Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Wątek: srs i tempomat swap. pytanie o klakson

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Imię
    Marcin
    Auto
    Civic Coupe ej2 d
    Skąd
    Biała Podlaska
    Posty
    217

    Domyślnie srs i tempomat swap. pytanie o klakson

    Hej. Zamontowalem srs i tempomat w civicu gdzie nie bylo wczesniej tego. Byla normalna bezpoduszkowa kierownica. Srs dziala tempomat tez, ale niech mi ktos wyjasni jak podlaczyc klakson i na jakiej zasadzie dziala on w tej kierownicy z poduszka. W kierownicy na przycisk klaksonu idzie plus do wtyczki od tempomatu ktory podaje tenze plus do przyciskow sterowania tempomatu. Czyli plus jest staly (ktory zreszta idzie z przekaznika). Czyli jak mniemam jest sterowany klakson masa. Masa idzie na kolumne kierownicy. Tylko jak ta masa idzie do klaksonu?
    Ostatnio edytowane przez -marcin- ; 01-10-16 o 23:01

  2. #2
    Użytkownik Awatar Szczur[R]
    Dołączył
    Sep 2009
    Imię
    Andrzej
    Auto
    MB2
    Skąd
    Częstochowa
    Posty
    1,563

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez -marcin- Zobacz posta
    Hej. Zamontowalem srs i tempomat w civicu gdzie nie bylo wczesniej tego. Byla normalna bezpoduszkowa kierownica. Srs dziala tempomat tez, ale niech mi ktos wyjasni jak podlaczyc klakson i na jakiej zasadzie dziala on w tej kierownicy z poduszka. W kierownicy na przycisk klaksonu idzie plus do wtyczki od tempomatu ktory podaje tenze plus do przyciskow sterowania tempomatu. Czyli plus jest staly (ktory zreszta idzie z przekaznika). Czyli jak mniemam jest sterowany klakson masa. Masa idzie na kolumne kierownicy. Tylko jak ta masa idzie do klaksonu?
    szukaj schematu, pamiętam że któryś przewód od tempomatu był wspólny z klaksonem. Też się dziwiłem jak to ma działać, ale działało poprawnie

  3. #3
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2014
    Imię
    Marcin
    Auto
    Civic Coupe ej2 d
    Skąd
    Biała Podlaska
    Posty
    217

    Domyślnie

    Juz wiem co i jak :> Potrzebny przekaznik
    Z przekaznika przewod niebiesko-zielony idzie do kabla ktory wychodzi z kostki zwijacza tasmy pod kierownica, bialo-zielony to staly plus, niebiesko-czerwony do masy trabki, czarny do masy samochodu. Dzieki temu podlaczeniu mamy minus na zlaczu klaksonu w kierownicy (przekaznik klika po wcisnieciu klaksonu) i w jakis magiczny sposob :P (przekaznik nie klika) z przyciskow tempomatu na kierownicy wychodzi +12v (+12v potrzeby na dwoch przewodach idacych do kompa tempomatu). Dziwi mnie skad pojawilo sie +12v na kablach przyciskow z tempomatu skoro nei ma tam zadnego przekaznika a kablem zasilajacym idzie minus. Jak wczesniej podlaczylem pod niebiesko-zielony plus to po przycisnieciu klaksonu wywalalo bezpiecznik (na zlaczu klaksonu w kierownicy pojawil sie plus) ale tempomat dzialal bo dostawal z przyciskow +12v. Z podanym minusem tempomat tez dziala i przycisk na kierownicy daja tez +12v. Wie ktos o co tu chodzi? :P
    Ostatnio edytowane przez -marcin- ; 02-10-16 o 22:45

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •