PDA

Zobacz pełną wersję : Szukam porady odnośnie naprawy , wymiany silnika więcej w poście

kamil608
18-05-11, 10:05
Witajcie koledzy , opiszę sytuację i czekam co mi poradzicie ( zaznaczam , że czekam na opinie znawców praktyków nie teoretyków forumowych ( bez obrazy oczywiście ) poprostu chciałbym poznać opinie kogoś doświadczonego w tym temacie , więc tak :
Jakieś 3 lata temu kupiłem civica 96 rok ej9 z silniczkiem 14a3 , zalany był olejem mineralnym czego sprzedawca nie ukrywał, kupiłem go wtedy za niewielką kasę ponad niecałe 7tys jak na owe ceny to nie żałowałem zakupu , poza jednym silnik brał olej i to dużo

Jeżdżę nim od 3 lat bez remontu i oleju ubywa cały czas tak samo , ok 1l na 1000km ale :
- robiłem płukanie i wszedłem z olejami na półsyntetyk pomimo tego zużycie oleju było cały czas takie samo ( 1l około na 1000km)
- przerobiłem motula , valvolina , mobila , liquida no i w końcu powróciłem do mineralna obecnie elfa sri bo 15W40 bo mam do niego tani dostęp a nie stać mnie na dolewki olejów bo kilkadziesiąt czy kilkanaście zł na litr co 1000km

Ponieważ pracuje na warsztacie , naprawy mojej Hanki ma za free i z reguły robię je sam , więc z tego co było tanie by nie ładować się w pętle kosztów , wymieniłem uszczelniacze zaworowe na orginalne NOK OEM i zużycie nieco spadło na wolnych obrotach natomiast dół ciągle olej żre , a żre bo jak mu dam w palnik na postoju to wali niebieskim dymem , może nie strasznie ale widać to

Zmierzyłem więc ciśnienie spręania i o dziwo wyszło równo 4x14barów i tu moje pytanie :
-odrazu zaznaczam żeby mi ktoś głupot nie pisał że się olejem doszczelnia , ciśnienie mierzyłem na zimnym silniku po uprzednim spuszczeniu oleju na gorącym silniku , postał całą noc z otwartą miską , olej ściekł , gaz w podłodze , manomentr w łapę i heja i jak byk 4x14 barów