Zobacz pełną wersję : Co to jest szpera???
Tak jak w temacie........jestem nowicjuszem prosze o wyrozumialosc :oops:
Szpera to blokada mostu roznicowego, czyli prosciej mowiac moc silnika jest przekazywana rowno na oba kola napedowe. Moze ktos Ci poda bardziej ksiazkowa definicje , bo ja wytlumaczylem to na chlopski rozum :)
Definicja wlascicieli BMW(bez urazy):"Szpera pozwala ładnie latać bokami i utylizować ogumienie na 2 koła. Nie wiem dokładnie w jakich modelach występowała seryjnie, ale raczej w tych mocniejszych wersjach np. E-30 325 miała szperę montowaną w fabryce. Jak będziesz miał auto na podnośniku (takim gdzie tylne koła będą luźno wisiały) i pokręcisz jednym kołem do przodu to w samochodzie ze szperą drugie zakręci się w tym samym kierunku a bez szpery będzie się kręciło w kierunku przeciwnym"
Jest to mechanizm rozniowy o zwiekszonym tarciu wewnetrznym...
....i w mocnych FWD to jest bardzo, ale to bardzo potrzebne
yhy dziekuje juz wiem co to jest szpera :D
i ja taka szpere wlasnie mam :)
Jo ty mom :D
Z jednym sie tylko nie zgodze, a mianowicie
Szpera to blokada mostu roznicowego, czyli prosciej mowiac moc silnika jest przekazywana rowno na oba kola napedowe. Moze ktos Ci poda bardziej ksiazkowa definicje , bo ja wytlumaczylem to na chlopski rozum
Rowno by bylo jak by szpera byla 100% a wtedy skrecanie bylo by bardzo ale to bardzo trudne :wink: Wiec przewaznie szpery sa kiludziesiecio procentowe. 60% to juz jest bardzo duzo. W integrach mysle ze jest kolo 25%... Tak mi sie wydaje, ale moze ktos wie ile jest dokladnie to chetnie sie dowiem :D
Pozdro
ja mam duzo wiecej niz 25% wiec moja jest lepsza :P ja mam 45% chyba tak mi sie zdaje :)
Jak byś miał szpere 100% to rondo być na 3 razy brał :lol:
rondo by brał na rękawie. na raz :D
bylo by pieknie :) parkowanie z rozpedu, rekaw i jestes...hehe a wykrecanie..hardcore
a są jakieś wady szpery poza ceną?