Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Budowa rozpórki CUSTOM



Saiti
21-04-11, 16:56
Cześć. Mody idą do przodu, VTEC`a mam, zakwaszony wydech mam, hybrydowa skrzynia kończy się budować, a więc ciągniemy sprawę dalej :D

Mianowicie chcę wykonać rozpórkę przednią górną do auta. Musem jest, aby była maksymalnie sztywna, jednakże dwupunktowa. Bardzo oczekuję w niej również śruby rzymskiej do regulacji. Mocowania będę wycinał na laserze. A teraz zaczyna się lista pytań:

1. Jaki materiał będzie najrozsądniejszy do wykonania "pręta" oraz podstawek/mocowań?

Myślę o stali kwasoodpornej - dobrze myślę? Wtedy jaka grubość rury rozpórki, jaka grubość blachy na podstawki?

2. Czy podstawki przymocować do śrub amortyzatorów czy do nadwozia?

Powiedzcie mi tylko, czy jest ku temu różnica? Jeśli nie, zdecyduję się na śruby amortyzatora, bo np w mojej sytuacji trzeba by było wiercić nadwozie.

3. Czy wytrzymalsze będzie zagięcie blachy podstawki o 90 stopni czy zespawanie dwóch kawałków pod tym kątem?

4. Czy ktoś, mając nawet i podstawowe informacje, mógłby mi powiedzieć, jak zbudowane są rozpórki renomowanych producentów? Chcę pozyskać maksymalnie dużo informacji.

5. Na ile zamienne są rozpórki między 5gen a 6 gen?

Co do samego procesu produkcji rozpórki: elementy będą cięte na laserze i spawane TIGiem, więc bez fuszerki :)

Za wszystkie odpowiedzi, które wzbogacą moją wiedzę - z góry dziękuję ;)

majson
21-04-11, 17:18
2. Czy podstawki przymocować do śrub amortyzatorów czy do nadwozia?
Najlepije na sruby od amora i jest roznica. teraz przesiadlem z sie rozporki OEM VTI na ala MUGEN i jest spora roznica


5. Na ile zamienne są rozpórki między 5gen a 6 gen?

Ja sprzedawalem rozporke MEGAN RACING z 6g do 5g i podeszla bez problemu.

Saiti
21-04-11, 17:33
Majson, ale mocowana na śruby amortyzatora?

Gorliś
21-04-11, 19:36
ala mugen wykorzystuje miejsca na oem rozporke jak i sruby amora.
Ori mugen wykorzystuje tylko oem otwory montazowe.
Rozporki renomowanych producentow zazwyczaj nie sa regulowane - sa z "jednego kawalka" i nie maja sruby rzymskiej.

PS. nie ten dzial

JulekCIVIC
22-04-11, 00:06
A ja powiem tyle, nie wiem po jakiego grzyba sie produkować jak oem z VTi spełnia swoja rolę, no i pewnie jak ktoś załozyl rozpórkę to odrazu 200 w zakrety moze wchodzić... moim zdaniem lepiej zainwestowac w caly komplet przod góra dól i tyl góra dól wtedy coś to da. ale to moja opinia ;)

pit
24-04-11, 00:11
zmień rozpórkę OEM na taką pod śruby amortyzatora i zobaczysz różnice.. a na jeżeli mało, zamontuj 3punktową.. i zepnij dół, to już jest inna szkoła jazdy. sprawdzone z praktyki a nie wyczytane gdzieś tam w necie na jakimś tam forum.

Saiti, co do konstrukcji to podpatrz na jakieś produkty gotowe.. zarówno zagięcie jak i wspawanie będziesz musiał wyprzeć trójkącikami aby to nie pracowało. Zdecydowanie wykorzystaj mocowanie amortyzatora.
Wszystko zależne od tego do jakich materiałów masz dostęp..
Tu i tak nie będzie znaczenia bo rura/pręt będzie pracowała wzdłużnie więc zbytnio nie ma co się wygiąć lub załamać.
Jedynie punkty mocujące lepiej zrobić grubsze...

Ebayowe rozpórki a przynajmniej elementy mocujące wyginają się w palcach więc to szit jakich mało. ogólnie nikomu nie polecam - no chyba że dla lansu..