Zobacz pełną wersję : nie działa podświetlenie zegarów i nawiewu w ej9
witam
wiem że było nie raz o tym ale mam taki problem jak w opisie powyżęj, przypadkowo po wymianie zarówek zrobiłem zwarcie wyrzuciło bezpiecznik lecz po wymianie dalej nie świeca deska i liczniki( wszystkie bezpieczniki sprawdziłęm 2 x razy) dodam że ścieżki na odwrocie licznika sprawdziłem i są ok ,kontrolki ogólnie wszystkie śiwecą,liczniki dzaiałaja, swiatła itp wszystko działa oprócz podswietlenia? gdzie może byc problem
w manualu jest napisane bezpiecznik 25 7,5A - zegar , wskaźniki, lampki sygnalizacyjne, cewka elektromagnesu blokady przełączania biegów, urządzenie sygnalizujące przekroczenie predkości
wiecie gdzie jest i co to jest ta cewka elektromagnesu????
ps. może znalazł by sie dobry kolega w warszawie z 6gen 3,4drzwiowej u którego mółbym sprawdzić czy moj licznik jest ok???
Wojtec12345678
02-02-11, 13:05
W v gen odpowiada za to bezpiecznik dzięki któremu święci się też oświetlenie tablicy rejestracyjnej...spr czy u Ciebie świeci tablica...
A jak nie to zaówki sie spaliły. Ja tak spaliłem od rezerwy w;asnie przypadkowym zwaciem.
tablica świeci, a żarówki dobre na bank bo jak jedną kostke wpinam lewą to lewa strona świeci a jak drugą podpinam to ciemno się robi dziwna sprawa, co mogło by się dalej spalić poza bezpiecznikiem, dziś posprawdzałem kabelki na obu kostkach i jest napięcie kurde całkiem głupi jestem jak by się taśma na zegarach ze ścieżkami spaliła to przynajmniej deska z nawiewami powinna świecić a tu nic bezpieczniki sprawdazłem raz na oko później nawet urządzeniem
temat do zamknięcia jesli sie komus przyda info to zamias 7,5A włożyłem 10 i w życiu nie przypuszczałem że to może być powód bezpiecznik nr 30
tzn. bezpiecznik był spalony po prostu
bezpiecznik był cały tylko 10A zamiast 7,5A i przez to nie chciało działać
Twierdzisz, że był cały bo sprawdzałeś na oko? To co napisałeś jest totalną bzdurą, bezpiecznik albo był spalony albo zaśniedziały, ewentualnie była jakaś inna przyczyna, która zbiegiem okoliczności ustąpiła. Ale na pewno powodem Twojego problemu nie był zły amperarz bezpiecznika. Bezpiecznik jeśli jest za mały to sie przepala z uwagi na większy pobór prądu niż jest w stanie przez niego przepłynąć a jak jest za duży to wszystko jest ok dopóki nie nastąpi zwarcie i wtedy zamiast bezpiecznika może się uszkodzić coś innego (np. przepalić obwód na płytce drukowanej jakiegoś urządzenia lub w skrajnych przypadkach może się zapalić instalacja). To tak na marginesie
dzieki za wykład ;) dla jasmności spalony bezpiecznik 7,5 podmieniłem na nowy( nie zaśniedziały) z pudełeczna 10A !!!
ale właśnie ten amperarz był przyczyną głupie to ale taka prawda
a bezpieczniki oba dobre bo sprawdzałem na oko , miernikiem i przez podmiane z innymi i to nie przypadek bo jak zamieniam na większy amperarz to nie świeci
ps. forum chyba nie jest do tego abyśmy się sprzeczali to co mówisz jest oczywiste ale u mnie taka włąśnie była przyczyna braku podświetlenia dlatego sam byłem zdziwiony (może to wpływ podmiany żarówek na diody ) szkoda zaśmiecać forum dalszą dyskusją może to jakiś przypadek, może zaśniedziałe bylo gniazdo bezpiecznika chu.. wie koniec tematu
molekm.. to nie jest możliwe i to nie jest prawdą... To jakbyś probowal tu wszystkich uświadomić że Honda jeździ na wode..
Forum jest od tego, żeby na nim pisać o problemach i dowiadywać się z niego o sposobach rozwiązywania tych problemów z naszymi samochodami a nie od pisania totalnych bzdur. Potem wchodzą na forum ludzie i czytają takie bzdury i co gorsza powtarzają je potem, "bo przecież tak było napisane na forum". Zanim napiszesz coś głupiego warto się zastanowić, czy ma to jakikolwiek sens.
faktycznie nie ma sensu się wypowiadać na forum, jak się dostaje takie odpowiedzi jak twoje!!!! nic mi nie poradziłeś w moim temacie a ****a komentujesz aby i zaśmiecasz forum swoimi doktorskimi wypowiedziami !!!
Kolego, ochłoń troche.....
Zamykam temat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.