PDA

Zobacz pełną wersję : Napinacz paska klimatyzacji.



sebekq
14-02-11, 09:05
Cześć!

Mam mały zgryz z napinaczem paska klimatyzacji. Ostatio zerwało mi pasek od klimatyzacji i przy zakładaniu nowego zacząłem się zastanawiać:
1) Czy pasek od klimy powinien iśc pod napinaczem czy "górą"?
2) Czy napinacz powinien mieć rowki (jak pozostałe koła) jeśli ma iśc górą?

Poprzednio "mechanicy" założyli pasek i docisnęli go napinaczem w dół co w połączeniu ze zużytym łożyskiem i huśtaniem paskiem prawo/lewo mogło być przyczyną zerwania paska.

I jeszcze pytanie dotyczące montażu, czy aby założyć pasek od klimatyzacji trzeba odkręcić tą śrubę co idzie z nadkola do wspornika silnika (czy co to tam jest) i czy jej odkręcenie nie grozi jakimiś poważnymi konsekwencjami.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!

[2011-02-26] Czy nikt z Was nie może zaglądnąć pod maskę i napisać jak to wygląda u niego?

meltoner
01-03-11, 01:03
Tak, napinacz ma rowki, które pasują do paska od klimy od ''środka''. Mówiąc obrazowo, napinacz napina pasek klimy w górę. Co do montażu ( jeszcze tego nie montowałem w civicu) to nie wydaje mi się żeby koniecznie trzeba odkręcać dodatkowe śruby. Ważne jest, żeby po odpowiednim napięciu paska (śrubą pionową) zablokować napinacz śrubą poziomą (być może mechanicy tego nie zrobili)
Aha, ugięcie nowego paska po naciągnięciu powino być 5-7mm.

mirasek
01-03-11, 09:11
Pasek idzie nad napinaczem. Trzeba odkręcić łapę silnika żeby go zmienić.

sane
01-03-11, 11:13
A ja mam pytanie skąd wziąć taki napinacz?

Nie widzę tego nigdzie na alledrogo, a mój się pospuł przy odkręcaniu w celu zmiany paska :/

mirasek
01-03-11, 12:10
Najszybciej chyba u znanych sprzedawców rozbierających hondy na części ;) daj anons na naszą giełdę, na pewno ktoś się odezwie.

Ja zastanawiam się w którym miejscu najlepiej odkręcić łapę, bo już gdzieś czytałem że nakrętki wspawane w podłużnice mogą się urywać i jest problem, a ja nie chcę problemów z powodu głupiego paska, a też mam go do wymiany.

przemek555
01-03-11, 19:02
Nie ma potrzeby odkręcania łapy od silnika aby wymienić pasek klimatyzacji. Wystarczy odkręcić i wyjąć przednią lewą "poduszkę". Wiem bo zmieniałem pasek u siebie :p

sebekq
05-03-11, 16:46
Dzięki za odpowiedzi. Mój napinacz nie ma rowków, "mechanicy" założyli więc pierwszy lepszy i po niedługim czasie się urwało. Teraz muszę znaleźć dobry napinacz i zmienić... ehh, najlepiej samemu wszystko robić.

meltoner
06-03-11, 06:43
... ehh, najlepiej samemu wszystko robić.

Święte słowa.
Właśnie jestem w trakcie wymiany zawieszenia. Dałem mechaniorowi nowe amorki i sprężyny oraz cały zestaw tulejek strongflexa. Wszystkie opisane, w osobnych woreczkach, oddzielnie na przód i tył lewo i prawa strona, z dokładnymi schematami, że przedszkolak nie powinien się pomylić przy ich właściwym rozmieszczeniu. Zaczął od przodu, zadzwonił do mnie, że są jakieś problemy. Jadę do niego a tam Sodoma i Gomora: wszystkie tulejki wymieszane razem. Jedna gumka wylądowała pod nakrętkę od amortyzatora, gdzie miały iść stare podkładki. Pytam się dlaczego tam wstawił, a on, że akurat tam pasowała. Nawet nie patrzył na schemat, po prostu wymieszał wszystkie tulejki razem i przymierzał kolejno, która ''podejdzie''. Wątpię, żeby tym samochodem dało się jeszcze normalnie jeździć.
Bardzo przepraszam za OT, ale musiałem się komuś wyżalić.
Wracając do napinacza to mam u siebie jeden wolny (razem z łożyskiem), więc gdybyś nie mógł znaleźć gdzie indziej to się możemy dogadać

comatose
08-09-11, 11:33
Panowie, zamontowałem wczoraj łapę klimy + sprężarkę i założyłem pasek. Coś zdupczyłem przy napinaczu :/ W garażu wszystko wyglądało OK, ale po przejechaniu kilku km kółko pośrednie co pasek napina złapało przechył na jedną stronę i ewidentnie krzywo pasek ciągnie. W jaki sposób reguluje się napinacz? Wczoraj bawiłem się tylko jedną śrubą - tą którą widać od góry obok osłony rozrządu co sprawia że kółko od napinacza porusza się góra/dół a co muszę dokręcić żeby to kółeczko trzymało cały czas pion? Teraz auto stoi w pracy u mnie, mogęz czymś takim dotoczyć się 10km do domu? Czy tutaj muszę to zrobić? Pasek od wspomagania delikatnie trze o to nieszczęsne kółeczko od napinacza klimy właśnie :/

edyta:
A powiedzcie mi od czego jest ta śruba po prawej stronie tego kółka co pasek napina? Dokręcenie jej wyprostowałoby to kółko napinacza? Jaki tam klucz przychodzi, podpowie ktoś?

mirasek
08-09-11, 23:06
Kolejność jest taka - luzujesz śrubę na kółku napinacza (ta po prawej właśnie) na klucz 14, potem naciągasz pasek tą śrubą od góry na klucz 10 i dokręcasz śrubę na kółku. Jeśli masz ją teraz niedokręconą to pewnie niedługo zgubisz kółko razem z łożyskiem...

comatose
09-09-11, 00:00
Dzięki mirasek, zdążyłem już to naprawić. Dotoczyłem się do domu, nakrętka 14 odkręciła się i odpadła w czasie jazdy (zatrzymała się na plastikowej osłonie silnika więc ją w garażu znalazłem) kółko napinacza wraz z łożyskiem się na szczęście nie zgubiło ;] W domu już w manualu znalazłem sobie co i jak. Tak to jest jak się na szybko coś składa! A tak btw to chyba mam do wymiany łożysko, albo w napinaczu, albo w samej sprężarce.

Hondziarz_R
24-10-16, 09:34
Podłączę się.
Silnik B18C6, ale tak samo na 3 paskach wieloklinowych.

Rozleciał mi sie napinacz paska klimy (chodzi o ten z rolką, a nie ten na długiej śrubie) - tak że odpadła rolka razem ze wspornikiem, a śruba została w tym większym wsporniku który to przykręcony jest jakoś w okolicach spodu sprężarki (nie wiem czy od bloku silnika czy do samej sprężarki).

Podpowie ktoś w jaki sposób jest przymocowany fabrycznie ten napinacz?
A może zamontować pasek klimy bez tej dodatkowej rolki - napinając go tym pierwszym napinaczem (z długą śrubą - klucz 12 i chyba 7 od góry)??