Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Pytanie?
Czy są jakieś określone warunki(temperatura silnika etc) gdy przystępujemy do zmiany uszczelki pod pokrywą zaworów? Na chłopski rozum wydaję mi się, że silnik powinien być zimny/letni? Czy tak?
skolopendra
02-02-11, 16:02
26.4°c
26.454°c dokładnie.
Do wymiany są potrzebne specjalne komory grzewcze i zakładać trzeba w termoizolacyjnych rękawiczkach (żeby nie ogrzać uszczelki rękoma, bo temp się zwiększy i uszczelka się nie ułoży). Dlatego taki zabieg kosztuje niemało (w Warszawie 400 zł :/)
26.454°c dokładnie.
Do wymiany są potrzebne specjalne komory grzewcze i zakładać trzeba w termoizolacyjnych rękawiczkach (żeby nie ogrzać uszczelki rękoma, bo temp się zwiększy i uszczelka się nie ułoży). Dlatego taki zabieg kosztuje niemało (w Warszawie 400 zł :/)
26.4°c
Ubawiłem się po pachy. Przerasta po prostu podanie odpowiedzi? Kozaczki...
skolopendra
02-02-11, 16:25
szczegółowe informacje na temat wymiany uszczelki znajdzie kolega w manualu
zalecam pobrać i poczytać :cool:
szczegółowe informacje na temat wymiany uszczelki znajdzie kolega w manualu
zalecam pobrać i poczytać :cool:
Właśnie!
Następnym razem zastanowię się, gdy założę nowy temat. Bo łatwo spotkać się z prostactwem.
Manual mam, ale wydawało mi się, że po to jest forum techniczne by odpowiadać nawet na te proste pytania.
Cóż to specyficzne forum.
Dzięki. Możecie zamknąć temat!
Na chłopski rozum wydaję mi się, że silnik powinien być zimny/letni? Czy tak?
teoretycznie powinien byc zimny w takim stopniu, ze mozesz swobodnie dotykać (nawet oprzec sie) o pokrywe zaworów bez możłiwości popażenia
chyba coś takiego jest w manualu
skolopendra
02-02-11, 16:34
Manual mam,
pozostaje jedynie opcja, że nie rozumiesz co jest w nim napisane :rolleyes:
i chciałeś tłumaczenia z polskiego na polski
ja też się tam ubawiłem :P Chłopie, to zwykła uszczelka, wymień po prostu na wyłączonym silniku ^^ Czystą logiką patrząc najlepiej w takiej temperaturze, żebyś się nie poparzył :) A że śrubki lepiej odkręcają się na zimnym niż ciepłym to wnioskujemy, że nie podczas mrozu :) 10 minut roboty :)
pozostaje jedynie opcja, że nie rozumiesz co jest w nim napisane :rolleyes:
i chciałeś tłumaczenia z polskiego na polski
Nie to nie jest jedyna opcja jak sądzisz. Nie miałem wglądu do manuala, a potrzebowałem na gwałt tej informacji.
sivy Dzięki :)
Ale jeśli np. chciałbyś do tego wyregulować zawory (a warto to zrobić) to silnik z kolei musi być zimny.
Ale jeśli np. chciałbyś do tego wyregulować zawory (a warto to zrobić) to silnik z kolei musi być zimny.
ta sama zasada która napisałem wcześniej .
Tutaj troszeczkę bym polemizował, chociaż krzywa rozszerzalności cieplnej materiału na zawory rośnie parabolicznie, więc im cieplej tym gorzej dla regulacji. Na tyle minimalne są luzy że i 30 stopni różnicy mocno nie wpłynie na efekt końcowy, jednakże lepiej na zimnym.
Tutaj troszeczkę bym polemizował,
to przeczyatj manual a potem polemizuj :D
edit zapraszam na strone 71 ;)
http://img821.imageshack.us/img821/8845/tempzaw.jpg (http://img821.imageshack.us/i/tempzaw.jpg/)
I dalej się przy tym utrzymuję co napisałem, a wydaje mi się, że słowa z manuala to potwierdzają ;) Czyli z racji tego że pojęcie ciepła w skali niestopniowej jest wartością subiektywną raczę stwierdzić, że nie dojdziemy do wspólnych "poziomów ciepłoty silnika" posługując się wartościami innymi niż stopnie temperatury ;) U right & I`m right ;)
Regulując luzy zaworowe nie dokonamy tego od razu po wjechaniu na warsztat, trzeba dać silnikowi ochłonąć ;)
nooo :D i sie dogadaliśmy ;P
buhehe temat troche zszedl bo mialo byc o uszczelce :D wiec ja sie wypowiem wymienialem ostatnio u siebie w d15b7, uwalilem najpierw szpilke i musialem druga kupic i wkrecic, wiec tu trzeba uwarzac na sruby :D z wyczuciem, a reszta poporstu jest prosta.. sciagasz stara uszczelke czyscisz resztki starej i olej tez warto wytrzec sobie zakladasz dokrecasz z wyczuciem i jezdzisz i sprawdzasz czy leje, nie powinno :) pozdro
Ja raz uwaliłem śrubę po malowaniu pokrywy, wsadziłem tą część co była luzem (przed gwintem pękła, czyli tylko tam była wsadzona). Delikatny zaciek z oleju mam, ale od sierpnia tak jeżdżę i na bagnecie żadnych oznak tego nie ma :) Nie dmucha mi stamtąd, jest okej :D
sciagnij pokrywe.. odkrec szpilke od klawiatury albo glowicy zalezy ktora bo jest osobno na dole przykrecana chyba 12-stka :D i wymien bedziesz mial normalna
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.