Zobacz pełną wersję : D16Z6 problem z mocą
Damianek_90
01-02-11, 22:10
Witam wszystkich. Od 2 tygodni jeżdże Z6. Swap udał sie idealnie wszystko w jak najlepszym porządeczku. Jednak po 2 dniach jazdy pojawił się problem. Wywaliło mi 3 błędy : 1, 19, 43. W ramach usunięcia błędu 19 Furious przerobił mi kompa z automatu na manual. I akcja jest dziwna gdyż wyświetla się tylko w pamięci ECM błąd 43. Błąd nr 1 zniknął. W dodatku CHECK zapala się raz na jakiś czas.
Ogólnie problem tkwi w błędzie 43. Wnioskując po opisie błędu jest to zbyt bogata mieszanka. I faktycznie. Dzisiaj zmieniłem świece. Po starych widać od razu że jest za bogato. Jednak wymiana świec nie przyniosła żadnego efektu. Samochód dalej sie dławi. Między 2000-3000 obr/min na rozgrzanym silniku ( tylko i wyłącznie ) nie chce jechać i slychać że coś go zamula, że coś przerywa. Silnik jest praktycznie seryjny. Ma tylko lekki zamach, dolot SRI i brak kata. Spalanie kolosalne w granicach 15 l/100 km.
Jeżeli ktoś ma jakikolwiek pomysł to proszę o pomoc. Mega drażni mnie fakt tego mulenia i przede wszystkim spalania.
Proszę również o nie pisanie tekstów typu " a to sprawdziłeś " gdyż potrzebuje konkretów i pomocy a nie czyiś refleksji. Pozdro
Sonda panie ! Sonda lambda na 99%.
jak tyle podlewa to raczej nie widze innej opcji
u mnie TEZ PO SWAPIE na d16z6 też wywalolo check, ten sam błąd z tym, że spalanie 12l i po wymianie sondy wszystko bangla idealnie
Sonda na pewno. Dodatkowo jak zamula na średnich obrotach to sprawdź luzy zaworowe. U mnie muliło jak były za duże.
jak chcesz nową dedykowaną sondkę NGK z wtyczką to pisz, bo leży mi ich tu trochę w dobrych pieniądzach... :)
sprawdz albo jak masz mozliwosc podmien aparat zaplonowy, ja mialem ostatnio tez zamulacza na niskich obrotach i strasznie duze spalanie, swiece okopcone od zbyt bogatej mieszanki i w koncu auto zgasło, winny okazal sie modul zaplonowy
Moduł zapłonowy winny zbyt bogatej mieszance? :(
Może to śmieszne ale ja po swapie na y8 miałem podobne objawy:) winna była wypięta wtyczka od krokowca:D
Pamiętamy Łukaszu, pamietamy :D
Może to śmieszne ale ja po swapie na y8 miałem podobne objawy:) winna była wypięta wtyczka od krokowca:D
po wypięciu wtyczki od krokowca nie pali 15L i raczej nie zamula podczas jazdy bo on odpowiada za wolne obroty.
Muzyk-Grzes
04-02-11, 14:08
Ogólnie problem tkwi w błędzie 43.
Pierwsze trafienia sa najdokładniejsze że to sonda, aparat zapłonowy nie odpowiada za błąd 43 a za błędy 4,7,8 a przy uszkodzonym module juz byś auta nie odpalił, no i spalanie też nie było by tak wysokie na powiedzmy źle ustawionym zapłonie.
Pierwsze trafienia sa najdokładniejsze że to sonda, aparat zapłonowy nie odpowiada za błąd 43 a za błędy 4,7,8 a przy uszkodzonym module juz byś auta nie odpalił, no i spalanie też nie było by tak wysokie na powiedzmy źle ustawionym zapłonie.
poprawie kolege bo za aparat rowniez jest odpowiedzialny blad nr 15 czyli sygnal wyjsciowy ukladu zasilania( wtedy walniety jest modul na bank), po drugie z uszkodzonym modulem da sie zapalic i jezdzic jezeli jest jeszcze w miare nieuszkodzony, wiem bo mialem padniety to gaslo czasem i wywalalo czeka albo nie chcial odpalic przez jakis czas ale potem palila wiec jeszcze na wykonczeniu bangla ale to jest wkurzajace. pozdro
Muzyk-Grzes
04-02-11, 19:20
Ok wskazałem tylko błędy opcjonalnie a nie wszyskie ,chodziło mi głównie że 43 to nie błąd aparatu. A co do modułu to nie wiem jak padł u mnie w trakcie jazdy to juz więcej nie zapalił.
Yotomeczek86
05-02-11, 00:12
Witam
Sorki że się podpinam, ale temat ten sam po co zakładać 5 takich samych :) U mnie też brakuje mocy, silnik nie wkręca się już tak żwawo na obroty, więcej wyje a nie jedzie. Żadnych check'ów nie wywala itp. Mam rozwalony tłumik końcowy (nowy w drodze - kocham poczte :mad: ), grzechotka. I teraz pytanie - co jest powodem? Czy tłumik aż tak przytyka wydech że muli silnik czy może katalizator poszedł sie kochać? Dodam że spalanie wzrosło znacząco. Powiem szczerze że mam bardzo ograniczone pole manewru co do diagnostyki ze względu na czas oraz pogodę - po blokiem to nic nie dam rady ogarnąć.Aha i oleju pali 300ml na 1tyś.
Edit : Dodam że silnik pracuje normalnie, nie przerywa itp. Jedynie ten muł
regluacja zaworow moze pomoc
Yotomeczek86
05-02-11, 09:17
Były regulowane jakieś 8 tys temu. Filtr powietrza też ma jakieś 6 tyś max.
Muzyk-Grzes
05-02-11, 10:19
No to stawiam na sondę (mulenie i wysokie spalanie to objaw przelewania silnika,mozliwe też że szarpie jak na ssaniu) ,choć spalanie oleju jest duze, jesli jednak nie jest to uszczelka pod głowica to olej znika przez pierścienie tłoka. Jesli masz mozliwość zamienić sie z kimś na sondy (moze być z D15B7) to pierwszą przyczyne możesz wykluczyć poprzez przekładke sond. Natomiast z olejem to remont silnika i tak cię czeka bo ( przykładowo) Motodoktor to nie za ciekawe rozwiązanie szczególnie na zime, a oleju ubywać samo nie przestanie.
Yotomeczek86
05-02-11, 10:59
Te 300 setki to przy pałowaniu, a tak to bardzo znikome jest spalanie. Ogólnie wiem że remont jest już konieczny. Jeszcze co zauważyłem to jest kiepska reakcja na gaz, jakby z opóźnieniem.
Obstawiam tak jak Muzyk-Grześ sonda miałem ten sam problem błąd 43. Wymieniłem sondę i jest już ok.
Damianek_90
05-02-11, 12:34
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi i poważne podejście do tematu :) wymieniłem sonde i przerywanie zniknęło. Jeszcze tylko skasować błędy i czekać czy naprawde coś to dało.
Co do tematu oleju, moja też pali go między 3 a może nawet w porywach 4 setki na 1000 km ale to jest efekt pałowania. A mając VTEC'a nie da sie nie gnieść :D w każdym bądź razie tutaj zostaje tylko remont.
Motodoktora stanowczo odradzam !! W moim starym D15Z1 pokusiłem się że puszeczka tego wynalazku kosztuje max 3 dyszki. Nie wziąłem pod uwage konsekwencji ! Wyj*bało uszczelniacze zaworowe i naprawde zaczęła chlać olej. Czasem lepiej przemyśleć co sie chce zrobić.
Wracając do tematu zostało mi jeszcze na wszelki wypadek wyregulować luzy zaworowe i ustawić zapłon. Chcę mieć 100 % pewności :) pozdro wszystkim i jeszcze raz dzięki za pomoc :)
EDIT :
Czy ktoś wie jak podłączyć uniwersalną sonde lambda 4 żyłową ? 2 czarne biały i szary. Co do czego ?
Kolega mi ją podpiął i przestało ją dławić (zapewne 43 zniknął) ale dalej wywala check'a. Reset nic nie dał.
Muzyk-Grzes
05-02-11, 15:48
Poszukaj bo jest temat o sondzie na forum (sam kiedyś pisałem) jak to podłączyć .... Ok sporo tego było ale mam http://wega.net.pl/pomoc/SondyLambda/SondyLambda.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.