Zobacz pełną wersję : By nie stracić mocy...
Przymierzam się do zrobienia dołu mojego silnika B18c4/c6
Silnik rok temu miał zrobioną głowice. Nowe talerzyki, sprezyznki uszczelniacze itd.
Blok C4 był w dobrym stanie, tłoki i korby były montowane używane od C6 nominał, nowe pierscienie Rikena. Blok nie przeszedł żadnego honowania ani szlifu
Docieranie było na hamowni.
Od tamtego czasu przejechałem koło 8000km. Niestety po jakimś 1000km po zakupie auta, zaczeło dymić powyżej 5,500rpm
Aktualnie auto łyka latem gdy się dziennie wchodzi przynajmniej raz na redline koło litra oleju (Motul 6100) na 1300km
Teraz zimą koło litra na 2000km
Planuje zrobić tuleje w bloku. Nowe tłoki nadwymiariowe oraz pierscienie.
Jakie dawać tłoki by nie stracić mocy? Najlepiej gdyby zostało tak jak jest, bądź też było więcej HP.
...Bartuś...
02-02-11, 19:48
To przecież proste tłoki doprażające z B16B.
Tańsze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NIPPON-RACING-JDM-HONDA-CIVIC-TYPE-R-CTR-PISTONS-RINGS-/180618083662?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0dad3d4e#ht_3438wt_802
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YCP-Civic-Type-R-Integra-Pistons-Set-JDM-B16-B18-81-5MM-/180605552368?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0cee06f0#ht_2829wt_958
Droższe:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Civic-Type-R-Pistons-Oversize-81-25mm-OEM-PCT-EK9-/180552972180?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a09cbb794#ht_591wt_732
Spoko, dostępność tylko przez ebaya? samemu ciężko sciągnąć, importerzy chcą sporych prowizji, do tego droga wysyłka.
...Bartuś...
02-02-11, 21:06
Ja poza ebay ich nie widziałem ale kto wie...
Wiesz albo rybki albo pipki nie można mieć wszystkiego...Ale nie sądzę zeby Jarusnet czy Dzida miał tak wysokie stawki.Zawsze możesz spróbować Polamerem ściągać
Arturvf500
03-02-11, 09:36
To przecież proste tłoki doprażające z B16B.
Tańsze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NIPPON-RACING-JDM-HONDA-CIVIC-TYPE-R-CTR-PISTONS-RINGS-/180618083662?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0dad3d4e#ht_3438wt_802
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YCP-Civic-Type-R-Integra-Pistons-Set-JDM-B16-B18-81-5MM-/180605552368?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0cee06f0#ht_2829wt_958
Droższe:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Civic-Type-R-Pistons-Oversize-81-25mm-OEM-PCT-EK9-/180552972180?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a09cbb794#ht_591wt_732
deko szalony pomysl - to da kompresje na poziomie 13:1
...Bartuś...
03-02-11, 13:05
Wg. nie których kalkulatorów 12.4...Ale na pewno znasz się lepiej ode Mnie więc...
Ale skoro ludzie wsadzają tłoki z B16B do B18C4 to czemu w tym wypadku nie można skoro to jest C4 z tłokami i korbami C6??A głowice ma już przygotowaną do wyższej kompresji.
A czym sie to przygotowanie objawia?? Bo ja nic specjalnego w opisie nie zauwazylem...
kompresja w c4 ok 13 dylu mial u siebie takie tloki nadwymiarowe i jakos 200Koni wyplulo .
bardzo dobry mod jezeli masz zamiar w przyszlosci montowac jakies ostre walki
jak nie to dac cos z mniejszym Cr badz cieszyc sie cr13 i bardzo fajnym niutem z samego dolu
...Bartuś...
03-02-11, 16:55
Ale kolega już ma ostre wałki z tego co można wyczytać w temacie...
Kolega z Empire Racing do seryjnego C4 wsadził tłoki z B16B głowa seria i wyszło 204km i 200NM...
W tym przypadku po dobrym strojeniu może pokazać się nawet 22X Km i 21X NM...
Dokładnie, wałki mam skunk2 co prawda stage1 ale idzie jakoś :) zdecydowalem się na te tłoki
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NIPPON-RACING-JDM-HONDA-CIVIC-TYPE-R-CTR-PISTONS-RINGS-/180618083662?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a0dad3d4e#ht_3438wt_802
zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie :)
...Bartuś...
03-02-11, 17:46
I bardzo dobry wybór...Takie same tłoki ma gregor_d16z6 w swoim B16 i na razie nie narzeka.
No to w takim razie czekamy na efekty :D
Głowice mam splanowaną już 0.4mm
CR aktualnie jest niby 12
pół żartem pół serio, oby sie nie okazało ze po włozeniu tych tłoków PCT B16B będe musial lać rope zamias Vpowera...
wg http://zealautowerks.com/bseries.html wychodzi CR koło 13.04
jednak nie wiem czy aby na pewno wszystko jest obliczone. Może sie ktoś wypowiedzieć w tym temacie?
aktualnie leje vpowera 98 i czuć że auto jest lekko przelane (kwestia strojenia) i czuć zapach benzyny z tłumika, świece od spodu maja czarny nalot. Czy jeśli zwiększy się CR to jest możliwość że aktualna dawka paliwa będzie odpowiednią do stopnia sprężania ?
Nie, nie jest to możliwe. MUSISZ jechać na strojenie po zastukasz tłoki na śmierć po pierwszym dniu katowania. Co do samych tłoków ważny jest luz między tłokiem w GMP a otwartym zaworem. Można by poszukać podobnych setupów, chyba że komuś się chce policzyć wymiary geometryczne.
Czyli biorąc tłoki PCT b16b koniecznie bedzie kolejne strojenie tak? dobrze rozumiem?
czy biorąc inne tłoki które nie bedą tak mocno zwiększać kompresji nie bedzie trzeba stroić? jakie tłoki w takim razie mam brać?
z jdm b16a. Cr uwzględniając że już masz splanowana głowicę i nadwymiar nowych tłoków wyjdzie koło 12
własnie te ?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HONDA-CIVIC-SI-B16A2-Vtec-PISTONS-P30-PR3-81-5MM-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27b7662195QQitemZ17058 0648341QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries
pokazuje niby p30 jednak jest napisane usdm..nie chciałbym zawalić też tego CR by był zbyt niski. jednak teraz gdy bedzie planowana ponownie glowica i blok to moze wyjsc łącznie kolo 0.8mm
będziesz to planował boschką, że po 0,2mm będzie zjeżdżane? Eh..Kto to w ogóle będzie robił?
szybkie pytanie.
Czy korby od B18c6 będą pasować na tłoki PR3 bądź też P30 (b16a usdm/jdm)
silnik b18c4
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.