Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: Co robić dalej? Rozważania nt. Hondy

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Imię
    Michał
    Auto
    Civic 5d 1.4 is 16V '97
    Skąd
    okolica Poznania
    Posty
    207

    Domyślnie Co robić dalej? Rozważania nt. Hondy

    Sprawy mają się tak.

    Mamy w domu 2 Hondy Civic - Ufo, które służy do dalekich wyjazdów, dojazdów do pracy mojej.
    Drugi Civic to stare, poczciwe 5D 1997 D14A8, którym jeździ żona wokół komina przysłowiowego, również do pracy - 15km w jedną stronę.


    No i mamy nie lada problem z tym drugim Civiciem, bo ma najechane już 402,000km i zaczyna wymagać lawinowo inwestycji, które z pamięci (a to nie wszystko) wymienię:

    - kompletny rozrząd (pasek, pompa wody, napinacz) - z robocizną około 650zł
    - praktycznie wszystkie sworznie wahaczy w całym zawieszeniu (przód i tył) - z robotcizną około 500zł (na pewno tyle, dokładniej to nawet nie wiem)
    - mocno poci się maglownica, w zasadzie to pewnie już do wyrzucenia, choć żadnych objawów typu stuki nie ma - jest od nowości
    - lewy przegub przy max. skręcie stuka - wymiana - przegub z 250zł, wymiana ze 100zł.
    - delikatnie - o dziwo - zaczyna go brać ruda na tylnych nadkolach ale na razie od dołu, bliżej progu. Dziur jeszcze nie ma, bo na razie są bąble tylko - ale zaraz będzie dziura
    - tarcze przód - do wymiany natychmiast - około 450zł z wymianą
    - klocki - w związku z powyższym - kolejne 150zł


    No i to tak na szybko by było wszystko z rzeczy najważniejszych.

    Poza tym samochód jest bym powiedział w stanie bardzo dobrym, w naszych rękach (jako drudzy właściciele od nowości) od 11 lat.


    Z jego atutów wymienię:

    - silnik pali na dotyk, nawet przy minus 15st.
    - silnik od wymiany do wymiany czyli co 15kkm bierze około 0,5L oleju czyli według mnie tyle co nic
    - nie kopci na żaden kolor
    - maj 2014 nowe opony letnie - aktualnie mają najechane 10tys, są jak nowe
    - w grudniu 2014 wymienione 4 świece na nowe
    - styczeń 2015 regulacja zaworów i wymiana oleju z filtrem i filtrem powietrza
    - luty 2015 dwa nowe górne wahacze przód
    - brak oznak korozji poza wspomnianymi jej zaczątkami na dole tylnych nadkoli
    - auto 100% BEZWYPADKOWE - u nas przez 11 lat nie miało nawet draśnięcia, u I wł. miała wymieniany przedni zderzak z uwagi na szkodę parkingową - mam zdjęcia i f-ry z ASO na to.



    No i teraz do meritum:

    z powyższej wyliczanki wynika, że żeby eksploatować samochód dalej musiałbym NATYCHMIAST (to już jest robota na wczoraj) wsadzić w niego około 2300zł.
    W tym stanie jak dziś i z tym przebiegiem ja myślę, że jest wart góra 3tys.zł.

    Budżet jakim dysponujemy na nowsze auto jest niewielki i wynosi mniej więcej 8tys. zł, z czego około 5 w gotówce, a reszta ze sprzedaży Hondy.

    Co byście robili dalej, zważywszy, że auto ma 402tys. km? Pakować w niego te 2-2,5 tys zł i jeździć w gruncie rzeczy wiedząc, że silnik przejedzie jeszcze może 5, 10 albo 100kkm?

    Czy sprzedać tak jak stoi za 3tys. , dołożyć i kupić np. taką samą za 5-6 , z rocznika 2000 i od I własciciela, krajową z przebiegiem około 200tys?
    Są takie na OtoMoto, jeszcze na czarnych tablicach.

    Najbardziej mnie przeraża fakt, że wsadzę w Hondę te 2,5koła , a miesiąc później mi się np. panewki obrócą albo inna poważna usterka silnika nastąpi.
    Wtedy kolejne 2 koło na generalny remont?


    Z drugiej strony auta 3 lata młodsze i niby z połowę mniejszym przebiegiem też będzie wymagało pakietu startowego...


    Przez to już mi się w głowie kręci, nie wiem co robić. Kasy więcej nie ma i nie będzie, żaden kredyt nie wchodzi w grę.

  2. #2
    Użytkownik Awatar marwol
    Dołączył
    Feb 2010
    Imię
    Andżej
    Auto
    służbowe
    Skąd
    dumna Polska
    Posty
    9,346

    Domyślnie

    Ja bym jej *****ał szeroką stal i spreżyny obciął

  3. #3
    Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Imię
    Michał
    Auto
    Civic 5d 1.4 is 16V '97
    Skąd
    okolica Poznania
    Posty
    207

    Domyślnie

    Nie bardzo rozumiem, a żona fanem tuningu raczej nie jest

  4. #4
    Użytkownik Awatar marwol
    Dołączył
    Feb 2010
    Imię
    Andżej
    Auto
    służbowe
    Skąd
    dumna Polska
    Posty
    9,346

    Domyślnie

    A o co pytasz?

  5. #5
    Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Imię
    Michał
    Auto
    Civic 5d 1.4 is 16V '97
    Skąd
    okolica Poznania
    Posty
    207

    Domyślnie

    Wydawało mi się, że w tytułowym poście napisałem dość wyraźnie o co mi chodzi. Próbujesz robić ze mnie idiotę? Bo na razie zrobiłeś tylko z siebie pisząc o wsadzeniu szerokiej felgi i ucięciu sprężyn.

  6. #6
    Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Imię
    Karol
    Auto
    civic fastback 1.4
    Skąd
    Lubelskie
    Posty
    205

    Domyślnie

    kolego ciężko coś doradzić bo każdy ma inne myslenie no, ale można spróbować... cześci, które wymieniłeś da się dostać taniej. Np Ja ostatnio za tarcze trw i klocki zapłaciłem 300zł ... wymiana bajecznie prosta więc mechanikowi nie ma sensu oddawać o ile masz rece sprawne i troche checi da radę... przegub też taniej niż 250zł da rade kupić również sam go wymieniałem... maglownice na forum od kogos napewno dostaniesz w dobrej kasie ...piszesz również o tym, że włożysz w niego kupę kasy a silnik się przekreci i bedziesz musiał robić remont... remontu w silnikach d14 po prostu się nie opłaca... słupek d14 można kupić w stanie dobrym ponizej tysiaca złotych jeszcze w jezdzacym aucie wiec mozna go sprawdzić itp... no i kolejna sprawa odnosnie zakupu innego auta... nie ma opcji, żeby ktoś sprzedawał auto, które nie wymaga inwestycji... jak kupisz civica z 2000r to tak samo bedziesz musiał wpakowac kase na rejestracje ubezpieczenie podstawowe wymiany płynów rozrzad itp no i do tego napewno jakies poprawki bo auto idealne nie bedzie... bo na słowo nie uwierzysz ze wszystko wymieniane chwile przed sprzedaża... reasumujac moim zdaniem lepiej zostać przy tym co masz bo wiesz co masz wiesz co jest do roboty itp... wsadzisz te 2tys zł i bedzie chodził Civic elegancko... kupujac od kogos nie wiesz co kupujesz, co zataił przed Tobą itp... wiec ja bym zrobił civica ... ale to tylko moje zdanie pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Awatar MM63
    Dołączył
    May 2012
    Imię
    Young Buck
    Auto
    911 GT3
    Skąd
    SKL
    Posty
    7,407

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marwol Zobacz posta
    Ja bym jej *****ał szeroką stal i spreżyny obciął

  8. #8
    Użytkownik Awatar vnv_nation
    Dołączył
    Mar 2009
    Auto
    Honda Civic 8 1.8
    Skąd
    SJZ
    Posty
    2,206

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klubowicz Zobacz posta
    Co byście robili dalej, zważywszy, że auto ma 402tys. km? Pakować w niego te 2-2,5 tys zł i jeździć w gruncie rzeczy wiedząc, że silnik przejedzie jeszcze może 5, 10 albo 100kkm?

    Czy sprzedać tak jak stoi za 3tys. , dołożyć i kupić np. taką samą za 5-6 , z rocznika 2000 i od I własciciela, krajową z przebiegiem około 200tys?

    Zbyt optymistycznie jak dla mnie troche patrzysz. Musi sie zdarzyc cud, zeby ktos od ciebie kupil to auto z przebiegiem ponad 400tys. Co ja bym zrobil na twoim miejscu? Jak auto nie jezdzi dalej niz 15km od domu to bym przy nim nie robil juz totalnie nic bo nie ma sensu, tylko jezdzil do samego konca az sie rozsypie. No moze jedynie te tarcze wymien na jakies dobre uzywki jesli twoje juz calkowicie uniemozliwiaja bezpieczne hamowanie. W miedzyczasie dozbieraj cos gotowki na cos mlodszego i tyle. Jak twoja honda calkiem sie rozsypie to pare czesci ktore bedziesz umial to wyciagniesz i sprzedaz, reszte na zlom i takim sposobem z auta w granicach 1500 odzyskasz. Teraz osobiscie nie wierze w to, ze ktokolwiek dalby ci nawet te 1500 za auto z przebiegiem ponad 400tys na liczniku.
    Ostatnio edytowane przez vnv_nation ; 22-03-15 o 12:56

  9. #9
    Użytkownik Awatar marwol
    Dołączył
    Feb 2010
    Imię
    Andżej
    Auto
    służbowe
    Skąd
    dumna Polska
    Posty
    9,346

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez klubowicz Zobacz posta
    Wydawało mi się, że w tytułowym poście napisałem dość wyraźnie o co mi chodzi. Próbujesz robić ze mnie idiotę? Bo na razie zrobiłeś tylko z siebie pisząc o wsadzeniu szerokiej felgi i ucięciu sprężyn.
    Sprzedaj swoje i kup nowe z 200tys na blacie,bo w nim napewno nic się psuć nie bedzie

  10. #10
    Użytkownik Awatar Marecki
    Dołączył
    May 2008
    Imię
    Marek
    Auto
    R18A2
    Skąd
    Suweren
    Posty
    2,102

    Domyślnie

    Co z tego, ze ma 400k nalatane? Przynajmniej wiesz czym jezdzisz. Kupisz jakies mlodsze i okaze sie, ze wymaga 3x wiecej inwestycji niz Twoje, bo nie aut perfekcyjnych. Decyzja nalezy jednak do Ciebie.

    Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •