Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Jaki optymalny dolot do K20Z4 Civic typeR Fn2 - po raz kolejny

Mieszany widok

  1. #1
    Użytkownik Awatar Dedis87
    Dołączył
    Jun 2017
    Auto
    CTR UFO
    Skąd
    Gliwice
    Posty
    16

    Domyślnie Jaki optymalny dolot do K20Z4 Civic typeR Fn2 - po raz kolejny

    Cześć koledzy.

    Miałem przerwę od Hond i nie mogę się zalogować na starym koncie, więc piszę z nowego.

    Stoję przed wyborem dolotu do CTRa 2007r więc FN2 K20Z4. Celem jest wydobycie symfonii VTECa przy mile widzianym drobnym przyroście, a już na pewno bez zbędnych strat... Nie będę nic modził poza tym, chyba że jakieś super budżetowe mody pojawiły się na rynku do FN2.

    Przeczytałem kilkanaście tematów, które udało mi się znaleźć w szukajce i jak to często bywa... wiem mniej niż przedtem
    Problem w tym, że większość wątków na ten temat jest sprzed 8-10lat i chyba od tego czasu świadomość się nieco zmieniła, poza tym większość linków do wykresów i gratów jest już martwa... Pewnie ktoś robił porównania, testy itp.... W związku z tym chciałem zapytać jak to w końcu jest z tymi dolotami?
    Znalazłem kilka opinii:
    - do FN2 tylko CAI, bo SRI ma tam za gorąco;
    - najlepsze przyrosty daje SRI, tyle że osłabia pogarsza przebieg krzywych;
    - super rewolucyjny przyrost daje Pipercross (tylko, że znalazłem tylko coś w stylu SRI, tyle że z osłoną http://www.pipercross.net/pipercross...24037915.htm);
    - jedyny dolot do FN2 który nie powoduje strat to GruppeM bądź HKS RSK (obydwa za kilka tyś zł...);

    jednym słowem: zgłupiałem

    możecie usystematyzować opierając się na kilku latach doświadczeń z FN2.

  2. #2
    Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2014
    Posty
    66

    Domyślnie

    tak, SRI jest do dupy, chyba w każdym aucie
    kup sobie CAI, ale przy założeniu, że to wystroisz (więc trzeba liczyć kolejny wydatek na Hondate, ok. 2k PLN), bo inaczej nie ma sensu
    masz tu temat o dolotach
    http://civicklub.pl/forum/showthread...-do-CTR/page33

  3. #3
    Użytkownik Awatar grafix
    Dołączył
    Feb 2006
    Imię
    Rafał
    Auto
    DC2/FD7
    Skąd
    Kraków
    Posty
    1,458

    Domyślnie

    Nie trzeba mieć hondaty flashpro aby stroić fn2.
    Są tańsze opcje.

  4. #4
    Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grafix Zobacz posta
    Nie trzeba mieć hondaty flashpro aby stroić fn2.
    Są tańsze opcje.
    jakie są to opcje? Bo z tego co wiem, trzeba mieć hondatę

  5. #5
    Użytkownik Awatar Dedis87
    Dołączył
    Jun 2017
    Auto
    CTR UFO
    Skąd
    Gliwice
    Posty
    16

    Domyślnie

    Rozumiem.
    A słyszeliście o wycinaniu przegródek (rezonatorów?) z puszki fabrycznej? gdzieś przeczytałem, że marna różnica w dźwięku (co mnie trochę dziwi) ale że daje drobne przyrosty... co o tym sądzić?

  6. #6
    Użytkownik Awatar jabko11
    Dołączył
    Aug 2012
    Imię
    Albert
    Auto
    honda civic eg6
    Skąd
    krk, nowy sącz
    Posty
    276

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dedis87 Zobacz posta
    Rozumiem.
    A słyszeliście o wycinaniu przegródek (rezonatorów?) z puszki fabrycznej? gdzieś przeczytałem, że marna różnica w dźwięku (co mnie trochę dziwi) ale że daje drobne przyrosty... co o tym sądzić?
    Czytałem właśnie i przymierzam się do tego zabiegu ,ktoś ma aktualnie takie coś zrobione ?

  7. #7
    Użytkownik Awatar Fawor
    Dołączył
    Feb 2005
    Auto
    EjK9 + 1.8T
    Skąd
    Tuchola/Poznań
    Posty
    4,371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dedis87 Zobacz posta
    najlepsze przyrosty daje SRI, tyle że osłabia pogarsza przebieg krzywych;
    to daje przyrosty czy pogarsza?

    Cytat Zamieszczone przez Dedis87 Zobacz posta
    jedyny dolot do FN2 który nie powoduje strat to GruppeM bądź HKS RSK (obydwa za kilka tyś zł...);
    a skąd ta informacja, ze to jedyne? Czymś poprzesz?

    Z4 jest jak każde inne K20 - po prostu z dobrze dobranym dolotem zrobi bardzo fajne przyrosty.

  8. #8
    Użytkownik Awatar Dedis87
    Dołączył
    Jun 2017
    Auto
    CTR UFO
    Skąd
    Gliwice
    Posty
    16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fawor Zobacz posta
    to daje przyrosty czy pogarsza?
    przyrosty - miałem na myśli moc max

    Cytat Zamieszczone przez Fawor Zobacz posta
    a skąd ta informacja, ze to jedyne? Czymś poprzesz?
    Z forum. Jakbym miał czym poprzeć to bym nie pytał

    Cytat Zamieszczone przez Fawor Zobacz posta
    Z4 jest jak każde inne K20 - po prostu z dobrze dobranym dolotem zrobi bardzo fajne przyrosty.
    czyli jakim?

  9. #9
    Użytkownik Awatar grafix
    Dołączył
    Feb 2006
    Imię
    Rafał
    Auto
    DC2/FD7
    Skąd
    Kraków
    Posty
    1,458

    Domyślnie

    Drobne przyrosty to daje zimne powietrze

  10. #10
    Użytkownik Awatar Fawor
    Dołączył
    Feb 2005
    Auto
    EjK9 + 1.8T
    Skąd
    Tuchola/Poznań
    Posty
    4,371

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dedis87 Zobacz posta
    przyrosty - miałem na myśli moc max
    dobry dolot to dolot dopasowany do setupu, z dobrym filtrem i umiejscowiony tak, żeby zaciągał zimne powietrze. Mozna zrobić coś, co siedzi w komorze, odgrodzić to i zrobić nawiew. Można dolot poprowadzić w nadkole i zrobić mu dostęp do powietrza ze zderzaka. Takie doloty nie mają prawa popsuć nic, bo w każdej partii będzie do dyspozycji więcej powietrza, niż w seryjnym rozwiązaniu. Do kompletnego wykorzystania potencjału nalezy to wystroić, bo przebieg krzywych nie bierze sie z samego powietrza, ale z prawidłowego stosunku powietrza do paliwa

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •