PDA

Zobacz pełną wersję : Pierścienie tłokowe D16V1 - Dziwna sprawa z rozmiarami



tomaszko
03-02-11, 21:47
Jestem w trakcie szukania rozmiarów pierścieni tłokowych do silnika D16V1 i znalazłem coś baaardzo dziwnego czego nie mogę pojąć :P

A mianowicie. Gdzieś w jakimś katalogu sklepowym znalazłem że ma wymiary pierścieni kolejno od górnego 1.0 / 1.2 / 2.8 lecz były to informacje nie sprawdzone. i drążyłem temat dalej.
Doszedłem do manuala do 7 gena ale nie było tam D16V1. W tym samym manualu dowiedziałem się że silnik D16W7 ma pierścienie 1.0 / 1.2 / 2.0 . Porównując numery OEM pierścieni w EPC silników D16W7 i D16V1 okazało się że są takie same więc już coś jest nie tak, niezgodność informacji.

W następnym manualu wreszcie znalazłem D16V1 i było tam coś takiego:

The top ring groove is 1.0 mm (0.04 in.) wide. The second ring groove is 1.2 mm (0.05 in.) wide. The oil ring groove is 2.0 mm (0.08 in.) wide (D14Z6, D16V1 engines), 2.8 mm (0.11 in.) wide (D16V1 engine).

Dwa różne D16V1?? :confused::confused:

Następna strona: http://autoban.com.ru:8080/manual/CLHtml/2-5.htm


zwróćcie uwagę na rząd "Piston". Tutaj taka sama dana że D16V1 miał pierścien olejowy 2.0 ale też 2.8.

Sprawdzałem czy to może chodzi o przedlift i polift ale nie :/



Ktoś coś wie na ten temat??:confused:

zbych123
04-02-11, 12:11
No chyba cie interesuje tabela piston rings czyli pierścienie tłoka a nie piston czyli tłok w którym podane szerokości rowków ,a co się dzieje silnik zatarłeś czy co?

tomaszko
04-02-11, 12:37
W rzędzie piston rings o której mówisz nie ma rozmiarów pierścienia a tylko dopuszczalne odchyłki rozmiarowe. Patrzę na rząd piston bo tam są rozmiary rowka na tłoku który musi być zbliżony do grubości pierścienia. Chodzi o to że w tym rzędzie jest wymieniony silnik D16V1 i podany rozmiar 1.0 / 1.2 / 2.0 a poniżej powtórzony ten sam silnik i wymiary 1.0 / 1.2 / 2.8.

A po co mi to? Robię jedyny na świecie dobry katalog części do Hond :)

tomaszko
06-02-11, 01:54
Nikt nic nie wie na ten temat? :/

LemonR
06-02-11, 08:32
No raczej nikt tak głęboko nie grzebał. A z powyższych danych wynika, że widocznie występowały dwa rozmiary i jeśli nie wyciągniesz to się nie dowiesz.

Dzida
06-02-11, 12:47
Masz klienta na pierścienie do silnika D16V1, co teraz? Przecież nie powiesz mu, żeby najpierw rozebrał silnik...................

LemonR
06-02-11, 13:09
No zawsze może kupić dwa rodzaje i umówić się, że jeden odda.

tomaszko
09-02-11, 17:41
Nie pytałem o poradę co zrobić tylko zadałem konkretne pytanie o rozmiar pierścieni nooooo...

Naprawdę nie jestem debilem i nie szukam na tym forum w technicznym dziale porad jak się umówić z klientem..

LemonR
09-02-11, 18:58
OK, OK zadzwonimy do pana.