że istnieją 2 różne książki gwarancyjne :)
Widocznie S-ki i R-ki mają inne okresy niż cywilne 1,8-ki.
Nie zbadane są wyroki... Ten sam silnik, a jednak jest problem. Myślę, że Twoja książka była napisana wcześniej niż moja. Po prostu zmienili zdanie i tyle w temacie. Innego wytłumaczenia nie znajduję.
Pewnie masz rację. Dziwne żeby w książce w ogóle nie było wpisu o regulacji a tylko o sprawdzeniu HDSem. Pewnie zauważyli niedopatrzenie i wydrukowali nowe książeczki a zapomnieli rozesłać erratę do pierwszych właścicieli. A tak na marginesie moja jest z sierpnia 2006.
III i ostatni przegląd w autoryzowanym serwisie.
Przebieg: prawie 34 tys.
Co zostało zrobione:
- wymiana oleju (własny) - tym razem poszedł Motul 0W20 - 5 l za 228 zł
- wymiana filtra oleju (własny) - Knecht - jakieś 18 zł
- wymiana płynu hamulcowego (własny) - ATE 1 litr za 35 zł
- wymiana filtra kabinowego (własny) - 24 zł
- oczyszczone hamulce
- wstawienie spinki osłony dolnej (wyrwałem na wysokim krawężniku) - 11,07 zł
- legalizacja gaśnicy - 20 zł
- podkładka korka spustu oleju - ok. 5 zł
- materiały pomocnicze (lubię ten punkt:) - 27 zł
- koszt przeglądu - 450 zł
Widzę że kolega lubi wydawać kasę :rolleyes:Ja po trzech latach już nie jechałem na przegląd.Bo po co jak gwarancji już nie ma.A jeszcze ASO coś zmajstruje abym do nich jeździł.Filtry powietrza i kabinowy sam wymieniam.Olej z filrem własne poza ASO.A po trzech latach co się może z autem stać?Wszystko w najlepszym porządku.Więc po co grzebać w chamulcach czy gdzie indziej?Łącznie filtr oleju Knecht,olej 5W30,uszczelka pod korek i wymiana tego poza ASO wyniosło mnie niecałe 200zł.:)I wszystko działa w autku bez zarzutu.:DI jestem pewien że nikt nic nie ruszał bez powodu.:p
A jednak cos sie moze zdarzyc - dzis padlo mi zamykanie klapki wlewu paliwa - nie blokuje sie, mozna ja palcem
otworzyc. Gwarancje mam jeszcze do 23.09 to skorzystam.
Czyli przegląd robiłeś trochę wczesniej.Bo przy przebiegu 34tyś.po trzech latach był to przegląd okresowy.I co, zgodzili się bez problemu? Pytam,bo ja jak jechałem na drugi przy 33tyś.chyba ze dwa tygodnie wcześniej,to trochę kręcili nosem.Że niby zbyt wczesnie.Zrobili przegląd, ale na trzeci "zaprosili" dopiero jak bedzie mijał trzeci rok eksploatacji.Więc dałem spokój.I dobrze.Zostało sporo w kieszeni na paliwo.;)Ale jak gwarancja jeszcze jest i ci to zrobią to w porządku.A tak na marginesie nie dziwne że ta klapka uszkodziła się zaraz po przeglądzie?Może przypadek,a może...:rolleyes:.
Byłem z klapką i okazało się, że najprawdopodobniej ktoś się do niej dobierał i odgięła się blaszkę przy bolcu blokującym. Zauważyłem co czasem się niedomyka już wcześniej, ale nie zwróciłem uwagi, że się w ogóle nie blokuje. Co do wczesniejszego terminu przegladu to nie mówili nic.
Więc po co grzebać w hamulcach czy gdzie indziej?Hamulce przy każdym przeglądzie powinny być rozebrane oczyszczone i nasmarowane.Jak Ci stanie koło to wtedy zobaczysz jak korozja wpływa na hamulce.
No przecież można rozbierać hamulce i inne rzeczy,ale nie słyszałem aby komuś kto nie rozbierał hamulców tak "na wszelki wypadek" zatrzymało się koło.:rolleyes:Mało tego jak mi mówił mchanik przy poprzednim aucie,w ASO i nie tylko,że jak wszystko działa dobrze w hamulcach to nie ma co ruszać.I przejeździłem osiem lat bez "grzebania" i bez wymiany płynu hamulcowego .Chamulce działały bez zarzutu.Owszem klocki,cylinderki i tarcze po czasie wymieniłem.Ale jak się do tego kwalifikowały.Teraz też zwracam uwagę na działanie układu hamulcowego.Nie tylko wizualnie przy wymianie kół sezonowo.Z resztą na przeglądzie rejestracyjnym co roku wyjdą jakieś nieprawidłowości,jeśli się pojawią.
właśnie robiąc przeglądy np w ASO, co nie jest wcale droższe niż dobry nieautoryzowany warsztat, nigdy nie wychodzą mi żadne nieprawidłowości podczas przeglądu technicznego. Hamulce, przynajmniej w UFO, trzeba sprawdzać i serwisować, bo czasem mogą być źródłem problemu.
Jak w każdym aucie może się coś zdarzyć.Czy to w układzie hamulcowym czy innym.Honda chyba nie jest pojazdem w którym co chwila trzeba przeglądać hamulce,bo się mogą się zepsuć.Kupiłem japończyka bo niby trwałe i nie trzeba do nich często zaglądać.Jak mnie zawiedzie to się go pozbędę i kupię Fiata.Już to mojemu civikowi zapowiedziałem:D.Jak chce ze mną długo jeździć to ma się nie psuć.;) Trochę przecież mnie kosztował.
Kupiłem japończyka
Chyba że Turcja to miasto w Japonii,ale nie słyszałem o takim ;):p:D:):cool:
Naprawdę rozbawiłeś mnie.;) Nie słyszałem aby firmę Honda wykupili Turcy:eek:.Z tego co wiem to do tej pory jest to jeszcze japońska firma.Chyba że cos się w ostatnich dniach zmieniło.Ale jak ja kupowałem auto to było to auto japońskie.A że produkowane w Turcji, to co to ma za znaczenia.Suzuki montują na Węgrzech i to znaczy że jest to węgierska firma?:D.Co innego np.Volvo bo jest własnością Chinczyków z Geeli.Tak że daj spokój, bo nawet nie jest to temat na ten wątek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.