Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: stukające zawory

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2005
    Skąd
    Bytom
    Posty
    108

    Domyślnie stukające zawory

    witam
    w mojej hani eg3 d13b2 strasznie zaczęły stukać zawory tak na słuch drugi lub trzeci cylinder. postanowiłem je ustawić (wcześniej ustawiałem i było ok ale według czyjejś rozpiski od nas z forum nie z manuala) ustawiłem zawory cylindra 1,4,3 i pozostały zaworki z drugiego po obrocie wału znów o 180stopni nie dało się włożyć szczelinomierza nawet przy maxymalnym odkręceniu śruby regulującej. prawie jak zespawane :/ nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałem jest to możliwe? czy po prostu źle obrócony jest wał i zawory są w tej chwili zamknięte. może ktoś wie gdzie znaleźć instrukcje ustawienia zaworów ale nie manuala tylko coś w stylu "gdy mijają się zawory cylindra 1 regulujemy zawory w 3 itp"
    z góry dzięki za info
    osoby które mają wypowiedzieć się w stylu " jak się nie znasz jedź do mechanika" niech powstrzymają się od komentarzy

  2. #2
    Użytkownik Awatar Mowad
    Dołączył
    Dec 2006
    Auto
    EJ1 T
    Skąd
    Opole
    Posty
    286

    Domyślnie

    miales regulowac w kolejnosci 1342 a nie 1432

  3. #3
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2005
    Skąd
    Bytom
    Posty
    108

    Domyślnie

    błąd w pisaniu były 1,3,4,2 ale to nie zmienia faktu ze zostałem na tym drugim :/

  4. #4
    Użytkownik Awatar s3kawek
    Dołączył
    Apr 2006
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    585

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Thomas Zobacz posta
    błąd w pisaniu były 1,3,4,2 ale to nie zmienia faktu ze zostałem na tym drugim :/
    Najprostrza i pewna metoda to obracanie wału co 90 stopni i sprawdzanie. Nie musisz wciskać szczelinomierze, wystarczy jak złapiesz za dźwigienki i poruszasz, powinny delikatnie się ruszać góra/dół.

  5. #5
    Użytkownik Awatar javor
    Dołączył
    Apr 2007
    Imię
    Irek
    Auto
    CIVIC EJ1
    Skąd
    białystok
    Posty
    251

    Domyślnie

    albo zerknąć na krzywki wału ... "górka" musi być po drugiej stronie wału względem punktu styku z dźwignią zaworu

  6. #6
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2005
    Skąd
    Bytom
    Posty
    108

    Domyślnie

    ok już wszystko w porządku całe szczęście. zrobiłem drastyczny błąd patrzyłem na koło zębate wałka rozrządu żeby obróciło się o 180stopni a nie na wał. mój błąd obrót wału o 180stopni to obrót koła zębatego o 90stopni już wszystko jest tak jak powinno

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •