PDA

Zobacz pełną wersję : Centralny zamek przestał działać



toby86
15-02-11, 22:19
Witam
Od wczoraj nie działa mi centralny zamek. Ma u siebie zainstalowany alarm z pilotem i od jakiegoś czasu zaczął mi "szaleć". Najpierw przestało działać domykanie szyb, po jakimś czasie jak auto postało na słońcu domykanie zaczęło znów działać a wczoraj ni stąd ni zowąd przestał działać centralny. Początkowo było słychać jakieś tyrkotanie w okolicach sterownika centralnego zamka w drzwiach kierowcy ale teraz jest totalna cisza. Z pilota otwieram tylko drzwi kierowcy bo mam siłownik podłączony pod alarm, natomiast jak włożę kluczyk do zamka i zamknę drzwi to pozostałe wogóle nie reagują - ani otwieranie ani zamykanie.
Dziś zdjąłem boczek, obejrzałem wszystkie kable czy gdzieś nie ma złamania itp. rozebrałem sterownik centralnego i popatrzyłem czy nie ma czegoś przepalonego-nic.
W manualu jest tabelka jak sprawdzić sterownik centralnego robiąc mostki, które spowodują zamknięcie/otwarcie drzwi ale czy ktoś to już próbował????
Co moge jeszcze sprawdzić......nie ukrywam że chce uniknąć wizyty u elektryka bo mnie skasuje na sporą kase a z tym jest teraz u mnie ciężko więc chciałbym wykorzystać wszystkie możliwe opcje nim do niego pojade.
Pomóżcie

Wojtec12345678
15-02-11, 22:29
U mnie było dziś to samo...w pracy postawiłem auto do magazynu i odmarzł i wszystko śmiga...poczekaj pare dni aż mróz zelżeje i ewnetualnie wtedy szukaj usterki

toby86
15-02-11, 22:33
auto postawiłem do ciepłego garażu i dziś dalej nic, nawet tego "tyrkotania" już nie słychać co wczoraj....totalna cisza, drzwi kierowcy się otworzą a reszta ani drgnie.

dgra86
15-02-11, 22:49
sprawdź może bezpiecznik czy Ci napięcie dochodzi do centralki albo czujnik w zamku drzwi kierowcy bo to on podaje sygnał do sterownika od seryjnego centralnego czy ma drzwi otworzyć czy zamknąć

toby86
15-02-11, 22:57
bezpiecznik cały, nawet wsadziłem dla pewności nowy ale nic...........a ten czujnik gdzie się znajduje dokładnie?? trzeba zamek wyjmować czy od środka się do niego dobiorę??

dgra86
16-02-11, 07:34
hmm czujnik z tego co mi wiadomo to jest przy zamku zaraz . bedziesz go widział jak tapicerke sciagniesz i powinny tam jakies kabelki iść . osobiście tego nie robiłem ale wiem ze on tam jest :D:D:D potem napisz jak on wyglada itd bo mnie też chyba czeka robota z nim bo seryjny cetralny wariuje <lol>

kott
16-02-11, 09:59
pkt1.
Jeśli kręci ci silnik przy drzwiach od str kierowcy to nic innego jak zaśniedziały ci gdzieś styki przy kostce od drzwi kierowcy bądź gdzieś się złamał kabelek w tej gumowej osłonie co idą w niej kabelki do kabiny ALE....

pkt2.
Pierwsze co to sprawdź czy masz pełne zasilanie przy sterowniku od centralnego najlepiej to wstaw miernik pomiędzy czarny a biało/zielony kabelek w kostce od sterownika i podłącz pod te kable żaróweczkę co by miała ze 21W bo... Jeśli zaśniedziały gdzieś styki to na "sucho" możesz mieć 12V ale już przy obciążeniu (żaróweczka) napięcie ci spadnie - to sprawdzenie zasilania

pkt 3.
teraz spr tego switha PRZY ZAMKU drzwi kierowcy:
no więc tak...
Najpierw wstaw se żaróweczkę pomiędzy żółto/czerw a biało/czerw kabelek od sterownika(wpinasz się w obwód sterowania siłownikami) później Wyciągnij wtyczkę przy zamku od str kierowcy i zrób mostek pomiędzy czarnym a nieb/białym kablem - żaróweczka powinna się zaświecić Jeśli się zaświeci patrz pkt1 Jeśli nie to weź dotknij jakimś kabelkiem masy a drugą str dotknij do tego nieb/białego kabelka przy wtyczce od zamka kierowcy - jeśli zadziała nie masz masy jeśli nie zadziała... Sterownik bądź zasilanie sterownika (patrz pkt.2)

A i przed całą operacją wyciągnij wtyczkę od tego switha(driver,s door lock swith) bo może w nim gdzieś się styki skleiły ;)

kurde troszkę zakręcony ten mój opis ale powinieneś dać sobie rade ;)
Na razie zrób to co napisałem jeśli nic nie wynajdziesz... To będziemy szukać dalej ;)

Chipsy2
16-02-11, 10:17
Jeśli po tym się nie kapniesz to jedź do elektryka bo jaśniej się chyba nie da. Podane z całą kolorystyką przewodów więc nie ma czego przeoczyć.

toby86
17-02-11, 17:31
pkt1.
Jeśli kręci ci silnik przy drzwiach od str kierowcy to nic innego jak zaśniedziały ci gdzieś styki przy kostce od drzwi kierowcy bądź gdzieś się złamał kabelek w tej gumowej osłonie co idą w niej kabelki do kabiny ALE....

pkt2.
Pierwsze co to sprawdź czy masz pełne zasilanie przy sterowniku od centralnego najlepiej to wstaw miernik pomiędzy czarny a biało/zielony kabelek w kostce od sterownika i podłącz pod te kable żaróweczkę co by miała ze 21W bo... Jeśli zaśniedziały gdzieś styki to na "sucho" możesz mieć 12V ale już przy obciążeniu (żaróweczka) napięcie ci spadnie - to sprawdzenie zasilania

pkt 3.
teraz spr tego switha PRZY ZAMKU drzwi kierowcy:
no więc tak...
Najpierw wstaw se żaróweczkę pomiędzy żółto/czerw a biało/czerw kabelek od sterownika(wpinasz się w obwód sterowania siłownikami) później Wyciągnij wtyczkę przy zamku od str kierowcy i zrób mostek pomiędzy czarnym a nieb/białym kablem - żaróweczka powinna się zaświecić Jeśli się zaświeci patrz pkt1 Jeśli nie to weź dotknij jakimś kabelkiem masy a drugą str dotknij do tego nieb/białego kabelka przy wtyczce od zamka kierowcy - jeśli zadziała nie masz masy jeśli nie zadziała... Sterownik bądź zasilanie sterownika (patrz pkt.2)

A i przed całą operacją wyciągnij wtyczkę od tego switha(driver,s door lock swith) bo może w nim gdzieś się styki skleiły ;)

kurde troszkę zakręcony ten mój opis ale powinieneś dać sobie rade ;)
Na razie zrób to co napisałem jeśli nic nie wynajdziesz... To będziemy szukać dalej ;)

więc tak..zrobiłem prawie wszystko tak jak kazałeś z tym że zamiast żaróweczki posłużyłem się miernikiem......
odnośnie punktu 2. sprawdziłem zasilanie między czarnym i biało-zielonym i jest,
odnośnie punktu 3. tu miernik nic nie pokazał, robiłem dokładnie tak jak opisywałeś, mostki itd a miernik ani drgnął (sprzęt sprawny)
Nie wiem czy dobrze kombinuje ale czy jest taka możliwość żeby zasilanie do sterownika centralki dać z innego aku bezpośrednio w wiązce w drzwiach tak aby ominąć wiązkę w tym gumowym elastycznym łączniku?? Gdyby się dało i centralny zadziałał to wtedy bym wiedział że coś się zdymało w tym łączniku. Oczywiście aku pod maską bym odłączył tylko czy istnieje taka opcja.

Pytanie po za - jeśli słychać było "chrobotanie/tyrkanie" w sterowniku centralnego to oznaczało jego uszkodzenie czy coś innego??

Chipsy2
17-02-11, 18:01
Żarówka jest potrzebna po to by obciążyć instalację a samym miernikiem tego raczej nie sprawdzisz. Jeśli twierdzisz że zrobiłeś prawie wszystko to w tym przypadku bez żarówki nie zrobiłeś prawie nic.

toby86
17-02-11, 18:09
aha, oki czyli wszystko sprawdzę raz jeszcze tym razem z żarówką:)

a co do tyrkotania centralki to co może być tego objawem??

Chipsy2
17-02-11, 18:16
a co do tyrkotania centralki to co może być tego objawem??

Mówisz o centralce alarmu czy o sterowniku zamka który jest w drzwiach kierowcy ?

toby86
17-02-11, 18:20
o sterowniku zamka (zielony w drzwiach)

dgra86
17-02-11, 19:02
sprawdz jeszcze wtyczke w drzwiach od kierowcy . bo ja miałem taki przypadek że seryjny cetralny wariował co jakiś czas się zamykał i otwierał . wystarczyło docisnąć tą wtyczke w drzwiach jak drzwi otworzysz to patrząc się na zawiasy to na środku miedzy górnym i dolnym bedziesz miała taka rure gumowa i ją dociśnij przy drzwiach bo pod nią jest wtyczka

toby86
17-02-11, 21:15
sprawdz jeszcze wtyczke w drzwiach od kierowcy... dociskałem ale nic to nie dało

co gorsza, podpinałem żarówkę tak jak było opisane i..........nic. Na mierniku pokazywało że zasilanie jest (~10V) a żarówka ani się nie zaświeciła, na 100% jest sprawna bo sprawdzałem przy aku. Być może jest gdzieś przewód przetarty w tym elastycznym łączniku ale nim rozbebesze drzwi i całą reszte najpierw chciałbym się przekonać czy sterownik centralnego zamka jest sprawny - jest jakiś sposób aby to sprawdzić?

aaaa...zapomniałem dodać że mam też elektryczne lusterka i szyby i wszystko to działa prawidłowo tylko centralny niet:confused:

kott
18-02-11, 00:39
dociskałem ale nic to nie dało

co gorsza, podpinałem żarówkę tak jak było opisane i..........nic. Na mierniku pokazywało że zasilanie jest (~10V) a żarówka ani się nie zaświeciła, na 100% jest sprawna bo sprawdzałem przy aku. Być może jest gdzieś przewód przetarty w tym elastycznym łączniku ale nim rozbebesze drzwi i całą reszte najpierw chciałbym się przekonać czy sterownik centralnego zamka jest sprawny - jest jakiś sposób aby to sprawdzić?


aaaa...zapomniałem dodać że mam też elektryczne lusterka i szyby i wszystko to działa prawidłowo tylko centralny niet:confused:


No to teraz już sam wiesz do czego była żarówka potrzebna :D a tak poza 10V to ch... nie zasilanie ;) chociaż może i by przesterowało przekaźnik ALE...
Skoro tak bardzo chcesz spr ten sterownik to nie odpinaj aku ani żadnych kostek... po prostu poprowadź sobie dwa kable od aku (kawałek będziesz potrzebował) do sterownika w drzwiach... plusa wepnij pod biało/zielony a minusa pod czarny w kostce od sterownika próbuj czy zamek działa tylko uważaj żebyś tymi kabelkami przy okazji nie dotknął innych pinów w kostce bo może iskrzyć :p
Ale moim zdaniem operacja zbędna... Najpierw bym wypiął wtyczkę tą co jest przy drzwiach (wiązka pomiędzy kabiną a drzwiami) porządnie ją wyczyścił i zasmarował wazelinką ;) skoro nie miałeś napięcia na kablach zasilających to gdzieś po drodze coś nie styka a to najprawdopodobniejsze miejsce (no i jeszcze same kable w tej gumowej osłonie) A jak już wypniesz tę kostkę to przy okazji sprawdź se bezpośrednio w niej zasilanie między czarnym a biało/zielonym i wtedy będzie wiadomo czy kable całe(poruszaj całą wiązką dla pewności)

ps to "tyrkotanie" w sterowniku to pewnie przekaźnik świrował z powodu marnego zasilania;)

AAAAAAA i jeszcze wyczyść i spr kostkę tą co jest przy sterowniku

toby86
18-02-11, 21:29
noi problem rozwiązany, po pociągnięciu kabelków od aku centralny przemówił, po rozpięciu kostek w tej która została w łaczniku elastycznym był prąd 12.3 a w tej co została w drzwiach nie było go.........powód - złamał się pin w kostce akuratnie od kable biało-zielonego
http://img816.imageshack.us/img816/8234/dsc03932o.th.jpg (http://img816.imageshack.us/i/dsc03932o.jpg/)

i tu teraz rodzi się pytanie - czy taki pin idzie dokupić w sklepie elektrycznym/elektronicznym czy odrazu udać się na szrot??

dgra86
19-02-11, 16:12
sprawdz czy nie masz któregoś wolnego :D:D może da się to przepiąć na inny do tego będziesz musiał tapicerke z drzwi ściągnąć i looknąć sie do tego gniazda id tyłu . jak dobrze pamietam to on jest na dwóch zatrzaskach po bokach i to fajnie se wyciągniesz do środka drzwi

toby86
19-02-11, 17:36
spoko:) sprawa już załatwiona z pozytywnym skutkiem. W elektrycznym nie mieli takich pinów ale za to podobne są w kostce do radia (ISO) ale tej brązowej. Piny są ciut dłuższe i szersze ale pilnikiem podpiłowałem i jest git. Wszystko złożone, zaizolowane, poskręcane do kupy:) Dzięki wszystkim za pomoc a szczególnie Kott-owi:o
Temat można zamknąć

kott
19-02-11, 23:05
Dziwna rzecz że pin się złamał...
I obeszło się bez wizyty u elektryka ;)
pozdros

toby86
19-02-11, 23:12
to najważniejsze że elektryk był zbędny bo bym musiał pewnie z 50zł zabulić......ale już jest dobrze:) pozostaje mi tylko wybadać czego czujnik uderzeniowy (udarowy) nie odpala syreny od alarmu tylko same awaryjne a syrena działa dobrze.
Jak to uda mi się naprawić to żadna robota przy moim aucie nie będzie mi straszna;)

dgra86
20-02-11, 11:51
może to jest wina centrali że syreny nie odpala lub może załaczyłeś sobie ciche alarmowanie

toby86
20-02-11, 13:04
ogólnie rzecz biorąc alarm działa dobrze, domyka mi wszystkie 4 szyby, kierunki mrugają po zamknięciu i przy otwieraniu, syrena wyje jak uzbroje alarm i otworze drzwi tylko właśnie ten udarowy coś nie halo i tak się zastanawiam czy to nie on jest jakoś uszkodzony, co prawda jak uderzę w auto to włączą się awaryjne ale razem z tym powinna wyć syrena a ona milczy.

dgra86
20-02-11, 16:34
hmm no czujnik raczej masz dobry skoro kierunki Ci mrygają tak jak mówie to może być wina samej centralki bo ten czujnik podłaczasz do odpowiedniego wejscia i moze być jakaś scieżka uszkodzona na płytce lub jakiś element odpowiadający za załączanie syreny po zadziałaniu czujnika uderzeniowego

Wojtec12345678
23-02-11, 22:23
Panowie...ja mam pytanie takie...czy da się jakoś nie wiem...zakonserwować czy zabezpieczyć silniczek od centralnego? Bo w mrozy nie działa...musze zamykać auto z kluczyka :( i drzwi pasażera od wewnątrz :(

toby86
27-02-11, 10:22
nie wiem czy to coś da ale popryskaj go WD-40, on "wygania" wode a myśle że to jest przyczyną zamarzania......ale na tyle na ile się temu dałem rade przyjrzeć to ten cały "actuator" (nazwa z manuala luknij sobie na str 23-238) jest w zamkniętej obudowie i tam do niego woda raczej nie powinna się dostać a z tego co piszesz to objawy masz takie same jak u mnie.No, chyba że centralny masz dokładany to inna bajka.
W pierwszym rzędzie zobacz kostkę w drzwiach, tą co na foto na stronie 2. U mnie łącznik elastyczny nie był dobrze włożony na górze do kabiny i najnormalniej w świecie woda mi się nalała do kostki i stało się co się stało.Jak był mróz to nie działało nic a jak słońce przyświeciło w drzwi kierowcy to działało domykanie szyb i czasem centralny ale do pewnego momentu.

Wojtec12345678
27-02-11, 19:47
Zobacze jak tam wygląda, jak będzie cieplej...Czy dokładany tego nie wiem...był jak kupowałem auto...
Tylko dziwna sprawa jest...mianowicie...gdy używałem pilota to nie zadziałał central, tzn kierunki mrygnęły ale nie zamknęło się auto ale od środka(czasem ale nie zawsze) auto się zamykało z jednej i z drugiej strony gdy zamykałem od wewnątrz drzwiami od kierowcy,więc silniczek ruszył...ale gdy wysiadłem z auta i zamykałem kluczykiem to zamykała się już tylko strona kierowcy :( WTF?

toby86
27-02-11, 20:23
Jeśli centralny miałeś ori a otwieranie z pilota dorabiane to w drzwiach kierowcy musisz mieć dołożony siłownik.Jeśli od środka wszystkie drzwi się zamykają i otwierają to centralny raczej jest ok, więc polecam sprawdzić zasilanie do tego siłownika, wciśnij pilota żeby drzwi zamknął i nasłuchuj czy siłownik się odezwie.
Nie wiem czy i w jaki sposób można go zabezpieczyć przed skutkiem mrozu ale nic innego prócz wd40 mi nie przychodzi do głowy.
Polecam Ci ściągnąć o ile jeszcze nie masz manuala i oblukać sobie na stronie 23-237 do 23-240 co gdzie jest i jak sprawdzić czy działa.
U mnie w kostce kabel zasilający moduł domykania szyb miał zdartą izolację i dlatego czasem działał a czasem nie, przeciągnąłem go nieco dalej a ubytek zaizolowałem i teraz działa cały czas.

Wojtec12345678
27-02-11, 21:11
i nasłuchuj czy siłownik się odezwie.

W mrozach słychać tylko takie pykanie...a siłownik nie ruszy się jak używam pilota