Zobacz pełną wersję : Bicie na kierownicy podczas jazdy i hamowania
Witam
Mam mały problem. Jestem po swapie kompletnych hebli z MB6 do EJ6 coupe. Przed swapem problem nie występował. Przy przekroczeniu 80 km/h zaczyna się lekkie bicie na kierownicy, które zwiększa się wraz z prędkością. Jeśli lekko naciśnie się na hebel to bicie jest to przez chwilę dużo bardziej odczuwalne. Jeśli hebel depnie się mocniej to tylko przez chwilę bicie jest większe ale w miarę mocniejszego wciskania hamulca ustaje.
Czy to może być efekt krzywych tarcz hamulcowych ? Byłoby to też odczuwalne normalnie podczas jazdy i przyśpieszania ? czy może to być coś innego typu łożyska w piastach ? albo coś jeszcze ?
Wojtec12345678
15-05-11, 13:59
Czy to może być efekt krzywych tarcz hamulcowych ? Byłoby to też odczuwalne normalnie podczas jazdy i przyśpieszania ? czy może to być coś innego typu łożyska w piastach ? albo coś jeszcze ?
Wg mnie tarcze, jedź na stacje diagnostyczną,za pare zł Ci to sprawdzą
lukasz-lukasz
15-05-11, 22:16
a przypadkiem razem ze swapem nie zmieniałeś felg?
Felgi miałem w dwóch rozstawach, więc nawet ich nie podejrzewam bo przed swapem było wszystko ok.
Dziś trochę pojeździłem i właściwie bicie na kierownicy czuć w całym zakresie prędkości - zwiększa się w miarę przyśpieszania. Nie wiem czy może nie przegrzaliśmy tarcz sprawdzając heble - kilka mocniejszych hamowań... typowo bije coś w jednym miejscu jak się koło obraca..
Jutro prawdopodobnie podjadę na stację diagnostyczną żeby mi sprawdzili skąd to bicie się bierze..
spr czy niema jaja na oponie gdzies. przy hamowaniu gdy kierownicza drzy to np krzywe hamulce ale przy jezdzie i im szybciej jedziesz tym szybsze bicie to tylko szukaj winy z oponach. wez podnies sobie auto do gory tez zeby kolo sie unioslo lekko nad ziemie i zakrec reka i wypatruj.
bylo juz o ty poszukaj na forum a tak w skrócie to sprawdz:
-wywazenie kól
-czy opona nie ma bombla
-zbieznosc
-czy tarcze nie sa krzywe-czujnikiem zegarowym
-czy klocki sie gdzies nie przyblokowuja i czy scieraja sie równo
-czy piasty masz proste- rowniez czujnikiem zegarowym ( zmieniales hebel czyli piasty masz inne )
czy nie masz wywalonych sworzni dolnych z przodu (tych na dole zwrotnicy)
czy zwrotnica jest prosta
oraz czy przegluby wewnetrzne nie maja luzu
powodzenia:)
Byłem na stacji diagnostycznej. Sprawdzali wyważenie kół - podobno opona ma lekkie bicie, nie ma żadnych bombli. Owalizacja tarcz jest w normie. Zbieżność do zrobienia bo było +5 i +7. Geometrie zrobię ale najpierw muszę wymienić osłony przegubów od strony skrzyni - obydwie się wywaliły, bo zaczęło rzucać smarem. Czy to możliwe, że może to być od uszkodzonych samych osłon ? Reszta zawieszania - wszystkie tuleje i sworznie - ok.
a czy używałeś pierścieni centrujących ? Czy przypadkiem któryś ci nie wyleciał ?
bylo juz o ty poszukaj na forum a tak w skrócie to sprawdz:
-wywazenie kól
-czy opona nie ma bombla
-zbieznosc
-czy tarcze nie sa krzywe-czujnikiem zegarowym
-czy klocki sie gdzies nie przyblokowuja i czy scieraja sie równo
-czy piasty masz proste- rowniez czujnikiem zegarowym ( zmieniales hebel czyli piasty masz inne )
czy nie masz wywalonych sworzni dolnych z przodu (tych na dole zwrotnicy)
czy zwrotnica jest prosta
oraz czy przegluby wewnetrzne nie maja luzu
dobrze prawisz :cool:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.