Zobacz pełną wersję : montaz klimy w 5gen
Witam,
chce dorzucic do EG9 klime (najchetniej na R134 :))
szukalem w tematach ale jakos prezycyjnej odpowiedzi do konca nie znalazlem
jest to niby prawie plug&play , ale mam pytanko
oczywiscie zestaw od Bserii jak cos bede kupowal zeby nie bawic sie z mocowaniami pompy.
DO uruchomienia tego potrzebuje mniej wiecej:
pompy, mocowania, chlodnicy klimy, wezow, osuszacza-skraplacza
czy o czyms zapomnialem?
jesli chodzi o uruchomienie to wystarczy sam przycisk wrzucic na konsole sterowania nawiewem czy musze wymienic cala konsole?
czy nalezy tez wymienic dmuchawe czy jak nazwac ten caly element? pod schowkiem schowany? jak zimne powietrze jest do niego doprowadzane? w sensie w serii sa jakies wyjscia czy cos trza dodatkowego wrzucac? przepraszam za to pytanie, ale troszke tego nie kleje, a gdzies mi przed oczami przemknal schemat z manuala i chcialbym rozwiac wszelkie watpliwosci.
wiazka jest juz w serii pociagnieta kolo filtra powietrza taka duza szara kostka zaslepiona czym bialym, dobrze kojarze?
z gory dziekuje za konkretne i wyczerpujace odpowiedzi
pozdrawiam
thompson17
16-05-11, 20:40
coś mi sie obiło o uszy że niedługo ma juz wchodzić inny niż r134 ale kiedy co i jak to nie wiem...
więc sam nie wiem, tez poluje na klime...
nie musisz wymieniac panelu wystarczy wyjac zaslepke i wlozyc plastik od przycisku:p
musisz miec kawalek wiazki od klimy ktora podlaczysz do wiazki od auta
przekaznik badz bezpiecznik w odpowiednie miejsce z tego co pamietam gdzies na forum byl opis bo sam z niego korzystalem wiec jak poszukasz to moze znajdziesz
wlasnie szukalem opisu i jakos nie znalazlem zbyt szczegolowego nic
dzieki za info i czekam na dalsze wskazowki
co do bezpiecznika przekaznika to motnuje sie go pod macha czy pod deska kolo kolumny kierownicy?
Trzeba mieć Kompresor, Łapę kompresora z napinaczem, Pasek, Przewody(rurki),Chłodnice klimy + wentylatorem, Panel z przełącznikiem klimy, Parownik, Osuszacz na którym znajduje się Czujnik, Wiązkę do połączenia instalacji auta z kompresorem, czujnikiem na osuszaczu, wentylatorem klimy, i podpięciem do masy auta , z puszki Bezpieczniki a raczej to Przekaźniki i Dioda no i jeszcze oczywiście śruby, uchwyt mocowania chłodnicy
jaką diodę?
cały panel czy sam przycisk?
W wiekszosci Panele sa przystosowane do A/C ale zamiast włącznika mają zaślepkę.
Przekaźnik klimatyzacji na pewno w 5 Generacji znajduje się pod maską na belce czoła (na tej samej gdzie jest uchwyt mocowania chlodnic i masy oraz zamka maski).
możecie mi powiedzieć gdzie sprawdzić na jaki czynnik jest klimatyzacja?
na sprężarce na naklejce, oraz podobno węże mają inne złącza między R12 a 134
cysiek ma racje-wyszukaj na necie jak wygladaja gniazda serwisowe i porownaj, sa inne. A poza tym rocznik:freon byl do 1994 chyba
thompson17
30-05-11, 16:49
no dobra, a jest możliwość nabicia klimy freonem jeszcze?
czyli jak jest eg8 z 92r to pewnie freon jeszcze?
dokładnie 1994 i w górę jest 134
thompson17 teoretycznie niepowinno być takiej opcji, ale w jakichś takich pomniejszych zakładach czy miejscowościach napewno coś znajdziesz
napełniają ekologicznymi zamienikami freonu ale nie każdy zakład. podzwoń po profesjonalnych zakładach i popytaj
ooo a tego nie słyszałem, ciekawe info, sprawdzone ?
thompson:jest mozliwosc-trzeba poszukac ale nabijaja. Ja tak znalazlem:)
no dobra, a jest możliwość nabicia klimy freonem jeszcze?
pytaj tam gdzie lodówki nabijają, niektóre zakłady mają jeszcze zapasy freonu :]
W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:
1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.
2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.
Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:
R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.
R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)
R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.
R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56
R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju
Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o)
****zapożyczone z capri.pl
po prostu podzwoń po dobrych serwisach klimy (nie tych co mają tylko napełniarki i nie mają pojęcia o klimie oprócz podłączenia wężyków do nabicia) pytaj czy nabijają zamienikami instalacje na R12
a powiedzcie mi czy wiatrak wentylatora klimatyzacji w 5g jest tki sam jak w 6 g, tzn czy do 5g podejdzie jakiś inny?
Jest taki sam jak w 6gen MA/MB, w 6gen EJ/EK jest inny.
Yotomeczek86
01-06-11, 10:21
Co do przezbrajania klimy z R12 dodam że należy wymienić olej w kompresorze, osuszacz klimy, oraz zawory serwisowe. Przynajmniej wiem tyle ile mi zakład powiedział. Ale jest podobno taki kit hondy do przezbrajania klimy, kosztuje ponad 300zł i jest p&p - o taki kit musisz zapytać dzidę ;]
slyszalem ze r134a jest bardziej zrący w porownaniu do r12 i predzej czy pozniej (raczej predzej) elementy gumowe moga sparciec i gaz moze uciekac. Swoja droga w tym samym artykule czytalem ze de facto r134a jest bardziej szkodliwy na srodowiska niz r12, ale o tym "ekolodzy" juz nie mowia:/ zal i bol
jestem w trakcie montowania klimy u siebie w 5g i mam problem bo dokładnie nie wiem jak poprowadzić rurki do nagrzewnicy klimy. ma może ktoś zdjęcie, albo mógłby takie wykonać i mi podesłać. w manualu jest tylko poglądowy rysunek jak rurki poprowadzić.
Hej ja tez jestem na tym etapie, wczoraj właśnie nagrzewnica/parownik i rurki do niego wjechały. Parownik wsadziłeś? Aby zapodać rurki do parownika, trzeba wyjąć akumlator i jego podstawkę, reszta to już pasowanie, w manualu us widać jak to idzie. Mi trochę wiązka przeszkadzała w umiejscowieniu grubszej rurki- musiałem ją trochę przesunąć.
slyszalem ze r134a jest bardziej zrący w porownaniu do r12 i predzej czy pozniej (raczej predzej) elementy gumowe moga sparciec i gaz moze uciekac. Swoja droga w tym samym artykule czytalem ze de facto r134a jest bardziej szkodliwy na srodowiska niz r12, ale o tym "ekolodzy" juz nie mowia:/ zal i bol
To nie czytaj glupot bo szkoda czasu r12 powoduje dziure ozonowa i jest to realny problem ,r134 wydumany n efekt cieplarniany ale wiadomo ze to pieprzenie .zrace to byly plyny ktore spozywal i negatywnie podzialaly na mozg autora artykulu
a powiedzcie mi czy wiatrak wentylatora klimatyzacji w 5g jest tki sam jak w 6 g, tzn czy do 5g podejdzie jakiś inny?
w 5g jest taki jak w 6g 5D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.