PDA

Zobacz pełną wersję : sonda lambda Civic VI zamiennik czy orginalna?



Tupac1234
16-02-11, 22:47
mam zepsuta sonde lambda zamiennik z bosch 220zł a orginalna 800zł o co kaman?
jaka kupic sonde aha i sa dwie ponoc to wymieniac zaraz druga czy jak?

Dzida
16-02-11, 23:36
O to kaman że jedna sonda jest Boscha, a druga Honda OEM, dlatego są w różnej cenie. O to kaman.

Wymień tylko jedną, i nie na Boscha. Trzaśnij sobie NGK dla świętego spokoju.

spychu
17-02-11, 00:50
Jeśli mówimy o aucie jakie masz wpisane w profilu to...

...jest tylko jedna sonda do tego jedno przewodowa, również jestem za NGK / NTK a nie Boschem.

Tupac1234
17-02-11, 08:04
tak autko jak profilu ok bede szukał

skolopendra
17-02-11, 09:48
.jest tylko jedna sonda do tego jedno przewodowa,

lub czerto

Saiti
17-02-11, 09:59
Mówi się, że Bosch jest do niemieckich aut, a NTK do Japońców :roll:

spychu
17-02-11, 11:59
lub czerto
W D14A3 ? W życiu.

D14Z1/2 to się zgadza ale nie A3/4 :)

skolopendra
17-02-11, 12:04
W D14A3 ? W życiu.

no chyba wiem co piszę :cool:
moja była a3 z 96r miała 4 przewodową

Tupac1234
17-02-11, 20:54
panowie spokojnie ja mam jedno przewodowa i drugiej nie ma mam auto 98r

szkari
17-02-11, 22:45
http://allegro.pl/uniwersalna-sonda-lambda-1-przewod-ngk-ntk-nowa-i1422530967.html

to podróba ?

spychu
18-02-11, 06:54
Na aukcji to nie jest real foto.

skolopendra
18-02-11, 17:31
to podróba ?

pewnie tak ,osobiście radzę kupić używkę

Adrian
20-02-11, 17:33
Siema, podepnę się pod temat. Czy po wymianie sondy trzeba podłączać auto pod kompa i kasować błąd, czy wystarczy sam reset??

Dzida
20-02-11, 17:35
osobiście radzę kupić używkę

: D: D:D:D: D:D DDD HAHAHA! Świece zaplonowe też wsadzasz używane? :D Ludzieeeeeeeeeeeeeeeeeeee...

szkari
20-02-11, 18:11
Też nie jestem przekonany do kupowania używki, jak każda część z wiekiem i przebiegiem może tracić swoje parametry, a o to chodzi właśnie żeby działała w 100% prawidłowo. Tym bardziej widać na forum, że sondy są dość awaryjne.

Dzida
20-02-11, 18:49
Uzywany to mozna kupic rozrusznik,alternator czy aparat zaplonowy, ale nie do cholery sonde lambda, ludzie...

Saiti
20-02-11, 20:23
Uzywany to mozna kupic rozrusznik,alternator czy aparat zaplonowy, ale nie do cholery sonde lambda, ludzie...

No chyba, że z silnika o świetnej kondycji technicznej ^^

skolopendra
20-02-11, 21:18
: D: D: D DDD HAHAHA! Świece zaplonowe też wsadzasz używane? Ludzieeeeeeeeeeeeeeeeeeee..

bredzisz chłopcze ,najpierw się dopytaj zanim się ośmieszysz :cool:

spychu
20-02-11, 21:55
bredzisz chłopcze ,najpierw się dopytaj zanim się ośmieszysz :cool:
Nie bredzi :)

IMO również kupowanie używanej sondy to wydatek taki sam, jak wyrzucenie tych pieniędzy do pierwszego lepszego śmietnika, obok którego akurat przechodzisz.


No chyba, że z silnika o świetnej kondycji technicznej ^^
Kondycja silnika nie ma tu nic do rzeczy wg mnie.

Sonda, która działa nie wiem przez 100-150 tys km i niby jest w idealnej kondycji nie będzie działała tak wiecznie, może pojeździć bezproblemowo jeszcze przez kolejne 50 tys km a równie dobrze przez 5 tyś km. Taka "idealna" używana sonda może nie pracować w zakresie takim jak powinna tylko częściowo przez co nie jest już taka idealna jakby się wydawało.

Sprzedałem sporo jedno przewodowych NGK nie tylko do Hondy, bo to jest uniwersalna sonda pasująca do sporej ilości aut, dlatego nie ma wtyczki dedykowanej pod konkretne auto a zestaw do montażu pod starą wtyczkę i nigdy nie miałem żadnych problemów, aby klient marudził, że coś z sondą się dzieje.

Wydawanie kwot na używane sondy,jakie sobie ludzie życzą za "idealne" jest śmiechem przy cenie nowego NGK, opiewającej na astronomiczne okolice +/- 100zł z pewnego źródła.

Dzida
20-02-11, 22:22
O to chodzi... Sonda pracuje w wydechu i jest najnormalniej w świecie prawie że częścią eksploatacyjną... Klocków hamulcowych też się nie kupuje używanych (może kiepskie porówanie) i innych rzeczy... Kurde...

woPo
20-02-11, 22:32
Ja mam NTK i polecam.

Heiner
23-02-11, 00:19
Ja tez kupilem NTK, dedykowana pod moj silnik i jest oki :) Warto miec tez na uwadze, ze w sklepie (podobno dobrym jesli chodzi o takie czesci) zawolali za nia prawie 500zl i mialem czekac tydzien... a przez neta kupilem (od dystrybutora?, z paragonem itd.) za niecale 300zl z przesylka i mialem za 2 dni :p

Dzida
23-02-11, 00:55
Pewnie kupiłeś po prostu inną sondę :) Niemożliwa jest taka różnica w cenie :) Kupiłeś pasującą do Twjego silnika, ale nie dedykowaną :)

Heiner
23-02-11, 14:44
Pewnie kupiłeś po prostu inną sondę :) Niemożliwa jest taka różnica w cenie :) Kupiłeś pasującą do Twjego silnika, ale nie dedykowaną :)

Jesli to o mnie chodzi, to mowa o jednym i tym samym modelu sondy NTK do silnika D16Y7, a roznica w cenie to... narzut sklepu :p

szkari
23-02-11, 15:16
Ja kupiłem kiedyś tą za 60zł z allegro, rzekomo NTK i jest git, wg. mnie nie ma co przepłacać

billiejoe
23-02-11, 15:52
Wydawanie kwot na używane sondy,jakie sobie ludzie życzą za "idealne" jest śmiechem przy cenie nowego NGK, opiewającej na astronomiczne okolice +/- 100zł z pewnego źródła.

Jakby zainteresowany znał źródło myślę żeby nie zastanawiał się długo...

Tupac1234
01-03-11, 21:43
czy ktos sprawdzał tą sonde bosch-ówke??

Tupac1234
07-03-11, 13:41
dobra panowie kupiłem orginalna temat mozna zamknac

ga_d16y7
07-03-11, 19:04
Jesli to o mnie chodzi, to mowa o jednym i tym samym modelu sondy NTK do silnika D16Y7, a roznica w cenie to... narzut sklepu :p
czy mogę prosić o jakis ewentualny kontakt do tej firmy/dystrybutora? interesuje mnie rowniez sonda do D16Y7:) dziekuje z gory

dxtomekxb
13-12-11, 22:14
A mnie do Dz14Z4 :)

Ven
14-12-11, 21:01
A mnie do B16A2...ale moment hmm, nie ma dedykowanych do B16. Zonk. Czyli tylko OEM. I jak kogoś nie stać na nówke, 900zł. To polecam używkę. Moja OEM sonda wytrzymała 270 tyś km, z czego prawie 100tyś na LPG. ps. OEM sondy robi DENSO nie NGK.

Skwaromir
17-12-11, 09:30
A ja się trochę podepne. Bo jest to związane z e pewnym stopniu z tematem.
Sonda powinna mieć rezystancje na grzałce i sondzie.
Mam nową sondę Denso i ma ona cirka 15 ohm na zimnym na grzałce a na sondzie nic ale po odpaleniu wartości sondy się zmieniają ?? o co chodzi ? Mam kilka innych sond które znowu nie mają rezystancji na grzałce tylko na sondzie. Jak to ogarnąć ?

jogal
17-12-11, 12:09
Sondy zalecam do naszych civiców uniwersalne NGK/NTK, które można kupić w dobrej cenie np tu:

http://www.e-ngk.pl/sondy-lambda-uniwersalne-c-12_19.html

Opór powinien być tylko na grzałce 10-40 OHM.
Jeśli w aucie jest sonda 4 przewodowa to trzeba kupić zamiennik 4 przewodowy, a jeśli 1 przewodową to jednoprzewodową. Z oryginalnej sondy należy odciąć kostkę kawałkami kabli i dołączyć nową sondą według schematu w instrukcji. W civicu jest akurat tak, że dwa białe kable łączymy z dwoma czarnymi kablami (grzałka), czarny do białego (sygnał) i szary do zielonego (masa).

Wszystkie sondy wąskopasmowe mają taką samą zasadę działania po prostu mierzą tylko zawartość tlenu w spalinach, a czy są to spaliny z b16 czy d16 lub d13 a nawet opla vw i renault to nie ma najmniejszego znaczenia...

Skwaromir
17-12-11, 13:35
Sondy zalecam do naszych civiców uniwersalne NGK/NTK, które można kupić w dobrej cenie np tu:

http://www.e-ngk.pl/sondy-lambda-uniwersalne-c-12_19.html

Opór powinien być tylko na grzałce 10-40 OHM.
Jeśli w aucie jest sonda 4 przewodowa to trzeba kupić zamiennik 4 przewodowy, a jeśli 1 przewodową to jednoprzewodową. Z oryginalnej sondy należy odciąć kostkę kawałkami kabli i dołączyć nową sondą według schematu w instrukcji. W civicu jest akurat tak, że dwa białe kable łączymy z dwoma czarnymi kablami (grzałka), czarny do białego (sygnał) i szary do zielonego (masa).

Wszystkie sondy wąskopasmowe mają taką samą zasadę działania po prostu mierzą tylko zawartość tlenu w spalinach, a czy są to spaliny z b16 czy d16 lub d13 a nawet opla vw i renault to nie ma najmniejszego znaczenia...

Czytałem że ta jest zalecana i że oryginalnie jest Denso.
Zasadę z grubsza znam.
Interesuje mnie ta rezystancja.
Bo jak grzałka ma przerwany obwód to na pewno sonda nie jest dobra.
A jak jest na samej sondzie ??

jogal
17-12-11, 14:46
Tak jak napisałem Grzałka ma mieć opór od 10-40 OHM, a sonda nie ma oporu tylko ma dawać napięcie w zakresie 0-1V.

Skwaromir
17-12-11, 18:04
No właśnie to mnie zastanawia. Bo wziąłem książkę Wkł i tam pisze wyraźnie między stykami C i D (czyli sonda) rezystancja 2- 12 ohm.
Błąd w opisie ?

jogal
17-12-11, 21:49
No i wszystko się zgadza, bo według manuala styki C i D są od grzałki:

http://img26.imageshack.us/img26/8202/sondai.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/sondai.jpg/)

Skwaromir
17-12-11, 22:13
ups źle napisałem A i B :/ dorwe jakiś kalkulator to zrobie fotę.

jogal
17-12-11, 22:22
w takim razie błąd w druku. Ja polecam manual CIVIC EG SHOP i nie będzie już żadnych wątpliwości co i jak.

Skwaromir
18-12-11, 10:18
Manual też mam nabyłem razem z wkł przydaje się :) tu strona ksiażki
http://images35.fotosik.pl/1085/572ca364a6f5957bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=572ca364a6f5957b)

jogal
18-12-11, 14:07
Wszystko jest ok, tylko nie wyrazili się zbyt precyzyjnie. Napisali żeby zmierzyć opór grzałki i wszystko byłoby ok, gdyby napisali żeby mierzyć opór w 4 żyłowej sondzie między stykami C i D (jak pokazali na rysunku 4.10) a w 5 żyłowej na stykach A i B i wtedy wszystko by się zgadzało, a tak to pomieszali to i wychodzą niejasności...

Skwaromir
18-12-11, 22:46
To ma sens :) dzięki.