PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP z EG9 B16A2 - do czego?



nessip
30-04-05, 20:15
Niestety w czwartek wydarzyla mi sie tragedia. Moje vti poleglo w wypadku. Szczescie - wszyscy zdrowi. Szczescie - silnik i caly osprzet ocalaly. Jak tylko odzyskam kase z ubezpieczenia to zaczynam szukac albo drugiej albo czegos do swapa. I w zwiazku z tym mam pytanie do fachowcow bo gdzie jak gdzie ale tu jest ich calkiem sporo. Jakiego modelu mam szukac zeby swap przebiegl jak najbardziej bezproblemowo. Aktualnie jest to 4D z 93 r. Czy ktos wie ile taka operacja moze mnie kosztowac?

[ Dodano: Sob 30 Kwi 2005 20:24 ]
Tak dodatkowo dla ogladu bo mysle ze to ciekawy widok:( Trafila mnie vectra 2.5l. Okolo 100km/h.

siemaR
30-04-05, 20:26
5/6 gen - do czego (w jakiej budzie) byś nie swapował to będzie bezproblemowo - jak masz kompletnego "dawce" kwestia przerzucenia gratów. Zależy ile masz kasy na następną honde. Co do ceny - to ok. 1000 - 1500 pln :roll: Dobrze że nikomu się nic nie stało, autko będziesz miał drugie :) Szukaj czegoś w zdrowej budzie, najtaniej jak się da, i co Ci się podoba.

nessip
30-04-05, 20:29
ale z tego co mi wiadomo to np 1.3, 1.4 nie wiem czy 1.5 tez mialy np z tylu bebny i byly bez abs-u. Czy to tez jest do przekladki? no bo przeciez to nie tylko silnik...ale trzeba i zawieszenie i uklad hamulcowy. Acha i jak kto ma jakis namiar na firme ktora by to zrobila W-wa/okolice to tez poprosze.

siemaR
30-04-05, 20:34
:( jak pisałem to nie widziałem fotek :( taki sam jak mój :(
hamulce i zawias dokładnie-- do przekładki - ale chodzi o to że Ty to wszystko masz - więc samo przełożenie jest banalnie proste.

Pati
30-04-05, 20:40
chyba że chciałbyś się pozbyć zestawu: silnik, komp, skrzynia, wiązka, przedni zawias częściowo. ja tam mogę to przyjąć - byle cena była zdroworozsądkowa.

hosi
30-04-05, 20:42
chyba że chciałbyś się pozbyć zestawu: silnik, komp, skrzynia, wiązka, przedni zawias częściowo. ja tam mogę to przyjąć
Szlachetny jesteś, że chcesz to wziąśc na swoje barki :lol: :lol: :lol:

nessip
30-04-05, 20:44
Na dzis dzien nie widze takiej mozliwosci. Czekam teraz na wycene z ubezpieczenia i zwrot. i zobacze pozniej. Ale na 99% bede robil swapa bo raczej tyle kasy nie bede mial by wyszarpac gdzies zdrowe vti.

Pati
30-04-05, 20:45
w razie co to ja wiesz... ;)

LIO
30-04-05, 20:51
zalezy, co chcesz miec, nowsza bude, dalej 5gen. Ma to byc sedan, czy moze miec 2 drzwi.
Ja bym wsadzil do coupe. Problemów z przelozeniem silnika, hamulców nie bedzie duzych. Do tego zarobisz troszke kasy sprzedajac wnetrze, blachy itd. Z PZU mozesz liczyc w granicach 8-11 tysi, wiec za to + sprzedane czesci masz bez problemu zdrowa bude, z której tez sprzedasz kolejne graty. Troszke to czasu potrwa i roboty bedzie, ale dobrze na tym wyjdziesz.

odbierz PW. :-)

siemaR
30-04-05, 20:51
Jak masz zdrowy silnik i skrzynię to go nie oddwaj - swapuj - a resztę gratów spokojnie sprzedasz, też coś tam przygarnołbym z niego ;) Jeszcze na tym zarobisz - to tylko kwestia czasu :twisted:

Pati
30-04-05, 20:57
Lio dobrze mówi. zawias masz cały to na spokojnie przełożysz do nowego. szukaj takiego jakie będzie Ci pasowało, byle miało zdrową budę. a chętni na części już są jak widzisz :D

nessip
01-05-05, 00:01
Dzieki Guys za rady i oferty kupna/pomocy. Takze swap bedzie:) tylko dajcie mnie no jeszcze jakiegos namiara na wawe/okolice cobym wiedzial gdzie to wykonac.

emg
01-05-05, 00:06
a kompjuterek cały?
słap będzie co najmniej bardzo prosty - wykręcasz, wyciągasz i przekładasz



ps. mnie tak kiedyś trafił fiut fiorino, ale w mercedesa, a ja siedziałem na fotelu pasażera. gdyby nie mercedes to czarny worek by był

LIO
01-05-05, 06:47
mysle ze jak juz bedziesz mial nowa bude, to bedzie mozna pogadac o miejscu gdzie to zrobia. Cos taniego sie znajdzie, moze z pomoca kolegów, jak beda mieli ciut czasu.

Kras
01-05-05, 07:32
Ja bym poszedł w Coupe. Najładniejsze i najbardziej oryginalne w naszych warunkach - bo od czasu wejścia do UE i początku mega-sprowadzania to 5gen. 3D/4D jest na ulicach pełno. Poza tym wszystko bedzie pasować.

Pati
01-05-05, 07:34
buda to kwestia gustu i zapotrzebowania na funkcjonalnosc...

Prezesiak
01-05-05, 08:53
Ja mam podobna sytuacje tylko, ze z 6 gen. no i u mnie zawieszenie napewno ucierpialo, wiec tutaj pytanie co jeszcze bede potrzebowal z tego zawieszenia?
Planuje kupic 6 gen. 1.4 albo coupetke 1.6 sohc non vtec i zrobic swapa. Generalnie wszystko co pod maska jest cale ale tak jak pisalem z zawieszeniem jest gorzej. Musze to jeszcze dokladniej obejrzec ale wachaczy nie mam...
A co do coupe to jak jest z blacharka przy ewentualnej stluczce?nie ma problemow z czesciami?

elmer
01-05-05, 10:29
Nie da sie wyklepac?

nessip
01-05-05, 15:03
jesli pytanie o klepanie bylo do mnie. To niestety nie. Samochod sie wygial takze uszkodzona jest plyta podlogowa a tego wg mojej wiedzy raczej sie nie klepie:) Jestem wam wszystkim niezmiernie wdzieczny za odpowiedzi i sugestie. I tak naprawde to juz sie ciesze na "nowe" auto, choc zal mi caly czas tej ruinki co stoi na parkingu. Wyglada okropnie. Ide dzis zmienic jej folie:)

elmer
01-05-05, 16:11
Chyba wiadomo, ze to byl zart :)
Na fotkach wyglada to makabrycznie, dobrze ze nikt nie ucierpial.

nessip
01-05-05, 20:24
sie nie zalapalem ze to zart:) tylko mam nadzieje ze ci z ubezpieczalni nie wymysla, ze to sie wyklepie:) Choc chyba wtedy to idzie bezgotowkowo?

Pati
01-05-05, 20:33
no to zależy już od ubezpieczalni i warsztatu...

emg
01-05-05, 21:19
dla ubezpieczalni to szkoda całkowita jak nic - czyli wartość auta przed wypadkiem (pewnie mała) minus wartość auta po wypadku (pewnie duża) i dostaniesz różnicę, która na pewno nie wystarczyła by na naprawę. Smutne to ale taka rzeczywistość

Prezesiak
02-05-05, 00:58
No dobra moze zamiast tego smucenia ktos mi odpowie na pytania?

Kras
02-05-05, 09:18
Raczej coupe same wahacze to ma identyczne jak VTI. Tylko oczywiście inne amorki+sprężyny, tudzież stabilizator siakiś czy rozpórki. Znajdź dobrą coupetę i przekładaj, najwyżej będziesz miał bębny z tyłu jeśli hebli z Twojego się nie da uratować.

elmer
02-05-05, 09:59
Ja bym kupil CRX II gen. I-VT z motorshaden i do niego ladowal (silnik oczywiscie :wink:).

Kras
02-05-05, 12:09
Będzie zabawa z OBD ale killer wyszedłby z tego niezgorszy.

LIO
03-05-05, 18:50
dla ubezpieczalni to szkoda całkowita jak nic - czyli wartość auta przed wypadkiem (pewnie mała) minus wartość auta po wypadku (pewnie duża) i dostaniesz różnicę, która na pewno nie wystarczyła by na naprawę. Smutne to ale taka rzeczywistość
jesli szkoda calkowita, to wartosc auta po wypadku nie moze byc duza. U mnie wartosc auta przed wypadkiem wycenili na 10600, minus wartosc po wypadku 3700 i do wyplaty 6900pln Tu bedzie wiecej do wyplaty, bo wartosc poczatkowa bedzie wyzsza.

przemir
04-05-05, 11:51
Ja bym kupil CRX II gen. I-VT z motorshaden i do niego ladowal (silnik oczywiscie :wink:).


Będzie zabawa z OBD ale killer wyszedłby z tego niezgorszy.

rozumiem kupic jakiegos 1,5 padalca i swapowac ale niszczyc iVT ?? trzeba miec pod czaszka nas.... i tak nie bedzie szybszy a za kase wlozona w swapa podcziwy b16a1 juz zaczol by ladnie jezdzic . a1 jest duzo mniej rozwolojowy ale nigdy bym nie zamienil a1 na a2 ? z a1 na k20 TAAAk :D

jak Ci sie jezdzilo sedanem ? bo ja bym do sedana wlozyl dla mnie wyczes na maksa wygoda i szybkosc

elmer
04-05-05, 11:59
Ale o jakims niszczeniu Ty mowisz Przemirze? Moja opcja to przelozyc silnik i pobawic sie z kablami. Skrzynia, poloski, (w ogole reszte, poza motorem) itd. zostawic od i-VT. Napisalem przeciez, ze taka opcja ma sens, jesli kupi i-VT z zepsutym silnikiem. Skoro swoj A2 ma zdrowy, to lepiej go wlozyc, niz remontowac A1. A reszte gratow od EG9 posprzedawac.

Czyz to nie brzmi logicznie :wink: :?:

przemir
04-05-05, 12:14
no dobra brzmi logicznie o ile silnik w ivt bedzie trup - a jak widac po moim przebieg kompresja itp a nadal a2 bedzie miala ciezko ze mna wiec slowo trup nabiera nowego znaczenie hehehe . poprostu uwazam ze to jak zlozy go japoniec to po rozebraniu juz nie bedzie takie samo. - kocham ivt i bede bronil jak dziki :D jak kilera to 5gen 3D - i pobawiac sie w zdejmowanie kilogranow - w crx ie czeka duzo dlubania w blacharke /zazwyczaj/ oj dlugo by mozna dyskutowac za i przeciw - trzeba bylo przyjechac na zlot majowkowy :D

elmer
04-05-05, 13:38
Wiesz, jednak ja ciagle uwazam, ze CRX lepszy, bo duzo lzejszy w serii od Civica 5. gen. Wybebeszyc go konkret i killer gotowy :) Poza tym kolega Nessip wlasnie ma (mial) 5. gen. 3D, wiec teraz moze sobie urozmaicic zycie i kupic cos innego ;)

Masz racje, dlugo mozna by tak gadac. W zasadzie, to kwestia tego, co kto lubi, jaki efekt chce osiagnac, i ile pracy chce w to wlozyc.

OT: Jesli chodzi o zlot majowkowy, to bardzo chcialem, ale od samego poczatku wiedzialem, ze nie dam rady finansowo, a nawet na Bemowo sie nie wybralem z tego powodu. Ale we wrzesniu na final juz wpadam bankowo :)

BTW Przemir, gratuluje czasu na Bemowie, szczerze mowiac ostro Ci *******ala ten samochod :twisted:

Prezesiak
04-05-05, 14:22
Wiesz, jednak ja ciagle uwazam, ze CRX lepszy, bo duzo lzejszy w serii od Civica 5. gen. Wybebeszyc go konkret i killer gotowy :) Poza tym kolega Nessip wlasnie ma (mial) 5. gen. 3D, wiec teraz moze sobie urozmaicic zycie i kupic cos innego ;)


Kolega nessip ma sedana

nessip
04-05-05, 15:32
mialem:) sedana. A teraz to chyba jednak bedzie 3d. CRX na pewno nie. Jutro mam rzeczoznawce do ogladu pozostalosci. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

elmer
04-05-05, 16:16
Nie wiem jak ja dojrzalem, ze to 3D. Musze wiecej pic chyba, bo wzrok mi szwankuje.

[ Dodano: 4 Maj 2005, 16:17 ]
Zreszta przeciez EG9 to nie jest kod 3D VTi. Wniosek jest prosty - jestem debilem ;)

LIO
04-05-05, 21:36
Tak tak elmerku 3D bylby EG6 :-)
Kupuj 5gen, najlepiej coupe, bo tego wlasnie nie bylo w VTI i bylby to poniekad rarytas. Owszem sa juz takie swapowane, ale jednak nadal ich malo. Sportowy wyglad, duzy kufer, jedynie brak drugiej pary drzwi.

Lukasz4D
23-05-05, 00:02
a ja moge dac 6 tysi za wrak cos sobie z niego ukrece.
ale to w przypadku jak nie wyjdzie swap do 3D :-)

ale jak by co to słuze pomocą

pozdr
lukasz