Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 58

Wątek: 1.6 sprzed i po lifcie, różnice

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    17

    Domyślnie 1.6 sprzed i po lifcie, różnice

    Witam, mam poważny zamiar kupna civica 3d 1.6 sport z 04-05r. czekam juz 4 miesiące i jeszcze nic nie znalazłem wartego kupna.
    Zacząłem się zastanawiać nad 1.4 a tu już jest większy wybór, pooglądałem trochę filmików i mam kilka pytań

    Osiągi (wszystkie wersje 3d hatchback)
    1.4 sprzed liftu osiąga setkę w niecałe 10s, a 160km/h w niecałe 28s,
    1.6 sprzed liftu odpowiednio 9s-100km/h, 22s-160km/h,
    1.6 sport po lifcie 10s-100km/h, 28s-160km/h.

    Rozmiary opon:
    1.4 - 185/70 R14
    1.6 - 195/60 R15,
    1.6 sport - 205/55 R16.

    Czy różnica w przyspieszeniu pomiędzy sportem a wersja sprzed liftu bierze się z rozmiaru opon?
    W sumie 1.4 idzie tak samo jak sport i nie wiem czy warto ją kupić.
    Czy zmiana felg na 15-stki i mniejsze opony w sporcie sporo zmieni?
    Wiem że na 15-stkach wygląda gorzej ale bardziej patrzę na wygodę i przyspieszenie.

    Z góry dzięki za odp

    Linki do filmików
    /watch?v=-aFAwqIpOjI
    /watch?v=cS4hZMkyefg
    /watch?v=Ilt_XHrzTLg

  2. #2
    Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    45

    Domyślnie

    Spróbuj porównać sobie odpowiednie wersje w http://www.automobile-catalog.com
    Po jeździe 1,4 i 1,6 ten drugi zbiera się zdecydowanie lepiej, szczególnie przy prędkościach autostradowych.

  3. #3
    Użytkownik Awatar iljash
    Dołączył
    May 2011
    Imię
    Maciej
    Auto
    bi em dablju 323
    Skąd
    Kraków
    Posty
    1,482

    Domyślnie

    1.6 stanowczo. Pali tyle samo a fajniej jedzie. Wiadomo mniej jest na rynku i ceny wyzsze przez to, wiec musisz sobie sam odpowiedziec czy dla Ciebie warto. Wiele osob szuka 1.6 ale kupuje 1.4 bo znalazlo bardzo zadbana sztuke ( bo jak sam zauwazyles jest o to latwiej )

  4. #4
    Użytkownik Awatar kedud
    Dołączył
    Jul 2011
    Imię
    Przemek
    Auto
    CIVIC GEN 7 2001r 5d
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    360

    Domyślnie

    1.4 i SWAP na k20 ;p

  5. #5
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    17

    Domyślnie

    Głównie chodziło mi o różnicę między zwykłym 1.6 sprzed liftu a 1.6 sport po lifcie, bo na filmikach jest spora różnica,
    ale z tego co piszecie wynika że te filmiki to trochę ściema
    Na razie jeszcze mi się tak mocno nie śpieszy to poczekam jeszcze na 1.6,
    zastanawiałem się też poważnie nad mazdą 3 ale po obejrzeniu kilku sztuk w których całe podwozie było w burchlach z rdzy, szybko mi przeszło...
    A o focusie już nie chcę wspominać
    Jeszcze jedno pytanie, czy rozmiar otworu centrującego w feldze ma duże znaczenie, można założyć felgę z trochę większym otworem niż w oryginale?

    Z góry dzięki za odp

  6. #6
    Użytkownik Awatar Starstruck
    Dołączył
    Jan 2011
    Imię
    Duff
    Auto
    WRX | FD7
    Skąd
    Warszawa [WA]
    Posty
    8,534

    Domyślnie

    Sport miał tylko pakiet stylistyczny. Możliwe, że na filmiku jest 1.4 vs. 1.6 Sport. Choć szczerze powiem, koleżanka ma EP1, czyli 1.4 i niezwykle pozytywnie mnie zaskakuje to auto, jak Ona jedzie przede mną .

    Co do Mazdy 3, to kolega z pracy ma, bodajże 2003 albo 2004 rok i wygląda gorzej niż niektóre V gen w kwestii blacharki .

  7. #7
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    17

    Domyślnie

    Na filmikach 1.6 sport wypada sporo gorzej od zwykłego 1.6, myślałem że to przez większe opony, ale aż takiej różnicy raczej by nie było
    A ta koleżanka z EP1 tez zrobiła na mnie spore wrażenie, głównie przez ten filmik zacząłem interesować się 1.4

  8. #8
    Użytkownik Awatar ostry-90
    Dołączył
    Mar 2013
    Imię
    Kuba
    Auto
    Honda Civic EP1 Fa
    Skąd
    Aglomeracja Wawa
    Posty
    12

    Domyślnie

    Ja z wrażeń w momencie kupna powiem wam że Civic Civicowi nie równy. Zanim kupiłem swoją poliftową 1.4 testowałem pewien egzemplarz właśnie z pakietem Sport... Był tak zamulony, że nie dało się tym ani przyspieszać ani rozwijać niezłych prędkości. Godzinę później oglądałem drugi egzemplarz (nie Sport) i szedł jak burza, co oczywiście sprawiło, że go kupiłem. Sporo moim zdaniem zależy od "przepalania" silnika i jego kondycji. Jak wiadomo Hondy lubią wysokie obroty, a jeżdżąc na niskich sprawiamy że silnik nie pracuje idealnie. A no i dodam, że obie sprawdzone przeze mnie Hondy stały na 15".

  9. #9
    Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Auto
    K20A2 Ep3
    Skąd
    Krakow
    Posty
    1,254

    Domyślnie

    ostry-90 dobrze napisales! polac mu

    pio098 kolezanka zapewne jezdzi zadbanym ep1,dal bym ci sie moim ep2 przejechac to bys zobaczyl jak sie zbiera zadbana dopieszczona seria,opony robia roznice,zalozone mialem 17stki i powiem ze mulilo.Teraz mam fabryczne i jest duzo lepiej.
    Ostatnio edytowane przez bunkerites ; 15-08-13 o 09:23

  10. #10
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    17

    Domyślnie

    Dzięki chłopaki, teraz już wszystko jasne
    Mam teraz okazję kupna sprowadzonej z Niemiec EP2 z 2005 ale koleś chce równe 20k i jeszcze wszystkie opłaty na mojej głowie...
    Coś czuję że będę musiał zwiększyć budżet o jeszcze jedną wypłatę
    Szkoda że honda nie ma konkurencji...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •