Saiti
21-04-11, 16:56
Cześć. Mody idą do przodu, VTEC`a mam, zakwaszony wydech mam, hybrydowa skrzynia kończy się budować, a więc ciągniemy sprawę dalej :D
Mianowicie chcę wykonać rozpórkę przednią górną do auta. Musem jest, aby była maksymalnie sztywna, jednakże dwupunktowa. Bardzo oczekuję w niej również śruby rzymskiej do regulacji. Mocowania będę wycinał na laserze. A teraz zaczyna się lista pytań:
1. Jaki materiał będzie najrozsądniejszy do wykonania "pręta" oraz podstawek/mocowań?
Myślę o stali kwasoodpornej - dobrze myślę? Wtedy jaka grubość rury rozpórki, jaka grubość blachy na podstawki?
2. Czy podstawki przymocować do śrub amortyzatorów czy do nadwozia?
Powiedzcie mi tylko, czy jest ku temu różnica? Jeśli nie, zdecyduję się na śruby amortyzatora, bo np w mojej sytuacji trzeba by było wiercić nadwozie.
3. Czy wytrzymalsze będzie zagięcie blachy podstawki o 90 stopni czy zespawanie dwóch kawałków pod tym kątem?
4. Czy ktoś, mając nawet i podstawowe informacje, mógłby mi powiedzieć, jak zbudowane są rozpórki renomowanych producentów? Chcę pozyskać maksymalnie dużo informacji.
5. Na ile zamienne są rozpórki między 5gen a 6 gen?
Co do samego procesu produkcji rozpórki: elementy będą cięte na laserze i spawane TIGiem, więc bez fuszerki :)
Za wszystkie odpowiedzi, które wzbogacą moją wiedzę - z góry dziękuję ;)
Mianowicie chcę wykonać rozpórkę przednią górną do auta. Musem jest, aby była maksymalnie sztywna, jednakże dwupunktowa. Bardzo oczekuję w niej również śruby rzymskiej do regulacji. Mocowania będę wycinał na laserze. A teraz zaczyna się lista pytań:
1. Jaki materiał będzie najrozsądniejszy do wykonania "pręta" oraz podstawek/mocowań?
Myślę o stali kwasoodpornej - dobrze myślę? Wtedy jaka grubość rury rozpórki, jaka grubość blachy na podstawki?
2. Czy podstawki przymocować do śrub amortyzatorów czy do nadwozia?
Powiedzcie mi tylko, czy jest ku temu różnica? Jeśli nie, zdecyduję się na śruby amortyzatora, bo np w mojej sytuacji trzeba by było wiercić nadwozie.
3. Czy wytrzymalsze będzie zagięcie blachy podstawki o 90 stopni czy zespawanie dwóch kawałków pod tym kątem?
4. Czy ktoś, mając nawet i podstawowe informacje, mógłby mi powiedzieć, jak zbudowane są rozpórki renomowanych producentów? Chcę pozyskać maksymalnie dużo informacji.
5. Na ile zamienne są rozpórki między 5gen a 6 gen?
Co do samego procesu produkcji rozpórki: elementy będą cięte na laserze i spawane TIGiem, więc bez fuszerki :)
Za wszystkie odpowiedzi, które wzbogacą moją wiedzę - z góry dziękuję ;)