PDA

Zobacz pełną wersję : Bicie na kierownicy podczas jazdy i hamowania



Yanos
15-05-11, 12:36
Witam

Mam mały problem. Jestem po swapie kompletnych hebli z MB6 do EJ6 coupe. Przed swapem problem nie występował. Przy przekroczeniu 80 km/h zaczyna się lekkie bicie na kierownicy, które zwiększa się wraz z prędkością. Jeśli lekko naciśnie się na hebel to bicie jest to przez chwilę dużo bardziej odczuwalne. Jeśli hebel depnie się mocniej to tylko przez chwilę bicie jest większe ale w miarę mocniejszego wciskania hamulca ustaje.

Czy to może być efekt krzywych tarcz hamulcowych ? Byłoby to też odczuwalne normalnie podczas jazdy i przyśpieszania ? czy może to być coś innego typu łożyska w piastach ? albo coś jeszcze ?

Wojtec12345678
15-05-11, 13:59
Czy to może być efekt krzywych tarcz hamulcowych ? Byłoby to też odczuwalne normalnie podczas jazdy i przyśpieszania ? czy może to być coś innego typu łożyska w piastach ? albo coś jeszcze ?

Wg mnie tarcze, jedź na stacje diagnostyczną,za pare zł Ci to sprawdzą

lukasz-lukasz
15-05-11, 22:16
a przypadkiem razem ze swapem nie zmieniałeś felg?

Yanos
15-05-11, 22:32
Felgi miałem w dwóch rozstawach, więc nawet ich nie podejrzewam bo przed swapem było wszystko ok.
Dziś trochę pojeździłem i właściwie bicie na kierownicy czuć w całym zakresie prędkości - zwiększa się w miarę przyśpieszania. Nie wiem czy może nie przegrzaliśmy tarcz sprawdzając heble - kilka mocniejszych hamowań... typowo bije coś w jednym miejscu jak się koło obraca..

Jutro prawdopodobnie podjadę na stację diagnostyczną żeby mi sprawdzili skąd to bicie się bierze..

Karuzel
15-05-11, 23:28
spr czy niema jaja na oponie gdzies. przy hamowaniu gdy kierownicza drzy to np krzywe hamulce ale przy jezdzie i im szybciej jedziesz tym szybsze bicie to tylko szukaj winy z oponach. wez podnies sobie auto do gory tez zeby kolo sie unioslo lekko nad ziemie i zakrec reka i wypatruj.

karas
16-05-11, 09:27
bylo juz o ty poszukaj na forum a tak w skrócie to sprawdz:
-wywazenie kól
-czy opona nie ma bombla
-zbieznosc
-czy tarcze nie sa krzywe-czujnikiem zegarowym
-czy klocki sie gdzies nie przyblokowuja i czy scieraja sie równo
-czy piasty masz proste- rowniez czujnikiem zegarowym ( zmieniales hebel czyli piasty masz inne )
czy nie masz wywalonych sworzni dolnych z przodu (tych na dole zwrotnicy)
czy zwrotnica jest prosta
oraz czy przegluby wewnetrzne nie maja luzu
powodzenia:)

Yanos
16-05-11, 12:37
Byłem na stacji diagnostycznej. Sprawdzali wyważenie kół - podobno opona ma lekkie bicie, nie ma żadnych bombli. Owalizacja tarcz jest w normie. Zbieżność do zrobienia bo było +5 i +7. Geometrie zrobię ale najpierw muszę wymienić osłony przegubów od strony skrzyni - obydwie się wywaliły, bo zaczęło rzucać smarem. Czy to możliwe, że może to być od uszkodzonych samych osłon ? Reszta zawieszania - wszystkie tuleje i sworznie - ok.

ygor
16-05-11, 15:40
a czy używałeś pierścieni centrujących ? Czy przypadkiem któryś ci nie wyleciał ?

tomay
16-05-11, 20:14
bylo juz o ty poszukaj na forum a tak w skrócie to sprawdz:
-wywazenie kól
-czy opona nie ma bombla
-zbieznosc
-czy tarcze nie sa krzywe-czujnikiem zegarowym
-czy klocki sie gdzies nie przyblokowuja i czy scieraja sie równo
-czy piasty masz proste- rowniez czujnikiem zegarowym ( zmieniales hebel czyli piasty masz inne )
czy nie masz wywalonych sworzni dolnych z przodu (tych na dole zwrotnicy)
czy zwrotnica jest prosta
oraz czy przegluby wewnetrzne nie maja luzu
dobrze prawisz :cool: