Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Wymiana rozrzadu

  1. #1
    Użytkownik Awatar dyssek
    Dołączył
    Feb 2008
    Imię
    Tomasz
    Auto
    d13b+/D14A2
    Skąd
    WRA :)
    Posty
    394

    Domyślnie Wymiana rozrzadu

    Wczoraj chcialem wymienic rozrzad

    Rozebralem górna oslone paska i patrze ze pasek bardzo luzno zalozony mowie ok pewnie sie poluzowal
    ale jak chcialem ustawic GMP na pasowym to okazalo sie ze na zebatym walka rozrzadu nie zgrywaja sie znajki (UP wcale nie bylo na górze tylko troce pod skosem, a znaki te kreski trzy byly przesuniete o ok 1-2 cm od tych to byly na tylnej oslonie paska)
    W "sam naprawiam honda civic" pisze wyraznie ze i na pasowym i na zebatym rozrzadu powinny sie zgrywac znaki GMP wiec nie wiem o co kaman
    ale nie wazne lepsze jest dalej...
    mowie zdejme pasek i przy zakladaniu nowego ustawie znaki tak jak powinny byc a tu zonk
    jak ustawie GMP na pasowym i GMP na zebatym walka rozrzadu i chce napiac pasek miedzy tymi kolami to po prostu to sie nie zgrywa tj wychodzi ze o pol zeba powinienem przesunac kolo zebate walka rozrzadu albo pasowe o jakis centymetr... wtedy dopiero pasek dobrze lezy na kolach i jest idealnie naciagniety
    ale jak tak zrobie to po dokreceniu napinacza i probie ustawienia GMP na pasowym i na zebatym znaki sie nie zgrywaja znow...

    pomozcie bo auto mi potrzebne...

  2. #2
    Użytkownik Awatar Muzyk-Grzes
    Dołączył
    Feb 2009
    Auto
    Civic EJ6 Acco CG4
    Skąd
    Wałbrzych/Wrocek
    Posty
    1,662

    Domyślnie

    Z tego co się orientuję to paska w D13B2 nie da się tak na idealnie ustawić (ale mogę się mylić), ja miałem 2 x przestawiany, ale wiadome jest że jeśli auto na takim ustawieniu (jak przed wymianą) osiągało powyżej 150km/h to pasek był ustawiony dobrze. Jeśli jednak jechał z gazem do dechy max 130km/h to pasek źle leży. W H przestawienie paska o jeden ząbek nie powoduje uszkodzeń silnika jak w innych markach. Generalnie przed wymiana trzeba było markerem zostawić znaki na kołach (zębatkach) i obudowie z ustawieniem, teraz jedynie sprawdź jak auto jedzie a jeśli jest słabe (tak jak przy źle ustawionym zapłonie) to trzeba pasek przestawić. Albo ustawić zapłon, jeśli pasek jest źle to zapłonu też nie ustawisz.

  3. #3
    Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Imię
    Łukasz
    Auto
    D14Z1->N22A2
    Skąd
    mazo
    Posty
    583

    Domyślnie

    Nieprawda. Sam wymieniałem pasek rozrządu w d13b2- gaźnik w kfurze znajomego i wszystko się zgodziło. Przyznam się ze robiłem to pierwszy raz i wszystko było sprawdzane po 4 razy. Oczywiście pasek wymienialismy z książką sam naprawiam oraz z manualem civic95-98 (tak dla ostatecznej weryfikacji)

    Jeżeli chodzi o znaki poziome na kole wałka to one muszą być ustawione równolegle do krawędzi głowicy (która jest lekko pochylona w strone przodu) a nie równolegle jak to jest w poziomicy. To jest częsta przyczyna żle ustawionego rozrządu

  4. #4
    Użytkownik Awatar dyssek
    Dołączył
    Feb 2008
    Imię
    Tomasz
    Auto
    d13b+/D14A2
    Skąd
    WRA :)
    Posty
    394

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez uniu1 Zobacz posta

    Jeżeli chodzi o znaki poziome na kole wałka to one muszą być ustawione równolegle do krawędzi głowicy (która jest lekko pochylona w strone przodu) a nie równolegle jak to jest w poziomicy. To jest częsta przyczyna żle ustawionego rozrządu
    To to ja wiem i dlatego ustawiam kolo zebate rozrzadu tak aby ta trzecia dolna linia na kole zgadzala sie z tym znakiem na obudowie
    ale wtedy nie zgadza sie GMP na pasowym gdy zaloze pasek bo tak jak pisalem wyzej pasek po prostu nie zgrywa sie

  5. #5
    Użytkownik Awatar Muzyk-Grzes
    Dołączył
    Feb 2009
    Auto
    Civic EJ6 Acco CG4
    Skąd
    Wałbrzych/Wrocek
    Posty
    1,662

    Domyślnie

    A - moze głupie pytanie - ile zębów ma pasek który wymieniasz?

  6. #6
    Użytkownik Awatar kamix666
    Dołączył
    Aug 2009
    Imię
    Kamil
    Auto
    BORA BORA
    Skąd
    WND
    Posty
    1,114

    Domyślnie

    ciekawe czy nie jest nic przestawione trzeba bylo zobaczyc jak 1 tlok stoi

  7. #7
    Stowarzyszenie CKP Awatar piroman
    Dołączył
    Jun 2007
    Imię
    アレ
    Auto
    DC2
    Skąd
    Mielec
    Posty
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dyssek Zobacz posta
    To to ja wiem i dlatego ustawiam kolo zebate rozrzadu tak aby ta trzecia dolna linia na kole zgadzala sie z tym znakiem na obudowie
    ale wtedy nie zgadza sie GMP na pasowym gdy zaloze pasek bo tak jak pisalem wyzej pasek po prostu nie zgrywa sie
    Ustaw tak żeby znaki na kole rozrządu pokrywały się z płaszczyzną głowicy. Na ten znak który jest na godzinie 7 na kole rozrządu nie patrz bo na niego ustawia się w d16z6

    Modyfikacje ECU i wiązek elektrycznych. Projekty elektroniczne na zamówienie.

  8. #8
    Użytkownik Awatar dyssek
    Dołączył
    Feb 2008
    Imię
    Tomasz
    Auto
    d13b+/D14A2
    Skąd
    WRA :)
    Posty
    394

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piroman Zobacz posta
    Na ten znak który jest na godzinie 7 na kole rozrządu nie patrz bo na niego ustawia się w d16z6

    Tego nie wiedzialem! i to mnie mylilo

    Ustawilem jak mowisz i wszystko oka

    Dzieki za pomoc mozna zamknac

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •