Zobacz pełną wersję : uciekajacy plyn chlodniczy...
Problem mam, bo mi ucieka plyn chlodniczy....
Gdzie kolo grudnia zeszlego roku, wymienialem chlodnice u typa od Hondy. Nowa chlodnica, wszystko cacy. Zalozyl, dolal plynu, jezdzilem, wszystko fajnie.
Jakies dwa tygodnie temu, zobaczylem ze w zbiorniczku od plynu chlodzacego jest sahara.... Ani kropelki.... :shock: Co dziwne, nigdy mi sie nie zagrzal ponad norme, cieple powietrze w zime lecialo, wszystko bylo ok. Wiec dolalem plynu tak zeby bylo ok, czyli do kreseczki MAX. Pojezdzilem i sprawdzilem i znowu bylo malo. To znowu dolalem (wlalem juz cala buteleczke) i dzisiaj patrze i znowu jest malo...
Co jest???
Pod maska nie widac zeby gdzies uchodzilo, samochod sie nie grzeje, rzadnych zlych obajawow nie ma...
ktos ma jakis pomysl co sprawdzic?
laczenia rurek, pompe wodna, czy nie ma gdzies wycieków. Tzn temp jest tak wysoko, ze co ucieknie to zazwyczaj od razu odparowywuje, ale slady powinny byc biale w tych miejscach. No a druga sprawa, ze jednak moze byc male pekniecie uszczelki po glowica i delikatnie sie dostaje do komory spalania, ale auto sie nie grzeje. Chyba ktos ostatnio mial ten problem, pisalem o tym i faktycznie nie grzal sie, a to byla uszczelka.
racja!
podstawowe sprawy w tej sytuacji to albo uszczelka i dostawanie sie do spalania albo pompa wody cieknie. wyciekow nie widac z prostego powodu - gdy auto stoi to cisnienie spada i wyciek moze zanikac. na rozgrzanym silniku podczas jazdy dopiero wycieka z racji obiegu o podwyzszonym cisnieniu.
innych wyjsc nie widze bo jakby byly przecieki na laczeniach to prawdopodobnie by cieklo tez na postaoju.
Sprawdzalem te rurki ale tam nie ma zadnych sladow. wszystko ladnie wyglada. Sprawdze jeszcze dokladnie laczenia.
A jak to nie to, to jedyny sposob zeby sprawdzic czy to uszczelka to ja wymienic?
cos ktos mówil, ze mozna przytkac butem rure wydechowa :lol: i ze w zbiorniczku wyrównawczym plyn powinien zabulgotac. Jak to wyglada w praktyce, tego nie wiem. Moze jesli okaze sie ze pompa wody tez nie wycieka, obejrzyj ja dokladnie od spodu, czy nie ma bialych plam, to pozostaje jezdzic i dolewac plyn. Ale przy najmniejszym tylko obiawie podniesienia sie temperatury, zaprzestac jazde i wtedy zmieniac uszczelke. Albo poprostu od razy zwalac glowice, ale to wiadomo wiaze sie z kosztami :?
...ale to wiadomo wiaze sie z kosztami :?
Tego probuje uniknac. :wink:
Jak by ktos mial do sprzedania d16z6 to prosze o konktakt :lol:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=3107
mysle ze warto :!:
dzisiaj patrze, a tu plynu jest ok. :shock:
Wczesniej sprawdzalem na zimnym silniku i bylo bardzo malo, dzisiaj sprawdzilem przy okazji, na cieplym i bylo ok... Nic nie kumam. :roll:
no jak jest zimny, to jest malo, jak sie rozgrzeje, to objetosc plynu pod cisnieniem sie zwieksza i jest go wiecej
Jezdzij i kontroluj
niektóre układy się odpowietrza - jak tego się nie zrobi to wywali uszczelkę. Tak miałem jak mi majstry nie odpowietrzyły, i płynu też ubywało.
Czasem tak jest w silnikach z instalacja gazowa. Problem jest w miejscu gdzie gaz jest chlodzony. kolega tak mial.
Od tego czasu zrobilem juz kilka tysiecy km. i nic sie nie dzialo. Bede jezdzil i obserwowal.
a kolega nic nie wspominal o gazie :?
ale ja tylko tak przytoczylem :) nie majac na wzgledzie tego ze sz. kolega Javo ma gaz
mam cos podobnego tez niemam plynu albo jest go opor malo bylem w hondzie to mi powiedziali ze cala chlodnica do wymiany i jestem ciekaw jak oni to stwirdzili patrzac na pusty zbiorniczek a silnik sie wogule nie grzejei sie zastanawiam czy niechca mnie na hajs naciagnac :?
moga bys pekniecia zeberek i plyn po chlodnicy cieknie i od razu wyparowywuje. Zobacz czy masz biale zacieki na chlodnicy i na samym jej dole w tym korytku, czy tez nie ma takich sladów, albo nawet plynu.
mam cos podobnego tez niemam plynu albo jest go opor malo bylem w hondzie to mi powiedziali ze cala chlodnica do wymiany i jestem ciekaw jak oni to stwirdzili patrzac na pusty zbiorniczek a silnik sie wogule nie grzejei sie zastanawiam czy niechca mnie na hajs naciagnac :?
panie uzupełni pan profil i sie pan przywita narpiew :D
Tez mialem ten problem ostatnio i okazalo sie ze to uszczelka pod glowica, byla walnieta przy dwoch cylindrach. Zobacz czy na korku od chlodnicy albo w zbiorniczku na plyn nie tworzy ci sie taka maz ciemna i czy ci z rury nie dymi za bardzo na szaro-bialo, szczegolnie jak pojezdzisz, zgasisz i po paru minutach odpalisz. Ja mialem dosyc powazne ubytki jakies 100-200ml na 100km ale u ciebie to moze byc kwestia czasu.
W zbiorniczku jest niezly syf... to trzeba przyznac. :?
Jesli chodzi o dymienie to nic nei dymi.
Mam podobny problem z nowym Civiciem... Po dluzszej jezdzie pod chlodnica jest mokro... tak jakby od spodu chlodnica leciala... Patrze w zbiorniczek a tam pusto... odkrecam kurek od chlodnicy a tam plynu po sam kurek... Na zimnym nic nie leci... Czy to mozliwe ze moze byc zbiorniczek uwalony i leci z niego po chlodnicy? czy to chlodnica albo moze pompa?? narazie uzupelnilem plyn w zbiorniczku i bedziemy obserwowac...
pompa watpię bo jest z drugiej strony prze rozrządzie posprawdzaj węże a może chłodnica
misiek1980
22-06-07, 14:49
jak hlodnica to wsyp sobie proszek lub wlej uszzelniacz do hlodnic a najlepij pojezdziej troche rozgrzej silnik otworz maske i zobacz skad kapie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.