PDA

Zobacz pełną wersję : Czepne, bezpieczne, komfortowe.



Saiti
02-02-11, 09:18
Właśnie. Przygotowuję się do zrobienia całego zawieszenia (bez gum przednich), tzn:
- komplet tuleji tylnych
- komplet amorków.

Co do amorków to wiem, że wleci MTS Techniks, to przy gumach się troszkę gubię. Chcę zakupić zestaw oemowy, teraz pytanie: co zastąpić poliuretanami, by jazda była już bezpieczniejsza, nawet kosztem komfortu? Ale mimo wszystko nie chciałbym przekroczyć granicy kompromisu

kornel861
02-02-11, 15:25
MTS jest sam w sobie komfortowy:p mialem go przez rok czasu.
Daj czerwone poliuretany na calosci.

spychu
02-02-11, 16:06
MTS jest sam w sobie komfortowy:p mialem go przez rok czasu.
Daj czerwone poliuretany na calosci.

Poza cukierkami, które przez swoją twardość uniemożliwiają poprawne ruchy tylnego zawiasu.

Saiti
02-02-11, 16:30
A właśnie, bo wydawało mi się, że cuksy powinny być poliuretanowe, a tu odwrotnie ^^. Czyli celować w czerwień + Cuksy OEM? Powiedzcie mi jeszcze, czy tania aluminiowa (bądź duraluminiowa) rozpórka może być gorsza od super drogiej Skunk+Megan+inna drożyzna? ^^ Bo wydaje mi się, że ważna jest tutaj sztywność materiału, a to element praktycznie jednolity (bez żadnej mechaniki oprócz ewentualnie śrub).

spychu
02-02-11, 17:06
Czyli celować w czerwień + Cuksy OEM?
Ja osobiście innej konfiguracji do codziennej jazdy nie widzę.


Powiedzcie mi jeszcze, czy tania aluminiowa (bądź duraluminiowa) rozpórka może być gorsza od super drogiej Skunk+Megan+inna drożyzna? ^^ Bo wydaje mi się, że ważna jest tutaj sztywność materiału, a to element praktycznie jednolity (bez żadnej mechaniki oprócz ewentualnie śrub).
Jeśli mówisz o takiej rozpórce

http://www.mtuning.pl/sklep/images/roz/25004S.jpg

To miałem okazję porównać taką tylną z moją megana i jak dla mnie nie ma absolutnie co porównywać, ta aluminiowa uginała się pod naciskiem rąk gdzie megana nie można ugiąć nawet o milimetr.

Może z przednimi jest inaczej ale generalnie nie polecam.

Saiti
02-02-11, 17:09
Okej, o taką odpowiedź mi chodziło. W tej sytuacji miałbym jednak podstawę do złożenia reklamacji, bo aluminium nie jest na tyle sprężyste, by mogło się tak wyginać. Chyba, że zrobić samemu z jakiegoś profilu wzmocnionego... ale to znowu zabawa z mocowaniami.

woPo
02-02-11, 18:05
Kup za 60 zł OEM rozpórkę, a nie takie chińskie gów_o.

Saiti
02-02-11, 23:13
O, czyli jadę do ASO, kładę 6 dych na blat i mam rozpórkę? Taniej niż ta chińska kopia? Może ktoś dać mi poglądowe foto tej rozpórki?

serwal4
02-02-11, 23:18
Ori rozpórka to prosty kawałek rury z mocowaniem do budy nie do kielicha;
Dość sztywna; A przynajmniej w ręce mi się nie gięła;

http://allegro.pl/rozporka-honda-civic-i-del-sol-oem-92-00-i1443418043.html

zakit
03-02-11, 00:11
amory mts to bym sobie odpuscil, juz wolalbym oemy...

Gorliś
03-02-11, 00:52
Komplet ta-technix mozna miec w cenie jednego amora koni sport.
Z jednej strony powinno to swiadczyc o ich jakosci (w sumie zarowno jednych jak i drugich). Z drugiej mam takie technixy i zlego slowa nie moge powiedziec. Wydaje mi sie to niezlym rozwiazaniem tymczasowym (bo nie jest to zawias na lata) dla kogos kto obniza wiecej niz -40.
sprezyny -60 i oem amortyzator to zdecydowanie nie najlepsze polaczenie.

zakit
03-02-11, 09:59
Komplet ta-technix mozna miec w cenie jednego amora koni sport.
Z jednej strony powinno to swiadczyc o ich jakosci (w sumie zarowno jednych jak i drugich). Z drugiej mam takie technixy i zlego slowa nie moge powiedziec. Wydaje mi sie to niezlym rozwiazaniem tymczasowym (bo nie jest to zawias na lata) dla kogos kto obniza wiecej niz -40.
sprezyny -60 i oem amortyzator to zdecydowanie nie najlepsze polaczenie.


dokladnie, to swiadczy tylko o ich jakosci. ale z drugiej strony masz racje, bo do zawiasu oem to -6 to troche duzo, i jesli to jest rozwiazanie tym czasowe to ok, jeszcze co innego ze akurat tobie sie np nie wylaly, bo sa tacy co 2 miesiace nie pojezdza a juz sa wylane

Homie
05-02-11, 15:10
podepne się pod temat co daje rozpórka ? Oprócz tego żę jest sztywniej ? Są jakies aspekty praktyczne tego "zabiegu" ?

kurgan
05-02-11, 16:09
szal pod maska ;)

PlushaQ
05-02-11, 20:59
No… usztywnia nadwozie, tyle ;P

Saiti
05-02-11, 22:02
lepiej na zakrętach, na dziurach. Rozpiera nadwozie, niwelując efekt jego "zginania się" podczas intensywniejszej pracy zawieszenia.

Homie
05-02-11, 22:44
hmm czyli można nazwać że mniej "czuć" doły w budzie i zawieszenie ma mniej "pracy" ? :D

kornel861
06-02-11, 01:51
wtedy wlasnie zawieszenie pracuje:D bo sily nie uciekaja w bude ale to moje myslenie takie :o

elviss09
06-02-11, 12:21
i dziury chyba czuc bardziej a nie mniej bo te drgania ktore buda niweluje pracujac beda bardziej wyczuwalne

Saiti
06-02-11, 15:42
czuć bardziej, bo rozpórka nie dopuszcza tak bardzo amortyzacji przez budę.