PDA

Zobacz pełną wersję : Rozleciało się sprzęgło?



didzej
27-03-11, 12:36
Witam,
Wczoraj podczas jazdy wysprzęgliłem i poczułem na sprzęgle coś w rodzaju szarpnięcia po czym sprzęgło totalnie inaczej się wciska (nie czuję wysprzęglenia do końca) i nie da się wrzucić biegu przy pracującym silniku.
1. Po wrzuceniu 1 na zgaszonym silniku i odpaleniu hanka się toczy na sprzęgle
2. Pół dnia wcześniej usłyszałem coś w stylu odpadającej blaszki i jej szurania po ziemii (sprężynki w koszykach?)
3. Od ok. 3 miesięcy czasami był problem z wrzuceniem jedynki na pracującym silniku, a od dłuższego czasu problemy ze wstecznym (czasami zgrzytnięcia)
4. Ze 2 razy wydawało mi się że się ślizga na dwójce i maks mocy
5. Słyszalny szum po puszczeniu sprzęgła na luzie i pracującym silniku

Odpowietrzyłem układ, brak wycieków również z pompki pod pedałem.
Przebieg 154 000 km.

Sprzęgło do wymiany? Całe, część?

patologg
27-03-11, 12:49
Niestety wymiana sprzęgła Cię czeka i to raczej kompletnego bo z tego co mowisz to tarcze juz miales na wykonczeniu a teraz mozliwe ze lozysko ci wpadlo w docisk :(

skolopendra
27-03-11, 13:00
kup sprzęgło
http://allegro.pl/exedy-sprzeglo-oem-honda-civic-fr-v-hr-v-accord-i1485225169.html

stocz zamach i będzie ok :)

didzej
27-03-11, 13:17
Dzięki za odpowiedzi


stocz zamach i będzie ok :)

W celu? :)

jasiek09
27-03-11, 13:34
W celu lepszego szybszego wkręcania się na obroty/rozpędzania :cool:

Saiti
27-03-11, 14:08
didzej, lekki zamach to szybciej się auto wkręca, w Twoim silniku trochę się odmuli sprawa :) Niestety, szybciej też będą spadać obroty na luzie i świeżo po wysprzęgleniu możesz mieć problem z utrzymaniem obrotów jałowego, ale gra jest warta tego :)

didzej
27-03-11, 14:23
didzej, lekki zamach to szybciej się auto wkręca, w Twoim silniku trochę się odmuli sprawa :) Niestety, szybciej też będą spadać obroty na luzie i świeżo po wysprzęgleniu możesz mieć problem z utrzymaniem obrotów jałowego, ale gra jest warta tego :)

Przy LPG to może być problematyczne ;)

Saiti
27-03-11, 15:55
Chce się oszczędzać to się dostaje po dupie, niestety :) Takie jest pierwsze prawo Hondy :)

MarcinC2
27-03-11, 18:18
A to sprzęgło 212mm z linka podejdzie P&P do D14Z1 z kołem zamachowym 200mm??

Budziniak
27-03-11, 19:04
A to sprzęgło 212mm z linka podejdzie P&P do D14Z1 z kołem zamachowym 200mm??
Nie Marcinie musisz kupić zamach 212 mm za równowartość ok.40 zł. a założenie większego sprzęgła to dobry mod.

MarcinC2
27-03-11, 19:09
Tak też mi się wydawało a nikt o tym nie wspomnial proponując sprzęgło...

jasiek09
27-03-11, 22:55
Cytat Napisał Saiti Zobacz post
didzej, lekki zamach to szybciej się auto wkręca, w Twoim silniku trochę się odmuli sprawa Niestety, szybciej też będą spadać obroty na luzie i świeżo po wysprzęgleniu możesz mieć problem z utrzymaniem obrotów jałowego, ale gra jest warta tego
Przy LPG to może być problematyczne
skąd macie takie mongolskie teorie :p:p który z was ma takie problemy czy jeździcie na oem zamachu ?

lozek
28-03-11, 00:21
skąd macie takie mongolskie teorie :p:p który z was ma takie problemy czy jeździcie na oem zamachu ?

no wlasnie... mam lekki zamach i nic takiego sie nie dzieje. Uwielbiam panow teoretyków

didzej
30-03-11, 10:42
Dobra zamówiłem sprzęgło, ale niestety nie doczytałem i okazało się, ze tarcza spoko - NKK, ale docisk to SECO. Teraz pytanie czy docisk tej marki nadaje się do zamontowania? Zna ktoś tego producenta?

Link: http://allegro.pl/sprzeglo-honda-civic-91-i1526889987.html

amon
30-03-11, 18:34
Seco - uzywane ma pierwszy montarza w Kia

RRa
30-03-11, 21:26
no jeśli nie chcesz co chwile rozbierać auta to lepiej więcej kasy dać.. raz a porządnie jak to mówią ;)
jak strzela coś po maską przy ataku na sprzęgle to raczej docisk.. mam to samo i szykuje sie grzebanie :(