PDA

Zobacz pełną wersję : Zwiększenie mocy 1.6 VTI



x_diablo
15-03-11, 17:29
Witam wszystkich, zamierzam kupić civica 3d VI gen z silnikiem 1.6 VTI 160 KM i chciał bym go podciągnąć gdzieś do 200 KM tylko chciałem się was doradzić co będzie lepsze kompresor czy turbina ?
I ile można osiągnąć na samej wymianie np. komputera, wałków, kolektora ssącego i wydechowego przepustnicy dolotu itd. ? pozdrawiam

Artek82
15-03-11, 22:55
a szukałeś...
jest kilka ciekawych projektów, poczytaj i wybierz drogę dla siebie...

majdan
15-03-11, 23:05
Witam wszystkich, zamierzam kupić civica 3d VI gen z silnikiem 1.6 VTI 160 KM i chciał bym go podciągnąć gdzieś do 200 KM tylko chciałem się was doradzić co będzie lepsze kompresor czy turbina ?
I ile można osiągnąć na samej wymianie np. komputera, wałków, kolektora ssącego i wydechowego przepustnicy dolotu itd. ? pozdrawiam
Do 200KM wystarczy kompresor.
200KM osiągniesz również w N/A - wałki, tłoki itp itd.
Popatrz na różne projekty w dziale Nasze Hondy, poczytaj dział tech

Kras
16-03-11, 08:59
Tylko te 200KM w N/A bedzie okupione juz paroma kompromisami...i na pewno wyjdzie drozej.

Saiti
16-03-11, 09:11
Uturbisz i wystroisz ładnie na 240 KM na sofcie. tylko profi ta robota kosztuje jakieś 10-12 tysi ;)
Na razie kup tego przecinaka i się ciesz mocą - będziesz zaskoczony :) Możesz porobić mu głowicę, talerzyki, sprężyny, zawory większe + ostry wałek i zmodyfikować kompa. jak tanio poszukasz części to w 3-4 tysiącach się zmieścisz + koszt wałka i ze dwie dychy dodatkowe osiągniesz ;)

mtothaj
16-03-11, 10:44
Uturbisz i wystroisz ładnie na 240 KM na sofcie. tylko profi ta robota kosztuje jakieś 10-12 tysi ;)
Na razie kup tego przecinaka i się ciesz mocą - będziesz zaskoczony :) Możesz porobić mu głowicę, talerzyki, sprężyny, zawory większe + ostry wałek i zmodyfikować kompa. jak tanio poszukasz części to w 3-4 tysiącach się zmieścisz + koszt wałka i ze dwie dychy dodatkowe osiągniesz ;)

Raz, ze to jest DOHC wiec potrzebujesz dwa wałki a nie jeden
Dwa, ze czesci do mocnego N/A nie leza po smietnikach i zrobienie wszystkiego konkretnie nie wyjdzie taniej od 'profi' dołożonej instalki turbo (tak swoją drogą to takowe wogole istnieją? ;))
Trzy, to dodatkowe 15 - 20KM mozna w B16 ogarnac samym dolotem i pelnym wydechem wraz z kolektorem + ew. dostrojenie, ale wiele zalezy od wyjsciowego stanu silnika.

Kras
16-03-11, 11:26
Pierwsze 15-20KM jest z reguly latwe i tanie. Schody zaczynaja sie z kazdym nastepnym :)

taz666
17-03-11, 12:19
Raz, ze to jest DOHC wiec potrzebujesz dwa wałki a nie jeden
Dwa, ze czesci do mocnego N/A nie leza po smietnikach i zrobienie wszystkiego konkretnie nie wyjdzie taniej od 'profi' dołożonej instalki turbo (tak swoją drogą to takowe wogole istnieją? ;))
Trzy, to dodatkowe 15 - 20KM mozna w B16 ogarnac samym dolotem i pelnym wydechem wraz z kolektorem + ew. dostrojenie, ale wiele zalezy od wyjsciowego stanu silnika.

Ja bym do tego dorzucił jaeszcze kolektor ssący np Skunk. Jeśli ma być więcej to już zabawa z wałkami, doprężeniem, regulowanymi kółkami. To już nie będą małe koszty, projekt Analogue'a miał 200KM N/A ale wpakował mnóstwo kasy w ten silnik.

x_diablo
18-03-11, 00:07
Uturbisz i wystroisz ładnie na 240 KM na sofcie. tylko profi ta robota kosztuje jakieś 10-12 tysi ;)
Na razie kup tego przecinaka i się ciesz mocą - będziesz zaskoczony :) Możesz porobić mu głowicę, talerzyki, sprężyny, zawory większe + ostry wałek i zmodyfikować kompa. jak tanio poszukasz części to w 3-4 tysiącach się zmieścisz + koszt wałka i ze dwie dychy dodatkowe osiągniesz ;)

Tak wiem że ta wersja silnika to przecinak też właśnie dlatego będę chciał civica z tym silnikiem, robię przesiadkę z motocykla i dlatego myślę o modyfikacjach żeby chociaż w połowie był taki jak moto :)
no to rzeczywiście do 12 tysi to na razie za dużo, a czy z kompresorem też tyle kosztów jest.
na razie pokombinuję z częściami jak mi radziliście to te 20 kucy jak zyskam to już będzie coś.

81saren
18-03-11, 00:33
Dolot wydech i bedzie Dobrze , na poczatek :p
3-4 tys bedzie mu ciezko sie zmiescic z robota glowicy , sama dobra obróbka ( flow bench ) to sa koszta wlasnie tego rzędu
walki + talezyki nastepny podobny koszt , jak walki to doprezanie silnika , i tutaj remont, sumujac wszystko wychodza duze koszta .

Zmontuj sobie wydeszek do tego jakis dobry dolot + zimne powietrze i bedzie juz cacy .

x_diablo
20-03-11, 14:48
Zmontuj sobie wydeszek do tego jakis dobry dolot + zimne powietrze i bedzie juz cacy .

A co to jest to zimne powietrze ? bo myślę o tym i do tego jakiś wydech, dolot, ssący może tego skunka, zapłon przestawić i wystroić.

Saiti
20-03-11, 22:40
To jest doprowadzenie powietrza ze zderzaka. Albo wersja do short-rama to odgrodzenie stożka osłonką od silnika

maciu$
21-03-11, 12:44
Przede wszystkim użyj opcji szukaj. Bo tematów na temat modzenia b16a2 było od ch.... i jeszcze więcej.

emg
22-03-11, 08:34
200 w b16 na nie będzie tanie - dolot, wydech, doprężenie, wałki, głowica, parę dupereli po drodze i jak chcesz to zrobić w miarę porządnie to zaczynasz szybko się zbliżać do 10k. Taniej wyjdzie kompresor, będzie jechał z dołu - na miasto, do codziennej jazdy w sam raz.

x_diablo
24-03-11, 10:28
Taniej wyjdzie kompresor

a oprócz samego kompresora co jeszcze trzeba zrobić czy dokupić żeby wszystko działało ?

qureku.
24-03-11, 10:30
a oprócz samego kompresora co jeszcze trzeba zrobić czy dokupić żeby wszystko działało ?

Poczytać

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?72045-Kompresor-know-how&highlight=kompresor

Jarząb
26-03-11, 19:41
jeśli chcesz robic mocne b16 to radze dać sobie spokój lepiej troche jeszcze dołożyć i zrobić b20 v tec i lepiej na tym wyjdziesz jeśli chcesz NA