Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : montaz klimy w 5gen



NasE
16-05-11, 20:30
Witam,

chce dorzucic do EG9 klime (najchetniej na R134 :))
szukalem w tematach ale jakos prezycyjnej odpowiedzi do konca nie znalazlem

jest to niby prawie plug&play , ale mam pytanko

oczywiscie zestaw od Bserii jak cos bede kupowal zeby nie bawic sie z mocowaniami pompy.

DO uruchomienia tego potrzebuje mniej wiecej:
pompy, mocowania, chlodnicy klimy, wezow, osuszacza-skraplacza

czy o czyms zapomnialem?
jesli chodzi o uruchomienie to wystarczy sam przycisk wrzucic na konsole sterowania nawiewem czy musze wymienic cala konsole?
czy nalezy tez wymienic dmuchawe czy jak nazwac ten caly element? pod schowkiem schowany? jak zimne powietrze jest do niego doprowadzane? w sensie w serii sa jakies wyjscia czy cos trza dodatkowego wrzucac? przepraszam za to pytanie, ale troszke tego nie kleje, a gdzies mi przed oczami przemknal schemat z manuala i chcialbym rozwiac wszelkie watpliwosci.

wiazka jest juz w serii pociagnieta kolo filtra powietrza taka duza szara kostka zaslepiona czym bialym, dobrze kojarze?

z gory dziekuje za konkretne i wyczerpujace odpowiedzi

pozdrawiam

thompson17
16-05-11, 20:40
coś mi sie obiło o uszy że niedługo ma juz wchodzić inny niż r134 ale kiedy co i jak to nie wiem...
więc sam nie wiem, tez poluje na klime...

elviss09
16-05-11, 20:40
nie musisz wymieniac panelu wystarczy wyjac zaslepke i wlozyc plastik od przycisku:p
musisz miec kawalek wiazki od klimy ktora podlaczysz do wiazki od auta
przekaznik badz bezpiecznik w odpowiednie miejsce z tego co pamietam gdzies na forum byl opis bo sam z niego korzystalem wiec jak poszukasz to moze znajdziesz

NasE
16-05-11, 20:44
wlasnie szukalem opisu i jakos nie znalazlem zbyt szczegolowego nic
dzieki za info i czekam na dalsze wskazowki

co do bezpiecznika przekaznika to motnuje sie go pod macha czy pod deska kolo kolumny kierownicy?

ricop01
16-05-11, 20:53
Trzeba mieć Kompresor, Łapę kompresora z napinaczem, Pasek, Przewody(rurki),Chłodnice klimy + wentylatorem, Panel z przełącznikiem klimy, Parownik, Osuszacz na którym znajduje się Czujnik, Wiązkę do połączenia instalacji auta z kompresorem, czujnikiem na osuszaczu, wentylatorem klimy, i podpięciem do masy auta , z puszki Bezpieczniki a raczej to Przekaźniki i Dioda no i jeszcze oczywiście śruby, uchwyt mocowania chłodnicy

Gąsior
28-05-11, 14:48
jaką diodę?

cały panel czy sam przycisk?

Nemereth
30-05-11, 13:12
W wiekszosci Panele sa przystosowane do A/C ale zamiast włącznika mają zaślepkę.
Przekaźnik klimatyzacji na pewno w 5 Generacji znajduje się pod maską na belce czoła (na tej samej gdzie jest uchwyt mocowania chlodnic i masy oraz zamka maski).

malinkie
30-05-11, 14:47
możecie mi powiedzieć gdzie sprawdzić na jaki czynnik jest klimatyzacja?

Cysiek
30-05-11, 15:33
na sprężarce na naklejce, oraz podobno węże mają inne złącza między R12 a 134

rem1k
30-05-11, 15:37
cysiek ma racje-wyszukaj na necie jak wygladaja gniazda serwisowe i porownaj, sa inne. A poza tym rocznik:freon byl do 1994 chyba

thompson17
30-05-11, 16:49
no dobra, a jest możliwość nabicia klimy freonem jeszcze?

malinkie
30-05-11, 17:03
czyli jak jest eg8 z 92r to pewnie freon jeszcze?

Cysiek
30-05-11, 18:49
dokładnie 1994 i w górę jest 134
thompson17 teoretycznie niepowinno być takiej opcji, ale w jakichś takich pomniejszych zakładach czy miejscowościach napewno coś znajdziesz

Gąsior
30-05-11, 20:16
napełniają ekologicznymi zamienikami freonu ale nie każdy zakład. podzwoń po profesjonalnych zakładach i popytaj

Cysiek
30-05-11, 20:23
ooo a tego nie słyszałem, ciekawe info, sprawdzone ?

rem1k
30-05-11, 20:37
thompson:jest mozliwosc-trzeba poszukac ale nabijaja. Ja tak znalazlem:)

Mafia
30-05-11, 20:56
no dobra, a jest możliwość nabicia klimy freonem jeszcze?

pytaj tam gdzie lodówki nabijają, niektóre zakłady mają jeszcze zapasy freonu :]

Gąsior
30-05-11, 21:24
W przypadku instalacji na R12 (tzw. "freon") istnieją 2 sposoby ich utrzymania w ruchu:

1. Przezbrajanie (ang. retrofit) - czyli operacja polegająca na modyfikacji konstrukcji istniejącej instalacji i przystosowaniu jej do pracy z nowym ziębnikiem. Operacja ta, poza wymianą ziębnika, obejmuje najczęściej wymianę oleju oraz niektórych elementów instalacji, np. filtra odwadniacza, zaworu rozprężnego, elementów uszczelniających, etc.

2. Zastępowanie (ang. drop-in) - operacja polegająca na wymianie w działających już urządzeniach tylko ziębnika, bez jakichkolwiek modyfikacji instalacji. Alternatywny ziębnik musi być więc obojętny wobec zastosowanych w urządzeniu materiałów konstrukcyjnych oraz kompatybilny z zastosowanym środkiem smarnym.

Czynniki które mozemy stosować jako zamienniki w klimatyzacjach to:

R134a
Zamiennik R12 (retrofit).
Zła tolerancja materiałowa niektórych tworzyw sztucznych, a także cynku, magnezu i ołowiu.

R401A (MP39)
Zamiennik R12 (retrofit)

R406A
Zamiennik R12 (drop-in)
Dopuszczony do stosowania do 2030 roku.

R409A
Zamiennik R12 (drop-in)
Przeznaczony urządzeń skonstruowanych na R12 umożliwiającym łatwe zastąpienie R 12 bez wymiany oleju.
Nie jest przeznaczony do napełniania nowych urządzeń. Zgodnie z Protokołem Montrealskim dopuszczony do stosowania do 2030 roku (w krajach Unii Europejskiej do 2015 roku). jedna z nazw handlowych to np FORANE FX56

R413A
Zamiennik R12 (drop-in)
DuPont ISCEON MO49 - klimatyzacja samochodowa, AGD - wymiana czynnika bez ingerencji w układ, bez wymiany oleju

Najlepiej jednak użyć tego, do czego system był zbudowany przez producenta, czyli czynnika R12 :o)


****zapożyczone z capri.pl

po prostu podzwoń po dobrych serwisach klimy (nie tych co mają tylko napełniarki i nie mają pojęcia o klimie oprócz podłączenia wężyków do nabicia) pytaj czy nabijają zamienikami instalacje na R12

malinkie
31-05-11, 22:29
a powiedzcie mi czy wiatrak wentylatora klimatyzacji w 5g jest tki sam jak w 6 g, tzn czy do 5g podejdzie jakiś inny?

spychu
01-06-11, 09:39
Jest taki sam jak w 6gen MA/MB, w 6gen EJ/EK jest inny.

Yotomeczek86
01-06-11, 10:21
Co do przezbrajania klimy z R12 dodam że należy wymienić olej w kompresorze, osuszacz klimy, oraz zawory serwisowe. Przynajmniej wiem tyle ile mi zakład powiedział. Ale jest podobno taki kit hondy do przezbrajania klimy, kosztuje ponad 300zł i jest p&p - o taki kit musisz zapytać dzidę ;]

rem1k
01-06-11, 11:28
slyszalem ze r134a jest bardziej zrący w porownaniu do r12 i predzej czy pozniej (raczej predzej) elementy gumowe moga sparciec i gaz moze uciekac. Swoja droga w tym samym artykule czytalem ze de facto r134a jest bardziej szkodliwy na srodowiska niz r12, ale o tym "ekolodzy" juz nie mowia:/ zal i bol

Gąsior
14-06-11, 22:32
jestem w trakcie montowania klimy u siebie w 5g i mam problem bo dokładnie nie wiem jak poprowadzić rurki do nagrzewnicy klimy. ma może ktoś zdjęcie, albo mógłby takie wykonać i mi podesłać. w manualu jest tylko poglądowy rysunek jak rurki poprowadzić.

airman
15-06-11, 14:13
Hej ja tez jestem na tym etapie, wczoraj właśnie nagrzewnica/parownik i rurki do niego wjechały. Parownik wsadziłeś? Aby zapodać rurki do parownika, trzeba wyjąć akumlator i jego podstawkę, reszta to już pasowanie, w manualu us widać jak to idzie. Mi trochę wiązka przeszkadzała w umiejscowieniu grubszej rurki- musiałem ją trochę przesunąć.

reaktor
15-06-11, 19:59
slyszalem ze r134a jest bardziej zrący w porownaniu do r12 i predzej czy pozniej (raczej predzej) elementy gumowe moga sparciec i gaz moze uciekac. Swoja droga w tym samym artykule czytalem ze de facto r134a jest bardziej szkodliwy na srodowiska niz r12, ale o tym "ekolodzy" juz nie mowia:/ zal i bol

To nie czytaj glupot bo szkoda czasu r12 powoduje dziure ozonowa i jest to realny problem ,r134 wydumany n efekt cieplarniany ale wiadomo ze to pieprzenie .zrace to byly plyny ktore spozywal i negatywnie podzialaly na mozg autora artykulu

reaktor
15-06-11, 23:19
a powiedzcie mi czy wiatrak wentylatora klimatyzacji w 5g jest tki sam jak w 6 g, tzn czy do 5g podejdzie jakiś inny?

w 5g jest taki jak w 6g 5D