Krzysiek3D
27-04-11, 15:55
Witam ! Otóż mam następujący problem z autem ( civic 1,4 3d 6gen ) : Auto się przegrzewa przy dłuższym postoju na włączonym silniku, tzn. gdy jadę na trasie ( ostatni 5h non stop ) to auto ciągle trzyma odpowiednią temperaturę, jednak gdy stanę i zostawię auto z włączonym silnikiem to wskazówka po paru minutach wędruje do maximum.
Fanatyków uszczelni pod głowicą uprzedzam że :
- nie ubywa mi oleju, jest czysty i nowy ( niczym nie zabrudzony ),
- płyn chłodniczy jest nowy, również czysty,
- pod korkiem oleju jak na widocznych przez niego częściach silnika jest "czysto",
- próba z butelką wody pod zbiornik wyrównawczy nie wykazuje oznak spalin w płynie chłodniczym.
Na tej podstawie mogę chyba wykluczyć uszczelkę.
Natomiast co pomaga :
-jak wskazówka zaczyna się unosić to trzymam na chwilę gaz na 3000obr/min i po paru sekundach temp. wraca do normy.
Diagnoza ?
I tutaj proszę o pomoc, czyżby definitywnie wymiana pompy wody + rozrządu ? Auto właśnie osiągnęło 240tys niekręconego przebiegu gdzie jego ostatnia wymiana miała odbyć się przy 180tys. ( info od poprzedniego właściciela, wcześniej rozrząd był wymieniany parę razy - jest wpisany w książkę serwisową ).
Czy być może to wina termostatu ? Brudnej chłodnicy ? Wentylator się włącza. Wcześniej ( tzn. przed wymianą płynu chłodniczego ) włączał się dużo częściej na postoju niż teraz ( płyn to dynogel2000 ).
Z góry dziękuję za pomoc w poprawnej diagnozie oraz ew. dodatkowe wskazówki coby pomóc Hondzie doraźnie bez zbędnych wydatków.
Fanatyków uszczelni pod głowicą uprzedzam że :
- nie ubywa mi oleju, jest czysty i nowy ( niczym nie zabrudzony ),
- płyn chłodniczy jest nowy, również czysty,
- pod korkiem oleju jak na widocznych przez niego częściach silnika jest "czysto",
- próba z butelką wody pod zbiornik wyrównawczy nie wykazuje oznak spalin w płynie chłodniczym.
Na tej podstawie mogę chyba wykluczyć uszczelkę.
Natomiast co pomaga :
-jak wskazówka zaczyna się unosić to trzymam na chwilę gaz na 3000obr/min i po paru sekundach temp. wraca do normy.
Diagnoza ?
I tutaj proszę o pomoc, czyżby definitywnie wymiana pompy wody + rozrządu ? Auto właśnie osiągnęło 240tys niekręconego przebiegu gdzie jego ostatnia wymiana miała odbyć się przy 180tys. ( info od poprzedniego właściciela, wcześniej rozrząd był wymieniany parę razy - jest wpisany w książkę serwisową ).
Czy być może to wina termostatu ? Brudnej chłodnicy ? Wentylator się włącza. Wcześniej ( tzn. przed wymianą płynu chłodniczego ) włączał się dużo częściej na postoju niż teraz ( płyn to dynogel2000 ).
Z góry dziękuję za pomoc w poprawnej diagnozie oraz ew. dodatkowe wskazówki coby pomóc Hondzie doraźnie bez zbędnych wydatków.