Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Strasznie grzeje się piasta i tarcza

  1. #1
    Użytkownik Awatar Del Frog
    Dołączył
    Jun 2012
    Imię
    Kamil
    Auto
    Del Sol "Del Frog"
    Skąd
    Mława
    Posty
    119

    Domyślnie Strasznie grzeje się piasta i tarcza

    Witam, mam taki problem po przejechaniu dosłownie 3-5 km w tylnim prawym kole w stosunku do trzech pozostałych strasznie grzeje się piasta, tarcza i niekiedy nawet felga. Pozostałe piasty i tarcze są normalnie ciepłe.

    w tym feralnym kole tłoczek chodzi elegancko, nasmarowałem go i jest dobrze koło normalnie się kręci, jednak gdy przejadę kilka km to gdy go wezmę na lewarek to te koło już ciężko idzie.

    uprzedzam że mam ABS który jest w standardzie ale u mnie jest najprawdpopodobniej nie sprawny i nie działa

    Jak myślicie co może być powodem tego?

  2. #2
    Użytkownik Awatar Seba27
    Dołączył
    Nov 2012
    Imię
    Sebastian
    Auto
    EG8 D16Z6T
    Skąd
    KrK eNHa
    Posty
    1,636

    Domyślnie

    a klocek w zacisku sie nie blokuje? ma chodzic luzno.
    ew. reczny moze troche trzyma.
    ABS nie ma raczej nic do tego

  3. #3
    Użytkownik Awatar Xmarcin
    Dołączył
    Dec 2011
    Imię
    Marcin
    Auto
    Civic V Coupe D16Z
    Skąd
    Kczewo
    Posty
    13

    Domyślnie

    Tłoczek sprawdziłeś, a prowadnice zacisku?

  4. #4
    Użytkownik Awatar Del Frog
    Dołączył
    Jun 2012
    Imię
    Kamil
    Auto
    Del Sol "Del Frog"
    Skąd
    Mława
    Posty
    119

    Domyślnie

    tłoczek sprawdziłem jest ok, a gdzie znajdują się prowadnice zacisku. I czemu klocek w zacisku ma chodzić luźno?

  5. #5
    Użytkownik Awatar Michalll_1991
    Dołączył
    Jul 2011
    Imię
    Michał
    Auto
    civic fn2
    Skąd
    Olsztyn
    Posty
    1,605

    Domyślnie

    chodzi o to czy sie nie bloku i nie odbija jak puszczasz hamulec

  6. #6
    Użytkownik Awatar Michał102
    Dołączył
    Aug 2011
    Imię
    Michał
    Auto
    EJ9 na gaz
    Skąd
    Będzin
    Posty
    11,422

    Domyślnie

    Te blaszki ustalające w których osadzone są klocki powinny być bardzo dokładnie przeczyszczone i nasmarowane. Wtedy jak tłoczek odbije, to klocki tez się cofną i nie będą stykały się z tarczą.
    A prowadnice zacisku znajdują się pod tymi gumkami-harmonijkami. Jak zdejmiesz zacisk to je wysuniesz. Powinny one być gładkie bez zadziorów i dobrze przesmarowane. Gumki powinny być niepotargane i dobrze osadzone, bo inaczej będzie się tam zbierał syf i prowadnice szybko się zatrą.

    Ogólnie przy hamulcach warto sobie pogrzebać samemu. Ja tuz po zakupie Hondy oddałem auto do mechanika, bo jeden tłoczek był pordzewiały i nie odpijał do końca, przez co tez bardzo mocno nagrzewała się felga. Ostatnio problem pojawił mi się na drugim kole i tym razem postanowiłem sobie to zrobić samemu. Kupiłem zestaw naprawczy zacisków na obie strony i komplet nowych klocków. jak porozbierałem zaciski, to sie przeraziłem. Ten przy którym wcześniej grzebał mechanik był w fatalnym stanie - uszczelniacze tłoczka potargane (przez to miałem małe wycieki płynu), w prowadnicach zacisku pełno piachu i syfu, blaszki ustalające i klocki nie były niczym posmarowane (same klocki tez trzeba maznąć w odpowiednich miejscach - tak podaje manual). Także ogólnie kibel i mogiła.

    Jak sobie czegoś nie zrobisz sam, to nie będzie zrobione na cacy. mechaników, którzy przykładają się do roboty jest już coraz mniej i ciężko na takiego trafić.
    Ostatnio edytowane przez Michał102 ; 21-05-13 o 14:25

  7. #7
    Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2011
    Imię
    Dawid
    Auto
    brak
    Skąd
    UE
    Posty
    3,232

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Michał102 Zobacz posta
    Powinny one być gładkie bez zadziorów i dobrze przesmarowane
    Dokładnie i to własnie to najprawdopodobniej jest przyczyna grzania piasty, tarczy i nawet felgi. Pewnie gdzies dostał sie brud i prowadnice lub jedna zapiekła sie lub ciezko chodzi. Radze to odrazu naprawic, nie jest to skomplikowane, sam sobie poradzisz

  8. #8
    Użytkownik Awatar Del Frog
    Dołączył
    Jun 2012
    Imię
    Kamil
    Auto
    Del Sol "Del Frog"
    Skąd
    Mława
    Posty
    119

    Domyślnie

    tylko problem w tym że prowadnice i tłoczek są idelane, nic się nie dzieje, jak myślicie może to być pompka hamulcowa?

  9. #9
    Użytkownik Awatar Seba27
    Dołączył
    Nov 2012
    Imię
    Sebastian
    Auto
    EG8 D16Z6T
    Skąd
    KrK eNHa
    Posty
    1,636

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Del Frog Zobacz posta
    tylko problem w tym że prowadnice i tłoczek są idelane, nic się nie dzieje, jak myślicie może to być pompka hamulcowa?
    Bedzie miala z tym tyle samo wspolnego co trzecie swiatlo stopu

    Wyjmij klocek, opiluj go pilnikiem na okolo, to samo z zaciskiem od wewnatrz, ma leciutko chodzic.
    Wszystko sie grzeje bo klocek nie wraca a kolo ciagle hamuje.
    Zloz wszystko do kupy, zaloz kolo, i na podniesionym aucie zakrec nim. Jak chodzi ciezko to rozbieraj i powtorz
    czyszczenie do momentu w ktorym kolo sie bedzie krecic bez zadnego oporu.

  10. #10
    Użytkownik Awatar Del Frog
    Dołączył
    Jun 2012
    Imię
    Kamil
    Auto
    Del Sol "Del Frog"
    Skąd
    Mława
    Posty
    119

    Domyślnie

    no tak,tylko żę ja to robię na podniesionym samochodzie to jest ok wszystko lalka, ale jak wyjadę z domu przejadę się kilka km to jest to samo, znów koło ciężko chodzi bardzo ciężko i się grzeje

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •