Zobacz pełną wersję : sonda lambda Civic VI zamiennik czy orginalna?
mam zepsuta sonde lambda zamiennik z bosch 220zł a orginalna 800zł o co kaman?
jaka kupic sonde aha i sa dwie ponoc to wymieniac zaraz druga czy jak?
O to kaman że jedna sonda jest Boscha, a druga Honda OEM, dlatego są w różnej cenie. O to kaman.
Wymień tylko jedną, i nie na Boscha. Trzaśnij sobie NGK dla świętego spokoju.
Jeśli mówimy o aucie jakie masz wpisane w profilu to...
...jest tylko jedna sonda do tego jedno przewodowa, również jestem za NGK / NTK a nie Boschem.
tak autko jak profilu ok bede szukał
skolopendra
17-02-11, 09:48
.jest tylko jedna sonda do tego jedno przewodowa,
lub czerto
Mówi się, że Bosch jest do niemieckich aut, a NTK do Japońców :roll:
lub czerto
W D14A3 ? W życiu.
D14Z1/2 to się zgadza ale nie A3/4 :)
skolopendra
17-02-11, 12:04
W D14A3 ? W życiu.
no chyba wiem co piszę :cool:
moja była a3 z 96r miała 4 przewodową
panowie spokojnie ja mam jedno przewodowa i drugiej nie ma mam auto 98r
http://allegro.pl/uniwersalna-sonda-lambda-1-przewod-ngk-ntk-nowa-i1422530967.html
to podróba ?
Na aukcji to nie jest real foto.
skolopendra
18-02-11, 17:31
to podróba ?
pewnie tak ,osobiście radzę kupić używkę
Siema, podepnę się pod temat. Czy po wymianie sondy trzeba podłączać auto pod kompa i kasować błąd, czy wystarczy sam reset??
osobiście radzę kupić używkę
: D: D:D:D: D:D DDD HAHAHA! Świece zaplonowe też wsadzasz używane? :D Ludzieeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
Też nie jestem przekonany do kupowania używki, jak każda część z wiekiem i przebiegiem może tracić swoje parametry, a o to chodzi właśnie żeby działała w 100% prawidłowo. Tym bardziej widać na forum, że sondy są dość awaryjne.
Uzywany to mozna kupic rozrusznik,alternator czy aparat zaplonowy, ale nie do cholery sonde lambda, ludzie...
Uzywany to mozna kupic rozrusznik,alternator czy aparat zaplonowy, ale nie do cholery sonde lambda, ludzie...
No chyba, że z silnika o świetnej kondycji technicznej ^^
skolopendra
20-02-11, 21:18
: D: D: D DDD HAHAHA! Świece zaplonowe też wsadzasz używane? Ludzieeeeeeeeeeeeeeeeeeee..
bredzisz chłopcze ,najpierw się dopytaj zanim się ośmieszysz :cool:
bredzisz chłopcze ,najpierw się dopytaj zanim się ośmieszysz :cool:
Nie bredzi :)
IMO również kupowanie używanej sondy to wydatek taki sam, jak wyrzucenie tych pieniędzy do pierwszego lepszego śmietnika, obok którego akurat przechodzisz.
No chyba, że z silnika o świetnej kondycji technicznej ^^
Kondycja silnika nie ma tu nic do rzeczy wg mnie.
Sonda, która działa nie wiem przez 100-150 tys km i niby jest w idealnej kondycji nie będzie działała tak wiecznie, może pojeździć bezproblemowo jeszcze przez kolejne 50 tys km a równie dobrze przez 5 tyś km. Taka "idealna" używana sonda może nie pracować w zakresie takim jak powinna tylko częściowo przez co nie jest już taka idealna jakby się wydawało.
Sprzedałem sporo jedno przewodowych NGK nie tylko do Hondy, bo to jest uniwersalna sonda pasująca do sporej ilości aut, dlatego nie ma wtyczki dedykowanej pod konkretne auto a zestaw do montażu pod starą wtyczkę i nigdy nie miałem żadnych problemów, aby klient marudził, że coś z sondą się dzieje.
Wydawanie kwot na używane sondy,jakie sobie ludzie życzą za "idealne" jest śmiechem przy cenie nowego NGK, opiewającej na astronomiczne okolice +/- 100zł z pewnego źródła.
O to chodzi... Sonda pracuje w wydechu i jest najnormalniej w świecie prawie że częścią eksploatacyjną... Klocków hamulcowych też się nie kupuje używanych (może kiepskie porówanie) i innych rzeczy... Kurde...
Ja tez kupilem NTK, dedykowana pod moj silnik i jest oki :) Warto miec tez na uwadze, ze w sklepie (podobno dobrym jesli chodzi o takie czesci) zawolali za nia prawie 500zl i mialem czekac tydzien... a przez neta kupilem (od dystrybutora?, z paragonem itd.) za niecale 300zl z przesylka i mialem za 2 dni :p
Pewnie kupiłeś po prostu inną sondę :) Niemożliwa jest taka różnica w cenie :) Kupiłeś pasującą do Twjego silnika, ale nie dedykowaną :)
Pewnie kupiłeś po prostu inną sondę :) Niemożliwa jest taka różnica w cenie :) Kupiłeś pasującą do Twjego silnika, ale nie dedykowaną :)
Jesli to o mnie chodzi, to mowa o jednym i tym samym modelu sondy NTK do silnika D16Y7, a roznica w cenie to... narzut sklepu :p
Ja kupiłem kiedyś tą za 60zł z allegro, rzekomo NTK i jest git, wg. mnie nie ma co przepłacać
Wydawanie kwot na używane sondy,jakie sobie ludzie życzą za "idealne" jest śmiechem przy cenie nowego NGK, opiewającej na astronomiczne okolice +/- 100zł z pewnego źródła.
Jakby zainteresowany znał źródło myślę żeby nie zastanawiał się długo...
czy ktos sprawdzał tą sonde bosch-ówke??
dobra panowie kupiłem orginalna temat mozna zamknac
Jesli to o mnie chodzi, to mowa o jednym i tym samym modelu sondy NTK do silnika D16Y7, a roznica w cenie to... narzut sklepu :p
czy mogę prosić o jakis ewentualny kontakt do tej firmy/dystrybutora? interesuje mnie rowniez sonda do D16Y7:) dziekuje z gory
A mnie do B16A2...ale moment hmm, nie ma dedykowanych do B16. Zonk. Czyli tylko OEM. I jak kogoś nie stać na nówke, 900zł. To polecam używkę. Moja OEM sonda wytrzymała 270 tyś km, z czego prawie 100tyś na LPG. ps. OEM sondy robi DENSO nie NGK.
A ja się trochę podepne. Bo jest to związane z e pewnym stopniu z tematem.
Sonda powinna mieć rezystancje na grzałce i sondzie.
Mam nową sondę Denso i ma ona cirka 15 ohm na zimnym na grzałce a na sondzie nic ale po odpaleniu wartości sondy się zmieniają ?? o co chodzi ? Mam kilka innych sond które znowu nie mają rezystancji na grzałce tylko na sondzie. Jak to ogarnąć ?
Sondy zalecam do naszych civiców uniwersalne NGK/NTK, które można kupić w dobrej cenie np tu:
http://www.e-ngk.pl/sondy-lambda-uniwersalne-c-12_19.html
Opór powinien być tylko na grzałce 10-40 OHM.
Jeśli w aucie jest sonda 4 przewodowa to trzeba kupić zamiennik 4 przewodowy, a jeśli 1 przewodową to jednoprzewodową. Z oryginalnej sondy należy odciąć kostkę kawałkami kabli i dołączyć nową sondą według schematu w instrukcji. W civicu jest akurat tak, że dwa białe kable łączymy z dwoma czarnymi kablami (grzałka), czarny do białego (sygnał) i szary do zielonego (masa).
Wszystkie sondy wąskopasmowe mają taką samą zasadę działania po prostu mierzą tylko zawartość tlenu w spalinach, a czy są to spaliny z b16 czy d16 lub d13 a nawet opla vw i renault to nie ma najmniejszego znaczenia...
Sondy zalecam do naszych civiców uniwersalne NGK/NTK, które można kupić w dobrej cenie np tu:
http://www.e-ngk.pl/sondy-lambda-uniwersalne-c-12_19.html
Opór powinien być tylko na grzałce 10-40 OHM.
Jeśli w aucie jest sonda 4 przewodowa to trzeba kupić zamiennik 4 przewodowy, a jeśli 1 przewodową to jednoprzewodową. Z oryginalnej sondy należy odciąć kostkę kawałkami kabli i dołączyć nową sondą według schematu w instrukcji. W civicu jest akurat tak, że dwa białe kable łączymy z dwoma czarnymi kablami (grzałka), czarny do białego (sygnał) i szary do zielonego (masa).
Wszystkie sondy wąskopasmowe mają taką samą zasadę działania po prostu mierzą tylko zawartość tlenu w spalinach, a czy są to spaliny z b16 czy d16 lub d13 a nawet opla vw i renault to nie ma najmniejszego znaczenia...
Czytałem że ta jest zalecana i że oryginalnie jest Denso.
Zasadę z grubsza znam.
Interesuje mnie ta rezystancja.
Bo jak grzałka ma przerwany obwód to na pewno sonda nie jest dobra.
A jak jest na samej sondzie ??
Tak jak napisałem Grzałka ma mieć opór od 10-40 OHM, a sonda nie ma oporu tylko ma dawać napięcie w zakresie 0-1V.
No właśnie to mnie zastanawia. Bo wziąłem książkę Wkł i tam pisze wyraźnie między stykami C i D (czyli sonda) rezystancja 2- 12 ohm.
Błąd w opisie ?
No i wszystko się zgadza, bo według manuala styki C i D są od grzałki:
http://img26.imageshack.us/img26/8202/sondai.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/sondai.jpg/)
ups źle napisałem A i B :/ dorwe jakiś kalkulator to zrobie fotę.
w takim razie błąd w druku. Ja polecam manual CIVIC EG SHOP i nie będzie już żadnych wątpliwości co i jak.
Manual też mam nabyłem razem z wkł przydaje się :) tu strona ksiażki
http://images35.fotosik.pl/1085/572ca364a6f5957bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=572ca364a6f5957b)
Wszystko jest ok, tylko nie wyrazili się zbyt precyzyjnie. Napisali żeby zmierzyć opór grzałki i wszystko byłoby ok, gdyby napisali żeby mierzyć opór w 4 żyłowej sondzie między stykami C i D (jak pokazali na rysunku 4.10) a w 5 żyłowej na stykach A i B i wtedy wszystko by się zgadzało, a tak to pomieszali to i wychodzą niejasności...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.