PDA

Zobacz pełną wersję : podmiana kolektorów ssących ....możliwe zagadki ?



rkrman
19-02-07, 16:02
CZE ;)

Wiadomo że kto byta nie błądzi - tematów na tym forum jest masa więc zanim się przekopię może ktoś mi sprawnie podpowie na moje pytanie bo np już kiedyś testował to rozwiązanie ..

Mam możliwość wstawienia do nadwozia EJ9 97 r. z motorem D14A3 (seria) kolektora ssącego z coupe EJ2 D15B7 , każdy kto siedzi dłużej na tej stronie doskonale wie jak wyglądają oba silniki więc fotek nie dodaję .

1. Czy taka podmiana zaowocuje wyczuwalną poprawą osiągów ? ( na pewno coś wiecie na temat porównania samych przepustnic i kompów z obu wersii )
2. Ewentualne problemy z podpięciem po takiej zamianie elektryki ?

Z góry dziękuję za podpowiedz :)

Mam możliwość wjechania na hamowanie autem przed i po więc chętnie podzielę się inf i wykresem po ewentualnym "swapiku"

POZDRAWIAM

PS ... co do wydechu jest już zrobiony ( sportowy kolektor ,usunięty kat, a reszta do tyłu to dedykowany Supersprint

Romi
19-02-07, 19:07
montuja, ale nie spodziwaj sie ze łeb bedzie urywać
Ciekawy mod....

emg
19-02-07, 19:16
poprawi sie trochę na górze, lepiej kolektor od Z6 - większe kanały

rkrman
20-02-07, 00:11
:)

koledzy , wiem że mega prutadła nie zrobię jedną podmianką ale jak pisałem mam dostęp do tych elementów za free więc jeśli to tylko trochę czasu do poświęcenia to chętnie się w to pobawię , chodziło mi raczej o konkretne inf co np z elektryką ? temat w miarę do obejścia czy mocna rzeźba ?

POZDRAWIAM

PS ..metoda małych kroków podobno jest skuteczna, nie od razu Rzym zbudowana ...prawda? była civic 90, potem coupe 94 , teraz jest EJ9 97 ..kto powiedzial że ta impreza musi się skończyć na tym modelu ...? ..a wszyscy wiemy że po prostu fajnie jest pogrzebać we własnych toczydełkach :d

z góry dzięuję za inf.

Furious
20-02-07, 07:41
Zadnej elektryki tam nie ma, silniczek krokowy przelozysz stary, podobnie przepustnica, a czujnika temperatury nie podepniesz bo masz go w dolocie.
Mysle ze mozesz sie wzorować na tym:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=5265

rkrman
20-02-07, 23:27
CZE

bardzo dziękuję , jutro kończę zabawy lakiernicze więc chętnie porównam na żywca oba kolektory, do soboty pewno będzie "po imprezie" :d

POZDRAWIAM

PS .....przepustnica z D15B7 nie jest większa ?

rem36
21-02-07, 00:29
nie jest wieksza i jak ja zalozysz to nei bedzie dzialal IACV.

Custom Devil
11-04-07, 20:23
Witam, mam pytanie czy jak bym kupił kolektor od d16z6 bez osprzętu(czyt. goły)to czy ów osprzęt(przepustnica, silnik krokowy, i wtryski) pasował by od mojego silnika czyli od D14a3.
Z góry dzięki za odpowiedz :)

spychu
11-04-07, 20:28
Zamaiast na początek ładować kase w kolektor ssący to wolał bym odmulić A3 na A4 dodać dolot chociażby taki jak ja i miec ~100KM. Do tego zrobic kolektor 4-2-1 plus kompletny wydech 2" i myśle że w ok 110KM można celować.

A samym kolektorem ssącym cudów nie zdziałasz i napewno nie osiągniesz tyle co da to co wymieniłem wyżej.

Custom Devil
11-04-07, 21:01
Dzięki spychu ale ja juz to mam co napisałeś i 100 juz dawno za mną chce iśc dalej dlatego pytam czy podpasuje od mojego a nie co mam robić bo plany są i 110 na pewno padnie szczególnie ze mało do tego brakuje:P, a kolektor 4-2-1 także płynie do mnie z usa.
Ps. Naprawdę chciałbym sie dowiedzieć czy podpasuje i proszę o nie pisanie ze niewarte bo co inne więcej da :d

spychu
11-04-07, 21:04
Zamiast łądować się w sam kolektor lepiej zrób mini-me na SOHC VTEC albo chociaż głowice z D16Y7 (większa średnica zaworów, kanałów dolotowych i wylotowych, inny wałek niż w przypadku A3/A4) do tego jakies wysterowanie elektroniką i już będzie dużo lepiej.

Sam kolektor nie za dużo da. A głowica i elektronika da dużo dużo więcej i to bym zrobił pierwsze przed kolektorem.

Custom Devil
11-04-07, 21:13
Małymi krokami wszystko będzie, pytam sie bo mogę go zakupić teraz a później i tak będę go musiał kupić a ze da mi teraz z 2 konie tylko, to mnie nie obchodzi pytam czy podpasuje mój osprzęt a nie co mam w tym silniku zrobić :(

Później oczywiście dokupię osprzęt od z6, ale wszystko małymi kroczkami ;)

spychu
11-04-07, 21:25
Twój osprzęt nie podpasuje do Z6 bo przepustnica jest inna tak więc jak kupisz goły kolektor od Z6 to będzie leżał bezużyteczny.

dopiero jak dokupisz reszte gratów to coś będzie z tego.

rem36
12-04-07, 09:27
Twój osprzęt nie podpasuje do Z6 bo przepustnica jest inna tak więc jak kupisz goły kolektor od Z6 to będzie leżał bezużyteczny.

a tam. Ja zalozylem goly kolektor ;) tylko jest z tym troche rzezby :/

Custom Devil
12-04-07, 19:46
Twój osprzęt nie podpasuje do Z6 bo przepustnica jest inna tak więc jak kupisz goły kolektor od Z6 to będzie leżał bezużyteczny.

a tam. Ja zalozylem goly kolektor ;) tylko jest z tym troche rzezby :/

Rem36 a możesz napisać co trzeba rzeźbić jak nie chcesz tutaj to napisz mi proszę na PW.
Naprawdę bardzo proszę i już bardzo dziękuje za przyszłą odpowiedz ;)

Lcfr
12-04-07, 19:53
Twój osprzęt nie podpasuje do Z6 bo przepustnica jest inna tak więc jak kupisz goły kolektor od Z6 to będzie leżał bezużyteczny.

a tam. Ja zalozylem goly kolektor ;) tylko jest z tym troche rzezby :/

Rem36 a możesz napisać co trzeba rzeźbić jak nie chcesz tutaj to napisz mi proszę na PW.
Naprawdę bardzo proszę i już bardzo dziękuje za przyszłą odpowiedz ;)

polecam lekture działu TEKSTY...........
I wszystko bedzie jasne

Sam mam wymieniony kolektor dolotowy i u mnie dało to wymierne "konie mechaniczne" ale u mnie byla to jedna z koncowych modyfikacji...

Custom Devil
02-05-07, 00:11
Dzięki pomogło.
Mam jeszcze jedno pytanko czy kolektor od silnika d16a6 pasuję do innych silników Hondy z oznaczeniem "d" sohc

skolopendra
02-05-07, 16:26
Mam możliwość wstawienia do nadwozia EJ9 97 r. z motorem D14A3

jak pisali tylko z6
ja zmieniłem dwa tygodnie temu
lekko nie było( :/ ku...)od 20 wieczorem, do prawie 3 w nocy .na zicher

odczucia...duł bez zmian,środek i góra dostała bardzo wyraźnego kopa :d